Jan.'10 stoppers#2:Kimmie, Marbo en Iev een dikke knuffel

Oh Iev, wat jammer meis dat de :evil: toch gekomen zijn :hug: Gelukkig kun je er het voordeel van de après ski ervan inzien :-* Op naar de volgende ronde dus :pray:

Maar Marbo, gefeliciteerddddddd :-* :-* :inlove: :inlove: :dance: :dance: Wat super joh!!! Nu ben ik niet meer alleen :wink: Helemaal leuk :inlove: :inlove: Succes straks bij de tandarts :hug:

Geen probleem, hoor. Het is pas de eerste ronde. Kunnen we lekker nog even ‘oefenen’ :oops:

Wel super voor jullie!!!

Ahhhhhhh Iev wat jammer zeg, ik had t zo gehoopt voor je.

Lekker van de apres ski genieten en dan weer ertegenaan :wink: :hug:

Marbo: gefeliciteerd meid met je zwangerschap!!!

Een hele fijne zwangerschap gewenst, geniet er lekker van!!

Nog een weekje en dan mag ik me weer in het Azm melden.

Ondanks dat we al in het ivftraject hebben gezeten krijgen we toch weer een intake, dwz alle bloedonderzoeken en de zaadtest.

Ik voorzie daar geen problemen in :wink:

fijne dag allemaal.

Moge!!

Iev wat jammer :hug: maareh lekker aan de ski vakantie en dan lekker weer klussen :inlove:

Marbo :dance: :dance: leuk leuk leuk!!

Ik wilde vanmorgen bijna toch even testen, maar heb het kunnen inhouden, vrijdag! dan pas dus nog twee nachtjes slapen :shifty:

Tas jullie weten toch waar het hem inzit dat de natuurlijke weg niet echt een optie is voor jullie :eh:

Apart dat je dan alles weer moet doorlopen, bloedonderzoek, snap ik wel je lijf verandert ook, maar alle vragen ed, ach misschien even een check of er veel verandert is sinds die prachtige Odin :-

:-
moet weer gaan, Merel gaat gymmen en zwemmen :inlove: :-*

eef: moeilijk he om niet te testen,tis zo zenuwslopend…en ik ben ook zoooo nieuwsgierig hahahaa.

T zaad wilde de arts graag laten nakijken om te voorkomen dat strx tijdens de behandeling blijkt dat ze t opeens niet meer doen.

En die bloedonderzoeken is om te kijken of je geen infecties of hiv hebt :shock: tja zoiets kan idd in 2jaar veranderen…achja een extra check kan nooit kwaad :lol:

Iev, jammer van de :twisted: Op naar de volgende ronde…

Marbo, van harte Gefeliciteerd :dance: :dance:

Gefeliciteerd Marbo!!!

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Jammer Iev, maar inderdaad lekker genieten van de après ski…

Flien, jij bent nu de volgende volgens mij met vrijdag testen, spannend!

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:shifty: Nou nou, wat een k.u.tdag heb ik

pff kort lontje met Merel :oops:

Net even lekker ook een uurtje op de bank gelegen onder de slaapzak, Merel tv kijken en bij me liggen en Jorre slapen.

Wordt ik 'wakker’van de deurbel die 3x ging :shock:

De postbode, dus Mw bedankt en gezegt dat 1x bellen ook voldoende is hoor, bovendien kon het gewoon door de bus heen :roll: :shifty:

Dus die liep ook mopperend weg, hahaha ze dacht iets aardigs te doen, verkeerde huis te pakken vandaag :silenced:

Heb een halve koppijn hangen dus of ik wordt komende week gewoon ongi of ik heb ergens anders last van :roll:

We zien het wel, misschien wacht ik wel op zaterdagochtend, ik denk opeens dat ik gewoon nog een maandje moet wachten :eh: :shifty:

Ga eens even Jorre uit bedje halen, die is ook weer wakker, even wat drinken, appeltje eten en naar de buren een cadeautje brengen :wink:

Meiden tot later

Bedankt allemaal voor de felicitaties!!

Loop de hele dag al met mn hoofd in de wolken… hihi

Net ook de verloskundige gebeld, 19 maart eerste afspraak/echo

Ben benieuwd.

F’lien balen dat je een rotdag hebt… hopelijk gaat het morgen weer goed!!!

GEFELCITEERD!!! :smiley: :dance:

Wat geweldig Marbo!!! Had je kleine toch een goed voorgevoel! :smiley: En wat lekker dat je al zo snel naar de verlosundige kan voor een echo!

Wat balen voor je Iev! Maar lekker genieten van het apres skieen en op naar de volgende ronde!!!

Dames, nieuw lijstje op de 1e pagina :wink:

Goedemorgen allemaal,

Bijna weekend, vandaag nog een paar uurtjes werken en dan lekker een paar dagen vrij. In theorie dan, want het zal er wel weer van komen dat ik het weekend ook nog wat aan mijn werk doe.

De laatste weken is het heel erg druk geweest vanwege een interne verhuizing (die ik moest coördineren). De daadwerkelijke verhuizing zit er nu op, volgende week worden er nog nieuwe telefoons geplaatst en dan is het klaar. En over 3 weken ben ik sowieso even klaar met al dat overwerken :slight_smile:

Hoe is het hier verder? Ik wilde de hele week al langskomen, maar om een of andere reden lukte te dat steeds niet. Heel irritant. Met mij gaat het wel lekker, nog steeds dezelfde klachten. Dat is ook de reden dat ik wil gaan stoppen met overwerken. En ik zit er zelfs aan te denken op korte termijn een weekje vakantie te nemen. Alleen jammer dat manlief dat niet kan doen, dus dan zal ik alleen vrij zijn.

Met mijn moeder gaat het gelukkig ook allemaal goed (naar omstandigheden dan). Maandag kan er begonnen worden met de bestralingen. Uit het onderzoek van vorige week is gebleken dat ze een bacterie in haar borst heeft, ze heeft nu een nog zwaardere antibioticakuur gekregen dan dat ze al had en die lijkt aan te slaan.

@Natascha:

Het conflict met mijn werkgever is gelukkig op een goede manier opgelost. Ik werk nu bijna 4 jaar voor hem en moet hem af en toe tot de orde roepen. Mijn grootste probleem is dat ik eigenlijk altijd voor mijn werk klaar sta, en daar went hij aan. Maar ik heb hem weer even duidelijk gemaakt hoe een en ander zit (en als hij zich daar niet bij neer kan leggen moet hij een ander zoeken voor mijn werk).

Ik heb heel erg last van overgewicht en zelf vermoed ik dat de onregelmatige cyclus daarmee te maken heeft. In het verleden heb ik vaker gemerkt dat ik - als ik afval - wel regelmatiger ongesteld wordt. Het ‘rare’ is alleen dat die grens normaal bij 110kg lag en daar zit ik nu al weer geruime tijd onder.

Maar mijn huisarts houdt het wel in de gaten. Een tijdje terug gaf hij aan dat als het niet binnen een half jaar lukt om zwanger te worden dat ik langs moet komen en dat ik een verwijzing naar de gynaecoloog krijg. Nog even afwachten dus, al hoop ik dat het niet zo ver hoeft te komen.

@Jolande:

Tot een maand of twee terug vond ik die onregelmatigheid niet zo erg. Als ik ongesteld ben is het altijd heel hevig, dus ik mis het niet als het er niet is. Maar ja… voor dit doel is het wel lastig.

Ik hoop voor jou dat het bij jou nu gewoon regelmatig blijft komen, of beter gezegd… dat je na deze keer niet meer ongesteld wordt omdat je zwanger bent.

@Marbo:

GEFELICITEERD!!! Wat heerlijk voor jullie.

Ik heb wel eens vaker gehoord dat (kleine) kinderen dat soort opmerkingen maken tegen hun moeder en dat mama dan net in verwachting is. Wel apart.

@Kimmie:

Conflict is helemaal uitgesproken, werkgever moest weer even met zijn neus op de feiten worden gedrukt. Gesprek met mijn moeder in het ziekenhuis ging maandag niet door. Ze is gisteren zelf nog even naar het ziekenhuis geweest om wat wondvocht weg te laten halen (dat gebeurt nu zo’n beetje om de dag) en toen heeft de chirurg nog even naar haar borst gekeken. Het ziet er nu gelukkig goed uit. Vrijdag moet ze weer even om wat tekeningen te laten maken en dan gaan ze maandag beginnen met bestralingen.

Mijn luie zondag was heerlijk, maar wel weer heel lang geleden al. Ik ben toe aan een nieuwe :slight_smile:

Hoe gaat het verder met jou? Wat jammer dat je nog 3 weken moet wachten op de echo.

@Iev:

Balen dat je ongesteld geworden bent. Veel plezier met skieën! En veel succes in de volgende ronde.

@Ran:

Die ‘angst’ voor het aankomen tijdens een zwangerschap heb ik ook wel een beetje. Ik ben nu zo lekker aan het afvallen. Maar ja… de kinderwens is groter dan de wens om slank te zijn :slight_smile:

@F’lien:

Balen dat je zo’n rotdag had gisteren, ik hoop dat hij vandaag beter wordt!

Ik ga nu maar eens aan het werk. Ik heb nog een hele drukke dag voor de boeg en ik wil vanavond wel weer eens wat tijd aan mijn mannetje besteden. Door de drukte aan beide kanten komt dat er steeds niet van. We zijn allebei zo moe als we naar bed gaan dat er van klussen al de hele week niets gekomen is :frowning:

Patricia, leuke lijstjes :inlove: :thumbup: Is het misschien ook een leuk idee om in de topictitel te zetten dat er al 2 zwanger zijn?

Natascha, spannend hoor weer de hele boel na laten kijken en dan hopelijk heel snel de eerste IVF :pray: Ik hoop dat het jullie snel gegund is :inlove: Was het bij Odin eigenlijk gelijk raak?

Eef, Mereltje weer genoten van zwemmen en gymen :inlove: En was Nura helemaal blij met haar mooie jurk :thumbup: Hoop dat jij weer een beetje beter in je velletje zit mop :hug: Balen dat je het idee hebt dat je nog een maandje moet wachten :hug: Hoop dat het andere symptomen zijn voor je :pray: :-* Ik hoop voor je dat je vrijdag of zaterdag kunt gaan testen :pray: :pray:

Marbo, is het nieuws al een beetje geland bij je :-* :lol: Helemaal leuk 19 maart al je 1e afspraak :dance: Al vind ik het zelf dan toch weer lang duren hoor :shifty: Ik mag 8 maart, is nog 2,5 week maar voor mijn gevoel duurt het een eeuwigheid :roll: :shifty: Hoop dat je je goed voelt en blijft voelen :-

Saskia, fijn dat het conflict is uitgesproken :thumbup: Zoals gezegd je bent er toch het grootste deel van de dag en dan is het wel fijn om elkaar recht aan te kunnen kijken natuurlijk! “Fijn” dat je moeder toch maandag gaat beginnen met de bestralingen, zal wel zwaar zijn allemaal weer maar het is een weg naar genezing :hug: Ik hoop voor jou trouwens dat je geen MMM nodig hebt voor een beebje, maar aan de andere kant kan het soms net even dat duwtje geven dat je lijf nodig heeft :hug: :-
Hier alles goed, alleen word ik nog steeds met de dag misselijker :sick: Brood smeren gaat met veel kokhalzen gepaard omdat ik onpasselijk word van de lucht van smeerboter en ook Pasta koken is viessss :sick: Pijn in mijn buik omdat mijn darmen alweer lui aan het worden zijn en omhoog komen :wink: Maar het gaat verder erg goed hoor en ik klaag niet, alle kwaaltjes horen er gewoon bij en geven aan dat het werkt allemaal :inlove:

Hier wel een enorme emodoos, hoewel ik dat al ben sinds ik zwanger ben geraakt van Valentijn destijds :lol: Vandaag heb ik al een paar keer gehuild en het is nog maar 9 uur :oops: Maar vandaag wordt Valentijn zijn laatste dag op de psz en gaat ie trakteren enzo… En ook al gaat Jonathan straks naar dezelfde groep en is het dus geen definitief afscheid ofzo van de juffen, het is voor Valentijn toch een hele nieuwe fase waar hij ingaat en dus ook voor mama :shifty: Hij wordt over precies 1 week 4 jaar en ik kan me nog zo goed herinneren hoe hij als mega klein beebje in die couveuse lag en alles komt weer zo “fijn” voorbij van die periode… Zal dus gezellig worden vanmiddag daar :oops: :wink: Maar goed, ik heb nu een extra goed excuus omdat ik zwanger ben en vol hormonen :mrgreen: :mrgreen:

Nou ga nu maar eens even aankleden met de jongens en dan boodschappen doen :wink:

Tot later meiden :-*

Ik heb niet zo’n zin om te werken vandaag, ben snel afgeleid en dat kan ik vandaag eigenlijk helemaal niet gebruiken. Gelukkig is mijn mannetje naar kantoor vanochtend, maar dat zal vanmiddag nog wat worden. Hopelijk gaat het dan wat beter.

Kimmie, ik vind het ook wel fijn dat de lucht weer geklaard is. Ik werk gelukkig het grootste deel thuis, maar ook dan (of juist dan) is het wel fijn dat de verhoudingen goed zijn. Het conflict was voornamelijk gebaseerd op een misverstand. Gelukkig maar want ik heb het nog steeds erg naar mijn zin bij deze werkgever. Bovendien vind ik dat ik het goed geregeld heb met werktijden e.d., zeker met oog op onze toekomstplannen (hopelijk snel zwanger), al wil mijn werkgever daar niets over weten. Hij ziet het niet zitten als ik er een paar maanden niet ben (vorig jaar was een collega met zwangerschapsverlof en dat vond hij helemaal niets) :eh:

Het is inderdaad een ‘fijn’ idee dat mijn moeder de volgende stap op weg naar genezing gaat zetten. Al was het natuurlijk nog fijner geweest als dat helemaal niet nodig was. Maar ja… je hebt niet alles voor het kiezen. Ik hoop nu alleen maar dat ze beter gaat worden.

Domme vraag misschien, maar wat is MMM (sorry, ben nog niet zo bekend met alle termen die ik wel eens lees op diverse fora).

Dat je misselijk wordt van de geur van boter vind ik niet gek, daar heb ik al 25 jaar last van :?

Best wel lastig als je veel last hebt van die zwangerschapskwaaltjes, maar het is voor een goed doel :slight_smile:

Het zijn in ieder geval klachten waar de meeste van ons volgens mij wel een beetje naar uitkijken :slight_smile:

Ik ga nog even proberen iets aan mijn werk te doen.

Mogguh…

Mooi lijstje Patty, mag ik ook erbij :oops:

Sac: mmm betekend, medische malle molen, das dus als je voor fertiliteitsbehandelingen gaat.

Oef gelukkig is de issue met je werkgever opgelost, klopt idd dat ze erg wennen aan iemand die zich soms TEveel inzet :wink: .

Goed van je dat je hem dan wel weer even met beide benen op de grond zet.

Die onregelmatige cyclussen kunnen misschien idd te maken hebben met overgewicht,ik heb eigenlijk geen flauw idee of dat invloed heeft.

Wel zeggen veel gyn’s dat overgewicht invloed kan hebben op t zwanger worden, maar of ik dat nou zo geloof, ik ken genoeg meiden met overgewicht die makkelijk zwanger raakten.

He jammer dat je je niet kan concetreren, heb je een baaldag vandaag?

Beter nieuws wat betreft je moeder, liever had je niet gezien idd dat ze dat allemaal moest ondergaan, maar t gaat wel goedkomen met je moeder :hug:

Kimmy ahhhhhhh emomuts hahaha, achja zo zijn wij mama’s en dan met een hoop hormonen erbij zijn we net een kraan.

Lekker laten lopen.

Wat spannend dat Valentijn naar de basisschool gaat, idd een hele nieuwe fase voor jullie allemaal, ik zou dan ook een traan laten hoor.

Ik had vorige week al de tranen op mijn wangen lopen omdat Odin met de polonaise achter ons aan liep…ik vond t zooo lief en schattig en dacht nog wow das mijn kindje die zo lief achter papa aanloopt :inlove:

Bij Odin was het bij de 1ste Ivf meteen raak ja :wink:

Marbo: wow 19mrt je eerste afspraak, zoooooo leuk :inlove:

Eef: hoe is t vandaag met je?

Ha Meiden!

Mooi lijstje Patricia! Weten we allemaal weer precies wanneer we moeten duimen voor wie.

Kimmie: sterkte met de zwangerschapsverschijnselen.

Saskia: Van afvallen word je volgens mij ook onregelmatig dus het kan zijn dat je nog steeds niet regelmatig bent omdat je nog op dieet bent maar zodra je je streefgewicht hebt bereikt en je daarmee stopt verandert dat waarschijnlijk. Ik ken iemand die werkt in het ziekenhuis bij gyneacologie en daar adviseren ze vrouwen met overgewicht altijd om eerst af te vallen en daarna ook nog even geduld te hebben totdat alles weer normaal op gang komt. Topsporters zijn vaak ook onregelmatig…

Maandag en dinsdag had ik wat last van krampjes en gevoelige borsten. Ik dacht: dat zou wel eens mijn eisprong kunnen zijn. Dinsdag een ovulatietest gedaan maar deze was negatief. Toch maar geklust voor de zekerheid. Gisterenavond nog maar een test gedaan en deze was onmiskenbaar positief: een hele dikke vette streep! Gisterenavond dus maar meteen weer geklust!

Het fijne is dat ik nu weet dat ik een tweede regelmatige cyclus heb en dat de kans dan groot is dat het zo blijft, een pak van mijn hart! Mijn banner klopt dus!

Tja, en nu heb ik natuurlijk alles gedaan wat ik kon doen. Nu dus lekker twee weken in spanning afwachten op het het resultaat… :pray: :pray: :pray:

:-* dag lieve meiden!

Thx voor jullie berichtjes :-

Sas, fijn dat alles is opgelost, soms moet je even op je strepen gaan staan om men weer even bij de realiteit te brengen :clap: goed gedaan dus, vaak zo he dat de extra’s als gewoon worden genomen over de loop van tijd.

Succes met je cyclus, tsja overgewicht kan idd een oorzaak zijn, maar natuurlijk lang niet altijd het enige excuus. Vind het vaak makkelijk gezegt op het moment dat men overgewicht heeft :oops: :silenced: soms is er ook een andere oorzaak :hug:

Btereschap voor je mams :hug:

Particia, goed gedaan :inlove: :thumbup:

Kim, ik snap je emobui helemaal mop.

Ik heb het ook, ik mag ook nog zeker 2 jaar naar het kdv, maar het idee dat Merel er straks afscheid moet nemen, vind ik erger dan merel denk ik :oops:

Het is er zo vertrouwd, ze is nu één van de oudste en straks is ze weer zo’n verloren vogeltje op die grote nieuwe school :oops: :cry:

Snap je helemaal, ook ‘niet’ zwanger :-
:hug:

Jolanda ik hoop dat jullie geklus een volgende positieve test oplevert :inlove:

Ik heb eigenlijk nog nooit die testen gebruikt :shifty: , klus tussen de 10e en 20e dag na de eerste mensrutaie dag elke 3 dagen :inlove:

Was tot nu toe voldoende.

Ik ben gisteren om 20u40 naar bedje gegaan :oops:

Heb werkelijk geslapen als een blok :mrgreen:

Roon zei dat ik wit zag met zwarte kringen om mijn ogen dus ben gaan slapen, ben zoooo moe…

Mijn bloeddruk is wat aan de (te) hoge kant in de avond, dus dat kan een reden zijn, vanmorgen was hij weer keurig :dance:

Ik slik normaal tabletten voor de hogebloeddruk, maar die mag ik nu niet, dus moet het in de gaten houden, ook tijdens de zwangerschap, maar ook nu, ik mag als ik positietf test dus ook al vroeg naar de VK, mede door de bloeddrukcontrole :wink:

Wel een vol onderbuik gevoel, dus weet niet waar het heen draait, voel me wel rustig verder, naast moee verder geen bijzonderheden eigenlijk.

Zit te twijfelen toch niet zaterdag te testen 2 dagen voor de NOD :oops:

Verwacht er niets meer van eigenlijk, misschien gaf dat ook een beetje de koppijn gisteren de ‘teleurstelling’ :oops: :cry:

Had eigenlijk moeten werken vandaag maar vanwege rustig en weing patienten ben ik oproepbaar :wink: , ga zo werken aan mijn opleidingsopdrachten :shifty:

Dus ga nu braaf aan mijn opdracht werken :angel:

Tot later :-*

Ohja Kim wat heb je valentijn laten tracteren??

Evelien: Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen noodzaak ovulatietesten gebruiken. Ik voelde wat en wilde gewoon zo graag weten of ik mijn eisprong nu echt kon voelen of niet. En ergens ook een soort geruststelling van dat ik er uberhaupt een had en dat ik niet nog eindeloos aan het ontpillen ben. Helemaal zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar het schept wel gemoedsrust bij mij. Nu ik weet dat ik mijn eisprong kan voelen en ik waarschijnlijk al een regelmatige cyclus heb hoef ik ze niet meer te gebruiken denk ik…

Hier ook nog steeds een emodoos hoor… Ondanks dat ik niet zwanger ben.

Saskia, doe je een beetje rustig aan? Ik hoop dat je het snel minder druk krijgt en dat je moeder goed door die bestralingen komt.

Marbo en Kimmie, kunnen jullie je uitgerekende data’s doorgeven? Dan kan ik die ook in het lijstje zetten.

Zo heerlijke ochtend tot nu toe. Rond 7.45 u werd ik wakker gemaakt en heb ik Damian aangekleed en pap gegeven. Toen rustig naar de kdv gebracht en lekker een kop koffie gedronken.

Net de stapel strijkgoed weggewerkt en mij winterjas even in de wasmachine gegooid samen met de voetenzak van Damian. Die zag er niet meer uit. Speciaal spul bijgegooid om waterdicht te maken. Kunnen we er weer voorlopig tegenaan.

Nu zit al het beddengoed van ons en Damian in de was. Zo nog even al het wasgoed opbergen, stofzuigen en dweilen en dan lekker met een bak koffie en een boek op de bank.

@ Jolanda, ja het is wel handig, ik heb mijn eisprong nog nooit gevoedl, maar weet wel dat ik een regelmatige eisprong heb.

Dus opzich zou ik zwanger kunnen zijn, heb alleen ook een stress periode achter de rug en die werken vaak niet gunstig in deze wensen :wink:

@ Patricia, wat een lekker ochtendje idd.

Ik zit braaf aan mijn schoolwerk, zo even de vaatwasser leeg, de was heb ik al opgevouwen en er zit er 1 in :mrgreen: , dat draait gewoon als ik werk :wink:

Straks nog even de badkamer schoonmaken en dan steeds wisselend mijn project en huishouden aan 1 stuk door kan ik toch niet aan dat project soms even je hersenen los gooien :lol: :lol: