hier zijn we weer… nog altijd geen :twisted: maar wel pijnlijke borsten?? pff, raar allemaal…
@ menies: grote verbouwingen aan het uitvoeren lees ik… hier gaan we binnenkort ook beginnen. We wonen al een jaar in dit huis, maar we gaan het nu kopen. Zijn al bij de notaris enz geweest en het dossier is lopende. Daarna beginnen ook hier de verbouwingswerken… Ik kijk er al wel naar uit alles naar onze smaak maken en een beetje vernieuwen, al zal het natuurlijk wel een beetje rommelig zijn allemaal , maar dat nemen we er maar bij
@ summer: goed voorstel: volgende ronde met z’n allen zwanger! :thumbup: en idd, rondom mij is er ook een babyboom! ik kan niet wachten … :inlove:
@ loesje 79: stom natuurlijk… hier had ik vorige week juist hetzelfde… barstte van rug en buikpijn en toch zijn de :twisted: er nog altijd niet :think: heb nu ook geen last meer… soms nog een heel klein beetje… afwachten maar. wel goed dat je een regelmatige cyclus hebt, op naar de volgende ronde!
@ little wonder: stom dat je ongie geworden bent, maar goed dat de cyclus regelmatig is…
@ helma: hoe ging de 5km? ik ben nogal sportief, maar toch veel aangekomen de laatste 2 jaar… zittend werk… ben nu ook beginnen met joggen… je kan nooit teveel bewegen…
@ juffie: beginnende leerkracht? … ik ben begonnen aan de studies, maar kwam er snel achter dat ik dol ben op kindjes, maar dat moeter er nu niet echt 25 in 1 klaslokaal zijn :lol: kan idd heel zwaar zijn, goed dat je wat hulp gaat zoeken voor het echt heel erg wordt… alle stress die je kan verminderen, vergroot de kans op zwangerschap (dat maakt men mij toch wijs
)
pff, zo ik ga hier nog wat huishoudelijk werk doen… eigenlijk geen zin, maar het zal moeten … ben nogal
tot gauw, en veel succes!
Juffie, vervelend dat je het zo zwaar hebt op je werk. Wel goed dat je aan de bel trekt. Hopelijk wordt het snel weer wat beter, dat is toch wel zo lekker. :hug:
helma, hoe was je wedstrijd?
littlewonder, balen dat je ongesteld bent geworden. Je hebt wel een supermooie cyclus tot nu toe :thumbup: . Hopelijk heb je volgende maand heel leuk nieuws!
Loesje79, een extra ronde geduld dus. Sterkte/succes daarmee, je komt er wel door heen. Hopelijk heb je wat aan de fysio die je de komende tijd krijgt, altijd maar goed om dat nu alvast te doen.
Summer, je idee om straks met z’n allen zwanger te zijn lijkt me wel wat. Dat moeten we maar even regelen :lol: 8)
Menies, veel plezier bij K3. Het is in elk geval vrolijke muziek, dus leuk hoor! En zo lief dat je nichtje jou mee wil hebben :inlove:
Evy, ik hoop voor je dat snel duidelijk wordt hoe het zit met je cyclus.
Hier is de open huizen route goed bevallen. We hebben 3 huizen gezien, waarvan 2 ons wel geschikt lijken. Een daarvan gaan we deze week nog weer kijken, daar willen we wel voor gaan waarschijnlijk :).
Verder volgende week NOD. Ik vind het dit keer stiekem toch wel spannend…
Allemaal een fijn weekend gehad???
Mijn 5 kilometerloop ging goed. Wel geen prijs gehaald maar toch zeker een dikke 50 mensen achter mij gelaten, en mijn eigen tijd verbeterd.
- mereltje: leuk dat er 2 huisjes tussen zitten. Misschien ziet volgende maand je leven er wel heel anders uit; Een nieuw huis en misschien wel zwanger
We duimen voor je
*Evy: he vervelend dat je lijf niet doet wat jij ervan verwacht, hopelijk snel alles weer in een normaal ritme
- Toedels: Gezellig zón feestje, en volgens mij heb je nog tijd genoeg om te klussen de aankomende dagen toch??? Weer helemaal uitgerust???
*Menies: Fijn he die werklui die alles maar zo van zich af gooien en alles laten liggen. Ik ken dat wel.
Leuk dat je mee gaat naar K3. Alle kinderen vinden dat volgens mij leuk. Mijn zoontje van ruim 1 vindt het zelfs leuk.
*summer: fijn weekend gehad?
- Loesje: succes de komende maanden, zorg er idd maar voor dat je bekken stevig worden want als je hoog zwanger bent is dat een ramp als je daar last van hebt
Ik probeer op het moment zo veel mogelijk te klussen maar manlief vindt het vervelend om op geplande dagen te klussen. (of met het idee dat het om het zwanger raken gaat) Ik word er een beetje tureluur van. Hebben jullie mannen dat ook??? Ik wil namelijk geen kans voorbij laten gaan. Maar hij denkt daar dus iets anders over. pffffffff moeilijk.
:think:
Goedemiddag allemaal!
Gisteren had ik lekker rustig daggie gepland, vriendlief moest voetballen, dus had het rijk voor mij alleen, jammer dat hij vervolgens opbelde dat zijn enkel dubbel was geknapt tijdens de voetbal en de masseur dacht aan afgeknapte enkelbanden, dus naar het ziekenhuis. Enkel zwaar gekneusd, deze week moet hij met de voet omhoog zitten en dan vrijdag moeten we terugkomen voor controle en wordt er bepaald of er tape omheen moet of gips. Vriendlief baalde behoorlijk, het schiet natuurlijk niet echt op midden in de verbouwing, nou ja, dan nog maar een maandje dubbele lasten, als vriendlief maar geneest
@helma, hartstikke goed en wat is je persoonlijke record? Hier nog geen kans gehad om gericht te klussen, maar vriendlief vind alles best zolang hij maar niet weer met die condooms hoeft te martelen :mrgreen:
@mereltje, fijn dat de open huizendag goed is gelukt, veel succes deze week met bezichtigen
@evy, onze woning is ook een oude huurwoning, de vorige eigenaar is overleden en de woningbouw heeft nu de woning omgezet naar een koopwoning. Het vervelende is gewoon dat die vorige bewoner er geen zak aan heeft gedaan, dus alles was behoorlijk oud. Maar met die aanbouw en straks alles mooi nieuw wordt het echt iets van ons, helemaal ingericht naar onze smaak :mrgreen:
@toedels, en is de rust weer teruggekeerd?
ik ga weer verder met werken, fijne dag nog!
@
@summer: nee geen december kindje voor ons. We hebben idd ook verjaardag van man en onze trouwdag in december. Maar het is dat we er nog niet aan begonnen zijn, weet ook niet of ik er voor zou stoppen als het volgend jaar nog niet gelukt is. Dan zijn we een jaar bezig en grijp ik denk ik elke kans aan. Maar nu moeten we toch nog ff afwachten of alle testen goed zijn. En volgende week maandag kan ik weer voor het eerst naar de fysio, dus dan zullen we wel horen wat zij er van vind. Ook is de dokter nog ff aan het uitzoeken of ik naar de gyneacoloog moet ivm een ziekte die ik vroeger gehad heb. Dus we moeten sowieso nog wachten, maakt dat maandje ook niet meer uit :shifty:
@helma: Wat goed zeg, ik doe het je zeker niet na.
@evy: balen dat er nog steeds niets is (geen positieve test, of :evil: )
@toedels: helaas, maar je kan geloof ik nog een paar dagen klussen toch (dacht ik net aan je banner te zien, maar kan ik tijdens het typen ff niet controleren) dan moet je vanavond maar ff wat harder roepen :lol:
Ik ga snel nog even wat werken en hoop dat ik straks niet van de weg af waai :eh: :lol:
Heey… Wat leuk dat jullie allemaal ‘bezig’ zijn… en elkaar op de hoogte houden…
Maar 2 vraagjes (ik kom vast heel erg dom over nu) maar wat bedoelen jullie met NOD??
En plannen jullie ook allemaal wanneer jullie gaan ‘klussen’ zoals jullie dat hier allemaal noemen? haha
En dat was alweer de maandag!! :dance:
Sylly, je NOD is je Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je hoopt je ongi niet te krijgen. En het klussen plannen? Tsja, als ik heel eerlijk ben, wij wel een beetje, wil toch graag de “goede” dagen goed benutten
Loesje, dat klopt, dan maakt het niet zo heel veel uit. Hoop wel voor jullie dat je gauw mee mag doen voor het echie!
Menies, he bah, wat vervelend van je vriend, kun je nu zeker niet gebruiken! En mannen kunnen ook altijd zo heerlijk klagen he?!
Helma, wat goed van je!! applausje waard hoor! Ik heb daarentegen juist een heel rustig weekend gehad, heerlijk!
Mijn man is wel blij met al dat geklus haha! maar moet eerlijk zeggen dat het “plannen” bij ons ook niet altijd lukt hoor.
Mereltje, bij deze dan geregeld!! Leuk van de huizen, spannend zeg! En heb je een beetje een goed gevoel over je NOD, klusdagen goed benut?
Evy, wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt!
Toedels, heb je het klussen wel weer ingehaald?
Hier is de ongi gelukkig vrijwel voorbij!! :thumbup: En de groene dagen komen langzaam weer in zicht… joepie!!
Hallo allemaal! :dance:
Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het goed. Zoals een aantal van jullie ben ik er deze maand (gelukkig) veel minder mee bezig dan vorige maand! Dat geeft wel wat meer rust!
Even over het gepland klussen! Dat is op zich wel een interessante dicussie:
Ik heb met mijn mannetje afgesproken (al voordat we met de pil stopten) dat we niet er geforceerd mee bezig zouden zijn. Dat houdt in dat we niet na elke klus-beurt een gesprek hebben over babies/visjes/eitjes/bevruchting etc etc etc! Hahaha! :lol: Dus ik denk dat dat echt een mannen-ding is om na het genieten niet meteen daar aan te denken! hahaha!
Ik ben er zelf natuurlijk wel meer bewust mee bezig… Als ik a.s. weekend mijn ei heb (even uitgaande van een cyclus van 28 dagen ) dan zou ik dus zowiezo donderdag en zaterdag willen klussen, maar het is natuurlijk totaal niet romantisch om op maandagmiddag dat al te bedenken!! Haha! Het moet wel een beetje spontaan blijven! Je moet niet alleen maar klussen voor het ei, maar ook omdat het fijn is!
Loesje: trouwen in Afrika is ook wel heel erg gaaf! Natuurlijk hebben we daar wel overnagedacht! Zeker mooi weer! Maar wij wilden na die jaren in het buitenland juist deze dag met zoveel mogelijk familie en vrienden in Nederland doorbrengen! Gelukkig waren mijn oma en moeder er ook nog bij aanwezig dus dat is wel heel fijn!
Mereltje: wat fijn dat je huizenjacht weer wat perspectief heeft gegeven. Wij zijn nogsteeds bezig met een nieuwbouwhuis. Het is al af, staat leeg, maar is nog niet verkocht… toch willen ze niet met de prijs zakken… We gaan nu toch maar een eigen makelaar in de hand nemen om ons te helpen… Hebben jullie een makelaar die jullie helpt of zoeken jullie nu gewoon via funda?
Het is alweer 17uur geweest, dus tijd om langzaam weer af te sluiten…
Fijne avond!
Ach, wij ‘klussen’ 2,5 weken alleen maar spontaan, zo’n 2 a 3 keer per week, en het weekend van het ei dan maar even twee of drie keer een beetje gedwongen. Kan vast geen kwaad
en de laatste halve tot 1 week ben ik ongi en klussen we helemaal niet.
Dus die 2 keer dat het dan gedwongen is vind ik ook niet zo erg, en manlief ook niet gelukkig.
Al is het inderdaad wel wat minder spontaan
Evy, jeetje zeg nog niks! Niet leuk dat je nu nog steeds op :evil: zit te wachten.
Pijnlijke borsten, en 11 uur 's ochtends al ? Hmmmmm… :think:
Het huisje dat jullie al die tijd gehuurd hebben, gaan jullie nu kopen. Toppie hoor!
Juffie, je bent een gesprek aangegaan? Hoe is dat verlopen?
Het zou wel prettig zijn, als je hulp krijgt als beginnend leerkracht.
Mereltje, leuk toch een huisje gevonden, waar jullie nog voor willen gaan.
Duim voor je dat deze niet voor je neus wordt weggekaapt.
Enne, de duimen draaien extra hard. NOD is in zicht…hoe voel je je?
Helma, super dat je je eigen tijd verbeterd hebt.
Klopt, nog genoeg tijd om te klussen. Zit in de groene periode.
M’n lief houdt zich er ook niet echt mee bezig. Toen ik de pil nog slikte zag hij nog wanneer ik ongesteld moest worden, maar nu is het gissen voor hem.
Hij weet bijv niet wanneer ik op m’n vruchtbaarsd ben.
Menies, vervelend nog een maandje dubbele lasten, maar idd gezondheid gaat voor.
Fijn, als het straks echt jullie plekkie is!
Loesje, hij valt wel vaker in slaap op de bank. Heb wel 's een keer ruzie gehad omdat ik hem wakker maakte om hem naar z’n bed te sturen.
Zeg het nu dus 1x en reageerd hij niet, leg ik een dekentje over hem heen.
Zag dat ik had gezegd dat ik het lijstje had aangepast, maar had de nieuwe nog niet geupload :wall:
Summer, ja inmiddels wel al weer een keer geklust.
Imani, dat heb je heel mooi gezegd hoor. Klussen doe je voor het genot!
Ik denk zelf, dat het heel moeilijk is om bij een nieuwbouw huis met de prijs te zakken. Maar ik heb daar dan voor de rest geen verstand van hoor, hopelijk kan een andere makelaar jullie verder helpen.
Van de nachtrust is weinig gekomen, S is nog een aantal keren wakker geworden!
Zooo zielig, flinke bel uit d’r neus, en van die tranerige ogen…
Je zou het zo van die ukkies over willen nemen. Maar weet nu al dat ik eind van de week aan de beurt ben.
Hoi meiden,
Ben een dagje vrij dus eindelijk even de tijd om bij te lezen. M’n laptop is mee naar HP en zal wel niet binnen de 5 dagen terug zijn met Pasen voor de deur, maar gelukkig hier thuis ook 2 vaste pc’s staan. Reageer alleen op de berichten van de laatste dagen, de rest is vast al achterhaald
Waar oh waar blijft de volgende positieve test??? Het mag wel weer!!! :mrgreen:
@ Summer, nieuwe ronde nieuwe kansen! Ik was ook echt teleurgesteld de eerste maand. Nu weinig mee bezig geweest en kleine kans dat het is gelukt (dan zou het echt stom toevallig zijn gebeurd) maar denk dat ik tóch weer even teleurgesteld zal zijn hoor! De babyboom was hier niet, in het begin van dit topic typte ik zelfs nog dat er op goede vrienden na niemand bij ons kinderen heeft of mee bezig is zover wij weten. Maar dat laatste, daar lag het dus aan. Want in januari bleek een goede vriendin (ken ik al jaren, was mijn getuige op onze bruiloft) zwanger, dat heb ik hier al eens getypt. Eén maand voor ons met de pil gestopt en meteen raak. Ze is uitgerekend in september. Jammer genoeg heb ik haar door drukte en de afstand nog steeds niet gezien, na Pasen pas Maar ik blijf op de hoogte via telefoon en mail. Eergisteren hoorde ik dat een andere vriendin ook al meer dan 3 maanden zwanger is! Helaas al een poos niet meer gesproken, door het beroerde cliché dat we het allebei zo druk hebben :shock: en ook hier afstand…dus ik vond het erg jammer maar ook begrijpelijk dat ik het niet van haar zelf heb gehoord. Tis toch wat, nu ZIJN we niet meer de enigen mochten we zwanger raken, maar zie ik die vriendinnen niet of nauwelijks meer
Ik hoop dat er weer verandering in komt, ik doe mijn best.
Enne Summer, ik was vergeten dat jij ook in het onderwijs werkt. Ook juf op de basisschool?? Luizenbaantje is het zeker niet, het is hard werken. Niks half 4 naar huis, ik maak soms wel weken van 50 uur. Je moet wat doen voor je 5 (ja, geen 6 ) weken zomervakantie… :roll: Maar begrijp me niet verkeerd, juist die afwisseling in het werk, lesgeven is maar een klein onderdeel van alles, sprak me erg aan en ik vind het een superleuke baan!!! Alleen even iets te veel van het goede op het moment.
@ Evy, pff balen zeg!! En ik baalde al met mijn eerste ronde van 34 dagen! Hoop echt dat het komende week minder lang blijkt te zijn want het wachten duurt zo gewoon lang, voordat een nieuwe kans zich aandient! Hoop dat bij jou een kwestie is van even opstarten, en dat je cyclus gauw korter wordt!
@ Nachtvlinder, had gemist dat je verhuisd bent. Leuk!! Voel je je al een beetje thuis?
@ Visje, nieuwe ronde nieuwe kansen! Migraine, vervelend zeg, ik kan er helaas over meepraten. Al ben ik wel een geluksvogel hoor, ken mijn triggers goed en heb daardoor (of misschien anders ook wel, maar het helpt allicht er goed op te letten) maar 1 of 2 aanvallen per jaar. Hoofdpijn is bij mij ook gering, ik heb migraine met aura dus het zijn vooral de bijverschijnselen die vervelend en vooral ENG zijn. Al met al dus vooral een enge ervaring steeds, en een dagje uit de roulatie doordat ik erna erg moe ben. Niet zozeer een pijnlijke ervaring, dus ik mag nog in mijn handjes klappen. Heb jij er veel of vaak last van? (Hoop niet ‘veel EN vaak’…) Weet je al meer over de medicijnen? Ik heb Maxalt gehad, maar heel kort omdat mijn aanvallen steeds minder vaak kwamen. Preventief slikken was dus niet meer nodig. En ik kan de pijn wel hebben áls ik een aanval krijg.
@ Mereltje, een huis op het oog, spannend!! In Nederland dus gewoon, niet het water over Heb je al iets gehoord over je sollicitaties?
@ Menies, nog steeds druk in huis! Ben eigenlijk even kwijt wat jullie nou precies aan het doen zijn, lees wel iets over een aanbouw? Nog een paar dagen en dan de eerste groene periode voor jullie! Veel plezier :mrgreen: K3, leuk hoor Eén liedje ken ik al, dat mocht ik met mijn collega’s playbacken met carnaval op school, compleet met dansje en uitgedost in het rose… :mrgreen: Heel fijn. Beterschap voor het pootje van je vriend!!!
@ Imani, ook nieuwe ronde nieuwe kansen! Hoe kwamen jullie in Afrika terecht? Waar hebben jullie gewoond? Wij wilden er eigenlijk op vakantie dit jaar, maar de onrust in Kenia gooide roet in het eten. Overigens was het ook nog niet zeker, want peperduur en we hadden net besloten voor een kindje te willen gaan. Maar ooit wil ik nog wel een keer die kant op!
@ Littlewonder, nieuwe ronde nieuwe kansen…? (ik heb het wel erg vaak getypt in dit berichtje :eh: daar moet snel eens verandering in komen!) Kan me heel goed voorstellen dat je het erg jammer vindt dat ronde 2 officieel is begonnen. Knuffel! :hug:
@ Helma, sportief hoor! Daar heb ik helaas helemaal geen last van :oops: Moet echt weer wat gaan doen, al was het maar voor mijn conditie en gezondheid. Voor mijn figuur hoeft het nog niet zo (oké, het mag natuurlijk altijd strakker hier en daar) maar ik ben dan ook nog geen 30…voordat ik wél opeens ontzettend uitdij kan ik maar beter beginnen met sporten… :roll:
@ Loesje, jee waar haal je het geduld vandaan. Knap hoor! Succes bij de fysio, ik hoop dat het helpt!
@ Toedels, feestje gehad? Ter ere van…? (Misschien heb ik het gemist, sorry).
Hier verder alles oké. Donderdag gesprek met mijn directeur, morgen eerst nog met mijn maatje (coach) op school om door te nemen waar ik tegen aan loop. Het is dus niet dat ik geen begeleiding heb gekregen tot nu toe, heb een maatje/ coach, coach bovenschools, een keer een dagje buiten de klas mogen werken, kan bij iedereen aankloppen met vragen. Het is alleen niet structureel genoeg. Er zijn weken waarin ik vier van de vijf dagen na schooltijd tot half 6 vol zit met vergaderingen, cursussen, studiemiddagen etc… Dan hou ik één moment na schooltijd over, netto hooguit 1,5 uur (na het werk van die dag te hebben afgerond) voor alle taken die er liggen. Terwijl er in de week wel tig taken bij komen. Het tempo ligt dus veel hoger dan de tijd die ik heb om dingen weg te werken. Tweede waar ik mee worstel zijn de verschillende, soms zelfs tegenstrijdige verwachtingen van alle partijen naar mij toe (directie, collega’s, ouders, kinderen). Directie zegt: leg de lat niet zo hoog, je begint net. Maar zelf ben ik erg perfectionistisch dus dat is moeilijk voor me. Plus dat in de praktijk eigenlijk iedereen hetzelfde van me verwacht qua kwaliteit als ervaren collega’s. Je kunt niet tegen ouders zeggen: ik doe niks met de onvoldoendes van uw kind, want ik leg de lat nog niet zo hoog! :shock: Vind het op dit moment dus erg moeilijk om te bepalen wat ‘goed’ is, waar moet ik de lat leggen. Ben deze maand 3 jaar afgestudeerd maar dit is mijn eerste, eigen fulltime klas waar ik dus ook eindverantwoordelijk voor ben (brrr…maar voel je vooral niet onzeker hoor).
Ben dus benieuwd wat er uit komt, ik heb zelf eigenlijk ook geen oplossing. Alleen structureel wat meer tijd, als dat te organiseren valt. En gehoord worden is ook al heel fijn.
Shoppen zaterdag was leuk, heb een nieuwe zomerjas gekocht, en wat shirtjes. En een mooi linnen tafelkleed dat toen ik het uitpakte, een andere afmeting bleek te hebben dan erop stond :? Zo maar even bellen dus, want dat duurt wel even voordat ik kan gaan ruilen (die winkel is ruim een uur rijden).
Ben deze maand dus heel weinig bezig geweest met zwanger raken, maar zoals ik al schreef dan ook zo weinig dat er nauwelijks is geklust In ieder geval niet goed gepland, want de keren dat er tijd was, was mannetje niet thuis, waren we weg, visite in huis etc. etc… Ja, vanochend uitgebreid, maar dat is te laat voor het ei denk ik zo :mrgreen: Ben heel benieuwd of mijn cyclus gelijk is aan die van vorige maand, of korter. Heb wel degelijk wat gevoeld (steken, rugpijn, helder slijm) rond dag 14. Dus of ik nu rond de 28 dagen zit?? Dan zouden we ook een kansje maken. Maar als het ei pas een paar dagen later is geweest… ? Heb me deze maand in ieder geval véél beter gevoeld in vergelijking met vorige maand. Geen hoofdpijn, geen opgeblazen gevoel (alleen na het eten). Geen pijnlijke borsten. Wel de laatste dagen veel last van mijn huid, daaraan merk ik echt dat de hormomen schommelen. En sinds eergisteren last van mijn onderrug. Niks geks gedaan zover ik weet. :think:
Nog een paar dagen afwachten, dan weet ik hoe de cyclus er nu uit ziet.
Nou, ga een ontbijtje maken. Vanmiddag lekker even naar het tuincentrum denk ik, er zijn afgelopen tijd een paar plantjes overleden in de woonkamer :oops:
(Jeetje wat een lap :oops: :mrgreen: :oops: … Nah ja, dat was dan ook voor 2 weken :mrgreen: :mrgreen: )
@juffie: als je dan tijd hebt om bij te kletsen moet je het ook meteen maar goed doen toch?! Ik hoop dat het op je werk snel wat beter gaat lopen. Je moet het iig positief in blijven zien, je werkt al 3 jaar dus weet je toch ook al harstikke veel. Heb je al die jaren wel ongeveer dezelfde groep gehad (weet niet meer welke groep je nu hebt :shifty: )
@toedels: met zo’n kleintje heb je er zelf vast ook meer last van. Ik voel het ook altijd aankomen en heel soms red ik het om niet ziek te worden door alvast veel vitamine te slikken en preventief vroeg naar bed te gaan. Maar das natuurlijk lastig als je een kindje hebt die ziek is :think: Nou succes en alvast beterschap :lol: zal voor je duimen dat het jou toch overslaat, gelukkig is het wel na je klusperiode dus hoef je niet ook nog eens erbij te klussen :lol:
@imani: kan me voorstellen dat je je familie erbij wilt hebben. Wij hebben zelf niet zo vreselijk veel met het huwelijk. Het is niet dat ik er al van droom sinds ik een klein meisje ben. We hadden het begin vorig jaar al over kinderen en ik wilde voor ik aan kinderen ging beginnen iig een rondreis door afrika maken. Dus reisje geboekt. Toch bleven de kinderkriebels dus bleven we er ook over praten. Zullen we dan toch maar gaan trouwen, veel makkelijker als je kinderen krijgt met zaken regelen (kan uiteraard ook gewoon kind erkennen etc, maar wij vonden trouwen makkelijker). Ja maar wanneer meoten we dat er weer tussen passen en hoe doen we dat met de uitnodigen (hebben eigenlijk geen contact meer met schoonouders, maar hadden toen de stekker er nog niet helemaal uit getrokken). Dus toen maar verzonnen dat we het ook in afrika konden doen. En het was zoooooo onwijs romantisch en mooi :inlove: We zijn hartstikke blij dat we het zo gedaan hebben. We wilden ook niet langer wachten met zwanger worden na de vakantie en waren druk met ons nieuwe huis bezig dus hadden een trouwerij hier niet meer tussendoor kunnen plannen en we houden zelf niet zo van die dagen waar je geleefd wordt. De trouwerijen waar wij geweest zijn hadden allemaal een draaiboek, zo laat dit, zo laat dat, daar houden wij niet van. Wij hadden alleen een begintijd en die is ook nog vervroegd, dus was echt hoe wij het wilde. Maar kan me ook voorstellen dat je het anders doet hoor, iedereen zijn eigen ding!
@mereltje: wat spannend zeg, nieuwe woning. Alles weer leuk uitzoeken en schilderen en verhuizen :eh: ben toch wel blij dat wij de verhuizing er al op hebben zitten Maar ik vond het allemaal geweldig hoor, we zijn zelf eindelijk klaar met schilderen dus druk aan het inrichten en schilderijen hangen, ben met wat creatieve projectjes bezig en heeeeeeel druk met de tuin. Vind het allemaal geweldig! Hoop dat jullie huisje ook echt is wat je zoekt (maar dat zal wel anders ga je niet nog een keer kijken) Succes deze week!
Het wachten wordt wel steeds vervelender en moeilijker hoor. Helemaal omdat we nu eigenlijk ook nog ff “moeten” wachten vanwege mn bekken etc en omdat iedereen in mijn buurt net bevallen of opeens ook zwanger is.
“Gelukkig” zijn we de aankomende groene periode druk bezig met schuttingen plaatsen en heeft mn man 's avonds denk ik geen puf meer om verder te klussen Dus deze maand was sowieso een verloren kans en dan is het nog maar 1 maandje… pffffffff (en dan maar duimen dat het snel raak is
kunnen we de zomervakantie gebruiken om de kinderkamer uit te zoeken :lol:
:inlove: )
Hoop trouwens dat er 1 van jullie binnenkort wel een positieve test heeft er komen toch weer wat NOD’s aan?!?
(sorry lang verhaal, heb net een saaaaie vergadering gehad en dacht ga heel even snel op kok kijken )
hoi allemaal
Hier ben ik weer ben een tijd afwezig geweest maar ga vanaf nu weer proberen bij te houden.
Alles terug lezen zal hem niet worden maar heb wel gezien dat er al zwanger zijn van harte gefeliciteerd voor degene.
Naar een moeilijke periode hier alles weer rustig de opa van mijn man is overleden en een hele goede vriend van net 30 ook plotseling overleden.
Maar goed ook wel wat leuke dingen gelukkig we zijn een week op wintersport geweest en we gaan verhuizen eindelijk terug naar het dorp waar ik 20 jaar gewoond heb en dan ook nog eens in mijn ouderlijk huis.
Door dit alles weinig bezig geweest met zwanger worden maar goed de menstruatie is nog steeds onregelmatig niet echt een touw aan vast te knopen dus word tijd voor een bezoekje aan de huisarts.
Dit was het weer even ga nu proberen wat bij te lezen van de laatste paar dagen en daarop te reageren
Helma, ik denk niet dat mijn man er moeite mee zou hebben om gepland te klussen. Zolang het maar niet alleen maar gaat om een babietje maar ook omdat het gewoon fijn is. Ik heb daar trouwens weer wel moeite mee, kan dat echt niet op commando :roll: .
Enne, goed gedaan met hardlopen, mooi hoor een nieuwe PR.
Menies, beterschap voor je vriend. Balen hoor en dan ook nog eens midden in de verbouwing.
Summer, fijn dat je ongi weer voorbij is. Succes met je groene dagen en zorg maar dat je je aan de afspraak houdt :lol:
Imani, die afspraak klinkt wel goed :). Dan kun je elkaar ook een beetje dwingen om je hoofd niet steeds bij je ei te hebben zeg maar. Ik hoop voor je dat je deze keer een wat kortere cyclus hebt.
Juffie, goed dat je zo aanpakt op je werk, dat je van je laat horen als het niet gaat. Je eerste eigen klas, ja dat lijkt me best pittig, een grote verantwoordelijkheid toch wel.
Loesje79, zo echt helemaal je eigen bruiloft klinkt gaaf! Wij zijn op z’n hollands getrouwd, compleet met draaiboek, maar heb me gelukkig geen moment geleefd gevoeld :).
Vond je het niet jammer dat er helemaal geen familie bij kon zijn?
Antoinette, mooi dat je er weer bent. Je hebt een lastige tijd achter de rug zeg, hopelijk wordt het de komende tijd beter. gelukkig ook leuke dingen. Wanneer ga je verhuizen?
Ik hoop dat jij ook maar gauw een duidelijke cyclus mag krijgen, of gewoon voor die tijd al zwanger wordt .
Hier is inderdaad de NOD in aantocht. Ik voel me opzich niet anders dan anders, maar heb op een of andere manier een gevoel in mijn hoofd dat dit het moment kan zijn zegmaar. Geen flauw idee waarom, maar ja, we zullen het zien volgende week…
Vrijdag gaan wij een van de huizen die we tijdens de open huizen route hebben gezien bekijken, samen met mijn pa. We hebben geen eigen makelarar, maar ik heb wel een kritische en praktische pa, dus dat is ook niet weg.
Wat werk betreft: ik ben gisteren op gesprek geweest en ik verwacht dat dat em wel wodrt, was een goed gesprek. Helaas echt alleen maar tijdelijk, er zit geen verlenging in de mogelijkheden. Helaas. Wellicht dat er uit andere sollicitaties nog wat leuks komt… Waarom ik ander werk wil: ik werk nu in een mbo-functie (super leuk hoor, daar niet van), maar heb een universitaire studie gedaan, dus daar wil ik graag wat mee doen. plus het geeft me dan meer de nodige uitdaging verwacht ik, dan mijn huidige werk.
Nou, dat was mijn lange monoloog voor nu, nu mag iemand anders 8)
Ik ben gisteren gebeld door de neuroloog en heb verteld dat we nu echt zwanger willen worden en dat de bijsluiter van mijn medicijnen niet veel goeds aangeven als je zwanger wilt worden. De neurloloog gaf aan dat ik moet stoppen met mijn medicijnen en deze dus moet gaan afbouwen. Dus daar ben ik meteen maar mee begonnen. Zou 2 weken moeten gaan duren maar hoop het iets sneller te kunnen ivm klusperiode
@Juffie ik heb helaas last van hele pijnlijke migraine,ik heb geen voor tekeken en begint met “lichte” hoofdpijn en wordt binnen minuten (voor mijn gevoel seconde) een migraine aanval en het probleem is dan dat ik te laat ben met innemen van medicatie. Maar ik kan nog geen echt onderscheid maken tusssen een gewone hoofdpijn en hoofdpijn die overgaat in migraine.
Ik ga er vanuit dat door dat we nu zo bezig zijn met zwanger worden de aanvallen worden omdat ik er minder mee bezig ben. En misschien is het ook wel goed om te stoppen met de medicijnen omdat ik het al zolang gebruik
ik heb eigenlijk gewoon een vraagje:
ik had vandaag nog een testje gedaan, omdat ik echt last heb van mijn (.)(.)… die is negatief, maar heeft het eigenlijk nog wel zin om testen te doen voor de :twisted: er geweest zijn. ik weet het eigenlijk niet :oops:
deze cyclus duurt echt wel heel lang… pff, verwarrend allemaal :roll:
@antoinette: Jeetje wat een boel dingen tegelijk zeg. Kan me voorstellen dat jullie ff tijd voor jezelf nodig hadden. Gelukkig nu weer leuke dingen in het verschiet. Wat grappig dat je in je ouderlijk huis gaat wonen.
@mereltje: Voor ons heeft het niet zo vreselijk veel waarde, we houden niet meer van elkaar dan voor ons ja-woord. Mijn ouders vinden het wel jammer dat ze er niet bij waren, maar vinden ook dat we moeten doen wat we zelf het liefst willen. En voor ons had de hele ceremonie in het buitenland meer waarde dan hier in nederland trouwen en ze er dan bij hebben. En ik vind het ook niet automatisch zo dat als er een draaiboek is, je meteen geleefd wordt. Volgens mij merk je daar zelf idd niet zo veel van.
@visje79: heb je nog een voorstel voor andere medicijnen gekregen?
Mijn arts heeft mij gister opgebeld dat ik 1 medicijn gewoon mag gebruiken, 2 niet, daar heb ik alternatieven voor gekregen en 1 alleen in het 1e en 2e trimester. Daarna alleen in overleg met de arts. Voor mijn ziekte in voorgeschiedenis hoef ik gelukkig niet naar een gyneacoloog, maar moet ik in het eerste trimester bloed laten prikken. Als de waardes dan verhoogd zijn word ik beter in de gaten gehouden dmv wat meer echo’s (dat zou natuurlijk niet verkeer zijn, als het kindje er niks aan over houd natuurlijk!) Nu alleen nog bloed prikken voor onze tropische ziektes, daarvoor heb ik ook een formuliertje mee gekregen en gaan we volgende week maar eens doen. “gewoon” even stoppen met de pil is er voor mij niet bij :eh:
@evy: echt super vervelend dat er nog niets is. Ik denk dat ik 1x per week een test zou blijven doen, zolang ik niet ongesteld wordt. Maar je moet zelf natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Je kan ook wachten tot je :evil: alleen kan het ook zijn dat deze de aankomende 9 maanden niet komen
Pfff wat een weertje he? Dacht vannacht echt dat het dak er af geblazen zou worden…
Imani, ben ik met je eens, dat het spontaan en leuk moet blijven, maar vind dat eerlijk gezegd best moeilijk hoor, zit wel een beetje te rekenen dat we de vruchtbare dagen niet missen :oops:
Toedels, hoe is het met je dochter? Weer wat beter? En heb jij het inmiddels van haar over genomen? Hoop het niet voor je!
Juffie, dat kan soms snel gaan he, met zwangeren in de groep. En wieweet, misschien omdat je er juist niet zo mee bezig bent, is het wel raak!!
Werk idd ook in het onderwijs en jouw verhaal komt me erg bekend voor, ben zelf inmiddels 4 jaar afgestudeerd en heb vanaf het begin een eigen groep gehad. Wel spannend eerst, en je wil idd aan alle verwachtingen voldoen. Maar het viel mij dus juist een beetje tegen wat er allemaal bij komt, alle cursussen. vergaderingen maar ook eisen van inspectie e.d. Soms denk ik wel eens, het gaat toch om het kind??
En goed dat je aan de bel trekt, je moet duidelijk aangeven waar je grenzen liggen!
Antoinette, wat een heftige tijd zeg!! Hoop dat nu een goede en leuke tijd voor jullie aan zal breken!
Mereltje, vandaag NOD??? Nou nou nou?? moet jij je ook aan de afspraak houden he?
Visje, maar als je dus nu een aanval krijgt mag je niks nemen? Wat een gedoe allemaal of niet?
Evy, zou niet teveel testen als ik jou was, is misschien zo’n teleurstelling? maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan he?
Loesje, maar eigenlijk wel allemaal goed nieuws, toch? En als je geen tropische ziektes hebt, dan mag je er dus eigenlijk voor gaan? :dance:
Vandaag NOD lees ik? Oh, heb ik vandaag mijn NOD? Helemaal niet aan gedacht, ik dacht eigenlijk pas komende maandag. :lol:
Ik zal es eventjes gaan narekenen (ik zag op het lijstje vooraan ons topic idd 12 maart staan… hmmm even zeker weten hoor)