Jan´10 stoppers#4:We duimen nog voor een paar...

Vandaag (dag 17) eindelijk een zeer lichte streep op de ovu-test. En dit was de vijfde en laatste test uit het pak. Ik wilde voor de zekerheid een nieuw setje halen om morgen nog eens te kijken, maar de apotheek had ze niet meer. En ik heb geen zin om naar een andere apotheek te gaan. Dus we gaan er maar vanuit dat we de komende dagen ons best moeten doen. Qua cervixslijm zei ik zelf ook gisteren tegen mijn man: vandaag of morgen zal die test wel posittief worden. Dus dat lijkt redelijk te kloppen.

Iev we duimen voor je hoor… :pray: :pray:

hier vanmorgen met mijn zus naar het centrum geweest. Mijn nichtje heeft nu oorgaatjes :inlove: Ze deed het heel stoer. Eerst haar 1e oor, die ging goed, maar haar 2e oor deed wat meer zeer en moest ze huilen. Maar dat was snel weer over. Meteen een heel ander meisje met die bling-bling oorbelletjes :mrgreen:



Nu bekaf, dus duik zo lekker even een uurtje mijn bed in.

Iev, spannend hoor, ik ga voor je duimen dat het nu raak gaat zijn. Wel balen dat de apotheek geen testen meer had. Maar zonder zal het ook wel goedkomen.



Pattycoat, dat was dan weer een druk dagje. Wel een dappere meid dat nichtje van je. Toen ze bij mij mijn tweede gaatjes gingen schieten moest dat allebei tegelijk. En toen was ik een jaar of 20!





Hier gaat het langzaamaan wel wat beter. Ik heb alleen nog af en toe flinke hoestbuien en dat blijft vervelend. Vooral 's nachts. Verder slaap ik slecht, ben erg onrustig. Soms heb ik het idee dat ik helemaal niet geschikt ben als moeder en vraag ik mij echt af of ik het allemaal wel zal kunnen straks. Op andere moment begrijp ik niet hoe ik aan die gedachten kom. Soms ben ik ook heel erg bang dat er met (een van) de kindjes iets niet goed is omdat ik in het begin van de zwangerschap onder narcose ben geweest. Ik kan soms echt balen dat ik zo laf was dat ik onder gehele narcose wilde. Maar ik weet ook dat het geen zin heeft om daar al te lang bij stil te staan. Ik kan er nu niets meer aan veranderen.



Meiden, ik ga er weer vandoor. Ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken. Vandaag weer een druk dagje gehad. Ik heb mijn kledingkast eens opgeruimd en er gaat behoorlijk wat weg. En toch blijft er ook nog het een en ander over waarmee ik mijn zwangerschap grotendeels wel door kan komen.



Fijn weekend verder!

SaC, ik hoop dat je snel wat beter slaapt… En je weet het, je kan alles vragen aan de gyn.

Ik had dat soort gedachtes ook met de zwangerschap van Damian… Kan ik het wel allemaal. Ben ik straks wel een goede moeder… Je krijgt bij de geboorte helaas geen gebruiksaanwijzing. Maar gevoelsmatig gaat alles straks lukken hoor… Zodra je beebs geboren zijn, is er ook een nieuwe mama geboren :wink:

Inderdaad SaC. Natuurlijk ben je een goede moeder! Schone uiers, eten geven, een goed bedje, en heel veel knuffels… Dat is alles wat je de eerste maanden moet kunnen. Dat moet lukken, toch? En daarna groei je vanzelf mee met de twee kleine ukjes. Ik kreeg net vandaag een mailtje van een goede vriendin die deze week is bevallen van 2 meiden. En ze heeft al een dochtertje van 2 jaar oud. Ze zegt dat het wel gek en bijzonder is, zo ineens 2 babies in huis.

Dat ze ook zegt dat het nu even heel zwaar is, zal ik maar even stil houden voor je :wink:



Ik heb toch vanochtend nieuwe ovu-testen gekocht. En eindelijk, na maanden, heb ik eens een positieve test in handen. Nog niet helemaal de juiste test, maar toch wel een lekker gevoel. eens kijken of ik de komende twee dagen weer zo’n kramp krijg. Vorige maand had ik dat ook op zondagavond (die tegelijk valt met deze zondag in mijn cyclus) in een cyclus van 28 dagen. Dus als dat ook een ovulatie was, dan was de tijd tussen ovulatie en ongi erg kort (11 of 12 dagen).

Hallo Allemaal

Ik heb zojuist dit forum ontdekt. En ook ik ben gestopt met de pil in januari. Helaas ben ik tot op heden nog steeds niet zwanger. We gaan voor ons eerste kindje. Helaas is mijn cyclus ook nog niet echt regelmatig. Ben dus ook maar begonnen met ovulatie testen. en eindelijk begin ik een streepje te zien. Dus hopelijk gaat het nu eens lukken.



Groetjes Anouk

Welkom Anouk.

Hallo allemaal,



Hoe gaat het Iev? Nog een duidelijke streep op de ovulatietesten?

Anouk, jij ook veel succes. Dat het maar snel raak mag zijn.

Kimmie, hoe gaat het?

Sac, in eerste instantie is het wennen, maar je zit er ook zo in. Gaat hartstikke goed komen. Niet twijfelen aan jezelf.

Patty, hoe gaat het?



Hier alles goed. Niks te klagen over de zwangerschap. Zo’n zwangerschap (zonder enige kwaal) wens ik iedereen toe.



Succes dames.

Anouk, welkom hier!!! Hopelijk mag t snel een keertje raak zijn voor je.



Fijn om te lezen dat het met alle zwangeren goed gaat :thumbup:



Kimmie :hug: :hug:



Iev hopelijk is t deze maand raak voor je :pray:



Met mij gaat t redelijk, door de zware medicatie die ik nam om mijn menstruatie door te komen heb ik weer obstipatie gekregen, hier heb ik al 1 klysma voor gehad en nu is t wachten of t weer spontaan komt met behulp van Movicol…verder nog wel last van buikpijn die ik zometeen nog even door de HA laat checken.

Zaterdag a.s heb ik de laatste pil en dan is t weer wachten op de menstruatie…en dan mag ik op dag 2 beginnen met Progynova, dit gaat ervoor zorgen dat mijn baarmoederslijmvlies dikker wordt zodat ze een mooi cryo kunnen terugplaatsen, mits er wel 1 is die de ontdooiing overleeft he :slight_smile:

Anouk, welkom hier :thumbup: Hoop dat je snel goed nieuws mag posten :pray: :thumbup:



Natas, dikke :hug: voor jou ook meis en de duimen blijven héél hard doordraaien voor je lieverd :pray: :pray: :-* Wordt weer een heel spannende tijd zo he :thumbup: En van die 8 hele mooie cryo’s zal er toch echt minimaal 1 goed ontdooien hoor, that’s meant to be liefie :inlove: :-* :-* :-*

Hoi Anouk. Welkom. Je ziet het, er zijn er al een aantal zwanger, maar de laatste 3 (met jou erbij 4) helaas nog niet. Shrijf dus maar gezellig mee! Soms helpt het om hier lekker te kunnen klagen. En niemand die zegt: zet het van je af, dan ben je sneller zwanger. Want we weten allemaal hoe moeilijk het is om er niet mee bezig te zijn.



Natascha: het wordt dus volgende week weer tijd voor een nieuwe ronde, begrijp ik? Spannend meid :pray:



Gistermiddag had ik met m’n man geluncht. Ik had een broodje tonijn. Een half uurtje nadat ik het broodje op had, kreeg ik ontzettende uitslag op mijn gezicht, hals en nek: allergie. Mijn man schrok zich rot: zo heeft hij me nog nooit gezien. Dus we zijn direct naar de dokter gegaan. Daar heb ik eerst een spuit antihistaminicum gekregen en een uurtje later nog een spuit steroiden. Nog een uurtje later mocht ik naar huis. Eenmaal thuis trok de uitslag zeer ineens en binnen een half uurtje helemaal weg. Gelukkig heb ik aldoor een prima ademhaling en hartslag gehad. Maar die uitslag zat op mijn hele lichaam. Ik weet dat ik licht allergies ben voor noten en sommige vruchten (appels enzo). Maar dat uit zich meestal in kriebel in mijn keel. Dit heb ik nog nooit eerder gehad en al helemaal niet van een broodje tonijn. Straks nog even bij dat restaurant langs om te kijken of er niet toevallig iets van noten ook door zat. En ik moet naar de dokter terug om te bespreken wat voor medicijnen ik volgende keer moet nemen als het weer gebeurt. Kan ik ook mooi even vragen of al die medicijnen slecht zijn voor eventueel zwanger worden.

sjeee iev das ook schrikken dan he…gelukkig hielpen de medicatie wel :hug: :hug:

Jeetje Iev :shock: :shock: :hug: Je zou idd bijna zeggen dat er iets van noten of vruchten dan bij gezeten hebben :? Gelukkig is het meegevallen en was het met de medicijnen snel opgelost, maar voor een volgende keer idd goede maatregelen nemen :thumbup: En heb je al enig idee of deze cyclus wat gaat brengen of niet?! :-*

@Iev wrote:

Inderdaad SaC. Natuurlijk ben je een goede moeder! Schone uiers




Sorry hoor, ik zie het net :mrgreen: :mrgreen: Maar ja die moeten bij een goede moeder ook schoon zijn he :lol: :silenced: Heel flauw, maar kon het niet laten :shifty:



:-* :-*

:lol: :lol: :thumbup:

:mrgreen:

Hallo allemaal.

Nou het is z over. Ik heb eindelijk 2 dikke strepen op de ovulatie test. Zit ik nu ineens weer op 45 dagen cyclus. Ik snap er niksmeer van. Van 28 naar 35 en van daag weer naar 45 en zo blijft het mat maar door modderen.

En iemere keer als ik een ovulatie heb gehad, heb ik daarna echt veel pijn in me borsten. Alsof er iemand de klompendans op heeft gedaan. De eerste keer dacht ik ook gelijk YES ik ben zwanger. Maar nee hoor deze kwaal heb ik steeds. Hebben anderen daar ook last van gehad?



Mijn vriend gelooft niet in ovulatie testen. hij denkt dat het onzin is. dus dat helpt ook niet. Wat ik er ook over uitleg hij neemt het niet van me aan.

Nou ja.

We gaan het maar weer afwachten de komende weken. Hoop toch zo dat het lukt.

Word er een beetje moedeloos van.



En ben ik wel echt vruchtbaar? Omdat mijn cyclus zo onregelmatig is?





Natascha. Waarom gebruik je geen lactuloze? Of wat je ook kan proberen is kruidenthee speciaal voor de ontlasting. Dat werkt als en trein. Ook als je last hebt van hevige obstipatie. Kun je kopen in kruidenwinkeltjes zoals erica of kruidje roermeniet.

Ik duim voor je dat er een goede trugplaatsing plaats kan vinden. Zou toch wel heel fijn zijn.



En Ive? Nog bij het restaurant langs geweest om te horen of er noten in je gerecht zaten?

Wel vervelend hoor voor je al die uitslag. Gelukkig was het snel over.



Groetjes Anouk

Anouk, balen van die onregelmatige cyclus! Volgens mij mag je met zo’n cyclus best eens bij een dokter langsgaan. Dan kunnen ze kijken of ze er iets aan kunnen doen. Maar aan de andere kant zou je met een positieve ovu-test toch denken dat je echt wel ovuleert. Dan zou je dus over 2 weken ofwel zwanger zijn, ofwel ongi worden. Volgens mij moet de tijd tussen ovulatie en ongi namelijk echt wel redelijk stabiel tussen 11 en 15 dagen zijn ofzo. Dus je mag mee met mij op het wachtbankje de komende twee weken :pray:



Ik ben inderdaad nog langs geweest, maar er zaten absoluut geen noten of vruchten in het broodje. Dus dan moet het toch die tonijn geweest zijn. Terwijl het gewoon tonijn uit blik was en ik dat toch echt wel vaker eet. Over een maandje ofzo zal ik eens een heel klein hapje tonijn nemen om te kijken of er wat gebeurt.

Is dit een gevalletje van ‘de laatste week van de maand’, ‘je maakt jezelf gek’? Of toch… :pray: ???



Het is 5 dagen na ovulatie. Sinds 3 dagen heb ik het idee dat ik wel erg vaak moet plassen. En net had ik ‘gevoel’ in mijn baarmoeder. Niet echt pijn, maar gewoon het gevoel dat hij er zit, zeg maar :think: . En net ook een beetje last van ‘dunne’. Zou ik iets verkeerds hebben gegeten, of???



Aaaaarrrggghhhh! Die wachtweken!!! :evil: Ik maak mezelf vast gek!!!