Jongetjes van drie

Smurf, agossie das niet leuk zeg.

Op zich klopt het wel wat de ka zegt. Dat noemen ze encopresis. Google er maar eens op.

Hopelijk helpt de movicolon :pray: Ik heb hier een behoorlijke hoeveelheid over van dat spul nu. Even kijken wat ik daarmee moet.

We moeten op 1 juli weer naar de ka.

Tim heeft er hier wel zin in zeg. Hij komt er nu telkens zijn bed voor uit. Vind het alleen lastig te bepalen of hij smoesjes verzint om er uit te mogen of dat hij echt naar de wc moet.

Behoorlijk vaak naar de wc geweest vandaag dus en twee keer in de luier.

Even een update:

Hij is nu ongeveer 2 weken zindelijk qua poepen. Echt geen een ongelukje gehad. :thumbup:

Sinds 3 nachten is hij 's nachts droog. Hij zegt 's ochtends gelijk dat hij moet plassen en dan hoor ik hem goed pinkelen.

Overdag wil het nog niet zo. Daar zitten we ongeveer op fifty fifty.

's Ochtends gaat het vaak goed, maar 's middags verslapt de aandacht volgens mij.

We hebben nu twee weken vakantie, dus kunnen we wat oefenen hoop ik. Even kijken of we hem kunnen overhalen om zonder luier te lopen, want daar issie wel erg gehecht aan. Zekerheid??

hey wat fijn en knap zeg van Tim!!

echt helemaal super dat hij het zo goed doet!

dat het 's morgens zo goe dgaat en 's middags wat minder vindt ik wel bekend voorkomen. Dat is hier ook altijd geweest. Misschien inderdaad dat de aandacht verslapt… Ik weet het ook niet!

Hier gaat het eigenlijk ook echt helemaal GOED… :thumbup:

Eigenlijk wel met allebei!

Stef heeft over de laatse week misschien nog 1x een druppeltje gehad en renske heeft (nog wel met een inlegkruisje) alleen nog een paar keer een klein ongelukje van het poepen gehad. En dat is volgens ons meer omdat ze er dan echt de tijd niet voor wil nemen. (spelende kindjes en kermis )

Ik hoop dat het zo blijft, en alleen nog maar beter blijft gaan!!! :pray:

hoop bij de volgende update weer goed nieuws te horen en te kunnen geven…

Wat zijn ze knap he…onze kids!!! :inlove:

Wat een goed nieuws zeg!!! Zeker knappe kindjes hè :inlove:

Het poepen gaat hier nog steeds goed op de wc.

Plassen weer wat minder. Op dagen dat we weg zijn geeft hij niks aan en plast de hele dag in zijn broek.

En als we wel thuis zijn, geeft hij soms wel aan, maar plast op dat moment ook gelijk in zijn broek.

We waren bij de ka vanochtend. Het was belangrijk dat zijn darmen goed leeg waren, maar dat lukt dus wel. En verder regelmatig op het potje zetten preventief. Maar dat laatste doen we niet want dat verplicht op het potje zetten leidde de vorige keer tot het ophouden van zijn ontlasting. :?

Toen hij er zelf aan toe was, ging hij vanzelf naar de wc en we hebben daarom met poepen ook geen enkel ongelukje meer gehad.

We hebben nog twee maanden, dus hopelijk valt het kwartje vanzelf binnenkort. :pray:

Vast wel.

Kijk maar eens wathij allemaal al bereikt heeft!

Nu is het perfekt weer om in zijn blootje te laten lopen, lekker het badje op en gaan… Geeft hij het dan wel aan? Dan heeft hij immers het luiertje niet om…

Enne, hij kan dus wel heel lang zijn plasje ophouden! Kijk maar naar 's nachts! Ik weet zker dat het gaat lukken!

Wat zeggen ze bij jullie op school ervan als hij nog niet helemaal zindelijk zou zijn? Ik bedoel een luierbroekje hoeft niemand te zien en hij kan gewoon zelf gaan als hij het wel wil! En waarschijnlijk heeft hij het dan zo in de gaten hoe het werkt! Er zijn dan zoveel kindjes en die plassen allemaal op de wc. Misschien een extra stimulans om hte dan ook te willen…

ik hoorde toevallig aats op scholl nog een mamma zeggen dat die van haar net 3 weken voor hij 4 werd ineens zindelijk was, gewoon want hij ging bijna naar school!!!

We hebben vandaag het zwembad opgezet. Na zijn dutje gezegd dat ie in het badje mocht. Eerst huilen, want dan moest zijn luier uit. :?

Eerst wat gesust. Nog even een raket ijsje gegeten en toen jups de spullen uit en er in. Al gauw vond hij het toch erg leuk. Dat was zo rond drie uur vanmiddag.

Even erna gaf hij aan dat hij naar de wc moest. Al druppend van het water naar de wc en ja hoor, hij plaste keurig op de wc.

Toen weer terug het water in. Tijdje daarna wilde Amy er uit en hempie aan. Toen wilde Tim ook niet meer zwemmen.

Dus Tim hempie ook aan. Maar verder in de blote billen. Tijdje zo gelopen. Even later toch een onderbroek aan omdat hij van de glijbaan wilde. Maar geen luier aan want Tim kan heel goed op de wc plassen.

Zei deze mama vol zelfvertrouwen :liar: :liar:

Tim accepteerde het en ging spelen. Tijdens het spelen nog twee keer naar binnengekomen dat hij naar de wc moest. Een keer geplast en een keer gepoept.

We gingen redelijk laat eten. Pas om 19.00 uur en toen was hij dus nog steeds droog. Om 20.00 uur naar bed. En toen zei Tim dat hij zonder luier naar bed wilde, want hij was een grote jongen :shock:

Ik vreesde ervoor, maar toch maar erop gegokt. Hij was zo goed bezig.

Na een half uurtje kwam hij er uit dat hij naar de wc moest. Inderdaad een poepie. En zojuist om 23.00 uur moest hij nog plassen en ook dat ging goed. Ik hoop zo dat hij morgenochtend droog zijn bed uitkomt :pray: En dat hij dan weer zonder luier de dag door wil.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo trots op mijn grote vent dat ik het even van me af wilde schrijven.

Tot slot nog even een vraagje: hoe deden/doen jullie het buitens huis?

Onderweg in de auto of bij andere mensen of in de winkel als je niet direct een wc bij de hand hebt? Toch even een luierbroekje aan? Of is dat verwarrend en gok je het er op en heb je een verschoning bij je?

Hij is echt ZINDELIJK :dance: :dance: :dance:

Hij kwam vanmorgen helemaal droog uit zijn bed. :smiley:

Hij geeft het keurig aan als hij naar de wc moet. Geen sporen of druppels.

Vanochtend 1 ongelukje omdat hub hem niet hoorde toen hij zei dat ie moest. Hij wil soms dat we meegaan, maar gaat ook al vaak uit zichzelf alleen.

Hij is helemaal trots op zijn verdiende stickers en cadeautjes.

We hebben bewust enkele dagen thuis gepland, zodat we rust en regelmaat hebben.

Iemand nog antwoord op de vragen op mijn vorige post? :pray:

Jeetje wat een goede berichten zeg!!!

Ik ben niet meer zoveel op KOK…vandaar late reactie…

T heeft overdag ook geen luier meer om…zijn plassen doet hij keurig op de wc of potje…heel soms als hij in de speeltuin is gaat het nog mis,dan gunt hij zich geen tijd om te komen plassen…

Poepen vind hij nog wat eng,hij probeerd het op potje,het lukt niet,daarna moet ik hem in de gaten houden…vanmiddag zwom hij in zijn blote poeperd in ons zwembad in de tuin,poepen wou niet lukken en hij rent naar de voordeur,ik erachter aan,staat hij doodleuk in een hoekje op de oprit van de buren te poepen…hihi…

Nou ja…dat gaat vast nog goed komen…we doen hem geen luier om en ik was dan gewoon wat meer broeken…

Als wij weg gaan doen wij hem nog wel een luier om…voorlopig…maar binnenkort neem ik dan gewoon extra kleren mee…

T is s’nachts ook droog en doet vaak zijn luier in de nacht af…maar wij hebben de stap naar geen luier in de nacht nog niet gezet…

Bij T. gaat het dus ook al heel goed :thumbup:

Het poepen komt ook vanzelf goed hoor.

Wat zeiden de buren, dat hun tuin gratis bemest werd? :mrgreen:

Hier gaat het ook nog steeds heel erg goed. Vannacht wederom droog en ook geen enkel ongelukje gehad tot nu toe.

Morgen dus voor het eerst weg. :shifty:

Boodschappen doen. Ik zat te denken om hem toch geen luier aan te doen. Van te voren laten plassen. Echt alleen de boodschappen doen, dus met een uur weer terug en dan thuis weer plassen.

Zondag zijn we dan langer weg, dan hebben we een BBQ. Dan weer vantevoren plassen, daar eerst kijken waar de wc is en dan om het uur even langs de wc lopen en natuurlijk voor de zekerheid reservekleren meenemen.

Hoi,

Ben een beetje aan meelezen geweest. Mijn zoontje is van feb en wilde ook niet zindelijk worden. Wil niet zonder luier lopen. We zijn nu in de fase dat hij als hij een pagina stickers vol heeft (20) krijgt hij een kado. Nu de laatste 3 dagen draag hij en luierbroekje en plast hij in het potje. Ik heb gezegt dat hij niet meer in de luier mag plassen of poepen. Plassen 1 ongelukje in 3 dagen en poepen 2. hij heeft zijn 1e kado al uitgezocht. Dus we zijn op de goede weg. Morgen ga ik het proberen zonder luierbroekje.

Op de vraag. Ik was vandaag de hele dag weg en sleepte het potje mee. Hij heeft zelfs in de trein geplast :dance: . Dus het potje gaat gewoon mee en daar kan hij op dan.

Karin, hoe is het gegaan zonder luierbroekje?

Hier alles goed. Nog steeds droog, ook 's nachts. Geen ongelukjes gehad meer verder.

Gister voor het eerst zonder luierbroekje buiten de deur voor langere tijd.

Tim is eigenlijk wat te groot voor een potje, althans ons potje :mrgreen:

Heb dus de wc verkleiner meegenomen en dat ging heel goed. Hij is daar keurig netjes twee keer naar de wc geweest.

Zometeen een uurtje wennen op school. Ik laat hem van te voren nog even plassen. Ik weet nog niet of hij het aangeeft bij vreemden. :shifty:

Nou zonder broekje was een ramp. 1 keer plasje, 1 keer poep in de broek. En het vervelende was. we hadden beide keren net gevraagd of hij moest. Daarna met luierbroekje aan wel weer goed gegaan.

Vandaag op de creche 2 keer plasje in luier, 1 keer op potje en gepoept op het potje. Morgen weer nieuwe dag.

Hoe ging het wennen??

Hij wil denk ik toch nog die zekerheid van het luierbroekje.

Dat heeft Tim ook een tijd gehad. Hij raakte al in paniek van het idee dat het broekje uit moest.

En nu was hij er ineens wel aan toe. Raar eigenlijk dat ze zo ineens die knop kunnen omzetten.

Wennen ging goed. Hij moest wel even huilen bij het afscheid, maar het was goed gegaan verder zei de juf. Hij was daar zelfs helemaal zelf naar de wc geweest. :inlove:

Dat gaat dus wel goedkomen als hij op 24 augustus naar school moet. :dance:

Ah wat goed. Nou dat is toch een gerustellende gedachte in de vakantie. Hoef je je daar geen zorgen over te maken.

@karinvandam wrote:

Ah wat goed. Nou dat is toch een gerustellende gedachte in de vakantie. Hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Zeg dat wel ja. :smiley:

Goed zeg Judith…dat gaat vast wel goed komen…

T blijft in zijn broek poepen…sinds gisteren laten we hem nu zelf zijn broek uittrekken onder de douche,dat vindt hij vreselijk…kijken of dat gaat helpen…

Het plassen gaat goed,heel af en toe met spelen vergeet hij te gaan…of is te makkelijk dan…

Hopelijk gaat het hier met een paar weken met poepen ook beter…hij weet dat hij dan een brandweerauto krijgt…weet zelfs al waar die staat hier boven in de kast,maar het doet hem niks hoor…we wachten af…

Hij moet nog even het knopje omdraaien denk ik. Soms vinden ze het gewoon eng om hun poepje los te laten.

Heeft hij nog wel een luierbroekje aan?

Hier gaat alles nog steeds goed. Zowel dag als nacht. Ook weggaan is nog steeds goed gegaan.

groetjes Judith

Durf het bijna niet te zeggen maar we hebben vandaag 2de kadootje gekocht. Hij heeft de hele dag gezegt dat hij moest en alles op het potje gedaan. (ook in de winkel :stuck_out_tongue: ). Gisteren was het 3 keer mis en ik ben goed boos geworden… Nu dus alles goed.

We blijven duimen :pray:

Hé wat goed zeg! Hopelijk blijft het zo goed gaan :pray:

Probeer niet te boos te worden hè. Dat kan ook averechts werken.

Niet bemoeizuchtig bedoeld hoor :-*

groetjes Judith

Niet bemoeizuchtig hoor :wink:

Ik word ook niet boos als hij het tijdens het spelen vergeet of zo. Maar als ik 30 sec ervoor vraag of hij moet en hij zegt nee dan word ik wel boos. Maar we gaan er vandaag weer voor.