Jongetjes van drie

Cees wat goed van hem…haha wel hilarisch dat ie als zo’n grote vent ging staan plassen :lol: :lol:

Bella dat zou super zijn he…voorgoed van de luiers af :dance: succes met de nachten :thumbup:

tijd voor weer een nieuwe lading 3 jarigen die niks van zindelijk worden willen weten… wie heeft er nog meer zo’n eigenwijze peuter in huis?

@Lindaaa wrote:

tijd voor weer een nieuwe lading 3 jarigen die niks van zindelijk worden willen weten… wie heeft er nog meer zo’n eigenwijze peuter in huis?

Ja Linda, ik! Lars wordt over een weekje 3, maar hij heeft geen enkele interesse in potje / wc. Verwacht ook niet dat het binnen nu en een paar weken zal veranderen…

@Lindaaa wrote:

Ja hier ook één!

Hij wil wel af en toe plassen op het potje, maar das alleen als ik hem op het potje zet. Hij geeft het zelf niet aan, alleen als hij net geplast heeft.

Vaak zegt hij van te voren wel als hij moet poepen maar dat komt omdat hij daar veel moeite mee heeft.

Yeps hier ook een ruim 3jarige die het hele potjesgebeuren ed niet boeiend vind. Beloningssystemen vind meneer niet boeiend en onderbroekjes met toffe opdrukken ook al niet. Maar ja hij heeft het spenen sabbelen ook helemaal zelf afgeleerd van de ene op de andere dag dus ik vermoed dat het mbt het potje en het zindelijk worden ook van de ene op de andere dag zal gaan. :think: Al heb ik ondertussen voor de komende zomer wel al trainingsbroekjes aangeschaft in de hoop dat dat wat zal helpen. (kreeg ook de tip van de PSZ juf dat een onderbroekje ONDER de luier nog wel eens wil werken)

Onderbroek onder de luier… hmn… das het uitproberen waard! Hier wil de kleine man echt niet op de wc of pot zitten, vraag me dus echt af of het ooit zal gaan lukken…

Oh, hier ook de nodige poepproblemen… lang leve de forlax!

Linda ook hier een aan de forlax.

En Rhi dat met onderbroek onder de luier hebben we ook al gehad. Tycho wou laatst alleen met onderbroekje naar bed en geen luier aan.

Heb toen de compromis gemaakt dat de luier over het broekje aan ging maar mooi dat alles nat was 's morgens.

Overdag moet ik hem om het uur op het potje zetten en soms plast hij gewoon een kwartier later in zijn broek…

Chan dan voelt hij het niet, en in de nacht is het ‘laatste’ moment dat dat gevoel komt. Eerst overdag en dan gaat het meestal de eerste tijd nog mis wanneer ze te druk zijn. :-* Op het CB gaven ze hier aan dat ze echt eerst moeten voelen wanneer ze moeten plassen of poepen voor ze zindelijk kunnen worden. Al het andere (zeg om het kwartier op het potje ed methoden) zijn manier waarbij jij als ouder het heft in handen hebt. De ‘grap’ hier is dat meneer het ook nog steeds niet aan voelt komen. En ik wil ook niet gaan proberen hem telkens op het potje te zetten. Deze zomer is het meer van; geen onderbroek of luier, het potje klaar hebben staan en verder laat ik het aan hem. Als hij het echt voelt tzt dan zal hij uit zichzelf op het potje gaan zitten. En het in zijn blootje lopen maakt dat hij ‘ziet’ dat hij plast bv en het mss aan leert voelen. :think:

Tygo voelt al heel lang wanneer hij moet plassen, als we aan het wandelen zijn gaat hij er altijd even voor staan of als hij zit wil hij even staan om te plassen. T is gewoon echt een eigenwijs ding…

Had laatst het boekje ‘zindelijk in een week’ van Gina Fort gekocht, die kan ik meteen wel weer op marktplaats zetten. Voel me daardoor alleen maar een slechte ouder, want ik kreeg echt het idee bij het lezen dat ik hem allang zindelijk had moeten hebben… :think:

Nah Linda je bent nooit een slechte ouders wanneer je kindje niet ‘snel’ zindelijk wordt! Zindelijkheid zie ik net als eten als een ‘machtsding’ voor kids. ZIJ hebben de macht over hoeveel ze eten ed en idem mbt het zindelijk worden. Ze hebben erg weinig waar ze echt wat over te zeggen hebben maar die dingen dus wel. En ik durf haast te wedden dat ze de frust ook voelen wanneer je eigenlijk zelf weet dat het zo dichtbij is mbt zindelijk zijn/worden en zij er nog geen zin in hebben. :silenced: Maar ja soms werkt er even niets, geen belonen, geen kadootjes, geen kies maar wat we eten vandaag…net als Tygo is Casper echt van het ik doe lekker wat ik wil wanneer ik wil en supereigenwijs. :angel: *ik hoef me bij Casper overigens niet af te vragen van wie hij het heeft :lol: *

Wat fijn om herkenning te lezen hier. Mijn mannetje wordt volgende maand 3, gaat makkelijk naar de wc om te plassen, maar vertikt het om op de wc te poepen. Nu had ik zelf al wel iets van, dat komt wel wanneer hij er aan toe is, maar mijn man dacht dat ie misschien erg laat hiermee was, omdat iemand laatst de opmerking had gemaakt dat als ons mannetje nu nog niet zindelijk is, dat dat komt door luiheid van de ouders :hand:

Yeah right Rebecca! Luie ouders… :hand: Ieder kindje wordt zindelijk op eigen tempo ongeacht of je er zelf als ouders nu hele dagen mee bezig bent of juist niets doet. Ze kijken dingen van je af en ik neem aan dat jullie als ouders niet in luiers lopen. :wink: Mijn SM zegt ook altijd neeee joh ik had de jongens allang uit de luiers… :silenced: hoppa ieder kwartier op het potje ed. luiers uitlaten etc. Ja en in haar tijd gaf je kinderen ook al met 3 maanden bijvoeding en had iedereen ‘maar’ voor een maand of 3 borstvoeding. 8)

Ik ga er bij zoonlief toch ook vanuit dat ie tzt de luiers wel voor gezien houdt.

Juist Rhiannon, zindelijkheid is idd ook een machtsmiddel.

CB heeft me vandaag het advies gegeven om Lars 4-5 keer per dag op het potje te zetten. Niet vaker! Rustig aan doen en niks pushen / forceren. In het voorjaar proberen de luier uit te laten, kijken wat hij daarmee doet…

Zoiets heb ik ook hoor Rhiannon :wink: Maar goed, diezelfde vrouw beweerde inderdaad ook dat haar kinderen beide met 1 jaar al zindelijk waren. :roll:

@Rebecca* wrote:

Wat fijn om herkenning te lezen hier. Mijn mannetje wordt volgende maand 3, gaat makkelijk naar de wc om te plassen, maar vertikt het om op de wc te poepen. Nu had ik zelf al wel iets van, dat komt wel wanneer hij er aan toe is, maar mijn man dacht dat ie misschien erg laat hiermee was, omdat iemand laatst de opmerking had gemaakt dat als ons mannetje nu nog niet zindelijk is, dat dat komt door luiheid van de ouders :hand:

pff belachelijk, luiheid van de ouders :hand: Ieder kind is er op zijn/haar eigen moment eraan toe om zindelijk te worden! Jayden was met 2 jaar en 7,5 maand volledig zindelijk. Zette hem daarvoor wel op vaste tijdstippen op de wc (voor/na slapen en voor/na douchen). Luier bleef steeds vaker droog, heb toen gedacht van nu laten we luier eens af… paar keer een ongelukje gehad, maar hij was toen wel zindelijk… Ben nog steeds blij dat ik dat toen met pasen zo heb gedaan :slight_smile: Met zijn middagslaapje bleef hij ook veel vaker droog, toen de proef op de som genomen om hem 's nachts ook zonder luier te laten slapen… en dat werkte! 2 weken nadat hij overdag zindelijk was, was hij het 's nachts ook.

Jayden is dan misschien een voorbeeld van een jongetje dat wat sneller zindelijk is, jullie kindjes komen er ook echt wel! Voor je het weet zeggen Tycho, Tygo en Casper ineens dat ze geen luier meer aan willen :pray:

Genieten is dat die wonderkids… :angel: de mijne is ook een wonder net als ieder ander kindje en eigenwijs bovendien. :lol:

Zeemeermin mijn idee is idd het voorjaar ook, luiers uit (heb daarvoor speciaal trainingsbroekjes gekocht) en dan bij het wakker worden op het potje, bij het slapengaan, op de PSZ gaat ie ook bij de verschoonronde even op het toilet, en dan thuis nog 2 momenten prikken voor een potjesronde. Gek genoeg denk ik toch dat de PSZ de ‘beste stimulans’ is vanwege de vele kindjes waarvan sommigen al wel zindelijk ed. die hebben ws meer invloed dan ik heb. :oops: Idem overigens voor broers en zussen uit hetzelfde gezin. Die hebben een speciale ‘macht’ omdat ze al groter zijn.

Meld!

Hier ook een probleem met een van mijn twee ruim driejarigen.

Tot mijn grote verrassing is Kasper opeens van de ene op de andere dag zindelijk. Dus het kan echt! Dat is nu een week geleden. Nog 1 keer een ongelukje gehad omdat hij zijn broek niet ver genoeg omlaag had gedaan bij het plassen :mrgreen: Ja, hij wil ook meteen álles zelluf doen.

Maar mijn lieve dochter toont nog weinig interesse. Ze voelt het ook echt nog niet aankomen en kan ook niet op commando plassen. Dus dan is het onbegonnen werk. Ze wordt ook absoluut niet aangestoken door haar broer. Ook de complimenten die wij hem geven laten haar koud. Zelfs de “ik kan het lekker wel, ik kan het lekker zelf en hoef geen babyluier meer om” uitspraken van Kasper deren haar totaal niet. Dus wij doen ook geen moeite. Het komt wel…

We hebben het wel geprobeerd hoor. Ik vond als goede moeder dat onze zomervakantie -toen waren ze 2 jr 11 mnd- kon dienen als zindelijkheidsproject. Maar 30 plasbroeken en 15 poepbroeken later had ik er schoon grnoeg van. Elke keer weer alles uitspoelen in een caravannetje bij 30 graden :sick:

Dus niks luie moeders, gewoon peuters met een eigen wil en een unique lichaam. Heerlijk toch die eigenwijsheid :thumbup:

Het lijkt erop dat mijn jongen van 3 ineens het licht heeft gezien.

Vanaf gistermiddag al droog. toen hij gisteren na het poepen geen luier meer aanwou hebben we hem maar afgelaten. Vannacht wel luier om gedaan maar ook die bleef droog.

VAnmorgen wou hij zelf weer geen luier aan en hij is nog steeds droog!

Ik denk dat ik morgen klei moet halen voor hem, want dat is zijn beloning voor een hele dag blijven.

Ik ben nu best wel een beetje trots, al 24 uur droog! :inlove: :inlove: :inlove:

@Amy82 wrote:

Jayden is dan misschien een voorbeeld van een jongetje dat wat sneller zindelijk is, jullie kindjes komen er ook echt wel! Voor je het weet zeggen Tycho, Tygo en Casper ineens dat ze geen luier meer aan willen :pray:

goedzo Tycho!!

ik zei het toch Chantal, in mijn post :wink: