JAN'08 Stoppers! deel 3 - 17 baby's! Compleet!!!!

Zie nu dat Imani mij een vraag stelde :oops: . Uhm… ja ik geloof dat we goed getimed hebben. Nu afwachten. Was trouwens een paar maanden geleden bij een klant die zeg maar, kan voorspellen. Hij moet je dan zien of een foto hebben. Mij zag hij natuurlijk in levende lijve en van mijn vriend moet hij dan een foto zien. Zo voorspelde hij, toen ik zwanger werd van Jasmijn, ook de goede datum dat ik zwanger zou worden. Deze keer denkt hij het ook te weten maar wil hij mij niet vertellen wanneer dat is :x . Hij is bang dat ik me dan te veel ga focussen. Wel zei hij dat het dit jaar zou zijn. Afgelopen vrijdag was ik weer bij hem en ging hij plots in zijn agende zitten bladeren. Dus ik zei voor de grap; Oh, hij kijkt nu wanneer ik ook alweer zwanger zou worden :mrgreen: . Ja, inderdaad zei hij. Vroeg vervolgens hoe ik me voelde en deed verder nogal vaag :eh: . Dus…misschien denkt hij dat ik nu wel zwanger ben? :pray: Daar moeten we nog anderhalve week op wachten :roll: .

Oh jee, ik lees het verhaal nu door en moet toch even melden dat ik gewoon thuiskapster ben…voordat mensen rare gedachten krijgen over wat voor beroep ik doe :lol: .

Hoi meiden,

Ben er weer! Lekker een weekje naar Frankrijk geweest met man, hond, zwager en zijn vriendin. Mooi weer gehad, in een oud huisje in de bergen, mooie natuur en heerlijk relax de omgeving verkend en veel spelletje gedaan.

Gelukkig is er niet zo veel geschreven afgelopen week, heb ik ook niet veel gemist :wink: Wat ik wél had willen missen, was een paar positieve testen! Jammer Imani, en Mereltje ook nog geen nieuws! En Toedels, als ik me niet vergis viel er geen NOD van jou in de afgelopen week. :frowning: Statistisch wordt de kans toch steeds groter dat het raak gaat zijn??? :pray:

Hier inmiddels een béétje rose wolk gevoel. Maar vind het nog steeds erg spannend allemaal. Gelukkig heb ik overmorgen de echo…het moment dat de wolk neerstort of dat ik er eindelijk echt op kan neerstrijken. Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat de echo niet goed is? Dat het vruchtje al gestopt is met groeien? Ik heb het nl. de afgelopen tijd een aantal keren gehoord in mijn omgeving, heb nu echt het idee dat die kans heel groot is :? .

De kwaaltjes zijn er echter nog volop. Moe zijn valt mee, maar ik moet erbij zeggen…de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was, was de laatste schoolweek. Beredruk, dus iederéén was doodmoe. En de weken daarna heb ik vakantie gehad, dus kunnen uitslapen, rustig aan gedaan, weinig actie. Dus geen idee hoe moe ik zou zijn als ik gewoon zou moeten werken. Hoe luxe! :wink: Borsten blijven gevoelig, tepels vooral maar ook aan de zijkant als ik er zachtjes tegen druk. Ook aan de onderkant, in het midden, waar ze bij elkaar komen zeg maar. Aderen lijken steeds duidelijker zichtbaar te worden. Tepelhof was al donkerder en bultjes waren al wat groter. Verder nog geregeld steken in mijn liezen, links en rechts. Darmen doen geregeld zeer, zeker na het eten. Niet verstopt gelukkig.

En misselijk, begon op de dag af met 6 weken en sindsdien bijna iedere ochtend zodra ik mijn ogen open doe. Doe dan meteen de sea bands om, en dat lijkt redelijk te helpen. Rustig aan wakker worden, rustig opstaan, beschuitje eten, laten zakken en dan pas douchen etc… Het is zó raar, maar tegen 13u is het meestal weg. En 's middags en 's avonds kan ik alles eten, ook friet en andere vette dingen. :? Een paar keer leek het 's avonds weer terug te komen. Op vakantie heeft dit dus wel het tempo bepaald :oops: en de heen- en terugreis in de auto waren tot de middag niet bepaald prettig. Heb gelukkig pas één keer hoeven spugen, op vakantie. Dacht dat ik nauwelijks misselijk was, dus bandjes niet omgedaan. Naar beneden, en ja hoor, rennen! Dus vanaf die ochtend braaf die dingen om, ook al lijkt het niet nodig! :mrgreen:

Oh ja, het lijkt hier ook wel of ik de ene dag heel misselijk ben en de dag erna bijna niet. Om en om. Vandaag viel ik inderdaad heel erg mee, kon meteen m’n bed uit, bandjes om, geen probleem.

Ga me zo eens wagen aan de vakantiewas. En hopen dat ik de tijd tot dinsdagmiddag zonder gekke dingen door kom!

:-*

Nee, afgelopen week geen NOD voor mij.

Ik verwacht 'm pas ergens in Augustus. Is m’n cyclus weer ‘normaal’, dan ergens in het begin. Maar heb ik weer een vreemde cyclus, dan pas ergens in het midden. Durf niet te zeggen wanneer.

Vanaf morgenmiddag heeft m’n lief 3 weken vakantie. En ook ik heb binnenkort 2 weken vrij.

En daarna beginnen hier de scholen alweer. Jammer, maar toch ook wel weer lekker.

Juffie, fijn dat je een leuke vakantie heb gehad.

En typisch dat je juist heb overgegeven toen je de beads niet om had.

Miepel, laten we dan maar hopen dat hij het nu weer aan het juiste end heeft, al doet hij er een beete vaag over wanneer precies.

Helma, wat een geweldig nieuws!

Mereltje, ik hoop iig voor je dat je snel duidelijkheid heb. :pray:

Inmiddels weet ik wel dat nachtvlinder m’n PB heeft gelezen (ze staan niet meer in m’n outbox), maar ze heeft er nog niet op gereageerd.

Hopelijk meld ze zich nog hier!

Tot de volgende keer!

Ha dames,

ben er weer van vakantie, mannetje is inmiddels al weer aan het werk, maar leve het onderwijs, heb nog 3 weekjes!! :dance:

Had gehoopt op heel veel positieve testen tijdens mijn afwezigheid, maar helaas…

Mereltje, hoe is het nu?

En voor alle wachtende meiden duim ik natuurlijk weer mee!

En fijn dat het met alle zwangere meiden ook goed gaat! :thumbup:

Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad, geweldig, alles was goed, alles zit er op en er aan!! :inlove:

Alleen nu ligt de placenta voor de uitgang en als dat zo blijft zal het een keizersnee worden :cry: Het kan nog veranderen, dus ik blijf hoop houden! Eén voordeel, we mogen dus over een paar weekjes weer een echo!

Fijne dag! :-*

Ah, ik zie dat er weer vakantiegangers terug zijn! Leuk (of voro jullie niet). Wij gaan waarschijnlijk pas in september, zitten nu nog volop in de troep van de verhuizing.

Updateje van hier: nog niets te vertellen. Van t weekend weer negatief getest, nog geen schaduw van een streepje :? . Ben inmiddels zo ver dat ik eigenlijk wel even naar de huisarts wil (moet er alleen eerst nog even een “regelen”). Ben altijd regelmatig, dan vind ik dit toch wel heel vreemd. :thumbdown:

@ Summer, goede vakantie gehad? Vervelend hè die schoolvakanties…hier nog 4 weken te gaan. 8) :lol:

@ Mereltje, snap dat je naar de ha wil, die onzekerheid is ook niks. Het is hoe dan ook vreemd dat je opeens uit je ritme valt. Inmiddels wel heel ver overtijd…hoop voor je op iets anders, maar misschien is het vanwege de drukte/ spanning/ onbewuste stress rondom de verhuizing? Dan nog is het wel een heel aantal dagen. :?

Pffff…morgen de echo. Ik check nog stééds ieder wc papiertje, vind het alleen al een wonder als morgenmiddag aanbreekt en er niks geks is gebeurd. :? Hoezo onzeker, haha. En dan…? Brrrr, spannend.

Juffie, spannend, morgen echo. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog steeds checkt of het niet mis gaat. Ik hoop op een hele mooie echo voor jullie!

Tja, dat van die spanning kan ook. Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar ja, hoeveel geduld moet ik dan nog hebben… Het spannendste punt daarvan is ook al weer twee weken teruggeweest. Dus als ik het daarop vast moet pinnen… Ach, ik heb verder nergens last van, geen kwaaltjes en voel me ook wel fit, dus wat dat betreft heb ik ook wel geduld nog :slight_smile:

Spannend juffie, hoop dat jullie morgen een heel mooi klein mensje te zien krijgen!!

Mereltje, wat vervelend dat het nu zo loopt, spanning doet idd veel, maar als het te lang duurt kun je altijd ff de dokter bellen. Succes!!

ben ik ook weer eens!

We zijn behoorlijk druk geweest met verhuizen, maar we zitten nu gelukkig in ons nieuwe huisje. Helaas zijn de meubels er nog niet, dus het is wat kaal, de gordijnen moeten we nog kopen en een badkamermeubel, dus deze week eens flink shoppen :mrgreen:

Helaas is kpn niet zo snel met overzetten en ik ben ook een beetje laat met doorgeven, dus ik heb pas vanaf 1 augustus internet op ons nieuwe adres, dus voorlopig ben ik hier helaas niet al te veel te vinden :?

Verder gaat alles goed, bloedprikken ging prima, de misselijkheid is over, alleen nog steeds dat sommige dingen nog steeds niet kan eten. Nu is het dus gewoon afwachten tot 5 augustus dat ik mijn echo krijg. Tjongejonge, dat duurt nog wel lang hoor :wall:

@juffie, veel plezier morgen met je echo!

@mereltje, wat een gedoe zeg en die onzekerheid is ook niet leuk, ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt

@summer, nog drie weekjes vakantie, heerlijk zeg, ik heb pas vrijdag vakantie, ik kijk er nu al naar uit :mrgreen:

@de rest, ik weet het even niet meer, dus allemaal dikke :-*

ik ga weer verder, fijne dag allemaal!

Juffie, wat zijn sea-bands? :think: Hopelijk ga ik niet misselijk worden als ik zwanger ben (had ik bij Jasmijn ook niet) maar het is altijd handig om voorbereid te zijn.

Dat zijn polsbandjes van stof met elastiek erin. Er zit een plastic bolletje ingenaaid. Je moet ze om beide polsen doen met dat balletje precies op een acupunctuurpunt dat misselijkheid verminderd. Dat punt kun je zelf makkelijk vinden. Ik heb ze gekocht bij de apotheek en het lijkt redelijk te helpen!

Mereltje, kan je dan niet meer terecht bij je ‘oude’ huisarts??? Neem aan dat hij/zij nog steeds jouw medische dossier heeft.

Wist het niet meer zeker, maar jij was hiervoor dus ook vrij regelmatig.

Ik duim voor je dat je snel zekerheid heb!!!

Juffie, heel veel succes morgen!!!

Dat je een mooi klein mini-mensje zal zien!!!

(ooow wat dubbel klein/mini)

Menies, gelukkig is het al bijna Augustus, dus veel hoef je niet te missen.

Hier weinig te melden.

Ik en S zijn vanavond naar huis gegaan, de was moet ook gedaan worden.

Morgen werken en dan ben ik heb ik ook 2 weken vakantie!!!

Tot de volgende keer!

Toedels, ik kan vast wel bij mijn oude huisarts terecht, maar heb geen trek in driekwartier heen en terug voor 10 minuten bij de huisarts.

Lekke hoor, dat je nu vakantie hebt. Ga je verder nog weg of gewoon naar de camping?

Juffie, vandaag dé dag… ben benieuwd :thumbup:

Over 2,5 uur weten we of we in blijde verwachting zijn of spat de droom weer uit elkaar. Ben BLOEDNERVEUS!!! :shock: Zó bang dat de echo niet goed is, dat het toch te mooi was allemaal. Heb er op zich een goed gevoel over maar dúrf het gewoon niet te hopen. Laat vandaag nog weten wat de echo liet zien…

Juffie, ik heb eens gegoogled op seaband. Ze zijn wel lelijk :roll: ! Ziet er ook raar uit als je de hele tijd met die bandjes omloopt. Maar ja…als het helpt.

Hoop dat je echo goed is :pray: . Je hebt nog kwaaltjes dus kun je er echt wel vanuit gaan dat daar in je buik een garnaaltje rondbuitelt :lol: . Ben benieuwd. Snel laten weten hoor!

Hallo Ladies!!

Hoe gaat het met jullie? Sorry, dat ik niet zo veel heb geschreven de afgelopen dagen! We zijn met kantoor aan het verhuizen, dus ik heb nu alleen nog een bureau + stoel + compu… de rest zit allemaal al in dozen!

Beetje druk! Moet morgen op mijn vrije dag ook extra werken om te helpen verhuizen!

Maar goed… met een beetje geluk zitten we vanaf donderdag in het nieuwe kantoor! (Dan heb ik eindelijk een kantoor met een raam!!! :dance: Ik zag nu geen daglicht overdag! :frowning: )

Juffie: en en en en en??? Vertel!!! Ik heb voor je ge-:thumbup: :thumbdown: -d!!

Mereltje: Al enige tekenen van veranderingen?

Miepel: Heel goed hoor! Nu nog :pray: dat het gewerkt heeft!

Toedels: Ga je 2 weken naar de camping… of heb je een andere vakantiebestemming?

Voor de andere dames: alles ok?

Genieten jullie een beetje van het weer allemaal? Als het goed is, wordt het aan het eind van de week nog mooier!

Tot Kok!!

Groetjes

We zijn er weer hoor… en het kindje doet 't!!! Alles was helemaal goed! :inlove: :inlove: :inlove:

Grootte 8w2d, ik was uitgegaan van het grootste aantal dagen na de positieve ovu-test, blijkt toch het kleinste aantal te zijn :wink: Hartje gehoord, wauw! Uitgerekende datum is 1 maart.

Pffff…flinke opluchting hoor. Lag te janken op dat bed daar :shifty: nou ja…paar traantjes dan. :mrgreen: Mannetje is ook helemaal blij.

:inlove:

Juffie: Gefeliciteerd!!!Heb je ook een foto meegekregen? Zo ja? Laat zien!!!

Hartstikke gefeliciteerd! Het is jullie gegund!

Geniet ervan vanavond!

Groetjes!

Wat fijn juffie!!! En nu lekker gaan genieten!

Juffie, helemaal geweldig dat je het hartje gehoord heb.

Zoals al eerder gevraagd…nog een fotootje mee gehad? Showen hoor.

Er werd gevraagd of ik de komende 2 weken naar de camping ging.

Maar we zitten al enkele weken op de camping. Als het zo regende als gister is het wel een beetje afzien, maar was dan ook blij dat ik gisteravond naar huis ging om m’n wasjes te draaien.

We kunnen op de camping blijven tot 1 Oktober, dus zo lang het weer het toe laat, verblijven we hier…en ga ik 1x in de week naar huis om te wassen.

We gaan wel een dagje naar Artis, en we gaan nog wel een keer een dagje weg. Verders heeft S het enorm naar haar zin op de camping.

Mereltje, ik vroeg het me gewoon af.

Anders moet je naar een arts die geen medische gegevens van je heeft.

Imani, vervelend dat je op je ‘vrije’ dag moet werken, maar je krijgt er uiteindelijk wel iets moois voor terug.

Niks beters dan een kantoor met buitenlicht!

Tot de volgende keer!