Januari 2010

Goedemorgen,

Hier redelijk goed geslapen, mijn man heeft alleen vreselijk liggen hoesten :shock:

Vanmorgen was hij erg warm, hoofdpijn, dus gewoon ziek, arm schaap.

Snel 2 pct gegeven en hij is nu wer slapen, hopelijk voelt hij zich langzaamaan weer beter, het is denk ik echt 3 jaar geleden dat hij ziek is geweest.

Straks met de kids weg naar een vriendin lekker T leuten als kids spelen, verder lekker niets :mrgreen:

Jullie ook fijne dag!

Goedemorgen,

F’lien, beteschap met hub.

hier ook lekker geslapen. Ik werd alleen iets minder wakker.

Damian ademt op het moment erg zwaar en maakt daarbij een hoop lawaai.

Ik wilde een afspraak voor mezelf maken, maar dacht nu dus voor ons 2tjes. Kon ik pas maandagmiddag :shock:

Dus maar een afspraak gemaakt voor alleen Damian. Ik kom wel een keertje. Hij is belangrijker :mrgreen:

Vanmorgen half 11 moet ik er zijn. Ben benieuwd.

Bedankt allemaal!

Ran: Ja dit wordt het eerste kindje! Ik vind het allemaal heem spannend

F’lien: Ik ben ik januari gestopt met de nuvaring maar wilde eerst een maandje afwachten tot ik weer zou menstueren. Dat is gisteren ( na 29 dagen) begonnen dus deze maand willen we het gaan proberen.

Heb even de oude berichten doorgewerkt en zie dat jullie je wat uitgebreider hebben voorgesteld dan dat ik heb gedaan, daarom bij deze alsnog:

Ik ben Jolande, 31 jaar en ga voor het eerste kindje. Net als Miranda hebben we het nog aan niemand verteld en dat vind ik ook zo moeilijk! Ik ben blij dat ik hier wat van de positieve zenuwen met jullie kan delen!

Net terug van de ha met Damian. Het klonk wat asmatisch, maar hij was nog alert en hij heeft geen koorts ed. Het kan zijn dat het een aanloop is op een pseudokroep aanval of een beginnend griepje, maar zolang hij zo is zoals nu, dan is er weinig aan de hand.

Even in de gaten houden. Als hij suf wordt of hij moet echt naar adem happen, weer contact opnemen.

Nu ligt hij weer even in bed :mrgreen:

:hug: Beterschap met damian Pattycoat

Jolande, spannend jullie eerste :dance:

ja lastig als je het niet kan zeggen tegen iemand, ik heb wel mensen op de hoogte gebracht, moet toch tegen iemand spuien denk ik dan :angel: , mannen zijn makkelijker in.

Jorre ligt nog even te praten, maar gaat zo wel slapen, dan vanmiddag nog even het dorp in kijken voor spijkerbroeken voor Merel.

Nu eerst lunchen, hebben kids al gedaan bij vriendin :wink:

:oops: Ã?k kreeg geen nieuwe berichten en dacht laat ik eens gaan kijken :doh:

Bedankt voor alles felicitaties meiden :-* :-* :-* Ben zelf nog steeds een beetje flabbergasted ondanks dat ik het al min of meer zeker wist voor ik de test deed, het is toch pas helemaal echt als je die test in handen hebt.

Ik heb het idd ook al eerder gezegd, zodra je weet dat je er helemaal echt voor gaat ga je ook gelijk van alles in je lichaam voelen, dingen die er mss dus normaal ook zijn maar die je dan niet opmerkt, heel irri :wall: :wall: Ik heb het bij de zwangerschap van Joon ook gehad, zeker de 1e maand dacht ik ook dat ik al zwanger was en toen werd ik gewoon ongi :thumbdown: Maar toen ik in ronde 3 echt zwanger was merkte ik weer heel duidelijk het verschil :inlove: En nu twijfelde ik soms wel, maar dat was meer om mezelf in te dekken mocht ik nou toch ongi gaan worden, maar ik voelde me steeds zwangerder dus wist eigenlijk al de uitslag van de test. Maar dan scheelt dat het alweer de 3e keer is vind ik, je lijf kan je evengoed voor de gek houden hoor, maar het is in elk geval met sommige signalen iets duidelijker dan dat je het nog nooit hebt gevoeld denk ik.

Jolande123, welkom hier, gezellig! En ik hoop voor jou ook dat het snel raak is :pray:

Eef, balen dat hub ziek is joh, beterschap :hug: Hopelijk kun je nu nog wel je dagen dekken :stuck_out_tongue: :silenced:

Pattycoat, balen van Damian joh :hug: Jonathan heeft hier ook 2x pseudokroep gehad, echt niet grappig! Was beide keren tegen de nacht en zeker de 1e keer dacht ik dat ie zowat dood ging joh, zo benauwd had het kind het :cry: Gelukkig valt het altijd heel erg mee en ziet het er erger uit dan het is, maar ik hoop voor jou dat Damian “gewoon” een griepje heeft en snel weer opknapt :hug: Ik had trouwens ook al ruim een week voor mijn NOD zo’n ongi gevoel en ook al steken in mijn boobs hoor :wink: Dus het kan best :pray:

Ramona, hier altijd mijn eisprong goed gevoeld als ik niet aan de pil was. Vaak een wat zeurend beurs gevoel in de onderbuik. Maar nu de laatste 4 maanden zonder pil had ik er steeds wel 3 a 4 dagen last van, weet dus nu niet wanneer ik mijn eisprong gehad zou hebben ook omdat mijn cyclus varieerde tussen de 28 en 31 dagen :wink: Maar er zijn legio vrouwen die helemaal niets voelen hoor van hun eisprong, dan zou je een ovulatietest moeten gaan doen, maar of je daar nu op zit te wachten nu al (kost ook elke maand een hoop geld vind ik).

Marbo, van dat lijstje op de 1e pagina is wel een goed idee :thumbup: Dat is wel een stuk overzichtelijker inderdaad :wink: Moet je nog steeds zoveel plassen?! Irritant joh :hug:

Verder kan ik nu even niet terug scrollen en ik heb wel alles gelezen, maar niet helemaal onthouden :oops: Maandag komt Moeders voor Moeders hier langs, dat wordt nu de 4e keer (1e keer was heel kort door een ma) maar ik vind het een heel erg goed doel en vandaar dat ik ook dit keer weer lekker in een potje ga plassen voor een aantal weken :thumbup: De gynaecoloog is ook al gebeld en 8 maart mag ik komen voor een eerste echo en afspraak bij mijn gyn :thumbup: Lijkt nog een eeuwigheid, maar voor je het weet is het alweer zover :wink: Eerst de verjaardagen van mijn schatjes nog (25 en 27 februari :inlove: ) en dan nog maar een weekje :dance: En nu maar blijven hopen en duimen dat het ook “gewoon” goed blijft gaan!!!

Wie heeft hier nu het eerst zijn NOD in de agenda staan? Duimen draaien voor snel meer mooie positieve testen hier hoor :pray: :pray:

:-* Kim

Bij mij duurt het nog even tot mijn NOD (begin maart).

Kimmie: Hoe werkt dat eigenlijk met echos en gynaecoloog-bezoek? Ik dacht altijd dat je pas na 12 weken voor een echo kan komen, maar als ik goed tel ga jij al na 9 weken ongeveer? Kun je vragen of je eerder mag (op eigen kosten dan neem ik aan) of alleen als je hiervoor een speciale reden hebt?

Hey Jolanda, hier bij mijn gyn mag je al vanaf 8 weken komen en ik loop om medische redenen bij de gyn. Min eerste zoon is met 31,3 geboren met een spoed keizersnede en hij was ook nog te klein. Bij de 2e begin ik ook al met een week of 20 met veel te veel harde buiken en toen heb ik vanaf week 22 injecties gekregen om de boel rustig te houden en toen is ie met 38 gehaald met een geplande ks. Dit beebje zal ook rond de 38 weken gehaald worden met een ks en daarom loop ik van het begin af aan bij de gyn. Ik had zeker bij de 2e wel tot week 34 ofzo bij de vk mogen lopen, maar vind het veel te leuk bij mijn gyn en achteraf had ik dus sowieso vanaf week 20 dan naar hem toe gemoeten, dus nu is het regel. En of ik nu weer zoveel echo’s als vorige keer krijg weet ik niet, maar vorige keer was omdat de oudste dus dysmatuur was (te klein voor de zwangerschapsduur). Maar Jonathan was normaal qua grootte, dus weet ik niet hoe het nu gaat, ik zie het wel :inlove: Lekker lang verhaal weer :lol:

Normaal gesproken krijg je niet eerder een echo omdat je dat zelf graag wilt. Weet wel dat sommige vk’s het wel eens doen bij vrouwen die al een paar keer een mk hebben gehad ofzo en die willen de moeder in spé dan graag geruststellen en dan hoef je het ook niet zelf te betalen volgens mij :think: Maar normaal gesproken ga je idd bij de vk op het normale schema mee.

Klusze deze ronde :dance:

Kimmie bedankt voor je antwoord. Ik zie het nu in je onderschrift inderdaad, dat je eerste erg vroeg was en snap dat je daarom medisch bent nu.

In veel andere landen krijg je veel meer echo’s dan in Nederland en dat heb ik altijd zo vreemd gevonden. Die eerste 12 weken lijken me zo lang duren, ik vind mijn NOD nu al zo ver weg. Maar ja, ook al heb je eerder of meer echo’s, ze geven nooit garantie natuurlijk. Veel succes met je verdere zwangerschap Kimmie en van harte gefeliciteerd natuurlijk! :clap:

Kimmie, volgens mij is mijn NOD de eerstvolgende.

Ik heb een nichtje die prematuur was. Maar als je haar nu ziet, is ze een van de langste van haar klas (groep 1)

Hier zal ik wel bij de vk kunnen, maar moet ik met 36 weken naar de gyn. denk dat als het zover is, dat ik misschien wel gelijk naar de gyn ga. Leer je zo iemand ook kennen voor dat je bevalt.

:shifty: Ik hoop ook Kim dat ik manlief nog aan het ‘werk’ krijg zaterdag :silenced:

Ik herken dus helemaal niets van de zwangerschap he, ja misschien mijn mooie rode neusje, mar voel verder niet zoveel, dus ben daarom denk ik extra alert, wat je zegt irritant is het :oops:

Ik mag hier ook al gelijk van de test naar de VK, dit ivm hoge bloeddruk, ben ik al mee bekent, bij Merel ben ik begonnen met medicatie per 10 weken en liep vanaf daar bij gyn en vk , bij Jorre pas met 36+5 begonnen met medicatie tegen te hoge bloeddruk dus vanaf toen weer bij de gyn, beide keren zkh bevallen, Merel 1 nachtje geslapen, bij Jorre 10.49 bevallen en 15u waren we thuis :inlove: :dance:

Dus nu afwachten hoe mijn bloeddruk zich gedraagt :shifty:

:-*

Jolande, ja dat klopt ook helemaal wat je zegt! Al krijg je elke week een echo, garanties heb je nooit maar dat blijft ook nog zo als ze eenmaal geboren zijn helaas :shifty: Het leven geeft gewoon geen garanties, aan niemand :frowning: Maar we gaan niet zwartkijken hoor, uitgaan van het positieve dat is altijd beter en fijner :inlove: :inlove:

Pattycoat, ja Valentijn is ook een van de langste uit zijn groep 1 (al zit hij ook met groep 2 kindjes in de klas, maar van zijn eigen leeftijd is hij één van de langste met zijn 107cm :wink:). Hij zit ook ruim boven het gemiddelde in de groeicurve, maar dat is niet zo raar als je bedenkt dat ik 1.81 ben en Tim 1.84 :wink: En hij had zijn groeiachterstand al voor zijn 1e verjaardag ingehaald :inlove: Dus mensen staan vaak echt verbaasd als ze horen hoe klein en licht hij was toen hij net geboren was :wink: Zijn dieptepunt met gewicht was 1575gram :shifty: En nu weegt hij 19 kilo schoon aan de haak :lol:

Eef, sterkte ermee! Hoop dat ie snel nog opknapt en anders flink voldouwen met hoestdrank ofzo en dan zelf het werk doen :stuck_out_tongue: :silenced: Maar wel jammer dat je niks voelt, dat maakt het wel lastiger en je bent idd nog alerter op van alles en nog wat :? Hoop in elk geval dat je je trackrecord staande kunt houden :pray: :pray: :pray: :pray: :inlove:

Ik ga nu even de T-shirtjes in elkaar sleutelen :wink: Heb transferpapier gekocht en een leuke beschuit met muisjes tekst gemaakt :thumbup: Is wat vroeg, maar wij houden nooit zo lang ons mond :wink: Daarbij vieren we de verjaardag van onze jongens de 27e en de meesten weten het al, dus zou vervelend zijn als mensen zich per ongeluk verspreken :shifty: Dan maar iedereen vooraf inlichten :lol:

Zometeen nog even koken en eten en dan lekker de kinderen vroeg naar bed :wink: en dan kan ik nog even lekker in bad gaan hangen :thumbup: :thumbup:

Tot later!

:-* Kim

Kimmie, dat is inderdaad ook niet zwaar… Maar wat goed dat hij zo gegroeid is.

Mijn nichtje woog met de geboorte 950 gram. Nu is ze bijna 1m20 geloof ik en 5 jaar…

Net de buurman even langs gehad (hij gaat binnenkort verhuizen) die stond even versteld van dat er een megageur bij zo’n klein mannetje vandaan kon komen :mrgreen:

Oei ja onder de kilo is wel heel iniemini :hug: :hug: Mijn beste vriendin heeft een tweeling die is geboren met 30 weken en de kleinste daarvan woog net tegen de 1100 gram en dat vond ik al zo’n krielkippie :lol: Maar netjes hoor, zeker lange tante zeg met 120 :shock: :thumbup: Die heeft ook d’r schade dus heel erg goed ingehaald :dance: En ja, kleine kontjes kunnen verschrikkelijk stinken :sick: :mrgreen:

Mijn nichtje is ook geboren met 27 weken. Volgens het gemiddelde was ze al iets groter. Ze heeft ook van die lange stelten :mrgreen: (En dat terwijl haar moeder maar 1m66 is hihi)

Pfff. Weer wat ongi krampen… Wordt er gek van :?

Hoi Meiden

Vanmorgen opgestaan met een grote dikke puist op mn kin… :shock: dat heb ik bijna nooit. En dan de hele dag lichte krampjes onderin mn buik. Ik word er gek van…

whahaha erg he, stelletje nerveuze kippen die we zijn :silenced: :mrgreen: , die irritante dingetjes die allemaal zo overduidelijk voelt/ ziet waar je even niets mee kan

:hug: :-* soon we’ll know

Het valt inderdaad wel op al die kwaaltjes die je nu meer voelt. Voor mij is het nog een week wachten… Maar ja wie weet als ik nog steeds deze buikpijn heb (die wel al minder aan het worden is op een ongi gevoel na dan) dat ik zo’n vroege test ga halen :wink:

jaa het valt nu gewoon nu allemaal meer op, maar gek word ik er wel van. hahahahaha

gelukkig kunnen we het hier bij elkaar kwijt…