Ik ben benieuwd of er al dames zijn die er, net als ik, vanaf deze maand aan willen gaan werken hun kinderwens in vervulling willen laten gaan.
Sinds enkele dagen is mijn man ook (eindelijk) zover om het te gaan proberen. Ik wilde het al langere tijd en nu mag het eindelijk :dance:
Ik hoop dat je kinderwens snel in vervulling mag gaan!
Ook voor de meiden die zich bij jou aan gaan sluiten!
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Ik hoop het ook, maar ik verwacht voor mijzelf nog niet teveel.
Ja! Ik doe met je mee Ben benieuwd of er nog meer dames bijkomen.
Leuk dat je meedoet, ik hoop ook dat er nog meer dames bijkomen.
Hoop het ook. Anders maken we er een een-tweetje van hier.
Ben je lang bezig geweest om je man te overtuigen dat hij ook echt wel een kinderwens heeft??
Meiden die dit jaar kinderwens hebben… Heel veel succes en ga voor jullie duimen!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Een ding: niet stressen… Gewoon op zn eigen natuur af laten gaan!
Sac: Hoezo verwacht je er niet teveel van?
Ik heb hem niet echt hoeven overtuigen, we zijn het al langere tijd over eens dat we kinderen willen, maar ik wilde het wat eerder dan hij.
Vorig jaar rond deze tijd hebben we besloten dat we eerst zouden gaan verhuizen (een beetje ruimte is wel lekker als je aan gezinsuitbreiding denkt) en trouwen (in onze ogen de makkelijkste manier om alles goed te regelen).
Dat hebben we vorig jaar gerealiseerd en eigenlijk had ik al vanaf het moment dat we ons huidige huis gekocht hebben de hoop dat hij het meteen wilde proberen, maar er was nog iets dat hem tegenhield. En als ik ernaar vroeg was het antwoord standaard ‘alles op zijn tijd’.
Wel werd hij steeds onvoorzichtiger (geen condooms meer, maar wel ‘voor het zingen de kerk uit’, enz.)
Inmiddels zijn er in de directe omgeving een aantal baby’s geboren en ineens vond hij het ook tijd. Een leuk kerstcadeautje :lol:
@ Mariiyelle:
Ik heb - in verband met overgewicht - een heel onregelmatige cyclus. Ik heb daarom al heel lang het gevoel dat ik veel geduld zal moeten hebben.
Misschien ben ik wel te pessimistisch en gaat het allemaal wel snel. Ik wacht het af
@ Mariiyelle: niet stressen is lastig als positieve stress ook stress is… ik wil het zo graag, dat ik elke keer denk, droom, hoop dat het nu raak is. En dan zitten we nog maar in de 1e ronde!
@SaC: herkenbaar, ik heb ook zo’n man. altijd al kinderen gewild, maar steeds weer nieuwe dingen verzinnen waarom het nog niet het goede moment was. maar ja, ook wij inmiddels groter huis en getrouwd, dus nu wil hij er ook echt voor gaan.
Onregelmatige cyclus is vervelend. Ik had het “vroeger” in mijn pre-pil-tijdperk. Na de pil gelukkig redelijk regelmatig tot nu toe.
Heb je veel overgewicht trouwens of een beetje? Heb je al aan de dokter gevraagd hoeveel invloed je overgewicht kan hebben op jullie kinderwens?
Hoop voor jullie dat het geen invloed heeft.
Ik heb behoorlijk overgewicht, ik heb 3 jaar geleden een maagbandje laten plaatsen, maar dat heeft geen succes gehad.
Ik ben nu wel weer met een dieet bezig en val gemiddeld 1 kilo per 2 weken af, dus dat gaat goed.
De huisarts heeft bij onze kennismaking een paar maanden geleden gezegd dat ik mij niet direct druk moet maken over het overgewicht, er zijn genoeg vrouwen die wel snel zwanger worden.
En ook heeft hij aangegeven dat als het niet lukt binnen een half jaar (vanaf het moment dat we echt zouden gaan beginnen) dat we een afspraak moeten maken om te kijken waarom het niet lukt.
Ik wacht het dus nog even rustig af. De laatste jaren was het steeds zo dat als mijn gewicht onder de 110 kilo kwam dat mijn cyclus regelmatiger was, maar op dit moment lijkt dat niet te werken. De ene keer zit er 2 maanden tussen, de andere keer 3, er is dus echt geen pijl op te trekken.
Dat is vervelend zeg. Maar, als de dokter zegt dat je je niet druk moet maken, zal ik dat ook niet doen. Hij/zij heeft er lang genoeg voor geleerd om daar een goeie inschatting van te kunnen maken.
Maar met je cyclus weet je dus niet eens zeker of het van overgewicht komt? Kan ook zo zijn dat het sowieso onregelmatig is, ook als je een gezond gewicht zou hebben?
Ik weet inderdaad niet voor 100% zeker of mijn onregelmatige cyclus door mijn overgewicht komt, maar voordat ik overgewicht ontwikkelde was mijn cyclus wel regelmatig (5 weken). De laatste 12 jaar is het heel onregelmatig. En tot nu toe was het iedere keer zo dat als ik rond de 105kg kwam ik weer iedere 5/6 weken ongesteld was.
Maar dit is de laatste maanden wel een goede stimulans om af te vallen
Oh nou dat kan ik me goed indenken. Hoeveel wil je in elk geval kwijt raken? En welk dieet volg je er voor dan?
Ha wat leuk, het sneeuwt weer een beetje buiten. Bij ons is de laatste week niet zo veel gevallen. Is het bij jullie nog wel mooi wit buiten? Of één grote ijsbaan?
Ik volg nu een dieet via de BIAmed-methode. Dat gaat uit van maximaal 3 maaltijden per dag, in het begin moet je 2 maaltijden vervangen voor een reep of shake (te maken met 330 ml suikervrije zuivel). Iedere 2 weken moet ik op controle komen voor een meting. Er wordt dan gekeken naar de verhouding van vet, vocht en spieren in mijn lichaam.
Verder mag je zelf bepalen welke maaltijd je wilt vervangen. Je moet er tijdens je ‘normale’ maaltijd wel voor zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, dat wordt bij het eerste consult berekend.
In principe mag je geen tussendoortjes, als je daar veel behoefte aan hebt mag je een beetje bouillon nemen. En de enige echte uitzondering is na het sporten, dan moet ik binnen een half uur een stukje fruit eten om voldoende koolhydraten binnen te krijgen zodat mijn spieren niet aangetast worden.
Het ziet er hier mooi wit uit, maar zo te zien wel een heel dun laagje. Ik heb geen idee of het glad is, ik heb de luxe dat ik grotendeels vanuit huis werk
Lijkt me best een zwaar dieet als ik dat zo lees. Ik zou het in elk geval niet zo goed kunnen volhouden. Succes ermee!
En wat een luxe zeg… vanuit huis werken. Dat geluk heb ik niet. Moet door weer en wind naar vier plaatsen verderop.
Ik dacht ook dat het dieet zwaar zou zijn toen ik het voor het eerst hoorde en de eerste dagen dat ik bezig ben zijn ook wel zwaar. Maar daarna neemt de behoefte aan tussendoortjes af en is het eigenlijk erg goed vol te houden.
Helaas heb ik tijdens de feestdagen mijn dieet even laten varen, dus op dit moment is het even zwaar. Maar ik weet waar ik het voor doe
Vanuit huis werken is erg lekker, vooral met dit weer. En helemaal omdat ik al parttime werk. In principe werk ik 2 ochtenden per week op kantoor. En daar zit ik vandaag ook
Veel succes met je dieet. Hoop dat je snel door die eerste moeilijke wen-tijd-na-de-feestdagen heen bent.
Vandaag drukke dag gehad op kantoor. Ben bekaf dus ga zo lekker naar bed. Vermoeidheid zal ook wel met cyclus te maken hebben denk ik. Zit zo’n beetje op de helft, dus rond ei-tijd. Dat merk ik vaak qua vermoeidheid/hoofdpijn.
Maar kan het niet heel erg vinden…
Wel spannend… de eerste wachtweken van ronde 1 gaan in…
Vandaag ging het dieet alweer een stuk beter, ik denk dat ik na het weekend weer in mijn normale patroon zit
Bij jou ook al zo druk. Ik heb het ook megadruk gehad vandaag, en dan hoefde ik niet eens naar kantoor, maar kon lekker thuisblijven. Dat vind ik toch wel lekker van mijn baan: opstaan, kopje thee en ontbijt maken en aan het werk
Dat is inderdaad spannend dat je alweer rond je ei-tijd zit. Ik heb geen idee wanneer het bij mij weer zover zal zijn. Mijn laatste menstruatie is op 5 december begonnen, maar ja… ik heb tot nu toe nog geen regelmaat ontdekt.
Succes met wachten en slaap lekker.
Succes met jullie kinderwens :thumbup: