Jongetjes van drie

Go Veron :dance: :dance:

En ruim op tijd voor elkaar dus. Dat geeft in ieder geval rust als hij straks naar school gaat.

haha VEron,dat is heel wat he voor zo’n jochie,T vond dat ook gweldig,buiten plassen,met als gevold dat ie in de speeltuin achter huis ook steeds ging plassen,pffffffffffff…nu niet meer hoor…

Hartstikke goed van je ventje hoor…

T gaat ook goed hier,gister klein ongelukje,wat poep in zijn onderbroek maar verder gaat het super…

Wat fijn dat het zo goed gaat.

Tim heeft vandaag zijn eerste schooldag. Ben zo benieuwd hoe hij het heeft gehad.

Hij had vanochtend voor we gingen al thuis gepoept, dus dat scheelt al.

Hoeft hij daar niet gelijk zelf zijn billen te vegen, daar issie nog niet zo goed in. :wink:

Haha judith,heeft T hier ook gister voor het eerst zelf gedaan…gewoon laten oefenen thuis…en zelf navegen,dan gaat het op school ook wel goed hoor,komt vanzelf…

Wat spannend zeg…hoop dat ie een super dag heeft gehad…morgen hebben we gesprek voor T zijn oefendagen…leuk…

De eerste dag ging heel goed. Vandaag was het tranen met tuiten en had hij het vooral 's middags een beetje zwaar.

Gelukkig kan hij morgenmiddag weer een beetje bijkomen.

In ieder geval geen ongelukjes gehad :wink:

Super Judith…is ook zwaar hoor voor die kids,ineens zo lang naar school…

Judith, het is ook een overgang he ineens naar school…

Hier zijn de kleuters gelukkig elke woensdag hele dag vrij… Is makkelijk, kan je toch nog even weg en hebben ze ook echt een rustdagje in het midden van de week…

Veron poept inmiddels goed op de wc… Heeft nu ook een cadeautje gehad voor het poepen (had 20 stickers geplakt)…

Alleen snachts heeft hij weer een luier aan, het ging weken goed maar ineens 4 nachten achter elkaar nat…

Vannacht een luier aangegeven en je raadt het al: droog :mrgreen:

grts patricia

hahaha ja zul je net zien hè. :mrgreen:

Tim begint langzamerhand te wennen op school. Op de NSO gaat het goed en speelt hij lekker. Ook de moeheid begint wat minder te worden.

Alleen 's avonds is hij wel erg moe.

Gelukkig blijft hij ondanks alles goed zindelijk en heeft hij eigenlijk geen ongelukjes meer.

Super meiden dat het zo goed gaat toch…

T heeft in de nacht nog wel een luier om…hij wil niet plassen als wij hem wakker maken voor we naar bed gaan…maar dat komt nog wel…

Wel heeft hij soms moeite om te poepen op de wc,dan zit hij echt wel vier keer voor noppes…en de vijfde keer moet hij echt rennen zeg maar…

Net of hij de aandrang nog niet goed aanvoelt…maar tot nu toe heeeeel weinig ongelukjes…

Dat komt vanzelf goed hoor.

Zit zijn luier erg vol 's ochtends? Als je hem laat plassen als hij zelf gaat slapen en gelijk weer als hij wakker wordt. Blijft hij dan niet droog?

Fijn Judith dat Tim al wat went op school en dat hij al iets minder moe is…

Hier gaat het nog steeds goed… Poepen op de wc…

En hij heeft nu al 3 dagen weer een luier aan snachts en alle nachten droog he… (maar hij gaat echt nu niet meer uit hoor, ben veels te bang dat hij dan weer gaat plassen in bed en ik werk soms ook snachts en papa is niet zo handig met bedden verschonen)…

grts patricia

Dan kijk je het nog even aan en als hij bijvoorbeeld 2 weken droog is 's nachts, dan zou ik het gewoon weer proberen.

meestal zitten er wel plasjes in de luier ja…

Maar we gaan er nog niet mee bzig omdat hij nog wel af en toe een poepbroek heeft…

Hij heeft moeite met gaan…dus gaat gerust vier keer zitten en er komt niks…als het dan wel komt moet hij als de sodemieter heen anders gaat het mis…vandaag zit hij op zijn kamer te spelen,ik kom boven en ruik hem meteen…dan voelt hij dus dat hij haasten moet en doet het in zijn broek…pfffffffffffffff…nou ja,hopelijk blijft het bij een paar ongelukjes…en krijgt hij geen terugval…1 okt wordt hij vier…

Misschien moet hij inderdaad nog een beetje de aandrang leren herkennen. Vaak is het ook zo dat ze zo druk met spelen zijn, dat ze de tijd er niet voor af willen doen. En tja, dan is het uiteindelijk rennen geblazen.

Voordeel van school is wel de regelmaat en dat andere kinderen ook naar de wc gaan.

hoi hoi,

Ik was wel eens benieuwd,want ook hier hebben we er mee te maken.Ons jesper is nu bijna 3,5 en geeft er dus echt niks om.Hij voelt het wel aankomen en zegt ik ga nu in de broek poepen.Als ik dan zeg dat we snel naar de wc gaan stribbelt hij zo tegen en roept dan,te laat.Word hier echt niet goed van.Heb al samen met hem hamertje tik gekocht want die wilde hij graag,en gezegd dat we die op zolder leggen totdat hij op de wc poept…maar nu zegt hij die bewaren we wel voor mijn broertje!! :x Dus hij geeft er echt niks om!

Hoi hoi,

Senne, zie dat er niemand meer op jou gereageerd heeft. Is het uiteindelijk nog gelukt?

En hoe is het met de andere jongetjes die inmiddels wel 4 jaar zullen zijn :mrgreen:

Hier in ieder geval goed. Tim is overdag en 's nachts zindelijk en heeft nooit meer ongelukjes. Op 1 na dan, maar dat was de schuld van hub. :roll:

We gingen naar het circus. Ik laat hem altijd plassen voor we gaan. Ik kwam thuis uit mijn werk en ze stonden al klaar met de jasjes en schoenen aan om naar het circus te vertrekken. Ik vraag nog: heeft Tim geplast. Jaja zegt mijn man gehaast en dus gaan we. We zijn nog geen half uur in het circus en dan begint Tim te wiebelen en zegt dattie moet plassen. Ik kijk mijn man aan en zeg: ik dacht dat hij thuis geplast had?

Ja, heeft ie ook. Half uurtje voordat we gingen :wall: Je moet hem laten plassen net voordat we gaan zeg ik. Nou ja, ga dan maar met hem naar de wc zeg ik tegen hem. Gaat die lummel met me in discussie over het tijdstip van plassen voordat je gaat :wall: Tja en Tim die zat op mijn schoot, kon het niet meer houden en piestte zo over mijn schoot heen :sick:

Nou dan duurt zo’n voorstelling nog lang zeg :roll:

zag ineens dit topic weer voorbij flitsen. :smiley:

Heb hier even geschreven een jaar geleden.

Y,uri is inmiddels 4 jr en 7 mnd en heeft nog steeds veel ongelukjes.

De vraag is ligt het aan gebrek aan concentratie, oftewel het nemen van de tijd of ligt het aan iets anders.

Is nu een buikfoto gemaakt om te zien of hij last heeft van overloopdiaree en hij is doorverwezen naar bekkenbodemtherapie. Mogelijk heeft hij een disfunctionerende blaas oid.

Zullen zien…

Ik weet nog inderdaad dat jij toen ook hier schreef. Nog steeds ongelukjes dus. Vind hij dat zelf ook vervelend? Lijkt me erg lastig met naar school gaan enzo.

Hopelijk vinden ze in een oorzaak in het ziekenhuis :pray:

Hoi Judith,

Helaas,hier nog steeds niet gelukt.Heb het er over gehad bij het consultatieburo en die zeggen dat we het even moeten laten gaan,we zijn er teveel mee bezig.Jesper word in juni 4,en gaat in sept naar de basisschool,dus in de grote vakantie moet het gaan lukken.Dan laten we hem gewoon in een onderbroekje buiten spelen…

Heb in ieder geval wel begreopen dat jongens vaak pas later zijn dan meiden…Mijn man was ook 4 en mijn broer ook pas met zijn 4,dus we houden hoop.

groetjes

Judith, er zijn momenten dat ik er relaxed mee kan omgaan maar op dagen dat hij de ene na de andere broek nat heeft is mijn geduld soms op :oops: Soms moet ik hem 4 keer op een dag verschonen.

Je blijft wassen :roll:

Op school zelf gaat het goed, en heeft hij een natte onderbroek dan zegt hij het niet :wink: Op de bso krijg ik hem regelmatig met schone broek en een zakje vieze was terug…

Gelukkig gaat het soms ook een dag goed. En de nachten is hij eigenlijk super droog. Van de week wel 2 keer het bed nat geplast maar is niet zo raar. Ik lag met T.ygo in het zhuis dus dat brengt ook voor hem wel spanning met zich mee.

Ik vind het vooral vervelend als hij ergens speelt ofzo. Moet altijd schone kleren meegeven. En soms schaamt hij zich er wel voor.

Fijn trouwens dat het bij jullie zo goed gaat :dance:

Senne, ook nog druk bezig dus. Maar je hebt nog even :pray: dat het van de zomer lukt!