JANUARI 2008 Stoppers! (deel 2)...en 13 Zwanger! Nog 5

Rivella en Darkangel gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Geniet ervan.

Heb het de afgelopen paar weken ontzettend druk gehad met de verhuizing van van mijn ouders, die zijn de helft kleiner gaan wonen.

Maar ga deze week alles bijlezen en weer reageren.

Groetjes Inge

ben een paar dagen goed drukgeweest en jullie hebben ook niet stilgezeten zie ik :mrgreen:

Vrijdag de hele dag in het zuiden van het land geweest, omdat het broertje van mijn vriend geslaagd was voor zijn opleiding in het leger en dus zijn eerste streep kreeg. Zaterdag de hele dag geklust in ons nieuwe huisje, lekker wezen schilderen en daarna vierde een vriend van ons zijn verjaardag. Behoorlijk latertje nog geworden, half 4 lagen we pas in bed.

@Evy, van harte welkom hier en spannend hoor, duimen dat je snel een positieve test in je handen hebt

@nachtvlinder, leuk dat je er weer bent :smiley:

@juffie, dat klinkt inderdaad behoorlijk zwaar allemaal, rust maar lekker uit!

@littlewonder, dat zou nog eens goede grap zijn als je man daadwerkelijk gelijk krijgt :smiley:

@rivella, fijn dat je niet zoveel last hebt van kwaaltjes, maar logisch dat je het dan af en toe afvraagt of dat allemaal wel goed zit, maar het is zo 1 april en dan heb je bewijs :mrgreen:

@loesje, hoe is de schuttingjacht gegaan? geslaagd?

@mereltje, succes volgende week weer met de huizenjacht, je droomhuisje komt vanzelf wel op je pad :wink:

ik ga de stad even in, het is koopzondag en ik moet nog een cadeautje hebben voor ons kleine nichtje, die wordt morgen alweer 2 jaar oud :inlove:

Ha dames,

ben er weer! Heerlijk genoten, lekker een weekje weg van alles! Het weer en de sneeuw was goed, perfect! Alleen wel lastig om steeds smoesjes te verzinnen om niet te drinken…

Nog geen :twisted: hier, vanmorgen test gedaan, maar helaas :frowning:

Wel rare week gehad, 2 keer bijna flauw gevallen en een raar soort buikpijn, net alsof ik blaasontsteking zou krijgen, maar dan met vlagen.

Was toch wel beetje teleurgesteld vanmorgen, maar het zou ook wel te mooi zijn. Even afwachten dus… Kan natuurlijk heel goed dat ik nu een langere cyclus heb.

Hier volgens mij niet zo heel veel nieuws?

Evy, welkom hier!!

Toedels, weer op naar de volgende ronde dus! Wel jammer of niet?

Imani, dit moet dus je eerste “echte” ongi worden? Wat vervelend he, dat wachten!

Littlewonder, dat zei mijn man ook, van de (.) (.) hihi maar ik zie het niet, ze willen natuurlijk graag wat zien. Maar nog een paar daagjes voor jou he?

Rivella, echo met 10 weken is toch normaal? of is de 1e echo altijd eerder? ik dacht zelf met 12 weken. Is enerzijds ook wel fijn toch, geen klachten?

Loesje, wanneer krijg je die uitslag?

Menies, jouw NOD komt ook dichtbij he?

Lijst is up-to-date.

Kom vanavond uitgebreid reageren.

Ik was al even een paar dagen afwezig

en i.v.m prive omstandigheden stellen wij onze kinderwens nog even uit.

Goed overnagedacht en heb er vrede mee.

Dus jullie mogen mij van de lijst afhalen.

Hoop dat jullie allen gauw zwanger zijn :pray:

Nachtvlinder, fijn dat je er weer bent!

Niet meer zo lang weg blijven hoor…

Menies, nog geslaagd voor een kadootje?

Ja, de tijd gaat snel. Mijn meid wordt dit jaar al weer 3! Maar kan de dag nog herrineren dat ze geboren werd (lijkt we gisteren).

Spannend, vanaf deze maand gaan jullie ervoor!

Summer, fijn dat je een leuke vakantie heb gehad.

Zou heel goed kunnen dat je cyclus langer is. En dat je misschien te vroeg heb getest. Het kan nog… :pray:

Goudvis, jammer dat je ons gaat verlaten.

Neem de tijd die jullie nodig hebben.

Lijst wordt aangepast.

Dolfijntje, hoe voel je je? Vandaag is de NOD!

Jammer dat ik ongi werd?

Natuurlijk is het jammer, je hebt de kinderwens, en hoopt dan zsm zwanger te zijn.

Maar hup, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Vandaag mocht ik heerlijk uitslapen van m’n lief. Hij was met S naar zijn zus gegaan, en ik zou later in de middag daarheen gaan.

Heerlijk, even je handjes vrij om dingen te doen, wat je anders niet kan doen. Heb het dus rustig aan gedaan.

Morgen komt de schoolfotograaf aan het einde van de ochtend. Wel vroeg opstaan, want wil wel een strikje in haar haar doen. En dat vindt ze helemaal niks. Heeft ze de hele ochtend om eraan te wennen :mrgreen:

@goudvis… jammer, maar moedig dat je de keuze maakt en inziet dat het misschien nu het moment niet is…

wanneer voor jou ook het juiste moment mag zijn: succes ermee! :-*

heerlijk het zonnetje schijnt hier al, ik werk vandaag vanaf huis, dus ga even snel doorbuffelen zodat ik nog even boodschappies kan doen en dan kan ik een beetje op tijd naar mijn nichtje der verjaardag :smiley:

@toedels, ik ben idd geslaagd voor een cadeautje, schoonzus vroeg of we asjeblieft niet nog meer speelgoed wilde geven, want die kleine heeft al zoveel, dus graag geld voor de inrichting van de nieuwe slaapkamer van die kleine meid of kleding. Tja, geld geven vind ik saai en van kleding kan je nooit genoeg hebben, dus ben de hennes ingewandeld en na enig zoekwerk een leuk spijkerbroekje met een tuniek/blousje erboven. Zelfs vriendlief vond het erg leuk, normaal vind hij het allemaal wel leuk, maar nu was hij spontaan eens een keer echt enthousiast :mrgreen:

veel succes met het strikje zetten morgenochtend :wink:

@goudvis, je moet doen wat goed voelt en als het beter is om de kinderwens uit te stellen, so be it. ik hoop dat je af en toe nog wel eens wat van je laat horen?

@summer, welcome back! Lekker genoten zo te zien :smiley: jammer dat je nog geen positieve test in de handen hebt, maar wat nog niet is kan nog komen toch

nou ga weer verder met werken!

Testje gedaan hier, maar negatief…

zal voor de volgende keer mss zijn.

Maar ook nog geen :evil: en buikpijn en lage rugpijn…

strange :think:

woensdag even langs de dokter om te horen hoe en wat…

Hallo Allemaal!

Hoe gaat het? Het weekend is weer voorbij gevlogen!

Evy: welkom bij de club! Gezelllig! 1e kindje?

Goudvis: sterkte met alles! Kom gerust nog een keertje kletsen als je wilt!

En tatatatatataaaaaaa!!! De :twisted: :twisted: zijn gisteren gekomen! Ik was echt heel erg blij! :dance: Dat betekent dus toch dat ik 2 weken geleden mijn ei had! Mijn mannetje vond het maar raar dat ik zo blij kon zijn met ongesteldheid… Ik vond het een bevestiging dat mijn lichaam werkt! Maar hij ging er zowiezo van uit dat het wel goed zou komen! Hij is erg nuchter! Na jaren van pilgebruik vond hij het zelfs logisch dat je lichaam eerst moet afkicken!

Ik heb, naar het voorbeeld van Juffie, ook 2 banners gemaakt… 1 voor als mijn cyclus op 42 dagen blijft en 1 voor als ik na deze ‘opstartproblemen’ nu richting een ‘normale’ cyclus van 28 dagen ga… Dat hoop ik!!

Vrijdag was de bruiloft van dat vriendinnetje! Het was erg gezellig! Lekker gedanst met zussen en nichtjes! Zaterdag snel naar Friesland waar mijn schoonouders wonen voor een etentje ter ere van de verjaardagen van mijn schoonmoeder en de oma van mijn man! Het was erg gezellig, maar gaf mij wel een beetje een verdrietig gevoel… dat is zo’n moment dat je je heel erg realiseert dat je je eigen moeder bent verloren (en oma… mijn oma is vorig jaar mei overleden…)

Op de terugweg van het restaurant naar huis werd ook opeens een nummer van de begrafenis op de radio gespeeld! Heel bizar! Maar goed… het was wel heel gezellig en na een lekker nachtje slapen gisteren nog met de hond genoten van het Friese Landschap! Dus die was ook versleten van al dat rennen en naar de koeien blaffen!

En nu is het alweer maandag!

Snel weer aan de slag!

Fijne dag allemaal!

Hoi allemaal,

@toedels: is de strik gelukt :lol:

@toedels en menies: Wij zijn eigenlijk wel geslaagd voor de schuttingen. We hebben met de buren maar besloten dat we een “groene” schutting het mooist vinden, dus werd het een stuk makkelijker want nu hebben we alleen nog maar van dat vierkante gaas en palen nodig. Gaas komt gewoon bij de bouwmarkt vandaan en in breukelen hebben we een adresje voor de palen en alle bevestigingsmiddelen. Zijn nu alles op papier aan het zetten voor de andere buren, maar die waren ook wel voor een groene schutting dus dat gaat wel goed komen.

@summer: ik ga a.s. vrijdag pas naar de dokter, ga meteen ff langs voor mn medicijnen. Heb er een paar waar in staat dat ze niet tijdens de zwangerschap mogen, en aangezien we bijna echt bezig gaan, moet ik daar een alternatief voor gaan krijgen. Dus nog een weekje wachten, dan ben ik ook weer ongesteld en is het echt nog maar 1 maandje :dance:

@goudvis: het belangrijkste is dat je er zelf achter staat. Kom idd nog een keertje kijken en laat het even weten als je er toch weer voor gaat :-

@Evy: Ben heel benieuwd, misschien nog een lange cyclus na de pil (? weet even niet meer of je daar ook in januari pas mee gestopt was) of misschien te vroeg om positief te testen. Ben benieuwd wat de ha er woensdag van maakt :pray:

@Imani: ik was ook echt blij dat mn lichaam het zo goed ‘deed’ na die jaaaaaren pil. Bij ons was het niet zo spannend omdat we nog niet aan het klussen zijn, maar het gaf toch een goed gevoel toen ik ongi werd. Hopelijk de 2e maand ook volgens plan bij ons. Bij jou hoop ik natuurljik dat het gewoon raak is, gewoon vanaf dag 10 klussen tot je ongi wordt :lol:

Groetjes :-

Evy, ben benieuwd wat de dokter ervan zal zeggen woensdag.

Dus het wordt het 1e kindje van jullie samen.

Imani, heel verstandig om net als juffie 2 banners te nemen.

Maar wanneer is je NOD? Kan ik het lijstje aanpassen.

Juist op zulke momenten mis je degene die je dierbaar zijn, wel apart dat er een nummer op de radio werd gedraaid.

Loesje, wel fijn dat je het met de buren eens bent geworden.

Je had er toch niet aan moeten denken dat je buren het er niet mee eens zouden zijn.

Ja de strik is gelukt! :dance:

Jemig, ik ben gesloopt.

Vandaag kwam de schoolfotograaf. Vroeg opgestaan, want ze vindt het helemaal niet leuk dat getuttel aan d’r haar. Maar het is gelukt.

Op school aangekomen, gingen ze meteen de groepsfoto doen.

Ouders niet aanwezig :dance: :dance: zooooo blij. Heb gehoord dat ze in de auto zat en een lekkere stoere blik gaf.

Maar toen moest er nog een portretfoto gemaakt worden. Wij dus naar de gymzaal waar ze alleen op de foto moest. Ze wilde niet! :frowning:

Heb daar de middagpauze gezeten, zodat ze aan de zaal kon wennen, maar toen de fotograaf weer kwam wou ze nog steeds niet.

Nou oke, dan geen portretfoto, dus wij naar huis.

Toen wou ze weer wel, weer terug. Wou ze niet. Nou ik ben geen jojo, dan niet!

Heeft ze toch een hoop stennis lopen maken op de weg naar huis.

En nu? Ligt ze uitgeteld op de bank.

Wat een lieve foto! Prachtig.

Ik voel erg weinig. Toch een stuk minder buikpijn, borsten doen amper pijn. Óf het is een slecht teken, of een goeie.

Ik kan echt niet tegen dat afwachten. In mijn hoofd heb ik de hele toekomstige babykamer al geschilderd, behangen en ingericht. maar eerst maar zwanger worden!

(hebben jullie ook het idee als het niet meteen lukt dat je vast geen kinderen kan krijgen? haha, dat heb ik echt. Slaat nergens op, er zijn zoveel vrouwen en meiden hier die veel langer hebben gewacht)

Fijne week allemaal verder!!

@evy inderdaad wel verstandig om even naar de huisarts te gaan, want het is inderdaad wel vreemd

@goudvis jammer dat je ons gaat verlaten heel veel succes verder

@imani ik was ook heel blij toen ik voor het eerst weer echt ongesteld was, alleen al omdat ik dan wist dat alles nog werkte :lol:

@toedels geweldige strik :inlove: kan me wel voorstellen dat je afgepeigerd bent na zo’n dag

@littlewonder ik heb ook alles al klaar in mijn hoofd maar moet eerst nog wel zwanger worden en het liefst ook nog een ander huis. Huis zit er aan te komen want we gaan woensdag kijken bij een erg mooi huis :smiley: :smiley:

Ik moet binnenkort ook maar even vragen hoe het zit met mijn medicijnen want daar staat ook in de gebruiksaanwijzing dat het slecht is als je zwanger worden. Maar het zijn medicijnen die mijn migraine onder controle houden en ben wel blij dat deze nu weer een beetje onder controle is. De huisarts weet wel dat we bezig zijn met zwanger worden maar heeft niets over mijn medicijnen gezegd.

Ben bang dat ik vrijdag geen test hoef te doen want de :evil: :evil: zijn aan het doorkomen denk ik want ik verlies bruine afscheiding en dat heb ik tot nu toe elke keer voor ik ongi wordt helaas

Goudvis, als je er vrede mee hebt is het goed, toch? Sterkte met alles!

Evy, jammer vd negatieve test. Maar hoezo ga je naar de dokter? Dit is toch je eerste ronde?

Imani, fijn dat je nu toch duidelijkheid hetb! Kun je er straks weer met frisse moed tegenaan! :wink:

Loesje, het schiet mooi op dus, fijn he?

Toedels, haha leuk he, schoolfoto’s… bij mij op school ook altijd zo’n crime! Wel een schatje hoor, je dochtertje!!

Littlewonder, dat heb ik ook heel sterk hoor, als het niet meteen lukt lukt het ms helemaal niet. Is natuurlijk onzin, maar zo voel ik dat ook een beetje.

Visje, wat raar dat je ha daar zelf nog niks over heeft gezegd. Zou het zeker ff vragen.

Hier nog niks… zelfs geen bruine afscheiding ofzo, had dat in het bgein heel veel, nu sinds 1,5 week helemaal niet meer. Wordt wel een beetje gek van de onzekerheid :roll:

Hoi hoi allemaal,

Hier ook te druk geweest om te reageren. Nu heel even tijd.

Ik ben sinds de zwangerschap van Jur heel veel kilo aangekomen. Na de bevalling al wel redelijk veel kwijt geraakt maar woog nog steeds 16 kilo te zwaar. Ik ben hard aan het sporten en lijnen gegaan en heb in een week of 10 een dikke 11 kilo verloren. Toen een tijdje niet gelijnd maar alleen veel gesport. Ik merkte dat ik weer enorm verkeerd aan het eten, snoepen en snaaien was. Ik moet dus nog 5 a 6 kilo afvallen maar kan me er maar niet toe zetten…pfffffffff. Maar het moet van mezelf want ik wil niet nog een keer veel te dik zijn tijdens mijn zwangerschap.

Nog ff en dan beginnen hier de vruchtbare dagen :lol: …dus werk aan de winkel :wink:

toedels: wat een schatje!!!

visje: Ik verlies voor mijn menstruatie ook altijd bruin, zelfs toen ik zwanger bleek te zijn van mijn zoontje dus er is nog hoop

summer: fijn dat je vakantie goed was…en voor jou hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt, ik duim nog ff voor je

goudvis: sterkte!!

imani: super dat je weet wanneer je je ei hebt, das straks alleen maar makkelijk toch?

little wonder: ja ik ken dat maar als je iets heeeeeel graag wil word je heel ongeduldig maar dat maakt het ook onwijs spannend

Evy: welkom!!

Loesje: groene schutting is idd het mooiste maar het duurt altijd wel even voordat hij mooi dicht gegroeid is.

Tot gauw!!

Groetjes Helma

@ summer: ja, idd, eerste ronde, maar toch, ik heb serieus last en wil dat ie het me eens allemaal goed uitlegd… wil ook weten wanneer nu opnieuw mijn vruchtbare dagen gaan zijn… en moest er toch even langs voor een blessure aan mijn voet… kan ik beter alles in 1 keer vragen :smiley:

@ visje: ja, vind ik ook… of is er mss gewoon een simpele verklaring voor?? want ik weet het allemaal niet meer :slight_smile:

@toedels 19: idd, het eerste kindje van ons tweetjes… mijn vriend heeft al 2 bengels: Silke, 7 jaar en Brent 3 jaar… :inlove:

@loesje 79: Ik was 6 dagen over tijd, … is dat te vroeg om positief te testen? vanaf wanneer kan het dan wel?? :?

Goedemiddag,

Vandaag weer dagje kantoor, er zijn nu ondertussen drie nieuwe medewerkers die allemaal ingewerkt moeten worden, dus het is behoorlijk druk hier. Gisteren de verjaardag gehad van ons nichtje, hele hok vol met kids, maar heel gezellig. Nichtje was zo lief om een ander meisje een worstje aan te bieden. Dat meisje liep vervolgens door naar mij en liet het worstje zien, dus ik zeg: heb je een lekker worstje? begint nichtje een heel verhaal in brabbeltaal te vertellen aan mij met daartussen het woord worstje. Dus waarschijnlijk was ze supertrots aan het vertellen dat zij dat worstje had gegeven :mrgreen:

@evy, als je idd toch al bij de dokter bent dan maar meteen even alles goed uit laten leggen en na laten kijken

@helma, een collega van mij is ook tijdens de eerste zwangerschap enorm aangekomen, was daar zelf ook van geschrokken, dus de tweede zwangerschap heeft zij ook veel beter opgelet met wat zij eet enzo.

@summer, balen hoor

@littlewonder, ben ik ook wel een klein beetje bang voor hoor, dat ik meteen lichtelijk doorsla als het niet meteen wil lukken. Gelukkig is vriendlief erg nuchter, dus die zorgt er wel voor dat ik mezelf niet helemaal gek maak

@toedels, wat een lieve foto! Schoolfoto’s klinkt niet alleen voor vermoeiend voor de kids, maar ook voor de ouders :mrgreen:

@loesje, fijn dat de schuttingjacht is gelukt!

@imani, grappig dat je zo blij kan zijn met ongesteldheid he? :mrgreen:

fijne avond allemaal!

Evy, welkom hier! Ik ben benieuwd wat de dokter ervan gaat zeggen…

Goudvis, jammer dat je ons gaat verlaten. Het ga je goed!

Toedels, je dochter ziet er schattig uit zo :slight_smile:

littlewonder, ik denk niet meteen dat hetniets wordt als het niet direct lukt hoor! Ik houd er ergens wel een beetje rekening mee dat het ook best langer kan duren, maar anderzijds, we zijn beide op zich gezond, ik wordt regelmatig ongesteld, dus verwacht stiekem wel dat het best moet lukken. Alhoewel, man heeft ook wel eens heftige medicijnen moeten slikken en nog steeds wel eigenlijk, je weet maar nooit wat dat voor effect heeft.

visje, het lijkt me wel goed even te checken of zwanger worden icm die medicijnen wel goed is…

menies, wat lief, dat geklets van je nichtje.

Hier gaat alles rustig door. We denken niet zo hard na over zwanger worden, maar zijn meer bezig met huizen. Deze week gaan we nog twee huizen kijken. Tegelijkertijd speelt in ons hoofd weer op dat we eigenlijk wel naar Engeland zouden willen verhuizen. En tja, als we eenmaal een eigen huis hebben gaan we dat echt niet meer doen. Dus we overwegen het nog maar een keer, kijken nog maar eens of er voor m’n man daar op korte termijn werk te vinden is (vrienden van ons wonen er al, en hij zit in dezelfde sector als mijn man)… Het zou wel heel spannend zijn, maar ja, een huis kopen vinden we ook wel erg definitief, dan gaan we echt die kant neit meer op.

Nou, de komende dagen moeten wij maar wat meer aan babies denken, want (ik merk t aan mezelf en aan hoe lief, schattig enz. ik mijn man nu vindt) dat er een ei in de buurt is :mrgreen:

Ik weet het niet meer hoor, heb nu 2 dagen bruin verlies en dat heb ik elke keer voor :evil: :evil: maar het zet niet door blijft maar een klein beetje. Gisteren wel een test gedaan en die was negatief maar vind het wel vraam. Meestal is eind van de 2de dag bruin verlies echt ongi maar nu nog niet. :think:

Ik denk dat ik nog maar geduld moet hebben maar dat vind ik wel lastig