Jongetjes van drie

Dat klopt ook wel hoor Senne. Tim was ook laat. Ik had zelfs al verlenging van het kdv aangevraagd. Twee maandjes voordat hij naar school moest, was hij van de een op de andere dag, dag EN nacht zindelijk. Inderdaad ook in de zomervakantie voordat hij naar school ging.

Even laten rusten is dan nu inderdaad het beste.

Overigens zijn we er hier weer volop mee bezig. Maar nu dan met meisjes van drie :mrgreen:

Maar dat is niet zo’n probleem als met Tim. Amy is nu pas net 3 geworden in maart en sinds afgelopen donderdag volledig zindelijk overdag. Alleen 's nachts krijgt ze nog een luier aan en die zit ook nog wel vol 's ochtends. Maar haar blaasinhoud is nog niet zo groot, dus we kamperen zowat op de wc :lol:

Smurf, gaat het nu wel weer goed met jullie dan? :hug:

Kan me best voorstellen dat je geduld soms opraakt. Heb ik hier ook meerdere malen gehad. Tis wel zooo relaxed als het goed gaat 8)

En idd bij vriendjes spelen is dan ook vervelend. Dan moet een andere moeder dus je kind verschonen bedenk ik me nu. :shifty:

Lijkt me ook niet prettig voor jou.

Maar als hij zich schaamt, is dat misschien wel een goed teken dat het gauw goed gaat komen.

inderdaad,hoop ook dat hij dadelijk van de ene op de andere dag droog is… :lol:

Zie net dit topic…

Sem voelde het plassen gewoon stomweg niet aankomen…hij gaat het hele systeem gewoon niet door zeg maar.

Poepen ging meestal wel al goed…maar plas nooit…

tot gisteren.

Opeens snapt hij het…gisteren 1 ongelukje en 2 keer heel bewust op de wc geplast en toen zag ik dat hele gezichtje gewoon blij worden…

echt zo’n moment van - Hey…zo werkt dat dus!!..

Vandaag zonder luier…en keurig een aantal keren zelf aangegeven dat hij moest plassen en poepen…

Als het langer dan een uur duurt…herinner ik hem er wel even aan…maar het ging echt super!!

Gelukkig maar, want hij wordt eind mei 4 en gaat komende dinsdag voor het eerst wennen op school.

Erg laat dus ook…maar hij was er dus echt nog niet aan toe blijkbaar…

Dus voor alle wanhopige moeders…het kan zo van de ene op de andere dag veranderen!!!

ok,we houden hoop.Fijn dit te lezen!

Senne, haha ja dat is wel het makkelijkste hè. Scheelt een hoop was :wink:

Jannet, goed van Sem zeg :thumbup:

En net op tijd dus! Fijn zeg!

Het kan idd zomaar van het ene op het andere moment veranderen. Ik had de hoop al een beetje opgegeven dat het nog op tijd ging lukken. Maar zo ineens ging de knop om. Had het niet zien aankomen.

Ik kwam dit topic tegen en ik denk nu er is nog hoop.

Ik baalde een beetje dat we Bas niet zindelijk krijgen, omdat hij het wel kan. Hij heeft het voor een korte periode ook best goed gedaan op poepen na dan. Helaas zat er toen mijn zwangerschap en de geboorte van Lara in de weg en een eneorme sprong van hem zelf.

Als we alleen een onderbroek aan doen heeft hij nog teveel ongelukjes, dat hebben we een aantal dagen geprobeerd, maar werkte voor hem frustrerend. Het heeft wel geholpen om hem weer af en toe naar de wc te laten gaan, maar het poepen blijft een “probleem”.

Gisteren perongeluk bij familie wel een keutel op de wc laten gaan, maar dat was toeval, want Bas had het ook niet in de gaten in eerste instantie.

Ik hoop dat we hem binnenkort zindelijk hebben, want nu hebben we er 3 in de pampers en dat is eigenlijk wel wat veel van het goede.

@Jane1966 wrote:

Zie net dit topic…

Sem voelde het plassen gewoon stomweg niet aankomen…hij gaat het hele systeem gewoon niet door zeg maar.

Poepen ging meestal wel al goed…maar plas nooit…

tot gisteren.

Opeens snapt hij het…gisteren 1 ongelukje en 2 keer heel bewust op de wc geplast en toen zag ik dat hele gezichtje gewoon blij worden…

echt zo’n moment van - Hey…zo werkt dat dus!!..

Vandaag zonder luier…en keurig een aantal keren zelf aangegeven dat hij moest plassen en poepen…

Als het langer dan een uur duurt…herinner ik hem er wel even aan…maar het ging echt super!!

Gelukkig maar, want hij wordt eind mei 4 en gaat komende dinsdag voor het eerst wennen op school.

Erg laat dus ook…maar hij was er dus echt nog niet aan toe blijkbaar…

Dus voor alle wanhopige moeders…het kan zo van de ene op de andere dag veranderen!!!

Pas nog gepost hier dat ik hoopte dat het snel bij Bas zou gaan lukken en nu dus al een quote :inlove:

Goh wat een bekend verhaal. Alleen is onze Bas net 3 1/2 jaar (ik had ook al een beetje schrik dat het ook pas net vordat hij naar school zou gaan ging lukken) en nu sinds afgelopen zondag overdag zonder luier en alleen zondag één ongelukje gehad.

Hij is vooral trots als hij heeft gepoept. De eerste keer wegspoelen vond hij eng, maar nu kijkt hij er helemaal happy naar. We blijven nog even doorgaan met stickers, maar nu na 3 dagen worden dat er ook al veel minder.

Hier ook nog een succesverhaal!

Voor afgelopen zondag wilde Daniël niks van het potje of de wc weten, wilde ook niet zonder luier lopen.

Nu was het zondag heerlijk weer, en heb ik het potje in de tuin gezet.

De luier mocht af, en is sindsdien overdag niet meer om geweest :o

Zomaar ineens heeft hij het helemaal door, ook de nacht luier is 's morgens droog :dance:

Het kan dus ineens zover zijn, wel aanbieden, maar niet dwingen heeft het hier dus goed gedaan!

Hopelijk gaat het bij jullie ook ineens zo!

en ook hier sinds 2 weken goed nieuws,jesper is ook droog overdag,van de week voor het eerst op de wc gepoept.S’nachts heeft hij nog wel een luier maar dat vind ik minder erg…Volgende maand word hij 4 dus het word ook echt tijd.

Tijd voor een nieuwe generatie 3-jarige??

wie kletst er mee???

Ik heb veel aan dit topic gehad…Odin heeft er totaal geen interesse in dus ben ik maar gestopt om t erover te hebben…zoals ik hier al las komt t vanzelf wel.

Ik heb een bijna driejarige. Mag dat ook :angel:

Hij snapt het zolang hij geen broek aan heeft. Maar als hij een broek aan heeft, dan gaat het mis. Vandaag binnen 1 uur wel 3 ongelukjes. Tja, toen had hij geen zin meer :roll: En ik ook niet :shifty:

Vanavond zat meneer met zijn luier om op de bank om naar bed te gaan. Toen zei hij steeds: ik wil niet plassen, ik wil niet plassen. Dus hij snapt het toch wel dat hij het op moet houden tot op de wc denk ik :think:

Hallo,

hier nog een (bijna) 3-jarige die er ook nog geen schik van heeft. Van de week, met het mooie weer, expres de luier afgelaten. Een paar keer de broek nat en hij was er zat van en ik ook. Dus ook maar weer de luier om.

Hij heeft het ook niet door. We wachten nog wel even af. Blij om te horen dat er nog meer zijn die nog niet zover zijn.

Sem had er tot voor kort ook helemaal geen zin in (3,5) maar was van de één op de andere dag zo goed al zindelijk, en dat met hele slechte darmen, nog geen ongelukje gehad! Jim daarentegen was met 3,5 wel helemaal plaszindelijk, maar poepen deed hij alleen in een luier. Hield dan gewoon op tot hij een luier omkreeg. 2 weken voor hij naar school ging ging hij op het kdv opeens op de wc poepen, en een weekje later thuis ook (hij deed ook eerst al een paar weken op het kdv plassen, maar thuis absoluut niet). Na een spoedcursus billen vegen kon hij gelukkig zonder zorgen daarover naar school…

gezellig meteen al reacties :mrgreen:

Ik lees idd vaker dat als de kindjes t zelf beginnen aan te geven ze ook heel snel zindelijk zijn.

soms is zo’n luier ook wel ideaal :silenced: hoef je niet op de meest vervelende momenten een wc te zoeken hahaha :oops:

maar goed ik hoop wel dat Odin voor mei zindelijk zal zijn, hij is er slim genoeg voor en begrijpt t ook wel maar is gewoon te lui.

Hij liegt ook als ie gepoept heeft, ontkent t glashard als we t m vragen :wall:

Doet mijn zoon ook. Die zegt ook dat hij niet gepoept heeft, maar vervolgens zit het toch al een tijdje in zijn luier en zijn z’n billetjes er rood van :doh:

Vandaag gaf hij zelf aan zonder luier te willen, maar dan ook zonder broek. Misschien is een rokje dan een optie :lol: :lol: Wordt waarschijnlijk niet zo nat :stuck_out_tongue: :wink:

Hier wordt er af en toe ook flink ontkend. Al zegt de lucht soms wat anders :smiley:

wahahaha vieze kindjes ook van ons zeg :naughty:

Cees hahaha idd misschien is een rokje een optie :lol: :lol:

Hij zou het nog leuk vinden ook en een speldje in zijn haar :lol: :lol:

Vanmorgen heel de ochtend in een onderbroek zonder lange/korte broek erover. Ging heel goed. Hij gaf het iedere keer goed zelf aan :clap: :clap: :clap:

Op een gegeven moment waren we in de tuin. Trekt meneer ineens zijn onderbroek uit en gaat als een echte grote kerel staan (dus ook een beetje achterovergebogen), pakt zijn plassertje en maakt een mooie plas in de tuin. We hadden het niet meer van het lachen. En hij super trots :mrgreen: Daarna even in zijn blote billen nog springen op de trampoline :doh:

Ik heb ooit dit topic gestart omdat ik toen twijfelde daar lasse al over de drie was (iets van een maandje ofzo). Ondertussen mijn andere drie jarige alweer zindelijk gekregen. Die was ook iets meer dan drie en het ging vrij snel ineens. Gelukkig kon zij het goed afkijken bij KDV en wij zijn daarachteraan gehobbeld.

Lasse heeft destijds wel moeilijker gedaan met poepen maar madam gelukkig niet. Nu binnenkort eens werk maken van de nachten en dan kunnen de luiers van de begroting af :dance: