Januari 2012 stoppers: al 7 zwanger en nog 5 te gaan

Maytje: ik ken je gevoel, ik heb ook al mn hele leven zo’n vaag idee dat ik niet makkelijk zwanger zal kunnen worden, geen idee waarom, misschien omdat mn oma moeilijk kinderen kon krijgen en mn tante geen, maar mijn moeder was juist weer wel snel zwanger van mij en mn zusjes.



Welkom Moos



Memmie: ja ik had tarwekiemolie gekocht, bij het Kruidvat. En teunisbloemolie ook, ben benieuwd of het wat gaat doen…

Gefeliciteerd met je nieuwe werk. Ik werk ook in de kinderopvang. Wel jammer dat je er nu geen werk in kunt vinden.

Hallo!

Ik kom me ook aanmelden!

We hebben 2 dochters van 3.5 en 1.5 jaar en gaan na enige twijfels, voor een derde!

Ik heb vrij lang bij een ander forum geschreven, maar dat is helaas leeggelopen. Daarom kom ik nu hier meedoen, want ik vind forum schrijven altijd erg leuk!

Ik las dat er een aantal anderen ook voor een derde gaan, toch ook weer super spannend he! En jullie ook wel eens twijfels van; kan ik het wel, doe ik de anderen niet tekort, enz. ja dat herken ik ook! Onze jongste heeft veel oorontstekingen en wij daardoor slechte nachten, dan zijn we wel erg gammel zo met zijn allen. VOlgende week gaan we naar de KNO arts, even kijken wat hij zegt



Gefeli voor de 2 zwangeren!!

Memmie ik zal toch voor je duimen ook al denk je van niet.

Ik zou ook heel graag een oktoberkindje willen, vind het een mooie maand :slight_smile: Maar ja doen zou het nu wel in 1x moeten lukken, dus die kans is klein.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat je weer aan de slag kunt toch!

Tis erg moeilijk iets te vinden op t moment, dus fijn dat je al weer iets gevonden hebt!



Jeweldrop ook al die gevoelens, ja gek he, maar laten we er het beste van hopen!

Ik wil t zooo graag :smiley: hihi



welkom robin! wat leuk dat jullie voor een derde gaan!





fijn dat hier ook al watmama’s zitten die dus al eerder zwanger zijn geweest, kan ik nog veel van leren :slight_smile:

Ik vind het wachten zo lang duren tot ik kan testen, normaal met de pil slikken vloog het zo om, maar nu… pff :shifty: hihi

Memmie, wat jammer dat je contract niet is verlengt. Ik werk ook in de kinderopvang en het gaat erg slecht op het moment…

Even goed gefeliciteerd met je nieuwe baan, ook al had je liever wat anders willen doen…



Robin, af en toe bekruipt mij ook nog wel een onzeker gevoel. niet zozeer of ik ze alle 3 evenveel liefde kan geven maar vooral het materialistische. Vooral de auto zal een probleem worden… Wij hebben een peugeot 306 station, maar 3 autostoeltjes op de achterbank gaat niet passen. daar moeten we nog iets op verzinnen.

Voor de rest komt vast alles wel op z’n pootjes terecht.



Ik heb vanmiddag ontzettende buikpijn gehad in mijn onderbuik. was niet tof. Volgens mij zit ik met een blaasontsteking te kijken…

Morgen of donderdag toch maar even een plasje inleveren.

He Meiden,



Wat gaan we lekker vandaag. En weer een paar nieuwe.

Welkom Moosje en Robin03



Ik kan niet heel ver terug om de berichten te lezen en dan te reageren dus doe het vanaf een bericht of 10 terug.



Lysken; zo vervelend dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Bij mijn vorige kindje was dat ook zo!

Maytje; ook ik herken dat gevoel. Stiekem hoop je dat het niet zo is maar helaas. Bij Dylan hebben we er 8 maanden over gedaan hoop dat het deze keer iets sneller mag lukken.

Moosje, leuk dat je mee komt schrijven. En soms is het makkelijker om je gevoelens op papier te zetten dan ze uit te spreken. Dus klets er maar lekker op los. En wat leuk dat jullie de rest gaan verrassen met een 3e zwangerschap.

Memmie, :hug: en wat fijn dat je een andere baan hebt. Het is geen droombaan maar je kan wel lekker wat doen.

Noor82, gaat helemaal goedkomen. Niet al te druk om maken je hebt nu een beebje in je buik :slight_smile: Kan je niet gewoon mee op wintersport en dan de ‘veilige’ pistes nemen en dan daarnaast lekker genieten boven op de berg in het zonnetje :slight_smile:

Jeweldrop, ik hoop dat het snel aan mag slaan bij je en dat de cyclus weer een normale lengte gaat hebben.

Robin03, wij zijn ook heel gezellig!

Maytje, zo hebben we van alles wat in ons clubje zitten. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook veel aan de meiden op het forum.

Moosje, ik hoop niet dat je een ontsteking hebt. Dat is echt geen pretje :frowning:



Hier gaat het allemaal goed. Mijn NOD verwacht ik inderdaad over 5 dagen maar heb nog ‘nergens’ last van (behalve van mijzelf). Gisteren had ik manlief aan de telefoon en hij vertelde dat hij in maart minder weg gaat dan verwacht dus meer tijd om aan een wondertje te werken :wink:

Net even een half uurtje yoga op de wii gedaan. En ga zo maar even de zooi opruimen. Morgen weer werken en mijn moeder komt oppassen.

Ook heb ik een lijstje gemaakt met al onze informatie maar mis nog wel info. Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik dit weet, mag gewoon in een reactie maar ook in PBje.



Ik hoop dat jullie het oke vinden zo. In de toekomst zal ik eens kijken of ik er wat meer van kan maken maar aangezien mijn avonden aan het begin van de week altijd zo kort zijn heb ik het maar even zo gedaan.



Meiden, fijne avond en tot …morgen??

Marcella wat leuk gedaan!! Leuk om zon overzicht te hebben, kunnen we mooi overzichtelijk alles zien!!

Ik ben bijna 26, dus maak dat er maar van :wink:

Marcella, mooi lijstje gemaakt…

Marcella mooi lijstje! Leuk zo’n overzicht.

Ik ben al weer 33 jaar Het is eigenlijk mijn 2e ronde, maar ik vond het leuker om met een groepje te gaan schrijven die pas wat korter bij elkaar waren. Mijn NOD is op 2 feb.

Wat fijn dat je man minder gaat werken! Lekker veel klussen haha



Moos; oh wat balen van je buik! Misschien is het een innesteling? (sprak zij hoopvol). Ja bij ons ook wel die praktische dingen inderdaad. Maar toch vooral wel eens twijfels van; als ik er 3 ‘heb’ dan moeten ze de aandacht die ik kan geven delen door 3 en komen ze dan niet tekort.



Maytje; ik vind het leuk dat er ook 1e keer mama’s bij zitten, dan kan ik wat schrijven over mijn ‘ervaring’. Ik weet nog zo goed dat ik zwanger was van de 1e en hoe nieuw het allemaal was! (in 2008)

Wat leuk een lijstje. Goed gedaan Marcella. :thumbup: Omdat ik nog even een beetje anoniem wil blijven geef ik nog ff geen leeftijd. Maar zodra ik zwanger ben en ik het verteld heb aan familie, zal ik het doorgeven.

Duidelijk lijstje Marcella! :thumbup:



't Wordt al een leuk clubje zo, gezellig!



Hier vandaag weer behoorlijk gevoelige borsten, vaag lijf!

Had me voorgenomen om niet meet te testen, maar niet gelukt… :oops: :shifty:

Gisteren een negatieve zw-test (wist ik ook wel, waarom test ik dan ook :roll: ) en vandaag weer een ovu-testje gedaan ivm mijn gevoelige (.)(.)

Op dag 25 en dag 29 was de ovu-test het donkerst, maar niet zo donker als de controle lijn dus eigenlijk negatief als ik de beschrijving zo lees. Maar ik heb nu 4 cycli met ovu-testen gedaan en heb nergens een super vette test streep duss… Lekker onduidelijk! Ben nu door de testen heen… Ff kijken waar ikze het goedkoopst :wink: mogelijk kan halen.



Hoe is’t met de rest???

De dames met de NOD dichtbij, al ‘kwaaltjes’?

En de zwangere, Noor en Shirly79 beginnen de kwaaltjes bij jullie al?



Fijne dag allemaal!

:-*

Oh spannen Memmie! Ja wat kan je een kwaaltjes voelen ineens he? Zo had ik 2 maanden geleden, toen waren we nog niet eens bezig, ook van alles. Nou ik wist zeker dat ik zwanger was! Maar nee, ik had een ontsteking in mijn maag, hihi.

Ik heb verder geen ervaring met de ovutesten.

Marcella: Wat een leuk lijstje. Mijn leeftijd is 25 en nod schat ik op 31 januari.



Memmie: Zo vervelend dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.

Mijn nod schat ik op 31 januari maar toch voorgenomen om vrijdag een test te wagen. Hoewel mijn verstand me zegt dat die negatief is, maar mijn lichaam zegt wat anders. :? Misschien kan ik dan wat geruster naar Parijs.

Als ik eind volgende week niet ongi ben, nog maar eens een test.



Meiden, als jullie je eisprong voelen, wat voel je dan?

Ik heb deze maand herhaaldelijk krampen/gerommel in mijn buik gehad, zowel links als rechts en ter hoogte van mijn navel…



Het is alweer tijd voor mij om te gaan werken (maar goed ook, kan ik mijn gedachten verzetten)



Fijne dag/avond allemaal!

Lysken; wat een onzekerheid kan het geven he?

Ik voel of links of rechts onder in mijn buik (nooit allebei in 1 maand) een toenemende, scherpe pijn. Het zit echt op 1 plek, wisselt niet van plek. Duurt in totaal een uur of 12. Als ik er op druk doet het echt veel pijn. Als ik niet druk voel ik het ook heel duidelijk aanwezig.

Ik heb het meestal op dag 18.

Zo, zit in de.trein dus kan weer even reageren. Ik zal vanavond het lijstje weer even updaten.

Mijn kleine mannetje is vandaag lekker met oma samen en ik hoef lekker niks meer te doen als ik thuis kom want dat heeft mijn moeder dan al gedaan. Heerlijk!



Ik heb mijn ei nooit gevoeld. Met 6 maanden wilde ik wel weten wanneer deze ong zou zijn en heb toen 2 maanden getempt. En de 3e keer was ik zwanger dus had het echt onder controle maar ong. Wist is het toen wel.



Goedkope ovulatie testjes kan je krijgen door het achter elkaar te zetten en dan met nl erachter.



Mijn man gaat niet minder werken maar minder naar het buitenland voor zijn werk dus de.avonden lekker thuis slapen.



Ik heb nog geen last van kwaaltjes, we wachten het gewoon af. En voor mijn gevoel is dit mijn eerste menstruatie na het stoppen van de pil vanwege bv die ik 9 maanden ueb gegeven. Het kan dus nog wel even duren. Heb wel een paar dagen wat bloedverlies gehad maar om dat nou te beschouwen als… al heb ik die datum wel aan gehouden voor miin tricker.



Tot vanavond

Hoi!



Mijn lichaam is ook vreselijk irritant aan het doen, ik vrees dat dit het echte ontpillen is… (of iets anders?? hihi :wink: ) Nee ik denk echt ontpillen, heb al vanaf een paar dagen na mijn ongi ontzettende krampen, sinds afgelopen week ook veel steekjes in mijn baarmoeder.

Mn borsten doen raar zeer en ik ben vreselijk pukkelig… Bwehhh hahah

Ga zo maar eens lekker in bad denk ik, beetje ontspanning :slight_smile:

Welkom Robin



Moosje: ben je er al achter of je blaasontsteking hebt?



Marcella: ik ben 26



Memmie: wat een onzekerheid allemaal. Ik bestel mijn testjes bij sensitest, geen idee of het nog goedkoper kan?



Lysken: een test voor Parijs is dan misschien wel een goed idee, wat je zegt dan kan je wat geruster weg gaan, anders zit je daar ook de hele tijd in spanning. Ik heb geen idee of ik mijn eisprong voel. Ik heb heel vaak steken in dat gebied, ik ben er nog niet uit wat nou mn eisprong zou kunnen zijn of wat het anders is.



Maytje: irritant hé dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Het vervelende is gewoon dat al die begin symptomen van een zwangerschap ook van een naderende menstruatie kunnen zijn. En nu we er zo bewust mee bezig zijn, voel je ineens veel meer…heel irritant!



Hier nog geen menstruatie, gevoelige borsten en zeurderige buik zijn weer weg. Voel me wel gammel, snotverkouden en keelpijn, vannacht weer prut geslapen, hopelijk vannacht iets meer lucht…morgen lekker vrij gelukkig, kan ik even bijtanken.

Jeweldrop: Wanneer ga je testen want morgen is je NOD :slight_smile:



Hierbij een aangepast lijstje, heb hem gelijk even op datum van NOD gezet.



Spannend Jeweldrop! Ga je morgen testen? En wat is je gevoel nu?



Ja erg vervelend, je gaat overal op letten ik voel veel rommelen in mn baarmoeder, dan denk ik is dit een eisprong? of is dit omdat ik de pil niet meer slik? Volgens zon app heb ik vandaag mn innesteldag :think: :think:

Maar dat is dan zon standaard ding van 28 dagen, wat wss toch niet opgaat :slight_smile:



Ik vraag me af of je HET gevoel hebt van ik ben zwanger? Ik heb nu juist het gevoel van helemaal niet. Ik heb juist een beetje een neerslachtig gevoel wat ik wel eens heb vlak voor menstruatie, dat er maar iets gebeurd en je bent geirriteerd ofzo. Dus ik hoop dat ik gauw ongesteld wordt, voor een nieuwe ronde. Nog een dikke week zou ik weer aan de beurt zijn normaliter, nu is het maar afwachten haha



Dan vraag ik me meteen af hoe jullie dat doen? Want ik heb natuurlijk nu geen flauw idee wanneer het zich aandient, zou ook wat zijn als je ineens flink ongesteld wordt, zonder tampon bij de hand…

Ik kan mij nog herinneren van de vorige keer dat ik een keer 5 dagen overtijd ben geweest. Toen was ik er heilig van overtuigd dat ik zwanger was. Helaas liet de test het tegenovergestelde zien.



Toen ik eind juli/begin augustus 2010 niet ongesteld werd heb ik mijzelf wijsgemaakt dat ik zeker 5 dagen overtijd moest zijn voordat ik een nieuwe test zou doen. Eigenlijk zou ik 6 aug testen maar 5 aug kon ik het niet meer houden. Ik was zo moe en mijn borsten waren zo gespannen dat het niet anders kon dat dat ik zwanger was.

Ik kan het mij nog als de dag van gisteren herinneren. 2 uur smiddags was ik thuis, twee weken vakantie voor de boeg. Thuis maar gelijk een test er tegenaan gegooid want was wel heel nieuwsgierig. En ja hoor, nog voor het controlestreepje er was was het streepje van in verwachting al zichtbaar. :slight_smile:

Dus eigenlijk niet echt… maar een beetje?

Ik nu dus het idee van echt niet.



Tis misschien ook wat je jezelf voor houd he, pff wij vrouwen haha