JAN'08 Stoppers! deel 3 - 17 baby's! Compleet!!!!

He hallo meiden,

Ik laat ook maar weer eens van me horen, wordt tijd he :roll: .

Imani, gelukkig dat de misselijkheid meevalt! Lekker hoor, zo vroeg een echo. Ik ben al wel voor het eerst bij de verloskundige geweest, maar de echo moet wachten tot begin mei. Voordeel vind ik dan wel weer dat ik dan als t goed is een uitwendige echo krijg, net ietsje minder gedoe denk ik.

Oorspronkelijk was het plan om tot na de echo te wachten met vertellen, maar vooral mijn man kon het geduld niet echt opbrengen. Dit weekend hebben we het dus aan zijn hele familie verteld. Mijn schoonzus is ook zwanger en die had het net een week daarvoor verteld (is ook een week verder dan ik), dus toen wij het kadootje gaven (een voorleesboekje over opa en oma) dacht mn schoonvader eerst dat hij het van hun kreeg. Het duurde even voor het daagde, maar daarna veel enthousiaste reacties gehad :thumbup: .

Over een paar dagen mijn familie nog en dan mag het zo langzamerhand een beetje de wijde wereld in. Spannend hoor :).

Hier gaat t verder eigenlijk prima. Behalve vermoeidheid heb ik vrijwel geen klachten. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant is het daardoor echt wel heel erg onwerkelijk.

Miepel, hier nooit een kussen gebruikt ;). Hoop zo voor je dat het deze ronde raak is. Ik weet zo even niet of je het er al eens over hebt gehad en misschien wil je er nog niet over denken, maar heb je al plannen in de richting van de dokter? Ik :pray: dat je over een paar weekjes een positieve test mag hebben.

Nog een vraagje voor de ‘ervaren’ zwangeren onder ons: ik las ergens iets over grotere schoenmaat tijdens en evt ook na je zwangerschap. Iemand ervaring mee?

@Imani wrote:

Survivor: Hoe gaat het met je? Al in je groene dagen?

Groene dagen :think:

:lol:

Vruchtbare dagen :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jaaaaa, voor mijn gevoel hebben we die (weer) goed benut :thumbup: maar ja, dat doen we al langer :wink:

Nog 2 weekenden en dat is alweer de WOD :roll:

Ik ben dit weekend jarig, en mijn man volgend weekend, dus we oefenen toch gewoon door hoor :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Imani, maar dan kunnen ze toch geen nekplooimeting doen? Dat kan toch enkel en alleen als je rond de 12 weken zit? Maar die wil je misschien ook wel niet ?

Ga voor de zekerheid toch maar niet sporten vanavond denk ik.

En ik heb de :: :: :**: gevangen! Bedankt :thumbup: . Ze gaan vast helpen :pray: .

Mereltje, er zijn inderdaad wel vrouwen die een grotere schoenmaat krijgen als ze zwanger zijn en daarna. Heb ik geen last van gehad trouwens. Kan me zo voorstellen dat dat komt omdat je tijdens de zwangerschap meer vocht vasthoudt. Vraag me dan wel af hoe het komt dat je na de bevalling nog steeds een grotere schoenmaat kunt hebben :think: .

Survivor, en maar weer hopen dus :pray:

Miepel, ik snap dat ook niet hoor, een blijvend grotere schoenmaat. t Lijk zo langzamerhand of je op elk vlak qua lichaam extra grotemaat kan krijgen tijdens je zwangerschap, behalve bij het enige waar ik het wil… zou graag een paar cm langer zijn (ben niet heel super klein trouwens), maar ja, dat kan ik wel vergeten :mrgreen:

Goedemorgen!

Ik heb even een mailtje gestuurd naar de Vk met wat vraagjes. Ik krijg een uitwendige echo, dus gewoon op mijn buik! :smiley: :dance:

Als er nog geen duidelijk beeld is, omdat ik bijvoorbeeld nog niet ver genoeg zou zijn, dan krijg ik een verwijzing naar het ziekenhuis OF mag ik een paar weekjes later terug naar de Vk voor nog een echo. :smiley:

Verder moet ik voor 12 weken naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken! De afspraak a.s. woensdag is naast de 1e echo voor termijnbepaling dus puur informatief en ter kennismaking!

Wij willen in principe wachten met vertellen aan de directe familie tot na de echo… En manlief wil wachten met vertellen aan vrienden tot na 12 weken… maar of ik het zo lang volhou? Gelukkig niet veel feestjes/etentjes de komende 4 weken, maar telefoontjes met vriendinnetjes vind ik nu ook lastig… Beetje kletsen over werk en koetjes en kalfjes terwijl ik natuurlijk met iets heel anders in mijn hoofd bezig ben! :think:

Mereltje: een paar cm langer zal er niet inzitten! :lol: Wel een paar cm breder! Hahahahaha!

Nu even hard aan het werk!

Fijne dag allemaal!

Ik had voor Jasmijn een hele platte buik…nu niet meer :frowning: . Maar het kan er nog meer door. Verder heb ik zowiezo een slank figuur maar die buik mag van mij wel wat platter. Hoop dat ik binnenkort zwanger ben, dan heb ik een goede reden om een dikke buik te hebben :mrgreen: .

@Miepel wrote:

Ik had voor Jasmijn een hele platte buik…nu niet meer :frowning: . Maar het kan er nog meer door. Verder heb ik zowiezo een slank figuur maar die buik mag van mij wel wat platter. Hoop dat ik binnenkort zwanger ben, dan heb ik een goede reden om een dikke buik te hebben :mrgreen: .

dito :wink: alleen laat dat slanke uberhaupt maar weg bij mij :wink:

Hallo Allemaal!

Hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het goed!!

Gisteren 1e afspraak bij de Vk gehad, erg leuke meid! We kregen meteen een echo! Flinke klodder gel op mijn onderbuik en kijken maar! Meteen zichtbaar: frutseltje met duidelijke hartactiviteit! :inlove: Maar daarna werd de VK stil… Ze zag een witte streep boven het vruchtzakje… En daarboven nog iets… Omdat ze geen verdere duidelijke hartactiviteit zag, maar wel een scheidslijn, twijfelde of het geen tweeling was! :o

Ik was zo in de wolken met het kloppende hartje, dat ik niet eens heel erg geschokt was over een eventuele tweeling! Gevolg was wel dat we 's middags direct nog voor een 2e echo naar een speciaal echo centrum konden. Hier is het echo-apparaat blijkbaar scherper/sterker/duidelijker/beter…

Tussen Vk en 2e echo nog naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoek. Druk druk! Bij de 2e echo bleek uiteindelijk dat het er toch 1 is, maar dat er een ‘schilletje vocht/restje bloed’ naast of boven zit… Dit heeft verder geen gevolgen of betekenis, maar het kan er wel misschien voor zorgen dat dat restje bloed er binnenkort nog uitkomt. Dan hoef ik dus niet direct in paniek te raken! Wel fijn om te weten! Bij dit echo-centrum konden ze ook de hartslag laten horen! :inlove: Bambam bambam bambam! Heel erg cool!!! :smiley: Het frutseltje is nu ongeveer 2.1cm!

Daarnaast mag ik op maandag 4 mei weer terugkomen bij de Vk (Dit is iets eerder dan gebruikelijk maar deze Vk wilde graag dat ik nog een keertje bij haar kwam en zij werkt toevallig die week op maandag!) Dan krijg ik weer een korte echo! Joehoe! :dance:

Al met al ben ik heel blij met deze ontwikkelingen!

Hierbij voor alle dames nog wat hormoontjes:

:: :: :: :: :: :: :: :: :**:

@Imani wrote:

Bambam bambam bambam! Heel erg cool!!! :smiley: Het frutseltje is nu ongeveer 2.1cm!

Mega :dance: Mega :dance: Mega :dance: Gaaaaaaaaaaaaf :inlove:

Ooohhh, Imani wat gaaf. Echo gehad en hartslag gehoord. Super zeg :inlove:

Hier alles wel prima. De moeheid is naar mijn idee nu toch ietsje minder, maar laatste dagen wat meer misselijk gevoeld (niet heel erg gelukkig).

Zowel schoonfamilie als mijn eigen ouders enzo zijn nu op de hoogte. Van de schoonfamilie superenthousiaste reacties gehad, mijn eigen ouders moeten nog aan het idee wennen, maar dat komt wel.

Over twee weken krijgen wij ook een echo 8) Eindelijk :wink:

Mereltje, hadden je ouders het nog niet verwacht dat je zwanger zou zijn? :think:

Heb zonet een testje gedaan. Ben echt op van de zenuwen omdat April DE maand zou moeten zijn. Donderdag is pas mijn nod dus de test was dan ook negatief. Dat had ik kunnen weten natuurlijk :roll: .

Duimen jullie mee?

Miepel, nee dat hadden ze niet verwacht, we hebben t ook voor onszelf gehouden dat we graag zwanger wilden worden. Tja, en ook als ze het wel hadden verwacht was het toch wel wennen geweest…

Wel spannend zeg, dé maand volgens de voorspelling… Wel vroeg getest ja, wie weet volgende week leuker resultaat :pray:

Miepel:

Ik duim voor je hoor!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray: :pray:

En wat hormoontjes voor jou en de andere dames:

:: :: :: :: :: :: :: ::

Mereltje:

Vind je het vervelend dat je ouders eerst ‘moeten wennen’? Of zijn ze wel blij?

Wij hebben het vorig weekend aan hele goede vrienden verteld. Was niet echt de bedoeling, maar zij gingen uitgebreid vertellen dat ze in de MM zitten, allerlei onderzoeken hebben ondergaan en dat ze binnenkort met IVF gaan beginnen. Ze wisten dat wij ook al een tijdje met een kinderwens zitten… Toen hebben we maar eerlijk gezegd dat we net zwanger zijn. We wilden niet nu liegen en erom heendraaien en dan over 4 weken: Ja hoor we zijn 3 maanden zwanger! Dat zou niet eerlijk zijn! Ze waren verbaasd en blij voor ons… (maar het was ongetwijfeld niet zo leuk om te horen…) Het was voor ons daarom ook niet zo leuk om het voor de 1e keer te vertellen aan mensen waarvan je weet dat het voor hun niet leuk is…

En manlief heeft het aan zijn baas verteld… Hij moest natuurlijk ineens woensdagmiddag weer weg. (Voor onverwachte 2e echo…)

Aan de familie willen we het over ongeveer 1,5 week vertellen. Mijn vader is nu op vakantie en dan nog een verjaardag van mijn zwager afwachten (We willen niet dat alle verjaardagsvisite het weet vandaar…)

Dus rond 4-5 mei gaan we de families inlichten… Spannend!

Fijn weekend allemaal!

Dank je Imani :-* :thumbup: ! Hopelijk helpt het.

Dat geeft wel een beetje een naar gevoel lijkt me, als je het verteld en dan hoort dat die vrienden de mm in moeten.

Vanmorgen testje gedaan. Was negatief dus ik ben bang dat het ondanks de voorspelling niks gaat worden deze keer. Weet het nu ook even niet meer…

En het krioelt om me heen van de zwangeren en de baby’s. Wordt er echt moedeloos van. En de wederheflt ziet het ook niet zitten om naar het zkh te gaan.

Kop op Miepel, wie weet, het kan nog!

Ik had ook 3 dagen voor NOD een negatieve test, en pas 3 dagen erna een positieve, dus hou nog even moed!

@littlewonder wrote:

Kop op Miepel, wie weet, het kan nog!

Ik had ook 3 dagen voor NOD een negatieve test, en pas 3 dagen erna een positieve, dus hou nog even moed!

Was hij echt negatief bij jouw? Of was er wel een licht streepje/plusje?

Hij was bij mij echt helemaal blanco :cry: .

Miepel!

Houd moed!

Je hebt 3 dagen voor je NOD getest! Wellicht was je ei wel een dagje later deze keer, dan heb je helemaal vroeg getest! Geen bloed is hoop! Probeer het over een paar dagen nog een keertje!

Ik blijf voor je duimen!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

En hormoontjes strooien:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

(Ook voor de andere dames natuurlijk! :smiley: )

Fijne dag!