@Krabje wrote:
Ik ben nu best wel een beetje trots, al 24 uur droog! :inlove: :inlove: :inlove:
:inlove: :inlove:
Hier ook, ineens al 3 dagen achter elkaar op het potje gepoept!! :inlove: :inlove:
@Krabje wrote:
Ik ben nu best wel een beetje trots, al 24 uur droog! :inlove: :inlove: :inlove:
@Amy82 wrote:
@Amy82 wrote:Jayden is dan misschien een voorbeeld van een jongetje dat wat sneller zindelijk is, jullie kindjes komen er ook echt wel! Voor je het weet zeggen Tycho, Tygo en Casper ineens dat ze geen luier meer aan willen![]()
goedzo Tycho!!
ik zei het toch Chantal, in mijn post![]()
@Rebecca* wrote:
@Krabje wrote:Ik ben nu best wel een beetje trots, al 24 uur droog! :inlove: :inlove: :inlove:
:inlove: :inlove:
Hier ook, ineens al 3 dagen achter elkaar op het potje gepoept!! :inlove: :inlove:
Tycho is vandaag ook zonder luier naar kdv gegaan. NEt voor hub hem kwam halen heeft hij toch een ongelukje gehad. Net thuis ook weer in de broek geplast.
Vanmorgen heb ik klei voor hem gehaald. Hij heeft zijn beloning dik verdiend! :inlove: :inlove:
Hier een bijna 3 jarige.
Het ging de goede richting op. Maar feestdagen stress gooide (flink) roet in het plassen…
Hij is vorige week voor het eerst zonder luier naar de psz gegaan, ongelukje gehad, en vervolgens kreeg ik hem ) nat mee, leuk in de vrieskou :roll:
Ze zetten hem er niet op, vragen alleen of hij wilt plassen, nee… Dan niet!
Terwijl ik dus heb aangegeven dat ze hem voor de wc moeten zetten en dan vragen…
Laten jullie je kind eerst thuis zindelijk worden? Dus wel een luier aan met boodschappen oid. Of meteen zonder?
Sweet love hebben ze hem niet eens droge kleren aangedaan? Was asociaal zeg! Daar had ik flink stampij over gemaakt, dan kan toch niet???
Hier wil Tycho geen luier aan sinds zaterdag. Hij gaat nu steeds zonder luier mee, voor we weg gaan wel eerst een plas op de wc doen. BEn nog niet met hem wezen boodschappen.
Morgen moeten we naar gym en logopedie. Ben beniewd hoe dat gaat… Gym is om kwart voor 10 to half 11 en logo is om 11 uur…
@Sweet-Love wrote:
Hier een bijna 3 jarige.
Het ging de goede richting op. Maar feestdagen stress gooide (flink) roet in het plassen…
Hij is vorige week voor het eerst zonder luier naar de psz gegaan, ongelukje gehad, en vervolgens kreeg ik hem ) nat mee, leuk in de vrieskou :roll:
Ze zetten hem er niet op, vragen alleen of hij wilt plassen, nee… Dan niet!
Terwijl ik dus heb aangegeven dat ze hem voor de wc moeten zetten en dan vragen…
Laten jullie je kind eerst thuis zindelijk worden? Dus wel een luier aan met boodschappen oid. Of meteen zonder?
Lesley, asociaal zeg daar zou ik idd ook een klacht over indienen!
Chantal, kan je niet misschien tussendoor ergens hem op de wc zetten?
Klacht ligt er al.
Hier heeft Riley een ochtend de ritme er in, blijft droog, gaat naar de wc, maar na de lunch is zijn aandacht verslapt en wil hij echt een luier om.
( hij vraagt er echt om, want hij zegt ook letterlijk … Dat ie bang is dat ie in zijn broek plast dat wil hij niet… In de ochtend loopt hij alleen in een onderbroekje, omdat dat het makkelijkst voor hem, smiddags een normale broek… )
's ochtend gaat het echt onwijs goed, hij plast op de wc (staand) en … Sinds 3 dagen poept hij ook op de wc… :dance: Hij poept alleen op mijn verzoek zeg maar dus ’ ga maar poepen ’ plassen voelt hij zelf en niet op tijd, ja als ik merk dat er al even tussen zit vraag ik het.
We willen het nu uitbreiden naar de middagen dan met broek. Alleen weet ik dus niet ie ik dat dan moet doen met boodschappen ed.
Mee nemen zonder en ongelukje krijgen met het ding dat zoon nog meer angst ontwikkelt of aan doen tijdens boodschappen thuis meteen weer uit. Als hij droog is dat nadrukken hoe goed dit is, als hij nat is geen aandacht aan schenken en gewoon weer oppakken thuis?
Swee Love je kunt er wel iets van zeggen als hij nat is hoor. Ik doe dat ook. VErtellen gewoon dat het een ongelukje is en dat dat absoluut niet erg is, mama wordt niet boos om ongelukjes. Dan ook vragen of hij vergeten was om te zeggen dat hij moest plassen of dat hij niet durfde te zeggen. Gewoon alles bespreekbaar maken.
Goed dat je die klacht hebt ingediend.
Ik ben zo trots :inlove: :inlove: Tycho heeft al 2 dagen geen luier meer aan. Ook 'snachts gaat hij zonder luier naar bed. Ik wou hem vrijdagavond een luier aan doen naar be, maar hij huilen. Hou wou het absoluut niet. Nou dan maar niet. Al 2 nachten droog. Als hij eind van de week nog droog is mag hij bij de fanshop een nieuwe twentebal uitzoeken. Hij heeft het er nu al over :inlove:
Wauw wat knap zeg!!! Tycho zijn naamgenootje kan daar nog een voorbeeld aan nemen!! (al lijkt hij er steeds meer interesse in te krijgen… en gaat het poepen de afgelopen twee weken ook steeds beter, dat is dan weer gunstig voor de angst!)
Joehoeeee!!! Zojuist heeft de kleine man zijn allereerste plas op het potje gedaan!!! Dit keer ging hij zonder problemen op de pot en hij was natuurlijk ontzettend trots dat het eindelijk gelukt was!!
Yeah Tygo!!! Goed gedaan vent!
Ik wou gewoon al Tycho typen, sorry gewenning he? :mrgreen:
Ben t gewend hoor, mensen die zelfs een geboortekaartje gehad hebben of op social media waar ik geregeld ‘tygo’ schrijf, er wordt gewoon stug Tycho geschreven… Net of die mensen denken dat ik zelf gewoon een spellingfout heb gemaakt bij zijn geboorte ofzo… Van jou kan ik het me voorstellen, zou ik zelf ook hebben. Maar tygo heeft inmiddels al drie keer geplast!!! :dance:
Mooi zo! Hij heeft het door dus.
Hier wordt er standaard Tigoo of Tygo opgeschreven…Moedeloos wordt ik ervan…
Tigoo ken ik ook ja! haha erg he?
Hier een zoon van 3,5 die tot een week geleden geen zin had in zindelijk worden. Ik heb het maar laten gaan, na twee mislukte pogingen. Hij wilde echt niet en werkte dus ook totaal niet mee.
Woensdagmorgen meldde hij me dat hij geen luier meer om wilde (vanuit het niets) en vanaf toen is hij dus gewoon zindelijk en heeft precies één keer in zijn broek geplast de afgelopen vijf dagen.
Alsof hij stiekem zelf geoefend heeft. Hij kan het ook best lang ophouden al. Hij heeft 's nachts nog wel een luier om en ook die is niet erg nat meer. Meneertje vertelde me vanmorgen “ik wil in bed nog een luier aan en als dat niet meer hoeft, dan zeg ik dat ZELF wel” en dat met een hele fanatieke blik in zijn ogen. Oke, jongen, is goed hoor.
Wauw!! Ik kan me daar gewoon helemaal geen voorstelliing van maken, maar het werkt dus echt zo!! :shock:
Her ook een eigenwijsje, gisteren elk uur op de wc want dat vind hij gelukkig niet meer zo heel erg en dan gaat het ook goed bijna elke keer een plas. Maar ik heb het idee dat hij het nog niet voelt en ook wel een beetje dat hij niet helemaal leeg plast elke keer. Hij had gisterenavond een ongelukje en dat was voor mijn gevoel net zoveel als elke keer op de wc en daarna plaste hij nog 2 keer zoveel en daarna nog een keer voor mijn gevoel veel meer (hij ging in bad dus water stimuleert misschien maar toch)
Ik weet dus niet of ik door moet gaan met elk uur op de wc of moet wachten tot hij het echt voelt want hij zegt nu wel als hij plast maar niet wanneer hij moet plassen.
Juulke wat super dat hij het zo goed zelf aan heeft gegeven
Hier wil de kleine man opeens naar school en dat wou hij nooit omdat hij dan zijn luier af moet. Hij praat dus al anders, dat geeft hoop! hij heeft inmiddels al zes stickers verdiend! Over twee weken ben ik een weekje vrij en dan zullen we er eens serieus mee aan de slag gaan!!