Januari 2012 stoppers: al 7 zwanger en nog 5 te gaan

Wat is het rustig hier! :o

Moosje en Bolletje; Wat balen van de ongi. Maar we duimen voor de volgende ronde :thumbup:

Wel grappig dat jullie tegelijk opgaan.

Mar; Hoe gaat het met je? Is de zwangerschap al een beetje tot jullie doorgedrongen? Kun je er al wat van genieten?

Hier gaat alles zijn gangetje. Babywens is helaas op een laag pitje gezet. Met vriend nog steeds niet goed. Hebben geprobeerd rond mijn eisprong toch seks te hebben maar wetende dat het hem veel pijn doet was geen succes. Voorlopig moeten we het toch maar uit ons hoofd zetten en dan zien we wel hoe alles loopt. We balen er stevig van…

Ondertussen lees ik nog wel steeds mee hoor! Ben erg benieuwd hoe het met de andere gaat :slight_smile:

Lysken, wat balen zeg! hopelijk voelt je vriend zich snel weer goed genoeg om er weer tegen aan te gaan…

Het viel mij ook al op dat het er rustig is hier…

dadelijk nog 6 uurtjes werken en dan weekend!

Ja idd erg rustig hier.

Hoe gaat t met jullie? De spannende dagen alweer aangebroken?

Hier alles prima op misselijkheid en maagzuur sinds 3 dagen na dan. Maar dat nemen we maar voor lief en hopen dat dat niet de hele zwangerschap doorzet.

T is nog niet helemaal doorgedrongen. Er is nog niks te zien en zijn natuurlijk met de bruiloft bezig. Denk er wel zo’n beetje de hele dag aan.

Lysken wat balen zeg van je vriend. Hopelijk knapt ie snel op.

Nou succes allemaal en duimen draaien voor februarimama’s topic! Dat jullie daar allemaal bijzitten.

Veel succes en klusplezier wer meiden!

Hallo meiden,

Hier ook bericht van mij. Het gaat even een stuk minder. Zondag op maandagnacht een bloeding gehad. In het zkh bleek eea ernstiger dan verwacht. Veel bloed en gote stolsels in de baarmoeder. Gezien de termijn. Het feit dat de binnenste en buitenste vliezen weer los gegaan zijn van elkaar en dat het bloed hiertussen zit heb ik inmiddels een vergrote kans op een vroeggeboorte.

Hoe groot en aan welke termijn is allemaal onduidelijk. De artsen kunnen weinig tot niets met zekerheid zeggen en voorlopig heb ik mijn eerste nacht hier gehad. De vraag is nu hoe lang de kleine meid blijft zitten.

Vannacht wederom een bloeding met een “acceptabele” hoeveelheid bloedverlies. Acceptabe lin die zin dat het goed is dat de placenta aan mijn kant bloed. Onze kleine meid heeft natuurlijk niet heel veel bloed dat gemist kan worden.

Hopelijk pakt mijn lichaam eea alsnog goed op en blijft “Annie” nog heel wat weekjes bij me.

:-*

Meid, wat spannend!! Hopelijk blijft je kleine meid nog een aantal weekjes nog lekker in je buik zitten… Doe maar rustig aan en ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed komt!

Mar, hopelijk is de periode van misselijkheid en maagzuur snel voorbij… Misselijkheid zal wel voorbij gaan, maar die maagzuur… Ik heb daar alle 2 de zwangerschappen erg veel last van gehad. Ik heb een half jaar rechtop geslapen (wat was ik blij met ons elektrisch bed)… Warme melk helpt, gaviscon werkt ook wel… Hopelijk heb je er snel minder last…

Wij zitten weer in de klusperiode, ik zou alleen echt niet weten wanneer mijn eisprong ongeveer zou zijn (omdat ik de laatste menstruatie 4 dagen eerder ongesteld was dan anders, maar veel minder en pas op mijn nod het kraantje echt open ging staan)… Ik vertrouw die ovulatietestjes ook voor geen meter.

We doen ons best, meer kunnen we niet doen…

Pff shirley dat is schrikken zeg! Hopelijk kun je de zwangerschap goed afmaken.

:pray:

Moosje: met maagzuur en misselijkheid gaat t nu sinds 2 dagen weer redelijk. Gelukkig!

Jij succes met klussen en hopelijk lukt t deze ronde.

Jeetje wat een schrik Shirley. Hopelijk blijft je meisje nog heel wat weekjes veilig zitten.

Moet je nu al die tijd in het ziekenhuis blijven?

Dames ik lees wel mee nog, maar ik ben 's avonds steeds zo moe, dat ik weinig puf heb om te reageren en vroeg op bed probeer te liggen.

Maar ik blijf aan jullie denken en hopelijk volgen jullie snel :pray:

jeetje Shirley wat schrikken. Suc6 komende tijd, het zal best spannend zijn. Hoop van harte dat jullie kindje nog heel veel weken blijft zitten!!

Ik heb de laatste weken weinig gelezen hier, veel andere dingen te doen, en niet heel erg meer gefocust op het zwanger worden. Ik doe geen testjes meer, ga niet meer vrijen op commando ( maar wel een klein beetje rekening houden, ok …) Een kleine time out op KOK, om wat minder bezig te zijn met zwanger worden dus. Maar ik blijf wel af en toe meelezen hoor. :wink:

ok, toch maar even m’n banner meer, NOD zal ergens rond 20 juni zijn verwacht ik… :pray:

Lieve meiden,

even een kort bericht. Een en ander blijft onzeker. Met Debke (april-2007-boefjes) heb ik sowieso nog contact via mail. (het is haast ondoenlijk iedereen persoonlijk op de hoogte te houden, heb dus een contactgroep die mail krijgt)

Debke post ook bij de oktober mama’s voor me. Mochten jullie evt mee willen lezen over hoe het gaat, dan zou je bij een van deze draadjes mee kunnen lezen.

Iig lig ik hier voorlopig wel ivm vergrote kans op vroeggeboorte, een groot gezondheidsrisico voor mij etc etc. Vannacht eindelijk een enigszins rustige nacht gehad. Een verademing in vergelijk met die daarvoor.

Dikke :-* en :hug:

Shirley

Shirley, wat ontzettend balen… Ik hoop zo dat je kleine meisje voorlopig nog blijft zitten… Ik ga het topic van de oktobermama’s in de gaten houden… Doe lekker rustig aan!

Ik ben zelf op dit moment wat onzeker. Die ovu testjes vertrouw ik voor geen meter. Voor mijn gevoel heb ik vandaag mijn ei-sprong gehad, maar ik heb het niet terug kunnen zien op de testjes…

ik ga maar hopen dat ik mijn lijf en mijn gevoel kan vertouwen, ik weet het ook niet.

Het is afwachten, meer kunnen we niet doen.

Jullie zijn zo ontzettend lief qua reacties!!! Echt word elke keer helemaal warm als ik jullie berichtjes lees. Moosje ook nog even ingebroken bij de oktobermama’s en een mooie kaart van Jeweldrop. Dank jullie wel meiden

Gisterenochtend hadden we eerst een groeiecho en in de middag een gesprek met het artsenteam. Het vruchtwater is echt minimaal, maarrrrrr de kleine meid is gegroeid ten opzichte van de metingen van anderhalve week geleden. De schattingen nu gaven aan dat ze boven de 600 gram zou zitten. Bouw daar een marge in naar beneden en dan zit Annie nog altijd boven de 500 gram. Dit is blijkbaar een cruciaal omslagpunt. Zou de kleine nu geboren worden dan houdt dat in dat er bepaalde medische handelingen (zoiets simpels als een infuus bijvoorbeeld) gedaan kunnen worden. Onder de 500 gram is dat gewoon niet mogelijk.

Ook wel heel confronterend als je dat dan weer hoort.

Verder gesproken over de behandeling na de geboorte. Hierin blijven wij altijd de beslissende partij. Hoever ga je en wanneer besluit je dat het genoeg is geweest. Dit was in eerste instantie niet duidelijk voor ons. Het advies van de gyn om dan ook nu toch echt te starten met longrijping hebben we ter harte genomen en inmiddels heb ik twee zere billen.

Vanavond tussen zeven en acht mag ik weer iemand vragen om heel lief voor me te zijn qua injecties.

De prikken zelf vallen mee, maar het inspuiten en daarna verspreiden van de vloeistof is niet zo grappig (zeg maar alles behalve grappig). Ik heb flink liggen vloeken (in stilte om geen aanstoot te geven).

Doordat het familie van de steroïden zijn denk ik dat ik de eerstkomende tijd faal bij elke dopingcontrole… Niet dat ik van plan ben om nu ook maar enigszins actief aan sport te doen.

De mails en dit soort berichten zijn de grootste inspanning die mijn handen / lichaam nu krijgen.

Gisteren hebben ze op mijn verzoek nog mijn urine gecontroleerd op een eventuele blaasontsteking. Hier is gelukkig geen sprake van. De kweek aangaande eventueel aanwezige bacteriën heeft betrekking op een familielid van de streptococcen (volgens mij klopt er even niets van die spelling… maar ben het ff kwijt hoe het wel hoort). Omdat de uitslag vaak drie werkdagen duurt heb ik een voorzorg-AB-kuur. Mocht blijken dat het niet nodig is halen ze me daar weer vanaf. Anders is het 10 dagen slikken en dan als vervolg een andere AB-kuur. Hoe gek het ook klinkt, aangezien ze me vol stoppen met medicijnen opeens, ben ik ook blij dat ik nu iets kan (laten) doen om de eventuele kansen van Annie te optimaliseren.

Zal proberen om snel even een keer terug te lezen. Ben beniuewd hoe het met jullie gaat. Las over ovu-testjes die niet te vertrouwen zijn, ongi, klusperioden etc.

Hopelijk hebben de meiden die nu nog niet in verwachting snel goed nieuws te brengen.

:-* :hug:

Wat fijn dat ze over die 500 gram heen zit, geeft je denk ik iets meer hoop… Maar ze is nog veel te klein om nu al geboren te worden. Ik ga heel erg hard duimen dat ze nog heel wat weekjes in je veilige, warme buikje mag blijven zitten…

Hier is het weer spannend… De laatste week voor mijn nod… We wachten af…

Shirley wat een narigheid! Laat dit lieve babietjes nog een aantal weken bij je mogen zijn om aan te sterken. Gelukkig heeft ze het gewicht van boven de 500 gram weten te halen en ben je bijna bij de magische grens van 27 weken dat artsen veel voor je baby kunnen doen.

Lieve, lieve, lieve Shirley, man en kindjes heel veel sterkte in deze zware tijd!

Moosje, spannend weer dat wachtbankje. Ik hoop dat het allemaal raak mag zijn deze maand!

Bolletje, ik hoop ook voor jou dat nu je er minder op gefocust bent er deze maand iets moois is gebeurd en dat je over een paar dagen een positieve test in je handen hebt.

Mar2, wat lekker dat de maagzuur en misselijkheid minder is geworden. Genieten nu!

Lysken, hoe is het nu?

Hier gaat het goed meiden! Vandaag de 18 weken aangeraakt en maandag over 2 weken de medische echo. Ik hoop dat alles weer goed mag zijn. Ik voel mij niet zwanger maar begin nu toch wel wat meer buik te krijgen. Heel soms voel ik wat en hoop dat het snel meer gaat worden zodat ik mij er meer bewust van ben.

Tot snel weer!

Shirley; Wat naar om te lezen dat het allemaal niet goed gaat. Ik wens jou en je man heel veel sterkte de komende weken/maanden en duim voor jullie dat de kleine meid lang genoeg blijft zitten!

Moosje; ik zie aan je banner dat je nog 2 dagen moet… Spannend hoor. Heb je al een idee?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier gaat het nog steeds niet zo als gehoopt. Vriendlief is nog lang niet in orde en onderzoeken lopen volop. Helaas kunnen ze maar niets vinden en ondertussen ligt hij bijna hele dagen plat van de pijn.

Mijn cyclus is ook van slag. Inmiddels alweer op de 40 dagen en nog geen ongi te bekennen. Zwanger kan ik ook echt niet zijn.

Enerzijds baal ik ervan dat we nog niet zwanger zijn en dat waarschijnlijk nog wel maanden kan duren. Aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken dat er wel een kleintje aan het groeien zou zijn en we er in deze situatie voor zouden staan.

Marcella, alweer 18 weken, wat gaat het snel!

Spannend, de 20 weken echo…

Lysken, knap van je dat je aan mijn banner kunt zien dat ik nog 2 dagen moet… Ik heb geen banner… :mrgreen: :wink: Maar het zal nog 3 of 4 dagen zijn. Ik wil eigenlijk het liefste zondag pas testen, maar ik ben helemaal verslaafd aan testen dus dat ga ik nooit volhouden. :wink:

Ik voel nog niet echt wat bijzonders. Ik wacht maar af, ik vind het wel heel erg spannend…

Ik heb er flink de balen in. Ik heb net een ienie mini klein miezerig beetje bloed kunnen bespeuren met afvegen… Zo begon de menstruatie de vorige keren ook…

jeetje moosje wat balen zeg! Hopen dat het vals alarm is :pray:

Ik ben er ook weer erg mee bezig en onzeker. Had al weer, tegen beter weten in, vroeg getest, en helemaal niets ervan verwacht. Toch een vaag streepje, supervaag, nogsteeds. En daarbij heb ik al een week last van m’n buik, zoals vaker voor ongi. Zou me niet verbazen als ook hier de kraan weer wordt opengezet morgen.

:pray:

@lysken, meid, wat vervelend dat je vriend nog steeds niet lekker gaat, en helemaal dat zwangerworden dan ook ineens niet aan de orde is. Hoop dat je cyclus wat beter gaat worden en natuurlijk dat je vriend snel opknapt! Sterkte! :hug:

@shirley, ik heb even vluchtig bijgelezen, het is nog steeds allemaal erg onzeker en spannend begrijp ik. Dit is niet echt het beeld wat je hebt van zwanger zijn zeg… Hoop dat alles goed afloopt! Veel sterkte met alles!

verder heb ik nog niet bijgelezen, ga ik toch maar weer doen binnenkort, want ik ben veel te benieuwd hoe het met iedereen gaat :angel:

Oops, ik heb jou Moosje, met Bolletje verward.

Balen dat je toch wat bloed hebt gespot :frowning:

Bolletje; Toch wel spannend hoor een vaag streepje. Ik duim voor je!

Bolletje, hopelijk wordt dat vage streepje een dikke vette streep…

Lysken, maakt niets uit :-*