zal morgen ook het lijstje even weer aanpassen
Vera welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, ik vond en vind het extra speciaal om na zoân traject een zwangerschap te mogen beleven. Wij waren uitbehandeld (hadden 3xivf gehad en ik wilde er niet meer mee verder) toen ik na een half jaar spontaan zwanger bleek te zijn. We zaten al helemaal in het adoptieproces.
Bij alles wat ik nu doe wat betreft de zwangerschap geniet ik intens en ben ik elke keer weer verbaasd dat ik diegene ben die nu een kamertje aan het uitzoeken ben, een wandelwagen koop, bij de vk zit of op gym ben. Dat gevoel is niet te beschrijven.
Kim voor jouw :hug: hopelijk ben je snel beter en slaan de medicijnen snel aan. Het is ook niet niks ziek zijn en de zorg voor drie kids, ook al zijn ze :inlove:
Rhi is idd denk ik heerlijk aan het genieten van Casper. Nog even en dan mag ik ook. Kan eigenlijk niet meer wachten.
lijstje is weer up to date
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!! :inlove:
5 jaar is inderdaad erg lang, maar dat is gerekend vanaf het moment dat ik stopte met de pil⊠Na een jaar geen resultaat ben ik naar de dokter gestapt. Die heeft een zootje onderzoeken laten verrichten, waardoor we alweer een half jaar verder waren voordat we naar het zkh werden verwezen voor IUI. Toen opnieuw een heleboel onderzoeken⊠De eerste IUI behandeling heeft ruim anderhalf jaar op zich laten wachten en de tweede IUI daarna een half jaar. Toen moest mijn man een half jaar aan de Proxeed ter verbetering van zijn zaad, daarna weer allerlei testen, toen toch het VU en daar begin januari dit jaar aangemeld en dus oktober dit jaar mijn eerste terugplaatsing!!
Ik ben echt super blij, maar ik kan het nog steeds niet bevatten. Natuurlijk heb ik allemaal zwangerschapsverschijnselen, zoals misselijk, bloedneus, droge lippen en menstruatiepijn terwijl er geen menstruatie is. Maar toch blijf ik denken: is het wel echt zo?! Dus juudje, dat jij het nog steeds verbaasd bent als je een kamertje aan het uitzoeken bent of zo, kan ik me helemaal voorstellen!!
hahaha zoooo herkenbaarâŠ
ik denk nu met iris ook wel eens oohh ons meisje is ook echt van ons :inlove:
Even snelle update
Hier vandaag op controle geweest bij de vk. Moesten een half uur wachten voor we aan de beurt waren. Mijn man heeft maar even aangeklopt (nadat hij geluisterd had of er niks ernstigs aan de hand was) of wij ons misschien in de tijd hadden vergist. Dat was niet zo.
Deze vk hadden we nog niet eerder gehad, ze was verder wel heel vriendelijk en ook toen ik zei dat ik wat last had van zeurderige pijn in mijn buik en het minder voelen van de kleine de afgelopen dagen ging ze daar heel serieus mee om. Ze heeft zelfs het echo apparaat erbij gepakt om naar het vruchtwater te kijken of het nog voldoende was. Natuurlijk ging de kleine als een gek tekeer op dat moment en had ik gelijk het gevoel dat ik zoân zeurmiep was. Gelukkig geloofde ze mij en mocht ik zelfs als ik het alsnog niet vertrouwde naar het zkh om het te laten controlen. Nu afgesproken dat ik de komende 24 uur het goed in de gate houd en anders het spoednummer bel en alsnog een verwijzing naar het zkh krijg. Bloeddruk was op zich goed, maar een stuk hoger dan de voorgaande keren dus ook dit wordt goed in de gate gehouden. Jaja de laatste loodjes.
Vera, allereerst van harte welkom op dit forum!
En van harte gefeliciteerd met je zwangerschapâŠWow meteen de 1e keer raak!
Zelf ben ik na bij de 3e IVF zwanger geraakt en daar is een prachtventje uit gekomen.
Ik schrijf al vanaf het begin mee toen ik nog bezig was met zwanger raken!
Juudje, echt bijna de laatste loodjes!
Ik heb een collega die zondag uitgerekend was, maar nog geen BUB heeft! Ik leef zo met haar mee!
Kimmetje, wat gaat Iris hard zeg! Ze heeft nu al praatjes hahahaha
Rhi, wij willen meer fotoâs! Hoe gaat het met julliee? Nog steeds heel hoog op de blauwe wolk?
Tans, hoe is het met jullie?
Zo, je meissie wilt niet uit een fles drinken :naughty: :snooty: Nou gelijk heeft ze, niets is lekkerder dan heerlijk bij mams aan de borst! Heerlijk knus!
Hier alles oke, alleen erg druk met van alles en nog wat.
Liefs,
Moon
Oef idd Juudje dat klinkt enorm als laatste loodjes met nadruk op de loodjes. Goed van de VK dat als je het niet vertrouwd hoppa naar de gyn! :thumbup: Maar wie weet is dat helemaal niet meer nodig want heb je in no time een BUB :mrgreen: :thumbup: Succes!!
Welkom Vera! Je ziet het weinig tijd om veel te tikken hier want we zijn haske aan het genieten van onze zoon :lol: en dat ongeloof hoort er geloof ik helemaal bij.
Hopelijk mogen jullie ook over een paar maandjes (tsss 8 is veeeel maandjes ) heerlijk genieten van zoon of dochter! Gefeliciteerd!
Kim jullie meisje is wel helemaal een verrassing hihi. En nog mooi ook :inlove:
Sjemig Moon tikken we alweer zo lang hier? :mrgreen:
Ik vind dat we alleen al vanwege de tijd niet eens de hoeveelheid berichtjes als zwaar verslaafd getypeert mogen worden 8)
Ow gisteravond grappigâŠnu ja achteraf he nooit op dat moment.
Arme Casper is âontploftâ met zijn allereerste giga spuitluier. De vloer (gelukkig niet de muur ), mijn pyama, zijne is schoon gebleven hahaha, waskussenhoes, kortom een hele wasmachine vol :silenced:
Geloof dat het hem wel ietsje opluchtte maar mensenkinderen wat een boel sputter :sick:
Die uitspraak van mijn ouders dat ze vroeger wel onze poep konden eten zo liefâŠik geloof er niets meer van :snooty: :naughty:
En nu ga ik gauw even een plaatje posten en weer terug naar benedenâŠdaar ligt nl Casper nu zo;
:inlove:
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Wat ligt hij er heerlijk bij
Jemig RhiâŠik heb je nog niet eens gefeliciteerd :oops: :oops: :oops: (ik ben Ă©cht chronisch in de war geloof ik)
Wat is hij mooiâŠwat hebben jullie hem goed gekleid zeg :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Oh sorry, ben helemaal flieft! Je bent druk zat dus, zie je ook niet op msn?
Nou ja, dikke kus in ieder geval en spreek je wel als je blauwe wolk wat minder hoog drijft :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Thnx Juud krijg jij ook van die hangmatneigingen ervan?? Al zou ik het met deze regen best wel incl parelwit strand willen maar ik neem ook genoegen met een grote hangmat op zolder hihi :lol:
Dank je Mel! :-* Ha maar jij mag toch ook gewoon nog dement zijn? De 9 maanden zijn nog niet om 8)
En ikâŠen MSNâŠoh jemig ik geloof dat ik gek zou worden hihi. Mag dan wel een standaard zinnetje erin hebben staan dat ik aan het voeden ben of krampjes aan het wegmasseren ivm regelavonden :lol:
Manlief zei al; wanneer is dat over (de krampjes dan niet het regelgebeuren )? 3 maandjes toch zo ong?
Ik zeg hem maar niet dat dat bij ieder kindje anders kan zijn
Over kleien gesproken binnenkort maar eens een afspraak maken bij de mede-kleiers! :oops:
Echt niet te filmen als je het over chronisch verward hebtâŠik vergeet telkens de VK te bellen ivm de hechtingen, en dan wil ik ook nog Aâdoorn bellen voor een afspraak. :wall: Echt ik ben âvrouw-afâ en âmoeder/moeisterâ want ik kan nog net ademhalen en voeden tegelijk of ademen en een luier verschonen maar meer tegelijkertijd is onmogelijk geworden. :o 8) :silenced:
Zal binnenkort (ha wanneer kwam die regelmaat? ) de MSN weer aanslingeren! :thumbup: Desnoods wordt het nachtwerk hihi want dan slaapt ie wel gelukkig! :dance:
oohh ik bestel er ook 1, maar dan ga ik er wel naast liggen okey :mrgreen: :inlove: :inlove: :inlove:
Goh Rhiannon,
Dank voor je warme welkom! Casper is idd een wolk van een zoon!!! En dat je het nu druk hebt ed begrijp ik hoor! Wie heeft dat niet als ze net een kind erbij hebben gekregen⊠hihi
En ja, 8 maanden is nog heeeeeeeeel erg veeel!!! :shifty:
Ja heerlijk hangmatjes en idd dat ook een grote voor jezelf erbij.
Mmm wilde hier nog iets neertikken maar ben het vergeten :oops:
Oja manlief belde net of ik boodschappen had gedaan? Ik was vanochtend om half 7 bij mijn zusje om op te passen en te moe daarna om nog boodschappen te doen. Dacht dat hij teleurgesteld was omdat hij ze dan nu nog moest doen. Ik zei al we hebben nog wel een pizza in de vriezer, doen we het morgenochtend samen wel even.
Ook wilde hij even zeggen dat dit maar de laatste keer moest zijn dat ik ging oppassen, hij was er niet gerust op geweest dat ik druk was met de kleine meid. Is toch nu 8 kilo dat elke keer opgetild moest worden. Er moet toch iemand voor die lieve meid zijn als haar papa en mama beide werken (ze zitten beide met werk waarin veel wisseldiensten gedraait moeten worden en van een is net het rooster helemaal omgegooit, en onze ouders nu in AustraliĂ«âŠ)
Goh zeg ik boodschappen kunnen ook zwaar zijn . Dat klopte zei hij en daarom maar goed dat ik het niet gedaan had. Moest me er maar bij neerleggen dat ik aankomende weken alleen licht huishoudelijk werk mocht doen van hem :inlove:
Maar helemaal snappen doe ik het niet, er zijn genoeg zwangere vrouwen die al kindjes hebben. Die moeten ook gewoon door.
Moet er maar van genieten dat hij nu zo zorgzaam is :inlove:
ja juudje, je wordt helemaal in de watten gelegd door je man! Geniet er maar lekker van. En ik moet zeggen, hij heeft wel enigzins gelijk. Je loopt op je eindje en het is beter voorkomen dan genezen!!!
ooww heerlijk zegâŠfijn dat je man zo meedenkt :inlove:
moet wel zeggen dat de zwangerschap van iris me het zwaarste idd is bevallen, tja je hebt er toch 2 rond lopen, en juist dan besluit de oudste niet meer te willen slapen overdag
ook hadden we op het laaste de pech dat bijde kids niet meer snachts wilde slapen, en verschillende nachten over de vloer hebben gelopenâŠ(het gaat nu eindelijk beter na dik een half jaar :dance: )
Enneuh Kim laten we het maar niet hebben over de badkamer :silenced:
Nee kan me helemaal voorstellen dat de laatste het zwaarste ook was! Maaaar 1 groooot voordeel het is wel genieten nu zo :inlove:
Juudje heerlijk hoor zoân man! Hier ook wel zo 1 die boodschapjes doet, kookt etc. :thumbup: Die zijn goud waard :inlove:
Dus laat je vooral niet tegenhouden door iets ala schuldgevoel, gewoon van genieten!! :-*
Vera het lijken idd de langste maanden van je leven. En ik geloofde het eerder ook nooit, maar echt achteraf merk je allerlei ârare dingenâ dat tijd relatief is, dat zwanger zijn maar kort is, dat je dat getrap(pel ) in je buik gaat missen ondanks de blauwe plekken of het maagzuur hihi.
Dus het motto is; zoveel mogelijk genieten!! :mrgreen:
Hier dus ook aan het genieten. Casper slaapt al bijna door (ahum) hihi nee serieus ik vind 6 uren tot 6,5 per nacht al heeeerlijk! :inlove:
Enige wat jammer is, weinig tijd om te tikken want de kat is ziek. Heeft nier- en blaasgruis. Dus hij plast het hele huis onder arme zieltje. Hij heeft afgelopen zondag bij de DA 2 dikke spuiten gehad, tegen het gruis en aan AB. Van de AB heeft hij nu ook nog een kuur. Gelukkig waren we er op tijd bij want hij kon iig nog plassen. Soms verstoppen ze en kunnen ze niet meer plassen en dan moeten ze onder narcose. :silenced:
Maar langzaam merken we verbetering. Hij eet beter, is wat alerter, al slaapt hij nog regelmatig en heeft hij het koud.
Nu ja aardig druk hier :shifty: maar hopelijk gaat het snel beter met de harige man dat scheelt weer zorgen om hem.
En nu ga ik zelf eens kijken wat er te eten is. Een broodje oid :drool:
Tot snel!
juudje nog 11 daagjes te gaan en dan kan ook jij endelijk genieten gaan van jullie wondertje
ik ben ook zooo benieuwd
hoe verlopen jou de laatste loodjes nu??
vera hoest bij jou?? ook al last van de bekende kwaaltjes
kan je al een beetje wennen aan het idee dat je echt zwanger bent?? :inlove:
hier loopt alles weer lekker op rolletje
Rhi net als mannen en kinderen zijn katten ook erg zielig zijn als ze ziek zijn :hug: . Wat super dat Casper het zo goed doet en al 's nachts zijn mama zoân tijdje laat slapen.
Hier wordt het slapen steeds minder, merk dat ik er klaar voor ben. Klusjes die ik in huis wilde doen, heb ik gedaan. Andere klusjes stel ik uit voor na de kraamtijd, daar heb ik de puf nu gewoon even niet voor. Merk dat de baby drukt op het schaambeen, dus echt wandelen of naar het centrum zit er even niet in.
Kim lekker dat alles goed loopt bij jullie. Lijkt me een hele job de zorg voor drie kids.
Vera hoe gaat het verder met jouw?
Rhiannon wat vervelend van je kat zeg⊠Ik heb zelf ook een kat die dat heeft gehad. Het is zo zielig !!! Ik kan me voorstellen dat je het daar nu druk mee hebt. Heb jij ook speciaal voer gekregen van de DA tegen de blaasgruis???
Verder gaat het met mij nu wel goed. Ik kon het toch niet laten om zelf nog een test te doen. Natuurlijk was die al binnen een seconde positief, maar ja, het is wel het eerste bewijs wat ik letterlijk zag. Dat belletje van de gyn dat was zo unreal⊠Nu moet ik het wel geloven :inlove: Kijk in ieder geval uit naar 5 nov, dan heb ik de eerste echoâŠ
Verder heb ik qua zwangerschapsverschijnselen nog niet veel problemen. Ik voel mijn eierstokken erg, maar gyn zei dat dit wel vaker voorkomt bij vrouwen. Verder zeer gevoelige borsten en 's morgens misselijk, maar geef gelukkig niet over. En tja, trek in gekke dingen⊠Heb hiervoor nooit gebakken eieren gelust en nu eet ik ze zowat iedere dag :drool: !!!
Juudje, je klinkt idd alsof je er helemaal klaar voor bent. Ik hoop dat de bevalling goed zal gaan hoor!! Ik zal in ieder geval voor je duimen