Jongetjes van drie

Wauw wat goedddddd…

Zo zie je maar dat ze ineens weer een stap zetten.

De volgende keer met de luier op de wc zetten, flink belonen en dan is die laatste stap ook zo gemaakt :dance:

Hij heeft het zelfs later op de middag nog een keer gedaan,om luier vragen…

Helaas vanmiddag in Ballorig wel in zijn broek geplast…maar ja…dat gebeurd hier met spelen in speeltuin ook nog wel es…

Volgende keer idd met luier op de wc…we gaan het zien…

Het komt best goed hoor.

Nog even een tip. Ik was groter groeien aan het lezen en de opvoedvraag van de week ging er toevallig over. Wel plassen, niet poepen.

Het staat op de site van groter groeien. Misschien interessant om te lezen.

Thanks Judith,ga er gelijk ff kijken…

Nou,hier weer een stap verder hoor…hij geeft nu al een paar dagen aan dat hij een luier wil,en doet staand in de wc zijn poep…

Maar sinds vanmiddag kregen we hem zover dat hij zittend op de wc in zijn luier zijn poep deed,hij zat met zijn pianootje te pingelen…goed he…

Nu hopen dat hij het de volgende keer ook weer doet…

Goed zeg :dance: De volgende keer stiekem een gat in de luier knippen en dan met een groot feestje doorspoelen :wink:

Afleiden werkt dus blijkbaar goed bij hem.

Hier ook nog steeds goed. We waren gisteren voor het eerst in een restaurant sinds hij zindelijk is. Hij kwam keurig twee keer zeggen dat hij moest plassen. Ik had de wc verkleiner mee en het ging perfekt! :dance:

Super zeg Judith…goed van hem he…

Vind je ook niet dat ze ineens zo groot lijken zonder luiers…er is toch een stukje "klein"van af…

Vandaag was wel grappig…hij moest poepen,dus luier om,op wc zitten,maar t lukte 2 keer niet,dus luier weer af…loopt hij voor in de straat…moest hij ineens zo ontzettend nodig,en hij wou t dus niet in zijn broek doen,doet zijn broek naar beneden en poept aan de rand van de straat,toen mijn man halen om het op te ruimen en zijn billen af te vegen…hihi…hij vond dat niet eng,dus hopelijk durft hij morgen zijn poep op de wc te doen…hij zou het normaal gewoon in zijn broek hebben gedaan maar was er nu vies van…haha…

Haha, dat zal een leuk gezicht zijn geweest :mrgreen:

Kwam Karli aan met zijn zakje en poepschepje zeker :lol:

Het klinkt wel veelbelovend allemaal. Die gaat wel zindelijk zijn voordat hij naar school gaat hoor :thumbup:

Ze worden echt groot nu hè. Ook met de manier van praten enzo. Hij heeft ook minder geduld voor Amy nu.

Dat scheelt dat hij hier de jongste is…hihi…

Maar idd,praten schiet ook een stuk op nu,dat valt iedereen op…

We gaan vandaag afwachten wat hij met poepen gaat doen…over 2 maand wordt hij 4…dus van mij mag het wel hoor,hihi…

even mijn nieuws hier delen hoor…

Veron heeft net voor de allereerste keer op de wc geplast :dance: …

Hij snapte er eerst niks van, lieten hem al geregeld bloot rondlopen of alleen met een onderbroek aan… Geregeld op de wc zetten en hij maar scheten laten…

Maar net kwam hij naar mij toe en zei dat hij moest plassen (meestal had hij dan al ergens op de grond geplast maar nu niet), dus ik snel hem op de wc gezet en even naar de keuken gelopen… Hoor ineens: het werkt het werkt… Dus ikke kijken en ja hoor een grote plas op de wc gedaan :clap:

Daarna nog wel een ongelukje maar gelijk daarna op de wc gezet en het werkte weer aldus Veron en ja daar was nog een ienieminieplasje…

Papa is nu met hem een cadeautje kopen voor het eerste plasje en ik heb een beloningssysteem gemaakt met stickers plakken…

Straks moet ik werken en ik hoop dat er dan al wat stickers opgeplakt zitten als ik thuis kom vanavond…

Ben helemaal happy…

grts patricia

Hey,wat hartstikke goed van je mannetje zeg!!!

De eerste stap is gezet…wat zal hij zich trots voelen…en jullie ook…mooi zo door gaan…

Ik kom even advies vragen .

Ik heb hier een jongetje van 3 die overdags zindelijk is .Al vanaf zijn 3e Verjaardag!

Maar s’nachts heeft hij nog een luier aan, En Geen idee hoe ik hem daar vanaf krijg

Nomi, en hoe is het vandaag gegaan met de kleine man?

Patricia, way 2 go :dance: Dit is het begin hè!

Kimmiejj, tja wij hadden het geluk dat Tim van het ene op het andere moment gelijk dag en nacht zindelijk was. Hij wilde ook gelijk 's nachts geen luier meer om en dat ging ook gelijk goed.

Heeft D. als hij wakker word, een volle plasluier? Je kunt proberen om hem na het warme eten niets meer te drinken te geven, hem op het moment dat hij naar bed gaat, nog te laten plassen en dan eventueel als je zelf naar bed gaat, even wakker te maken om nog eens te plassen. Vaak doen ze dat half slapend, maar er zijn er ook die er niet goed tegen kunnen, dus dat zou je even moeten avonturen. En dan eens zien of hij 's ochtends een droge luier heeft. Bij het wakker worden gelijk ook weer op de wc zetten. Als dat dan zo’n drie dagen goed gaat, kun je proberen om de luier uit te laten. Hierbij kan het dan natuurlijk nog wel eens misgaan. Maar geef dan niet te snel op.

Op zich is het vrij normaal dat ze nu op deze leeftijd 's nachts nog niet zindelijk zijn hoor. Succes!

Idd proberen hem te laten plassen voor jullie naar bed gaan…zo zouden wij aan beginnen…maar hier eerst maar es poepzindelijk…dan de rest…

T is nu echt elke dag droog…en gister was hij op zolder aan t spelen en moest ineens heel nodig poepen,zag een emmer staan en is op de emmer gaan zitten,hihi…toch goede oplossing…

Vandaag heeft hij nog niet gepoept…we zien t wel…

Nomi, nou dus op het “potje” gepoept zeg maar :mrgreen:

Das toch al anders als in de luier.

Hier alles goed. Ben wel blij dat Tim op de wc poept. De kleine vent kan stinken de laatste tijd zeg :sick:

Veron is nu al 2 dagen droog gebleven overdag…

Gisteren een paar keutels (hard dus) gepoept in een luier… En vandaag niet gepoept… Ohhhh ik hoop niet dat hij het nu op gaat houden… Wel al een paar dagen een kiwi gegeven…

Misschien morgen!!!

grts patricia

Wat goed van Veron zeg :thumbup:

Ohh ik hoop inderdaad niet dat hij de poepies op gaat houden. Dat heeft Tim ook een tijd gehad, zo zielig. Uiteindelijk zelfs aan de movicolon moeten gaan. :?

Kiwi’s schijnen inderdaad laxerend te werken, druiven ook trouwens.

Beetje lauw water op nuchtere maag en zowiezo veel laten drinken over de hele dag.

Hij poept gelukkig nu weer elke dag… Pffff…

Wel elke dag een kiwi en roosvicee laxo zo af en toe…

Maar hij poept nu dus in zijn onderbroek :sick: … Ik kan er eigenlijk niet mee zitten, vind het al knap dat hij uit het niets helemaal goed zelf kan plassen op de wc…

Hij heeft dus geen ongelukje meer gehad…

Gisteravond zijn wij naar de efteling geweest (hebben abbo) en toen kreeg hij voor de zekerheid een luier aan maar hij ging thuis pas plassen en had het dus 4 uur opgehouden…

NU nog het poepen en snachts zindelijk worden…

Gaat echt goed…

grts patricia

Wooww, 4 uur opgehouden zeg. Dat zou Tim niet redden. Die sjort me dan aan mijn arm mee naar de dichtstbijzijnde wc.

Het gaat al heel goed dus, de rest komt vanzelf ook goed. :thumbup:

Nomi, hoe gaat het bij jullie?

Wat goed van Veron zeg…en dat poepen gaat wel komen hoor,ook wij dachten dat het er niet in zat bij die van ons…

Maar hij heeft deze week eerst een dag 2 x in zijn broek gepoept,om de volgende dag gewoon 2 x op een dag op de wc te poepen!!! zonder luier!!!

goed he…we waren zo trots…

Vandaag zijn we naar Hellendoorn geweest,en voor de zekerheid een luierbroekje aan…maa rniet gepoept,dus we wachten het morgen af…