Januari 2010

Gezellig zeg al die nieuwe meiden, welkom!! Het gaat nu wel hard als je 2 dagen niet op het forum bent geweest…balen zeg Maria en Miranda. Maarrr zoals ik al eerder schreef, ik had ook echt pas na 5 dagen een positieve test! Zelfs na 3 dagen nog geen streep te bekennen. Ik ga er nu ook maar vanuit dat het bij een volgende zwangerschap weer zo is. Ze zeggen toch wel eens dat de ene test gevoeliger is dan de andere?

Ik hoop voor jullie dat er gauw duidelijkheid komt want dit is echt niet gaaf. Helemaal als je er op zit te wachten en er komt niks…

Ik ben er trouwens gisteren achter gekomen dat mijn man in het buitenland is bij mijn volgende ei, dat is nog eens balen he! Niet zo heel lang gelukkig, maar 3 dagen, maar ja dan moet het allemaal wel net goed gaan! :?

Fijne dag allemaal en ik meld me vandaag nog wel een keer, lekker vrij!

Wat balen dat je man precies dan drie dagen weg is kiek! :frowning:

En tja, zolang die ongi er niet is blijf ik hoop hebben hoor!

Geniet van je dagje vrij! Ik ben ook vrij vandaag, maar heb donderdag en maandag tentamens, dus ben druk aan het studeren :frowning:

Ga dus maar weer met de neus in de boeken! :smiley:

Soms verlang ik ook wel eens terug naar mijn studietijd…of nu nog iets gaan studeren lijkt me ook super leuk! Maar sinds ik een kleine heb merk ik dat mijn avonden ook vol zitten met dingen waar ik overdag niet aan toe kom. Ach wie weet als straks de kids op school zitten!

Net even naar de kinderboerderij geweest. Super lekker weer maar KOUD!! Echt niet normaal. Succes met studeren he!

Nou, ik zal blij zijn als ik over een half jaartje klaar ben hoor!!!

Doe nu de opleiding tot operatieassistent, is fulltime werken en daarnaast nog eens studeren, vraag mezelf wel eens af waar ik aan begonnen ben :roll: Maar als ik straks dat papiertje heb… :dance: :dance:

Ik hoorde dat het inderdaad vreselijk koud is buiten! Mijn vriend is vanmiddag eerder thuis en dan gaan we nog even weg. Even wat frisse lucht opsnuiven, ben ik echt aan toe!!!

Dat is inderdaad erg zwaar zeg! Moet je in de avonduren veel studeren?

Nou ja een half jaartje is te overzien toch?

Was het nog lekker buiten?

Goedenavond dames,

Wat een gezellige drukte hier! En wat leuk dat er weer wat nieuwe dames bijgekomen zijn.

Hoe is het met iedereen? Hier gaat het op zich wel, al voel ik mij al een paar dagen niet echt lekker. veel hoofdpijn, erg moe en misselijk. Nou ja… hopelijk gaat het snel weer wat beter.

Zondagavond mocht mijn moeder naar huis en het gaat naar omstandigheden goed met haar. Volgende week krijgen we de uitslagen, en ik hoop echt dat het dit keer wat positiever is allemaal.

@Kiek:

Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk is het de volgende keer wel raak.

Clear Blue Ovulatietesten ken ik niet, ik gebruikt wel eens die van Sensitest, maar tot nu toe heb ik nog geen piek gehad. Ik heb ook geen idee wanneer ik het beste kan testen omdat mijn cyclus heel onregelmatig is.

Als je nu twee dagen niet komt heb je meteen heel wat in te halen :frowning: Maar ik vind het wel leuk dat het wat drukker geworden is, dus je zal mij niet echt horen klagen.

Wat balen dat je man in het buitenland zit als je je volgende eisprong hebt.

@Patricia:

Hoe is het nu met Damian? Hopelijk is hij niet meer ziek. Lijkt me erg vervelend een ziek kind. Maar ja… het hoort erbij :slight_smile:

Dit weer hebben we dus aan jou te danken, ik kan niet zeggen dat ik je er erg dankbaar voor ben. Ik heb het al zo druk, moet ik mijn oma nog gaan helpen met boodschappen doen ook, die durft de deur niet uit als het glad is.

Is het allemaal gelukt op je werk? Is je to-do-bakje nu leeg? Ik heb een digitale to-do-bak, oftewel een takenlijst. Helaas is die nog steeds overvol, maar hij begint wel leger te worden. Op dit moment heb ik nog ‘maar’ 187 achterstallige taken :slight_smile:

Was het vandaag zo koud (-17), ik vond het wel vrij fris, maar had niet het idee dat het zo koud was.

@Mariamaria:

Heel gezellig zo’n vriendin die blijft slapen, en makkelijk ook. Vooral omdat het eigenlijk altijd laat wordt als ze bij ons is.

Een goede vriendschap kan het wel hebben als je elkaar een paar weken niet ziet, al is het natuurlijk gezelliger om elkaar regelmatig te zien. Ik heb niet veel (echte) vriendinnen, maar de paar die ik heb koester ik.

Ah… jij was het over de eisprong, ik wist het niet meer en kon het niet zo snel terugvinden. Het was niet zo dat ik echt ongerust was, maar het zat me niet helemaal lekker. En omdat ik toch bij de huisarts was heb ik het meteen maar even gevraagd. En inderdaad, het is fijn te weten dat hij het in de gaten wil houden, al vond ik het wel vreemd om te vertellen :slight_smile:

Wat jammer dat je test negatief is, ben je al ongesteld geworden? Of dat ook niet?

Oh ja…ik heb de bestelling voor de lente doorgegeven, maar er werd mij ingefluisterd dat het erg druk is en dat ze de komende anderhalve maand de bestelling niet kunnen afleveren.

@Marbo:

Wat heerlijk lijkt me dat, kort ongesteld zijn. Ik ben altijd 8 tot 10 dagen ongesteld. Heel irritant. Succes in de volgende ronde.

@Miranda:

Welkom hier, leuk dat je mee wilt schrijven en natuurlijk dat jullie het ook vanaf deze maand gaan proberen.

Wij hebben ook min of meer ervoor gekozen het nog even tegen niemand te zeggen, maar ik vind het ook erg moeilijk.

Wat jammer dat ook jouw test negatief was. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid.

Wel zwaar een fulltimebaan en een studie. Ik heb dat twee jaar geleden ook gedaan. Succes nog even!

@Iev:

Jij ook welkom! Je eerste zwangerschap klinkt wel erg makkelijk. Waarom heb je eigenlijk een spoedkeizersnede moeten hebben? Hopelijk gaat het deze keer ook zo makkelijk.

@Kimmie1976:

Ook jij natuurlijk heel erg welkom. Leuk dat je ook mee komt schrijven. Wat leuk dat je zoontjes allebei eind februari zijn geboren, maar dat zal best wel druk zijn ook dan denk ik, twee verjaardagen.

Wat leuk om die verhalen te lezen over hoe en wat als er een tweede kindje komt (zonnebank eruit, op zolder slapen). Wij hebben ons huis echt gekocht over minimaal 2 kindjes (3 slaapkamers en een grote zolder). De zolder als slaapplaats zal hier in ieder geval geen optie zijn, dat is al onze werkkamer.

Ik gebruik sinds onze eerste ‘echte’ onveilige keer foliumzuur, dat is nu zo’n 5 weken. Wij klussen overigens de hele maand door. Ik kan ook nog niet echt rekening houden met een eisprong want ik heb geen idee wanneer die is. Bovendien, het is een behoorlijk grote hobby van ons. 3 tot 4 keer per week redden wij meestal wel :lol:

Fijne avond nog allemaal! Ik duik zo lekker mijn bed in. Ik zit hier al bijna te slapen :zzz:

SaC, wat een prettig idee dat je moeder weer lekker thuis is :pray: voor een goede uitslag volgende week.

Damian heeft alleen vrijdag en zaterdag koorts gehad. Daarna was het weer helemaal weg. Het was ook gezegd bij het cb. Hij kon na een weekje koorts krijgen en vlekjes van de prikken. Vlekjes heeft hij niet gehad, maar koorts wel…

Morgen lekker een dag vrij, is mijn grote man hier ziek naar huis gegaan vanmorgen :? Vind ik wel minder hoor op mijn vrije dag. Heb dan altijd het gevoel dat ik niet mijn eigen ding kan doen :wall: En mannen kunnen soms zoooo zielig doen als ze ziek zijn :silenced:

Duik zo lekker mijn bedje in…

Goedemiddag allemaal.

ik heb een vraagje… ik ben sinds 11 januari gestopt met de pil…

nu ben ik 18 januari “ongesteld” geworden… een paar dagen (3) en behoorlijk weinig…

Nu heb ik zondagavond wat gedaan met mn mannetje (zonder condoom,en hij is niet tot t einde gegaan zeg maar)

maar nu had ik vanmorgen ineens oud bruin bloed met slijm (sorry voor de ranzige details…) weet iemand hoe dit kan? of is dit normaal tijdens het stoppen, dat je in de tussentijd ook weer wat bloed/slijm verlies??

liefs ramona

Goedendag,

Helaas voel ik mij vandaag nog niet echt beter, ik denk toch dat de stress parten gaat spelen :x

@Pattycoat:

Wat fijn dat Damian maar twee dagen koorts heeft gehad en dat het weer beter met hem gaat. Wel lastig dat ‘de grote man’ nu ziek is. Die is vast een stuk lastiger dan dat kleine mannetje :slight_smile:

Hoewel dat hier wel meevalt, als die van mij ziek is wil hij moet rust gelaten worden. Ideaal!!

@Ramona:

Ik kan je helaas geen antwoord geven. Ik slik al bijna 10 jaar geen pil meer en ik kan mij niet herinneren hoe het was toen ik stopte.

Wel heb ik af en toe wat donkerder slijm tussen mijn menstruaties in, maar ik gooi het bij mij eigenlijk altijd op de onregelmatigheid van mijn cyclus.

thnx Sac…

Ja ik weet het ook niet of het “normaal” is ofzo… Weet iemand anders dat misschien?? ik ben 11 jr aan de pil geweest…

liefs Ramona

Ramona, het kan natuurlijk nog een beetje zijn van je menstruatie. Dat door de gemeenschap het nog een beetje in beweging is gebracht.

Ik heb er zelf geen last van gehad.

SaC, jij blij met zo’n hub die met rust gelaten wilt worden hihi…

Hier gisteravond/nacht geklust. Net zoals ik dacht wil mijn vriend echt geen condoom… Nou ja we zien het dus wel hoe het allemaal gaat… Als ik alles een beetje bereken zouden mijn vruchtbare dagen tussen 26 en 30 januari zitten :think:

Ik weet ook niet wat het kan zijn Ramona, ik denk iets onschuldigs (dus een restje van je laatste menstruatie) Maar ja, ik ben ook geen arts…

Balen Sac dat je je niet lekker voelt. Je hebt natuurlijk een hele pittige week achter de rug met veel zorg. Nou speelt de uitslag natuurlijk ook een grote rol. Krijgt je moeder die begin van de week? Wij duimen voor jou hoor!

Tja Pettycoat, misschien is het wel per ongeluk raak! Ben je je vrije dag een beetje doorgekomen met je zieke mannetje?

Fijne avond! Kus Kiek

Ramona ik denk ook dat het wat oud bloed is van je laatste menstruatie…

Oh Pattycoat wie weet is het per ongeluk wel raar nu… hihihi

Hier gaat alles goed, we zijn al weer lekker aan de klus :wink:

Nou ik ga er niet vanuit hoor :mrgreen:

SaC, ik duim voor een goede uitslag voor je moeder :pray:

Kan me voorstellen dat je gestressed raakt door het gebeuren met je moeder! Inderdaad :pray: dat de uitslag positief is, dat zal wel een stukje rust met zich meebrengen.

Wat spannend Pattycoat! Je gaat er misschien niet vanuit, maar t zou zomaar kunnen… :stuck_out_tongue:

Hier nog steeds geen ongesteldheid, inmiddels wel grotere gevoelige borsten, trek in zoetigheid, maar misselijke na het eten van vettig eten :sick: , vanavond helemaal door het lint gegaan omdat manlief in mijn ogen iets verkeerds zei :x , maar eigenlijk ging het totaal nergens over :oops: , het andere moment weer helemaal blij en vrolijk :smiley: en ozo gelukkig met alles en iedereen :lol: … Dat wordt dus of een positieve test dit weekend :pray: of :evil: Pfffff, wordt een beetje moe van mezelf op het ogenblik!!!

Ran, voor jou is het ook spannend zeg… :pray: voor een positieve test

Ramona, volgens mij is het niet iets wat standaard erbij hoort omdat je zo lang aan de pil geweest bent maar elk lichaam is natuurlijk anders. Ik heb zelf jaren de pil geslikt, maar heb steeds een nette cyclus zonder tussentijdse bloedingen na het vrijen gehad. De keren dat ik tussentijdse bloedingen had keerden deze ook maandelijks terug en ging ik weer over op een andere pil :wink: Maar er zijn natuurlijk ook vrouwen bij wie het allemaal wat makkelijker bloedt zeg maar en vrouwen die ook innestelingsbloedingen hebben, ik zelf heb daar dus ook geen last van dus echt elk lijf is anders. Ik zou even afwachten wanneer je volgende menstruatie komt en in de tussentijd lekker door klussen hoor :wink:

Ik moet er verder echt nog even inkomen hoor :oops: Ben momenteel erg met Valentijn (mijn oudste van bijna 4) bezig, die is aan het wennen op de basisschool en we hebben maandag te horen gekregen dat hij dinsdag aanstaande besneden moet worden :cry: Beter voor hem, maar de napijn vind ik gewoon zo erg voor hem :cry: We liepen al sinds de zomer te tobben en steeds weer naar de uroloog, dus ergens is het ook wel een opluchting dat nu de kogel door de kerk is. Jonathan (de jongste) keuvelt lekker door en we gaan even kijken of hij bij mijn ouders kan logeren van maandag op dinsdag zodat we allebei mee kunnen naar het ziekenhuis, anders blijft Tim (mijn vriend en hun papa) bij hem thuis, maar zou wel fijn zijn als we er samen kunnen zijn voor ons mannetje :inlove:

Verder heb ik al 2 dagen zere borsten met steken en het gevoel of ik hevig ongesteld moet gaan worden en daar bovenop had ik vanmorgen spontaan 2 pukkels in mijn gezicht :shock: :evil: Ik had me voorgenomen om heel relaxed te doen en wel te zien wanneer het zou komen, we hebben tenslotte al 2 gezonde jongens :inlove: En die maanden dat ik geen pil slikte maar we het met condoom deden, had ik nergens last van en nu ineens ga ik van alles voelen :roll: :wall: Ik ben blij dat het leven druk is met 2 kinderen zodat ik er niet teveel mee bezig KAN zijn :lol: Maar ik voel me nu zo’n zeur die al 10 dagen voor de NOD van alles denkt te voelen :silenced:

Goed, wij gaan zo lekker naar bed toe dus ik wens jullie allemaal een lekkere nacht toe (zelf invulling aan te geven :stuck_out_tongue: :shifty: ) en ik ga morgen weer mijn best doen om even aan te waaien :thumbup:

Groetjes,

Kim

Bedankt voor alle reacties…

@kimmy haha dat gaat m niet worden,mijn mannetje is nog niet toe aan kids…

dus zit niets anders op dan gewoon condooms te gaan gebruiken…

helaas…

Ramona, sorry dat heb ik dus even gemist :oops: Maar goed, klussen kun je ook doen met condoom hoor :stuck_out_tongue:

Jeetje Ran! Jij maakt het wel meteen spannend! Goed van je dat je niet nog een keer getest hebt! (Het klopt toch dat je 1 test hebt gedaan?)

Kimmie, waarom moet Valentijn besneden worden? Owen is bij zijn geboorte besneden (direct op de 2e dag), omdat z’n vader ook besneden is en hij graag wil dat zijn zoon hetzelfde is. Niet uit religieuze redenen ofzo. Daar zijn bij ons nog best discussies aan vooraf gegaan. Voordeel is wel dat ze er zo jong niet echt last van hebben. En nu is Owen gewoon zo als hij is (van onderen dus).

Ramona, ik had na het stoppen van de pil geen rare bloedingen tussendoor. Maar het kan inderdaad heel goed zijn dat het van het vrijen komt. Ik had wel bij Owen een innestelingsbloeding. En dat was wat helder bloed, ook na het vrijen. Net of ik ongesteld werd, maar dan was het ongeveer een week te vroeg. En na 1 klein beetje hield het op. Een week later had ik een positieve test in handen :lol:

Miranda, ik heb toen ik Owen net had en gestopt was met werken, een studie opgepakt. En ik heb gisteravond de uitslag van het eerste tentamen (van een serie van 3) gehoord: geslaagd!!! Inderdaad leuk om na 10 jaar werken weer eens te studeren. Maar ik zou het niet kunnen als ik moest werken en een baby en dan nog studeren. Voor degene die geinteresseerd zijn: het is voor CFA (Chartered Financial Analyst). Dat is om de financiele situatie van bedrijven te kunnen analyseren.