Gisteren zat Tim weer op de bank te trappen met zijn benen. Ophouden dus. Hub had al een aantal keren gevraagd of hij naar de wc moest.
Dat werd natuurlijk ontkennend beantwoord :roll:
Dus hub had het laten rusten verder.
Ineens zegt ie: papa, ik moet poepen, kom gauw! Nou zegt hub, dan gaan we toch naar de wc. Eenmaal op de wc stond ie te trappen. Schiet op papa, poepie komt er aan. Hij zat nauwelijks en ja hoor! Gelukt!
En ook nog een plasje erbij.
Dus nu mag hij zaterdag een mooi cadeautje uitzoeken, want hij heeft genoeg stickers nu.
Alle plasjes daarna gingen nog wel in de broek. Heb wel het idee dat ie dat niet zo goed aanvoelt. Hij is met poepen namelijk wel eerder zindelijk geweest, maar met plassen niet.
Zal dat 1 juli nog eens met de ka bespreken.
En weer even komen melden dat hij vanochtend helemaal zelf naar de wc is geweest om te poepen.
Hij had zelf zijn broek open gedaan, gaan zitten, kakkie gedaan en had zelf zijn billen geveegd. Moest alleen even helpen met zijn broek weer dicht doen.
Dit is dus veelbelovend. Nu de plasjes nog
Ik was net even met Amy boven (broek vol 8) ), hoor ondertussen dat Tim naar de wc gaat en eventjes later roept: mama kom eens kijken.
Dus ik snel Amy haar broek omhoog en naar beneden. Ga kijken en ja hoor, weer keurig op de wc een klein poepje :dance:
Het mannetje stond te glimmen van trots. Had alles zelf gedaan en ook zijn broek weer omhoog.
Hij had druifies op, die werkten meteen hihi
Hoe gaat het met de rest van de drie jarigen hier?
:dance: :dance: :dance: Go Tim!
Hier gaat het wel goed! Heel nu en dan een ongelukje als Ruben vergeet te plassen, maar over het algemeen is hij netjes zindelijk. Bij het weggaan heeft hij een luier aan, maar tot nu toe zijn ze altijd droog als we thuis komen. En 1 keer vroeg hij netjes toestemming of hij misschien in zijn luier mocht plassen :lol: .
Wauw…Kei goed Tim!!!
echt helemaal geweldig!
Mijn KA heef aangegeven dat het het “natuurlijke” patroon is!
Eerst in de nachten niet meer poepen
dan overdag van poepen zindelijk
en dan pas van plassen zindelijk!!!
Ik vond dat heel vreemd omdat ik altijd in mijn omgeving hoorde dat kindjes meer moeite haddenmet vanhet poepen zindelijk te worden…
Dus eigenlijk doet Tim het volgens het boekje…
En als ik naar mijn kids kijk: Stef is al heeeeeel lang zindelijk van poepen maar vanplassen blijven de druppeltjes
en nu mijn jongste (3 net 3 jaar) is ook vanhet poepen al een tijdje zindelijk maar het plassen gaat op de druppels na nog altijd mis…
Of de KA blijkt toch gelijk te hebben en alles komt goed of het ligt aan onze kids :lol:
Maar geniet van elke stapje…hoe klein ook!!!
Groetjes Carmen
Hoi Carmen,
Dank voor je berichtje. Kijk dat geeft de burger moed.
Tim doet het gewoon keurig op volgorde volgens het boekje 8)
Over 6 weken voelt ie gewoon ineens dat ie moet plassen en kan hij gewoon 24 augustus naar school 8) :lol:
Jouw kids hebben nu dus nog druppeltjes en de rest wel op de wc?
Dus eigenlijk gewoon iets te laat gaan dan?
Nou ja… vele druppeltjes is ook best veel…
Dusse de kleinste van ons heeft nu een inlegkruisje in en doordat ik dat regelmatig verschoon houdt zij het wel “droog”.
en de oudste… tja een vehaal apart denk ik. misschien laksigheid misschien toch een overprikkelde blaas. Ik weet niet. We kijken het wel weer aan. maar de ergenissen en frustraties blijven…
groetjes Carmen
Judith wat lees ik nu, wauw wat goed zeg van Tim!
Ik duim voor jullie dat het vanaf nu goed gaat komen :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Hier gaat het eigenlijk gewoon goed. Die druppels in de onderbroek hier ook nog idd en met regelmaat heeft hij 1 a 2 dagen een terugval dat ik 2 keer op een dag weer plassen sta op te dweilen :thumbdown:
Maar daarbuiten is hij zowel overdag als 's nachts zindelijk.
Smurf, wat goed van Y zeg. Hoe gaat het nu verder met hem?
Carmen, kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Hoe gaat dat met school enzo?
Hier doen ze dus echt moeilijk.
Nou op school maken ze er helemaal geen probleem van. Gelukkig!
Vorig jaar had hij echt nog regelmatig en echt natte broek (flinke plak) en dan kreeg hij gewoon schone kleren aan. Deden ze niet moeilijk over.
Ook nu gaan ze er eigenlijk heel gewoon mee om. Volgens hen zijn er in elke kleuter klas wel 2 a 3 kindjes die nog regelmatig een natte broek hebben. Dus: gewoon een zuvere broek aan en …gaan met die banaan.
Daarbij word het in de klas bespreekbaar gemaakt: sommige kindjes doen dat nog en dat is niets om je voor te schamen. Dus… Niemand die er een probleem van maakt…Heerlijk!
verder heeft hij nu niet meer de super natte plekken, dus eigenlijk niemand die het ziet (alleen ikke dan). Hij heeft nu alleen nog "voorrang"in de klas. Als hij zegt dat hij moet plassen dan mag hij ook direkt gaan! Andere kindjes moet wel wachten als de juf net iets aan het vertellen is, Stef dus niet. En dat is ook wel prettig.
Hij zit nu in groep 2 en blijft hier volgend jaar in.(hele jonge leerling) Hopelijk heeft hij het jaar daarna weer zoveel bijgeleerd dat hij ook echt een grote jonge is als hij kleuter af is!!!
We blijven duimen
Maar ik heb steeds meer zo iets van: het komt goed!!! en verder grijpen we gewoon alles aan! Medisch en alternatief… Echt ooit komt het goed!!! (gewoon stug volhouden!!!)
Aan je instelling ligt het in ieder geval niet :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wel fijn dat de school er niet moeilijk over doet.
Ben wel benieuwd welke medische of alternatieve paden jullie bewandelen. Misschien heb ik (of beter gezegd Tim) er wat aan.
hier nog een zeer trotse mama van een laatbloeier.
3 weken geleden was ik het helemaal zat, ik zei van de 1 op andere dag dat hij geen luier meer aankreeg, we zijn hem met de kookwekker erbij om het uur op de wc gaan zetten, niet vragen of hij moest, maar gewoon gezegd “Peter, je gaat het even proberen en dan zien we wel wat er komt”
Binnen 1 week had hij het door, nu zijn we dus 3 weken verder en hij doet alles netjes op de wc.
Hij heeft in de afgelopen 2 weken 3 ongelukjes gehad, alle 3 de keren omdat hij te druk aan het spelen was om eraan te denken. Maar het gaat verder harstikke goed! :inlove: :dance:
Wat goed van Peter! :dance: :dance: :dance:
Muisje, duim voor je dat het lukt voor het einde van groep 2.
Hoe gaat het nu Judith?
Hier gaat het over het algemeen goed. Het is zelfs zo dat Ruben nu in zijn uppie naar de wc gaat als je niet in de buurt bent. Nu en dan wel een ongelukje als hij te druk met spelen is, maar meestal blijft hij de hele dag droog en schoon .
Zondag had hij diarree ineens en half de wc gehaald. Was helemaal overstuur vanwege het “ongelukje”. We hebben hem uitgelegd dat dat bij ons ook kan gebeuren als we diarree hebben en dat we heel trots waren dat hij zo ver was gekomen. Toen kwam hij weer tot rust.
Wat een goede berichten lees ik :thumbup:
Tim heeft 2 dagen kdv er op zitten. Dus das lastig. Hij vind het daar toch wel moeilijk. Thuis gaat het goed tot nu toe.
Plassen lukt nog niet. Alhoewel hij vanochtend wel plaste bij het kdv tijdens de plasronde.
Hey :dance:
Zie je nou wel…en dat is het begin!!!
go Tim go Tim!!!
Hier ook ff goed nieuws; mijn zoontje is nu alweer 2 dagen helemaal droog!!! Geen druppeltjes, geen natte plekken…Niets!!!
Durf het bijna niet hardop te zeggen (daarom schrijf ik het hier…is niet hardop, toch?). Stef is zelf helemaal trots en begint de dag met: en vandaag ga ik weer extra mijn best doen! (hij is wat ouder dan de rest van de kroost hier, maar ikke ben echt helemaal TROTS!!!) :inlove:
ja deze zomer gaat het helemaal goed komen met al onze kindjes!!!
(nu de jongste nog hier… :roll: )
groetjes Carmen
Wauw wat goed van Stef zeg
Wat zul je blij zijn
En de jongste is nog maar net drie toch? Dan heb je nog even de tijd.
Misschien dat ze het nu van Stef ziet, dat ze ook interesse krijgt.
Hebben jullie vandaag een harde slag gehoord?
Dat was deze mama die stijl achterover viel omdat ze een zoontje heeft die vandaag 6 keer uit zichzelf naar de wc is geweest en maar 1 keer in zijn luier heeft geplast :shock: :shock: :shock:
:dance: :dance: :dance:
Jeehhhhh…ik zei het toch!
Dat was het bgin!!!
:thumbup:
:thumbup:
Super goed! Tim je bent Geweldig!
GO TIM GO!!!
:dance: :dance:
:dance:
Goed hè. Ben zo blij.
Hij is zelfs vannacht droog gebleven. :shock:
Toen ik hem tussen de middag op ging halen bij het kdv, had hij een kaartje bij zich van bob de bouwer waarop stond dat hij 2 keer een beetje gepoept had op de wc. :dance: Dus hopelijk is hij zijn angst om ergens anders te poepen nu aan het overwinnen.
Begin van de middag weer een ongelukje en rond drie uur wilde hij weer naar de wc voor een wel heel klein poepje :mrgreen:
Ik probeerde nog even om zijn luier uit te laten, maar dat wil meneer absoluut niet. Dus ik nog gezegd dat hij op school ook geen luier meer om mocht. Nou, ik wil ook niet naar school zei hij :?
Heb het maar laten rusten, wil wat we nu bereikt hebben niet overboord gooien. Laat het maar even betijen.
Morgen gaan we naar school voor een wenuurtje. Misschien dat dat toch de doorslag geeft.
Maar voor nu ben ik dik tevreden!
:dance: YEAH! Tim wat goed!!!
Judith het gaat allemaal goed komen!!
Met Y gaat het wel. Hij blijft klagen over buikpijn. Krijgt nu voor 2 mnd movicolon om te kijken of de klachten verminderen.
Dunne ontlasting schijnt dus ook te kunnen komen door verstopping volgens de KA.
Zullen zien…straks loopt het eruit :roll: