Nou hier ook een mannetje wat het gewoon niet erg lijkt te vinden om nat te zijn of vies van de poep.
Eerst wilde hij niet op het potje,stickerkaarten kwamen er aan te pas en nu gaat hij zelfs op de wc. :dance: Hij loopt nog wel met luier omdat hij het niet vies lijkt te vinden en niet altijd lijkt te voelen. Ik zet hem op bepaalde tijden op de wc en de ene keer lukt de plasd , de andere keer is zijn luier vol.
Ik zeg nu wel leke keer dat als hij naar groep 1 gaat hij geen luier meer om mag omdat alle grote jongens geen luier dragen. Dus nu roept hij soms ik moet plassen, ik ben een grote jongen.
Ik ben nog steeds verbaasd over hoe het ging hier. Een week geleden deelde hij dus gewoon mee dat zijn luier af moest en nu 8 dagen later is hij maar drie keer nat geweest (waarvan twee keer voor de wc met zijn broek op zijn enkels) en doet hij alles al zelf. Ik help hem alleen nog met de knoop open en dicht doen.
Hij gaat zelf naar binnen, lamp aan, broek uit, plassen, doorspoelen, broek aan, handen wassen, lamp uit, deur dicht en klaar :shock: Alleen bij het poepen hoor ik “ik ben klaaaaaaar” :mrgreen:
Dat had ik twee weken geleden echt niet kunnen bedenken. Hij wilde echt zijn luier niet af en niet naar de wc.
Dus voor degenen waar het zindelijk worden niet zo makkelijk gaat … er is hoop.
Wauw Juulke het kan dus idd zo! Ik hoop er ook op maar tot op heden geeft meneer nog totaal geen sjoege. Volgende week hebben hub en moi ‘vakantie’ heb 2 trainingsbroekjes in huis, een keigaaf potje met muziek erin welke meneer wel boeiend lijkt te vinden (hij vind alles waar batterijen in gaan gaaf ) dus wie weet wat er op volgt.
zo’n potje met muziek is hier geen succes! meneer durft daar echt niet op!!
Weer een mijlpaal vandaag!
Terug gekomen van de peutergym vanmorgen kreeg ik te horen: ‘mama, ik moet plassen!’ (hij had al een paar dagen niet op de pot geplast) Ik vroeg nog of hij dat op de pot wou doen, ja toch! Ik deed hem de luier af en die vond hij maar stinken. (aaaah goed teken! :-)) en daar kwam de plas in de pot. De hele middag zijn we thuis gebleven en heeft hij geen luier om gehad. Dat heeft maar 1 ongelukje opgeleverd!! (zat zelf te bellen en niet op te letten…) En vijf stickers erbij op de plaskaart!! Wat een verandering al in een week tijd!!!
:thumbup: :dance: Goed zeg! Hier ben ik ook al blij met kleine aanwijzingen dat het zindelijk worden eraan zit te komen zoals een vieze luier ook echt vies vinden. Nog te schaars die momenten maar wie weet worden het er wel meer.
Hier werd gisteren bij oma thuis gezegt door Finley: Oma ik moet poepen op de ceecee. En ja hoor een dikk drol!!!
Ohhhhhhh das ook knap zeg!!! Wanneer hier de eerste keer op de wc of potje wordt gepoept ga k echt janken denk ik! haha De luier moest net alweer uit, lekker in de onderbroek mama! :inlove:
@Lindaaa wrote:
Weer een mijlpaal vandaag!
Terug gekomen van de peutergym vanmorgen kreeg ik te horen: ‘mama, ik moet plassen!’ (hij had al een paar dagen niet op de pot geplast) Ik vroeg nog of hij dat op de pot wou doen, ja toch! Ik deed hem de luier af en die vond hij maar stinken. (aaaah goed teken! :-)) en daar kwam de plas in de pot. De hele middag zijn we thuis gebleven en heeft hij geen luier om gehad. Dat heeft maar 1 ongelukje opgeleverd!! (zat zelf te bellen en niet op te letten…) En vijf stickers erbij op de plaskaart!! Wat een verandering al in een week tijd!!!![]()
wat goed!!!
en Finley, wat een knapperd ook zeg!!
Vanmiddag weer de hele middag droog en dat terwijl hij ook druk met zijn nichtje aan het spelen was!! :dance:
@Lindaaa wrote:
Vanmiddag weer de hele middag droog en dat terwijl hij ook druk met zijn nichtje aan het spelen was!! :dance:

@Lindaaa wrote:
Vanmiddag weer de hele middag droog en dat terwijl hij ook druk met zijn nichtje aan het spelen was!! :dance::dance:

Gaat goed!!!
dat gaat goed
Hier gaf meneertje zaterdagavond aan dat hij ook geen luier meer in bed aan wil. Ok, af gedaan (was de twee nachten ervoor ook droog gebleven) en de afgelopen twee nachten is het prima gegaan. Om 19 uur plassen en pas weer om 7 uur :dance: :dance:
Dus … hier kunnen de luiers naar het buurjongetje.
Wel een beetje dubbel hier. De oudste van zes heeft een aandrangstoornis waardoor hij wel 15 keer of meer naar de wc moet en vaak te laat is omdat hij het niet kan ophouden. Hij gaat hiervoor naar de plaspoli, maar hij heeft het er nu moelijk mee dat zijn kleine broertje van 3 wel zijn broek droog kan houden en niet zo vaak hoeft. Ik heb hem maar een dikke knuffel gegeven en verteld dat hij er niets aan kan doen en het echt wel goed gaat komen, maar mijn moederhart brak wel even toen.
Heel dubbel, want ik wil zeggen wat knap van de kleine jongen!!! En wat sneu voor de grote jongen!! Begrijpelijk dat hij het daar moeilijk mee heeft! Tygo wil alleen op het potje en thuis is hij nu hele dagen droog. komt er ook een moment dat hij wel op de wc durft? Zou wel handig zijn eigenlijk…
@Lindaaa wrote:
Heel dubbel, want ik wil zeggen wat knap van de kleine jongen!!! En wat sneu voor de grote jongen!! Begrijpelijk dat hij het daar moeilijk mee heeft! Tygo wil alleen op het potje en thuis is hij nu hele dagen droog. komt er ook een moment dat hij wel op de wc durft? Zou wel handig zijn eigenlijk…![]()
Mijn jongste was bang voor de wc. Ik dacht voor het doorspoelen, maar uiteindelijk bleek dat hij er bang voor was omdat hij dacht dat er een muisje uit kon kruipen. Ik had hier nog een boek liggen waarin stond hoe een wc werkt aan de hand van plaatjes en waar het plasje naar toe gaat. Blijkbaar heeft dat geholpen, want hij is nu in elk geval niet meer bang. Dat er geen muis uit kon komen was hem helemaal duidelijk geworden in elk geval.
Hier spreekt een trotse moeder en wil tegen iedereen zeggen: het komt allemaal goed als je het maar wat tijd geeft… Drie weken geleden maakte ik mij nog zorgen en nu is meneer hele dagen droog, vannacht zelfs zonder luier geslapen en zonet zat hij eindelijk op de wc ipv de pot!! Alleen voor het poepen vraagt hij een luier, maar daar doen we niet moeilijk over! Ben allang blij dat het poepen goed gaat tegenwoordig met 1 zakje forlax per week, heb niet zoveel zin in een terugval. Heb voor mezelf bedacht anders in mei eens een verwijzing te vragen voor de poeppoli om terugval te voorkomen.
Zo heeee Finley ziet geloof ik ook een licht :0
Vanmorgen werd hij droog wakker en riep mama ik moet plassen. Een grote plas op de wc gedaan… daarna wilde hij geen luier meer om en tot nu toe elke keer netjes naar de wc gegaan!!! :dance:
Joehoeeee Finley ook al zo stoer!! T is toch speciaal dat het zomaar in 1 keer goed gaat he…
Wat goed van finley :thumbup:
En Tycho (of Tygo) ook al zo knap
Hier niets uit hem zelf maar we hebben een cadeau als hij goed blijft plassen, hij moet 5 stickers plakken en dan gaat zijn piraat een stap dichter naar de boot en dan krijgt hij een cars auto die hij heel graag wil. Hij heeft al 15 stickers geplakt maar soms kost het wel veel moeite om hem op de wc te krijgen. Dan wil hij echt niet en is dan aan het gillen enzo en waar dat dan van komt weet ik niet. :dance:
:oops:
Hier vannacht toch een ongelukje, kan gebeuren!! Gelukkig kwam er ook nog een enorme plas in de pot en zat dat niet allemaal in het bed… Ik vind het zo ontzettend knap hoe het nu gaat, had ik drie weken niet kunnen bedenken dat er een omslag zou komen…
Wat een leuk idee die stickers richting de boot! Succes!