Januari 2012 stoppers: al 7 zwanger en nog 5 te gaan

Memmie; lijkt me extra spannend voor jou, toch ook wat meer onzekerheid erbij dan, toch knap dat je er weer voor durft te gaan.

Ja hier alles ok. Kleine dame slaapt erg slecht, want ze heeft ontstoken oren, dus de nachten zijn hier zwaar.

Maytje; Ik drink helemaal niet tijdens het proberen zwanger te worden. Dus ben nu al wat weekjes gestopt. Maar tijdens de klusfase is er nog geen eitje ingenesteld en geen directe verbinding tussen jou en het eitje denk ik, dus kan de alcohol ook niet doorkomen, lijkt mij.

Shirley; ja dat heb ik ook gehoord van die autostoelen, als je 3 kids hebt, mag er 1 zonder stoel. Maar ja je wilt het wel veilig natuurlijk.

Vandaag nieuw bed gekocht, dus we kunnen er weer tegenaan. :stuck_out_tongue: Maar wat een prijzen!!

Robin, beterschap voor jullie meisje :hug:

Een nieuw bed, altijd leuk! Maar wel wennen, althans dat vond ik destijds toen we een nieuw bed kregen. Eerste nacht was echt 'n drama :lol:

Hopelijk vannacht een betere nacht voor jullie.

Hoe is’t met de rest??? wat zijn we stil :mrgreen:

Robin, beterschap. Ow ik wil nooit meer een ander bed. Ons bed ligt zo lekker!

Memmie, wat een onzekerheid he! ik hoop dat je snel een goede test hebt en dat dit gelijk goed mag gaan.

Ik ga er overigens niet vanuit dat ik goed nieuws heb want dan moet het in december al raak geweest zijn.

Maytje, ik heb het bij mijn vorige zwangerschap zelden gedaan. Gewoon voor het geval dat ik wel zwanger zou zijn en het nog niet zou weten. Wat je anders ook nog kan doen en alcoholarme (0.5%) kopen. En morgen komt er een vriendinnetje en denk dat er dan wel een flesje wijn open gaat.

Hier een gezellige dag gehad. Gezellig bij een vriendinntje geweest de hele middag en vanochtend kwam mijn zusje onverwachts even boodschappen halen bij ons op het plein.

Dylan ligt nu met koorts in ons bed. 39.8 zo zielig dat hij dan is. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt. Voor de mama’s onder ons, als jullie kindjes ziek waren wat kregen ze dan te eten. Dylan heeft nu alleen een fles met rijsebloem gekregen en als ik naar bed ga krijgt hij nog een kleine fles :).

Maytje: ik zou toch oppassen met alcohol, ik heb er namelijk het een en ander over op gezocht voordat we gingen beginnen en het kan wel degelijk schadelijk zijn, lees bijv. dit stukje maar eens:

Rondom de bevruchting (ook wel conceptie genoemd), kan alcoholgebruik door de vrouw en alcoholgebruik door de man effect hebben op de bevruchting en op de zwangerschap.

Alcoholgebruik van de man verkleint de kans op een zwangerschap en vergroot de kans op een miskraam. Wanneer de man alcohol drinkt, komt dat ook in het sperma terecht. Dit kan schade aan de zaadcellen veroorzaken. Ook kan het gebeuren dat wanneer sperma gedurende de bevruchting alcohol bevat, de bevruchting moeilijker of niet plaatsvindt.

Als een vrouw alcohol drinkt, kan dit haar eicel beschadigen. Dus, als u rondom de bevruchting alcohol drinkt, verlaagt dit uw vruchtbaarheid en verhoogt dit de kans op een miskraam.

Twee weken na het moment van bevruchting kunt u pas op zijn vroegst zeker weten dat u zwanger bent. Als u in deze eerste weken na de bevruchting alcohol drinkt, kunt u uw ongeboren kind beschadigen. Wilt u hier meer over weten, kijk dan bij Ik ben zwanger. Dus, als u zwanger wilt worden, drinkt u dan helemaal geen alcohol. Alleen dan weet u zeker dat uw baby in de eerste spannende weken niet wordt beschadigd door alcohol.

Memmie: wat een onzekerheid allemaal zeg, wel apart dat die ovu testen zo donker uit blijven slaan, zo lang kan een eisprong toch niet duren?

Marcella: fijn dat je man weer snel naar huis komt! Ik vind het knap hoor, zou niet zo lang zonder mn vriend kunnen, vind het al erg als hij een avond/nacht uit gaat. En wat sneu dat Dylan zulke hoge koorts heeft.

Robin: lekker een nieuw bed, wat voor bed is het geworden?

Hier verder weinig nieuws, nog niet ongesteld in ieder geval. Nog steeds snotverkouden ook en vannacht weer slecht geslapen, dus duik er zo weer lekker in. Van t weekend lekker helemaal geen plannen, dus kan ik mooi alles op t gemakje doen.

Fijn weekend allemaal!

Jeweldrop, ik denk dat je het dan hebt over veel alcoholgebruik. Je mag gerust 1 of 2 wijntjes drinken hoor. Er staat ook overal KAN. Zeker nu je nog aan het begin van 't klussen staat (en niet al bijna een jaar bezig bent) denk ik dat het geen kwaad kan. Maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik heb zelf ook nooit gedronken, drink bijna nooit.

Hier vandaag licht (bruin) bloedverlies bij 't afvegen :thumbdown: :frowning: Ongi zal er wel aan komen :roll: Heb ook pukkels en lichte buikpijn… Op naar de volgende ronde! Zit nu op dag 37, blijft achterin de 30 a 40 dagen zitten.

Ben nu inmiddels ook aan de teunisbloemoliecapsules. Maar moet er 4 op een dag :shock: 2x2 en er zitten 60 in voor E 5.99. Kan ik dus maar 15 dagen mee…vind ik best duur :oops:

Hoeveel moet je van die van de KV gebruiken op een dag? Jeweldrop, jij had die toch?

Ik ga nu ff cup cakejes bakken en versieren met de boys.

:-*

Ik heb de tarkekiem van het Kruidvat en de teunisbloem van de Etos, omdat die toevallig in de aanbieding was.

Van de etos moet je 2 per dag nemen bij het ontbijt en er zitten er 60 in, dus kan je er een maand mee doen.

Welk merk heb jij dan?

Als dit potje leeg is, ga ik ze denk ik van Kruidvat halen, is volgens mij goedkoper dan de Etos.

En nog even over het alcoholgebruik. Er stond bij dat het al geldt vanaf 1 glas per dag. Maar er staat inderdaad KAN, je zult het nooit weten. Ik zou alleen dat risico niet willen nemen, maar goed iedereen is daar natuurlijk vrij in.

Hier vandaag toch maar een testje gedaan, kon me niet meer inhouden! Maar helaas, niet zwanger, dus laat me nu maar gewoon ongesteld worden, zit inmiddels op dag 40…

He Jeweldrop, jammer dat het mis was ;(

Ik drink niet zo heel veel en zal nu nog minder drinken. Niet dat ik bang ben maar gewoon het idee.

Memmie, balen zeg! En hoe waren de cupcakes?

Hier nog steeds geen :evil: :slight_smile:

De cup-cakejes waren (zijn) :drool:

Jeweldrop, ik heb de teunisbloemoliecaps van de DA (zit toevallig in de buurt). Volgende keer ook maar bij de KV kijken. Kon ze toen zo snel niet vinden. Voor een maand is het wel te doen :thumbup:

Jammer dat je test (nog) negatief was… :hug:

Geen bloed geeft nog moed! :pray:

Het zet hier ook (nog) niet door… (innestelingsbloedingkje? Heb ik bij 2 van de 4 zwangerschappen gehad tegen de NOD aan :pray:)

Marcella, spannend! :pray:

Ik zal de mannetjes ff naar bed brengen. Manlief is te sporten.

Hebben net lekker frietjes gegeten (ik ceasar salade en een halve frikadel en een paar bitterballen :oops: , ben aan de lijn, al -5,6 kg v.a 6 januari :dance: )

Fijne avond allemaal!

Ow Memmie en Jewel :frowning: wat balen zeg. :hug:

Hier druk druk druk. Met een vriendin vandaag wezen kijken naar katten. Maar op het moment zitten er bijna geen kittens(tot één jaar) in de asiels. Maar ik moest me wel ff inhouden :lol: wat een schatjes(maar ook niet zo’n schatjes) zaten daar zeg. Maar we hebben al twee katten. Dat is genoeg voor ons.

Van de week bij de tandarts geweest voor die kies. Gelukkig nu opgelost. en de bijholteontsteking is bijna over. Nog niet helemaal. Gisteren is alle troep er een beetje uit gekomen(sorry voor de gedetailleerde omschrijving :mrgreen: )

Dus eigenlijk gaat het wat beter hier. Maandag begin ik met mijn afstuderen. Best wel spannend.

Met klussen gaat het hier goed hoor :wink: . Maar ik probeer me te concentreren op de dagelijkse dingen die ook gewoon doorgaan. Anders maak ik mezelf een beetje gek. Hoop wel dat het niet nog een half jaar duurt,…maar dit is pas eerste ronde. Dus ik ben nu nog niet in paniek.

We hebben een pocketvering matras gekocht. Over 3 weken komt hij.

Kleine dochter is nog ziek. Vandaag brak haar trommelvlies door en kwam de prut er uit. Dat schijnt niet erg te zijn, maar vind ik toch wel eng.

Nog een dag of 5 tot mijn NOD. Ik voel niks, dus het is niet raak denk ik.

Spannend bij Memmie!

En wat jammer juwel

Bij Kenza is het gezellig dus zo met zijn tweetjes, mooi zo!

Ja, gemiddeld duurt het 6 maanden om zwanger te worden he?

Aaah Robin, wat zielig die kleine meid van jou. Had ff niet meegekregen dat ze oorontsteking had. Dat is echt pijnlijk zeg! Heel veel beterschap.

Ja,…6 mnd is idd het gemiddelde,… Maar ik blijf natuurlijk stiekum hopen dat ik eerder ben :wink:

wij gaan er ook vanuit dat het langer dan 6 maanden duurt. De vorige keer was het 8 maanden dus stellen we ons nu ook maar op in. Overigens heb ik nog nergens last van en vandaag is NOD volgens mijn cyclus van Dylan.

Robin, snap wel da je het eng vindt. Ik zou me er ook niet heel prettig bij voelen als er in een keer allemaal rommel uit zou komen. Voor jou is het nu ook aftellen zeg! Ik ga duimen voor je!

Kenza, leuk katjes! Wat je ook kan doen in Ermelo zit een huis waar ze allerlei jonge katjes hebben. Weet zo even hoe het heet. Die katten blijven tot een week of 8 bij hun moeder daar, worden gechipt, ontwormd en ge-ent. En dan moet je met een half jaar laten helpen en dat kost je dan ong. 95 euro. Je betaald er wat voor maar dan wel een jong katje dat gezond is. Weet niet of dat dat een idee voor je vriendin is.

Spannend dat je afstuderen gaat beginnen eg. Waar ga je in afstuderen?

Memmie, hier ook aan het afvallen. We lopen redelijk gelijk nu. ik ben 4 januari begonnen en nu 5.2 kilo kwijt! Fijn gevoel is dat he! Volg je een speciaal plan of doe je het op eigen houtje?

Hier een dagje niks doen met zoonlief, beetje bij de buren op de koffie en lekker in bad samen.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Liefs en een fijne zondag

@Marcella1602 wrote:

Memmie, hier ook aan het afvallen. We lopen redelijk gelijk nu. ik ben 4 januari begonnen en nu 5.2 kilo kwijt! Fijn gevoel is dat he! Volg je een speciaal plan of doe je het op eigen houtje?

Liefs en een fijne zondag

Ik ben aan de Weight Care shakes. Bevalt me erg goed. En vind het nog lekker ook! 't Is geen straf voor mij.

Hier niet lekker… raar op de maag, hoofdpijn (zal wel verkouden worden, aangezien het hier allemaal snot is, kids en manlief) bluh!

Heb voor de verandering weer eens getest :shifty: :oops: :roll: (ik weet het, ik ben erg!) en meen weer een heeeel licht streepje te zien. Zo licht dat ik ervan overtuigd ben dat het een standaard lijntje is :thumbdown:

Ik maak mezelf echt gek! Ken ik helemaal niet van mezelf :shifty:

Had zo met mezelf afgesproken niet meer te testen tot mijn langste cyclus (41 dagen en zit nu op 38) en toch kan ik mezelf niet bedwingen :evil:

Voor de volgende cyclus gewoon geen zw. testen aanschaffen!

Wat is het koud he?! We zijn ff lekker wezen wandelen met de mannetjes, maar brrr. Zeker tegen de wind in. Wel lekker met het zonnetje erbij.

Heb liever -10 dan +30. Tegen de kou kun je je kleden.

Ik zal J. ff van bed plukken, ;k hoor hem jammeren.

Memmie: jij ook al zo goed aan het afvallen. Was je bij je vorige zwangerschappen veel aangekomen?

En nog steeds niet doorgezet? Ik ben echt benieuwd wat het gaat zijn bij jou, ook omdat je steeds van die onduidelijke testjes had. Bij mij was er echt totaal geen streep te zien, dus ook niet van waar die zou moeten staan, dus als hij bij jou toch wel licht te zien is???

Kenza: ik probeer me ook gewoon met de dag bezig te houden, maar soms dan kan ik echt aan niks anders denken, zeker als ik weer wat denk te voelen…

Robin: hoe gaat het nu met je dochter?

Marcella: nog steeds niks?

En de rest?? En hoe voelen de zwangeren zich? Is het al een beetje geland dat jullie zwanger zijn?

Hier ook nog steeds niks. Voel mn borsten wel een beetje en ze lijken wat opgezet, dus hopelijk nu echt snel ongesteld…grrr baal er wel een beetje van dat het zo lang duurt, als het nou gewoon komt dan weet ik waar ik aan toe ben en kunnen we weer verder.

Zo nog ff lekker op de bank en dan is het weekend al weer voorbij, morgen weer werken.

Fijne avond nog even!

Edit: net met afvegen wat bloed, dus hopelijk eindelijk ongesteld!

Vraagje: als jullie het 's avonds opmerken, tel je vandaag dan als dag 1 of morgen? Omdat vandaag eigenlijk al bijna voorbij is…

Hier nog steeds niets, weet niet zo heel goed wat ik erbij moet voelen. Manlief vroeg al of ik getest had maar daar wacht ik nog wel even mee. Ben zo bang voor een teleurstellig :S.

Jeweldrop, als het vanacht doorgezet heeft zou ik gisteren als eerste dag tellen. Ik werd altijd tegen een uur of 5 ongesteld en dat was voor mij ook altijd de eerste dag.

Heerlijk die sneeuw! Ben nu weer op het werk en ga maar weer even knallen. Maar eerst even een cappu met espresso erdoor zodat we weer wat vocht binnen hebben :slight_smile:

ow ja gisteren een moment van zwakte gehad met het lijnen. Had nog een beetje rijst over en heb dat oppgepeuzeld met boter, suiker en kaneel. En savonds tijdens de was opvouwen ook nog een bakje chips. Helaas was de weegschaal dus ook niet zo heel lief voor mij :frowning:

Geniet van de winterdag en sneeuw maar doe wel voorzichtig!

Jeweldrop, spannend zeg. ben benieuwd of het vannacht door gezet heeft, hopelijk niet… :thumbup:

Marcella, bij jou is het ook spannend zeg. dat onzekere gevoel is niet tof. Heb ik nooit eerder gehad maar dat heb ik nu wel. Aangezien ik niet meer weet wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest…

marcella, ik vind het ongelooflijk knap dat je nog niet getest hebt… Ik heb er volgens mij al 5 doorheen gejaagd…

Vanmorgen meende ik een ieniemini licht streepje te zijn, maar dat kan ook verbeelding zijn geweest. Ik heb op dit moment geen testen meer in huis en wacht nu tot vrijdag, of woensdag (wachten tot vrijdag duurt mij te lang.

Vandaag op tijd naar het werk, ik moet nog heel veel huiswerk maken ben bezig met TOPklas opleiding om nog beter te worden als pedagogisch medewerkster op de bso… :wink:

Dames, toi toi toi!!

Inmiddels heeft de grote dochter ook pijn in de oren. Dus die gaat vandaag met papa naar de dokter.

Kleine dochter gaat morgen naar de KNO arts. Hopelijk komt er dan eindelijk een einde aan al die ziektes. Het duurt nu al 2 maanden!!

Moos; oh wat leuk dat je een opleiding doet. Altijd goed om weer wat bij te leren.

Marcella; wat spannedn voor jou!!! Is de kleine knul al weer beter? Ik geef ze trouwens gewoo het normale eten als ze ziek zijn, meestal willen ze niet zo veel. En ik geef vaker drinken. Als ze spugen geef ik geen melk, want dat maakt het bij hen erger.

Jewel; oh wat jammer meis! Ik tel dan inderdaad de dag erna als dag 1.

Memmie en Marcella; oh knap hoor lijnen! Vinden jullie het erg moeilijk?

Zo, nu weer even aan het werk…

Hier niet spannend meer. De ongi is vandaag doorgebroken :thumbdown: (ondanks een heel licht 2e streepje. Manlief zag 'em ook en dat zegt wat :lol: Zal toch een soort indroogstreepje zijn dan waar de 'echte streep hoort komen te staan.)

Eindelijk zekerheid! Da’s ook wel fijn.

Dag 39, ‘mooi’ in mijn (te) lange schema (41,36,40,39).

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! (al baal ik wel een beetje dat ik november over sla door mijn lange cyclus… :roll: )

Marcella, kanp hoor dat je nog niet hebt getest! Spannend, :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Moosje, ook een licht streepje :dance: Hopelijk wordt 'ie bij jou dikker/vetter :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Jewel, bij jou dus ook aan het doorbreken. :thumbdown: :hug:

Je moet de eerste dag nemen van 't bloedverlies, dat is je eerste cyclus dag.

Robin, is jouw dochter alweer een beetje aan de beterende hand?

voor jou ook nog een paar dagen…spannend! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Kenza, hoe staat het er bij jou voor???

En met de andere lady’s?

Nu ga ik even wat doen. Jesse is op de peuter en Tycho op school, dus heb de handen even vrij!

Fijne dag allemaal!

OH wat balen Memmie! Wel duidelijkheid nu, dat dan weer wel.

Jammer dat je nu niet voor november kunt gaan, hoewel het niet mijn favoriete maand is moet ik zeggen.

Grote dochter blijkt nu ook ontstoken oren te hebben. :wall:

ze heeft oordruppels en neusspray voorgeschreven gekregen.