Jongetjes van drie

Oh ok. Ja, dat is wel heel frustrerend inderdaad. Je vraagt het en dan hoeven ze niet en dan inderdaad binnen vijf minuten een ongelukje.

Had Tim eerder ook een handje van.

Maar je ziet het, het komt een keer goed. :wink:

hier ben ik weer, heb ff niet meer gereageerd, wel mee gelezen hoor!

Ik zie dat het overal heel goed gaat! :clap: Jeehhh goed hoor!

Hier blijft het zo’n beetje op en af gaan. De oudste; dat gaat redelijk, hij heetf nog wel eens een druppeltje maar het zijn geen plekjes meer en meestal is dit wanneer hij naar de BSO is geweest of heel druk aan het spelen is. We proberen hier geen andacht meer aan te besteden in de hoop dat het dan snle beter gaat. Ooit gaat dit goed komen…

Nu mijn jongste: Dit is zooooo wisselend. Soms is ze een hele dag droog, ook als we een dagje weg gaan (lijkt soms wel eens ā€œJuistā€ als we een dagje weg gaan) en da dag erop is het dan weer helemaal mis.

Ze weet echt wat de bedoeling is, kan het aan geven als ze moet plassen en poepen, weet waar ze het doen moet maar het lijkt wel alsof haar blaas te klein is… Als ze gedronken heeft komt dit er in etappes uit. DUs ze moet plassen en drie minuten later weer en 5 minuten later weer…

het rare is eigenlijk dat mijn oudste dit dus ook altijd gehad heeft, hij heeft nu dus medicatie voor zijn blaas te rust te brengen, maar lichamelijk is er dus niets. Ik vindt het zo vreemd. Komt dit jullie bekend voor???

ik hoop echt op reactie…

groetjes Carmen

Hoi Carmen,

Sorry, ik kan je daar niet mee helpen. Komt mij niet bekend voor.

Hier loopt Bjorn nu voor de 2de dag zonder luier en tot nu toe gaat het helemaal goed :dance:

Goed van Bjorn hoor :thumbup:

Carmen, ook hier helaas geen herkenning. Tim was altijd nat en toen ineens droog. Niet wisselend ofzo.

Lijkt me wel lastig zo. :hug:

Yesss…hier zijn we een stap verder…T was al zindelijk met plassen…poepte alleen steeds in zijn broek…nu zeggen we al tijdje tegen hem dat hij best dan om een luier mag vragen,dan gaat poepen in het wc hokje…en dan de luier af…maar t lukte niet,veeeeel broeken wassen dus…

Maar vandaag kwam hij om een luier vragen,zocht even prive zijn plekje in de wc en kwam voor verschoning…he he…nu nog doorgaan,het ene stapje naar op de wc…we zien t wel…toch knap he,gewoon lekker alles op zijn tijd…

Hé way 2 go :dance:

Je zult zien dat hij nu binnen no time helemaal zindelijk is.

Hier gaat het nog steeds erg goed. Niks geen ongelukjes meer gehad. Hij komt er zelfs voor naar binnen, als hij buiten aan het spelen is.

Goed zeg Judith…

Zover is T nu ook,plassen helemaal zindelijk…sinds paar dagen komt hij ook van de speeltuin thuis om te plassen…(hij ging eerst tegen een boom aan plassen daar hihi)…

Het poepen nog steeds ander verhaal…of hij vraagt om een luier waar we al heel blij mee zijn…of hij poept in zijn broek…we pushen niet,zijn al blij met waar we nu zijn…

Hij draagt dus wel gewone onderbroekjes? Krijg je dat wel goed schoon?

Tim heeft helaas in zijn bed geplast vanochtend. Maar hij was gisteren niet lekker, had gespuugd. Sliep daardoor heel lang en vaster als normaal.

Nu gaat het gelukkig weer goed. Heeft weer zin om te eten en drinken en gaat goed naar de wc, geen ongelukjes verder.

Maar goed dat er een onderlegger op het bed lag, die heeft het matras gered. :dance:

Ja daar zijn we hier ook errug blij mee haha…

Hij draagt gewoon boxers ja,en ik spoel ze gelijk uit met de hand,daarna gaan ze mee met de was,geen problemen mee eingelijk en goed schoon…en als ze niet schoon willen gooi ik ze weg…

Vandaag niet gepoept,morgen dus opletten geblazen,mijn man neemt hem mee naar zijn ouders…dus schone kleren mee…en een luier voor het geval hij erom vraagt om in te poepen…we zien wel…

Pffffffffffff drama hier hoor…

Hij poept nu gewoon al een week of 4 in zijn broek…de hele dag is hij zindelijk met plassen,houdt gewoon zijn poep 1,5 dag op…en de dagen erna poept hij 2x per dag in zijn broek,hij kruipt weg…

HIj weet dat hij om een luier mag vragen om daar in te poepen…en hij zegt elke dag vandaag poep ik op wc…dan krijg ik mijn brandweerauto…maar nee hoor…

Iemand gaf ons de tip om hem gewoon weer een luier om te doen,dat vindt hij niet leuk…maar ja,straks valt hij terug en plast er ook gewoon weer in…

Toch maar doorgaan met weken lang poep wassen??

:think: :sick:

Allereerst een dikke :hug: Ik herken het gevoel. Op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer en je ziet de eerste schooldag met rasse schreden naderen.

Ik heb een stukje tekst over broekpoepen gevonden en kopieer het hier even. Er staan wat adviezen in. Misschien spreekt het je aan.

Om broekpoepen aan te pakken is het het beste het gewenste gedrag aan te leren en het ongewenste gedrag te negeren. Dit houdt dus in dat er een toitettraining toegepast wordt en dat broekpoepen genegeerd wordt. Maar dat laatste kan heel moeilijk zijn wanneer je als ouder iedere keer weer een vieze broek staat te wassen terwijl je je kind vier keer per dag naar de wc brengt. Soms, vooral bij wat oudere kinderen wordt er dan ook een methode aangeraden die overcorrectie genoemd wordt. Het kind wordt dan gevraagd zelf het ongewenste gedrag 'te herstellen', of te wel het kind was zich zelf en zijn kleding nadat het in de broek gepoept heeft. Het kind wordt hierdoor zeer bewust van de gevolgen van zijn of haar gedrag.

De toilettraining bestaat er uit dat het kind op vaste tijden naar de wc gestuurd wordt omdat het kind de aandrang niet goed herkent. Op een gegeven moment leert het kind het gevoel dan herkennen vlak voordat het lukt om te poepen, zo leert het kind aandrang herkennen. Een half uur na het eten is een goed tijdstip om het kind naar de wc te sturen omdat de darmen dan gestimuleerd zijn.

Bij het toepassen van de toilettraining is het meestal goed ook een beloningssysteem toe te passen. Het beste is het dan om het poepen op de wc te belonen. Ook een schone broek kan beloond worden, maar er moet dan wel goed op gelet worden dat het kind niet de ontlasting gaat ophouden of vies ondergoed gaat verstoppen om zo de beloning niet mis te lopen. Bij het belonen van het poepen op de wc wordt het gewenste gedrag echt beloond.
Straffen is over het algemeen niet de juiste oplossing. Straf leidt tot extra spanning rond het poepen en vaak ook tot verzet en meer ongelukjes.

En verzet is funest voor het zindelijk worden. Want alleen met de medewerking van het kind kan zindelijkheid bereikt worden.

Thanks Judith,je bent een schat… :-*

Dus we gaan nu gewoon de vieze broeken negeren…hem zelf de broeken onder de douche laten uit trekken…zichzelf wassen (dat deden we al) en er verder helemaal niks meer over zeggen,dat deden we tot nu toe dus wel…

De beloning ligt al in de kast,dat weet hij ook heel goed… en nu hem dus goed in de gaten houden en af en toe gewoon op de wc zetten om te proberen…als hij in een hoekje staat te poepen en we zien hem begint hij ook al te schreeuwen,nee niet kijken,weg gaan…

We gaan het proberen…en weer afwachten…en gewoon nog ff door met poep broeken wassen…hihi…

:oops: :oops: :-*

Ik hoop dat het heel veel succes gaat hebben.

Wat je ook nog zou kunnen doen is bij de Action een aantal kleinigheidjes halen van 50 cent en daar een grabbelton van te maken.

Zo kun je hem tussendoor al eens belonen voor een droge broek, want dat doet hij erg goed. Plassen op de wc.

Zo hebben we het bij Tim ook gedaan. Ieder succesje op de wc belonen en hem de hemel in prijzen. En als het eens mislukte: Goh, wat vervelend, heeft dat plasje jou gefopt. Binnen de kortste keren had hij er plezier in en zag hij al uit naar de stickers die hij ervoor kreeg en de cadeautjes die erop volgden. Als hij dan ziet hoeveel het plassen op de wc hem oplevert, gaat hij misschien ook wel daar poepen.

Hey,dat is idd ook geen goed idee…hij is wel gevoelig voor kleine cadeautjes en gek van verrassingen…

Heb ook op google gekeken en zag daar een tip over het Poepboek…echt een boek voor kleine kindjes…met plaatjes…die ga ik van de week ook even kopen…en idd niet meer te negatief als hij zijn broek vol poept,maar gewoon samen de rommel opruimen en positief zijn als hij idd nog droog is…

het is wat he,die oudste van ons was 2,5,toen ze zei,ik wil geen luier meer…en op 2 natte broeken na was dat klaar…veel te makkelijk,hierdoor ben ik dit helemaal niet gewend,geduld en aandacht voor het zindelijk worden…

Meisjes zijn makkelijker met zindelijk worden zeggen ze. Nou, dan heb ik geluk, want dan heb ik het moeilijkste karwei er al op zitten :lol:

Ik denk echt dat het gaat werken. Merkte het met Tim ook. Hoe bozer ik werd, hoe moeilijker het bij hem ging. Pas toen ik het losliet, draaide hij ineens de knop om en ging het uiteindelijk net als bij jouw R.

Een enkel ongelukje, maar gelijk helemaal zindelijk.

Hoe zijn ze trouwens bij jullie op school? Doen ze moeilijk over niet zindelijk zijn? Hier doen ze heel moeilijk, tot aan weigeren toe te laten.

Ben dus errug blij dat het nog net op tijd gelukt is. Over vier weken is al zijn eerste schooldag.

Bryan was met 2 jaar en 4 maand overdag zindelijk en 2 jaar en 6 maanden s`nachts hij wordt in oktober 4 dus meisjes zijn niet altijd sneller

hoor en lees dat wel vaker

hij heeft nog wel eens een ongelukje (gehad) als die net te laat was ivm knoop of te diep slaapt maar denk dat op latere leeftijd nog wel voorkomt

hier dus zindelijk naar school straks heerlijk :slight_smile:

1 of 2 keer beloond daarna nooit meer :thumbup:

Laten we zo zeggen dan,de meerderheid van de jongens doen er langer over…uitzonderingen nagelaten… :wink:

Weet niet hoe streng ze hier op school zijn…we hebben nog tot 1 oktober…het plassen gaat echt geweldig…ik maak me nu nog niet te druk want we zijn met vier weken al een heel eind gekomen…er kan nog veel veranderen…

Ja, je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk.

Nomi, inderdaad rustig aan hoor. Ze hoeven de knop maar om te draaien. Bij Tim was het ook van de een op de andere dag.

Jullie hebben nog wat meer tijd ook.

Tim gaat over 4 weken al naar school. Op 24 augustus.

Gelukkig gaat het erg goed. Ook 's nachts weer. Hij had even 2 dagen van bedplassen, maar hij was toen ook niet lekker. Nu gaat het weer goed.

He gelukkig maar Judith…zo zie je maar he,kan ineens goed gaan…daar heb ik hier ook maar hoop op…

Gisteravond gaf T al aan dat hij poepen moest,dus met mijn man naar de wc…daar wordt hij onrustig,nee,hoeft niet meer…

Vanmorgen liep hij steeds met zijn handje voor de billen…mama,ik moet een luier…dus hup luier om,in de wc beneden gezet…en ja hoor,na een tijdje komt hij eraan,luier moet af…billen schoon…ieh dat stinkt…

en hup verder met spelen…goed he??? :wink: