IVF/ICSI deeltje 9!

jippie:wat balen zeg weer mis.ik hoop vlug op verandering en duidelijkheid van de fert.

rennic:ik hoop dat het bloeden gestopt is en dat alles verder goed blijft gaan.

rhi:super tien bevruchte nu op naar de 2 super emmies die 9 maanden blijven zitten!!!

groetjes annie

Hoi Knuffeltje,

kan je niet een eenduiding antwoord op geven wat een IVF behandeling kost. Gemiddeld zul je moeten denken aan bedragen tussen de 3000 en 4000 euro geloof ik. Maar wanneer je daar wat meer zekerheid over wilt hebben kun je het ziekenhuis altijd bellen waar je of al onder behandeling bent of waar je voor IVF naar doorverwezen wordt. De vraag wordt vast en zeker vaker gesteld daar en dan kunnen ze je een richtlijn geven. Een groot deel zo niet grootste deel van de kosten worden nl bepaald door de hoeveelheid hormonen die je moet spuiten ervoor.

Heel veel succes alvast!

En hier nog meer goed nieuws dan we zelf hadden mogen en kunnen dromen; we hebben een CRYOOTJE!!! :inlove: :mrgreen: Ze gaan proberen een emmie in te vriezen en komende week krijgen we daar per brief bericht van of dat gelukt is. Ik sta echt nu nog met mijn oren te klapperen van het nieuws.

Zo nu gaan we gauw even naar mijn ouders lekker pannenkoekjes eten :mrgreen: Super bedankt voor al die ontzettend goed werkende duimen we hebben nog nooit zo’n super behandeling gehad!

rhi:super goed zeg dit klinkt allemaal echt schitterend. he neem wat pannekoekjes voor mij mee dan kom ik die morgen wel even halen

en neem vriend mee maar die houdt niet van pannekoeken hihihihi.

nee hoor geintje maar ik ben morgen wel in zutphen.

dames ik moet wat van mijn hart. ik ben zo blij. :smiley:

ik zit hier zelfs te bibberen.

wij gaan morgen voor een woning in zutphen kijken.

een eensgezinswoning.zullen we dan eindelijk weg kunnen uit dit kleine krot???

ik ben zo opgewonden nu.

het heeft ntl ook wel nadelen om nu al weg te gaan maar ik wil hier dolgraag weg dat ik dat wel aan kan.

dames :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor mij dat het allemaal goed gaat.

groetjes annie

Rhi, SUPER!!! Een cryootje! Dat had ik zelfs nooit, alle bevruchte eitjes werden meteen vernietigd :cry: ! Dit moet toch wel een teken zijn? dat jij straks lekker aan het zwangeren bent!

Duimen zijn weer in Turbo stand!

Ook voor jou Annie:

Ik duim voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: .

Waar hangt het eigenlijk vanaf? Of jullie dat huis kunnen krijgen?

Jippie, meid balen dat het toch mislukt is! Goed van je dat je een gesprek aan gaat met de arts. Je hebt gelijk als het gaat om een aantal kansen die je maar hebt om zwanger te raken.

Urs,

Waar kan ik die achternaam intikken? Ik moet geloof ik alle foto’s door om op Donney te stemmen! Want dat ga ik zeker doen! Stemmen op je spruit! Alles goed met je?

Knuffeltje,

Wat Rhi aan schatting geeft, kan je rustig vanuit gaan, bij mij kostte de IVF-behandeling zo’n rond € 1300,= zonder medicijnen. Voor medicijnen kan je rustig € 1000,= voor tellen. Ik had dan een simpele IVF, sommige moeten eerst vrij lang prikken voordat ze daadwerkelijk kunnen behandelen. Dus een langere procedure.

Sterkte en ik hoop voor jullie dat het zonder de IVF kan.

Rennic, hoe is het nu? Nog steeds alles binnen? Ik blijf echt voor je duimen hoor!

Die onzekerheid is het ergste!

Liefs,

Moon

ik heb gestemd op Donney hoor nu nog de achternaam van Vito en we kunnen nog een keer.

Annie wat een leuk nieuws van dat huisje duim duim vernaderingen kunnen soms ook zeeeeeer positief werken.

Hemel wat een hoop verdrietig nieuws weer nou dames ik steek een kaarsje voor jullie op.

Rhi gefeliciteerd wat een goed nieuws hopelijk zijn de emmies nu blijvertjes ik zal heel hard voor je duimen.

Dames ik ben er even een week niet ga er lekker ev en met manlief tussenuit om eens bij te tanken en tijd voor elkaar vrij te maken want die behandelingen vragen toch veel van je relatie zoals iedereen wel weet (het gaat wel uitstekend hoor tussen ons)

Tot laterder en succes voor iedereen ik denk aan jullie

Es

Hoi allemaal,

Hoe gaat 'ie hier?

Shouka: Heel veel plezier, geniet lekker van jullie week saampjes!

Dat hebben jullie inderdaad wel verdiend! :wink:

Moon: Alles goed met jullie en Jeroen?

Ik vind het super dat je iedereen hier blijft steunen en zo meeleeft met een ander! :-

Annie: Wat goed, dat jullie misschien dan eindelijk een ander huisje kunnen krijgen! Ik hoop dat het helemaal naar jullie zin is. Laat je morgen even weten hoe het gegaan is? Heel veel sterkte met alles!

Rhiannon: Ook nog een cryootje in de vriezer! :dance: Bewaar hem/haar maar goed en hopelijk kun je die later nog uitbroeden! :mrgreen: :-

Is vandaag alles goed gegaan met je tp? Heel veel succes met de wachtweken en ik wil vanaf nu alleen nog maar goed nieuws van je horen!

Knuffeltje: Wij zijn dan nog niet bezig met IVF, maar ook bij ons zijn bedragen genoemd van rond/boven de 3000 euro, het hangt er een beetje vanaf hoeveel en hoe lang je hormonen moet spuiten, want dat is de grootste kostenpost. Onze verzekering vergoedt de eerste IVF-poging (CZ, basis aanvullend verzekerd), de 2e en 3e poging krijg je sowieso vergoedt. Maar als het na 3x nog niet gelukt is, en je wilt verder met IVF zul je in bijna alle gevallen zelf het geld moeten ophoesten. Een enkele verzekering vergoedt die ook, maar meestal niet. Je moet dus wel even goed uitzoeken wat je verzekering vergoedt en desgewenst overstappen naar een andere verzekering. Het is de moeite van het uitzoeken wel even waard!

Urs: Alles goed met jou?

Ik heb al op Donney gestemd, hoor! Een dikke 10 van mij!

Rennic: Hoe gaat het met jou? Is het bloedverlies inmiddels weer gestopt?

Ik hoop het voor je! Sterkte, meid!

Chantalle, Heidi, Tans, Angela en Kimmetje: Alles goed met jullie?

Ben ik verder nog iemand vergeten? :think:

Ik geloof het niet, en anders hoor ik het graag.

Wij hebben vanochtend een gesprek gehad met de fert.arts over hoe deze IUI-poging is gelopen en waarom ik nou al na 9 dagen ongi geworden ben. De conclusie was dat dat wel eens kan voorkomen. Iedere vrouw kan zo nu en dan eens een veel kortere luteale fase hebben, dat blijft dan bij een enkele uitzondering. De fert.arts verwacht dat dit bij mij ook het geval is, en dat de volgende keer wel alles goed zal gaan. Het kan eventueel wel van de Menopur komen, die ik nu voor het eerst heb gebruikt. Maar dat was niet een veel voorkomende bijwerking.

Nav een tip van Rhiannon heb ik gevraagd of het ook zinvol kon zijn om de volgende keer Progestan te gebruiken, zodat de luteale fase toch wat verlengd wordt. Dit vond ze een goed idee. Het is een kleine moeite en daarmee voorkom je dat ik de volgende keer weer veel te vroeg ongi word. Ik moet alleen geen Progestan nemen, maar na de IUI tijdens de wachtweken moet ik nog 3x een kleine hoeveelheid Pregnyl spuiten en dat schijnt hetzelfde effect te hebben. Ik ben benieuwd.

Ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen en nu kan ik met een gerust hart weer beginnen met spuiten (vanaf morgen weer) en met nieuwe moed en vertrouwen aan de volgende poging beginnen. Ik hoop dat de volgende keer wel alles volgens het boekje zal gaan! :shifty: Ik ben erg blij dat ik een gesprek heb gehad met de gyn, en ik had het idee dat zij het ook belangrijk en goed vond dat ik toch was gekomen. Dus dat was een goede keuze.

Iedereen erg bedankt voor de lieve berichtjes en medeleven!

Ik heb er erg veel steun aan gehad, thanks meiden! :-*

Veel succes iedereen en ik blijf jullie allemaal volgen, hoor!

Jullie zijn nog niet van me af, hihhi. :wink: :mrgreen:

Groetjes,

Jippie

Rhi, Super zeg!!! Nou dit moet gewoon helemaal goed gaan komen?

Heb je 1 of 2 terug laten plaatsen?

Ik ga mega voor je duimen dat je je aan kan sluiten bij ons zwangeren :mrgreen: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray:

Annie, Ennnnnnnn, hoe is het met het huisje???

Hopelijk is het wat geworden :thumbup: :!:

Jippie, morgen alweer aan het spuiten? Dat gaat in rap tempo door zeg.

Hoeveelste iui poging wordt dit nu?

heeeeel veel suc6!

Hier gaat het goed. Alles weer rustig en ik ga er steeds meer in geloven.

Gisteren Moeders voor Moeders op bezoek gehad en meteen begonnen met flessen vullen :mrgreen:

Ach valt allemaal best mee hoor en…het is natuurlijk voor een super goed doel :!: en…je krijgt nog leuke kadootjes ook!

Maandag weer een echo…daar kijken we wel weer naar uit :inlove: Mogen we onze uk weer zien :inlove:

Hoe is het met alle anderen? Kaatje, zit de twins er nog in?

Ik ga maar weer eens aan de slag…nog een 1/2 dagje en dan hebben we weer weekend! :smiley:

liefs Nic

Hoi Rennic,

Ik ben echt heel blij voor je dat het bloedverlies is gestopt! Super, meid!

Nog eventjes en dan ben je de kritieke weken voorbij, alles gaat vast en zeker goedkomen. Ik heb er een heel goed gevoel over. :wink: Probeer er alvast maar een beetje van te genieten, dat hebben jullie nu wel verdiend!

We gaan nu voor de 6e IUI-poging. Zo sta je aan het begin en zo ben je alweer aan de 6e toe… :? Maar goed, we geven niet op. Hoe meer er tegen zit, hoe bozer we worden en hoe minder we opgeven. Dus kom maar op met die beeb! Eerder stoppen we toch niet! :evil: 8)

Alvast heel veel succes met je echo maandag!

En een prettig weekend!

Groetjes,

Jippie

wij hebben het huis!!! :inlove: :inlove:

wij gaan rhi pesten.(geintje rhi)

als alles mee zit hebben we volgende week de sleutel al en gaan we zo snel mogelijk aan de slag en dan maar zien hoe snel we over kunnen.

moon:het was afhankelijk van hoe het huis erbij stond of we hem namen of niet. en ntl wat de begin kosten waren en dat wordt nog krap maar gaan we wel halen denk ik.

rennic:super meid dat het bloeden gestopt is en maandag de echo met een superknipperend en weer gegroeid frummeltje daar gaan we voor.

urs:ik kan het niet vinden waar ik moet stemmen. :oops: :oops: :oops:

ben blont geboren sorry.

en hoe gaat het met de rest???

groetjes annie

Wat goed, Annie!

Gefeliciteerd & ik hoop dat jullie snel kunnen verhuizen!

Dan hebben jullie wat meer ruimte en misschien voel je je dan ook wat beter binnenkort!

Wat voor soort huis is het, ook met een tuintje?

Heel veel succes ermee!

Groetjes,

Jippie

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Manon, 25 jaar en ruim anderhalf jaar bezig om een klein wondertje te krijgen.

Nu hebben we vorig jaar november een bbz gehad.

Daar ben ik aan geopereerd en toen kwamen ze erachter dat de andere eileider gevuld was met vocht. Deze eileider hebben ze ook schoongemaakt en dus behouden gebleven. Nu heb ik in februari een hsg onderzoek gehad en de gyneacoloog zei toen dat 1 eileider dicht zat. Oke hier was ik al bang voor. maar hier is mee te leven dachten wij.

Nu zijn we gisteren op gesprek geweest bij de gyn en toen vertelde hij dat de radioloog na de foto`s had gekeken en die had gezegd dat beide eileiders dichtzaten.

Dit was natuurlijk een grote schok voor ons.

Het zou dus nu ivf worden.

De gyn vertelde dat hij ons dan zou doorverwijzen naar het UMCG, (dit hadden wij in eerdere gesprekken al aangegeven, mocht dit aan de orde komen)

Nu vertelde hij dat wij binnen nu en 6 weken bericht moeten hebben van het UMCG.

Dit zal voor een intake zijn.

Maar nu hoorde ik dat er een behoorlijk lange wachttijd was voor je daadwerkelijk met ivf kunt beginnen.

Kan iemand mij meer vertellen hierover en dan met name over het UMCG???

Jullie worden alvast hartstikke bedankt!!!

Ik wens iedereen heel veel sterkte!!!

Laten we hopen dat het voor iedereen goed komt.

Groetjes manon

Sorry heb even een andere naam aangemaakt .

groetjes manon

hoi jippie,

het is een eensgezinswoning met 3 slaapkamers en een klein tuintje voor en een wat groter tuintje achter heerlijk :inlove: .

de kleuren in het huis is niet wat wij willen maar we knappen het beetje bij beetje op.het wordt wel een zoveel jaren plan maar dat intereseert mij echt niet.

ik ben blij hier weg te mogen en meer ruimte te hebben.

groetjes annie

Hoi meiden,

Rennic, wat fijn meid dat het bloeden gestopt is. Omdat alles goed doorbloed is nu kan het bij jou zijn dat je van het minste of geringste al wat bloed verlies hebt. Je hebt in ieder geval een kloppend hartje gezien en de kans dat het dan nog fout gaat is al een stukkie kleiner! Wanneer mag je weer voor een echo???

Annie, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!! Veel verhuis plezier!!! Gaat het verder goed met je nu?

Rhi, wat geweldig 10 emmies en waarvan 1 ook nog een cryo!!! Het kan nu toch niet anders dat het goed gaat deze keer?Wanner was de TP, sorry, heb ik even gemist :oops:

Jippie, balen meid dat deze iui poging niet gelukt is. Gaan jullie nu aaan jullie laatste iui poging beginnen of krijg je er meer dan 6? Succes!!

Manon, welkom bij ons kluppie. Ik heb geen ervaring met het UMCG, dus kan je daar helaas geen antwoord op geven. Wij hebben ongeveer 3 maanden moeten wachten voor we met ivf mochten beginnen, maar dit verschilt echt per ziekenhuis en per regio. In ieder geval heel veel succes alvast!!!

Shouka, veel plezier. Geniet ervan!!!

Hier gaat alles prima. De echo komt weer dichter bij. Mijn man begint weer wat zenuwachtig en angstig te worden. Hij is toch nog bang dat het niet goed zit. Terwijl ik er de volste vertrouwen in heb. Ik heb helemaal geen klachten, behalve dat ik veel moe ben en af en toe flink futloos. Maar verder gaat het prima. Misschien dat ie zich daarom zorgen maakt, omdat ik nergens last van heb.

Ik kan op het moment niets hebben op mijn buik. Van de week heb ik mijn onderbroek kapot geknipt toen ik in de auto zat. Ik had er zo’n last van. Hij zat veel te strak. Ik moet ook erg vaak plassen en als ik te lang wacht krijg ik daar ook ontzettende buikpijn van. Als ik eenmaal naar het toilet ben geweest is het weer weg. Stom he. Als dat alles is :wink:

Succes allemaal.

Liefs Heidi :-*

hee ladies hoe gaat het hier

ik zag dat er alweer veel getypt is en ga dus maar ff niet op iedereen reageren omdat ik nogal ben geveld door de griep :cry: :cry:

maar annie ik zag dat jullie gaan verhuizen kijk dat zijn nou eens goede vooruitzichten meid

rhi hoeveel heb je er terruggeplaatst gekregen

manon welkom hier bij het clubje

ik zelf heb geen wacht tijd gehad voor een ivf behandeling ik kon gelijk beginnen ( wel na afwachting van de menstruatie)

Annie dat is nog eens goed nieuws!!! gefeliciteerd meid!

Hopelijk gaat het verder ook bergopwaarts met je. Lekker veel afleiding de komende tijd, dat zal je goed doen. Super!

Manon, welkom hier. Helaas heb ik ook geen ervaring met UMCG, maar bij ons duurde het ook ongeveer 3 maanden. Valt dus wel mee.

Suc6 in iedergeval de komende tijd!

Heidi, ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. Ben niet misselijk, maar moet vaak plassen en inderdaad gaat het een beetje zeer doen als ik te lang wacht. Ook af en toe wat steekjes links en rechts, maar dat blijken de banden te zijn die aan het uitrekken zijn.

Ook ik ben moe zo vanaf een uurtje of 4-5, maar nog niet zo dat ik dan ook in slaap val :mrgreen: Dus niks te klagen dus (al zal ik dat niet zo snel doen na al die moeite die we hebben gedaan)

Maandag weer een echo…en daar kijken we weer naar uit!

Meiden, fijn weekend allemaal!

:-* Nic

Hallo Meiden!

Manon welkom! Heb zelf ervaring met ivf bij het Amc vorig jaar en daar was geen wachttijd. Veel succes straks!

Rennic: veel plezier maandag met de echo! Ik hoop dat je een paar leuke afdrukken meekrijgt.

Heidi: je zwangerschap klinkt allemaal goed he? Wat fijn dat je zo zeker bent, dat is erg belangrijk. . wanneer heb je weer een echo?

KImmetje: Beterschap, ik hoop dat je snel opknapt. Wat zijn er toch veel mensen ziek. :

annie: gefeliciteerd…een nieuwe woning! Alle goede dingen komen in 3en…dus vul de andere 2 zelf maar in :smiley:

Jippie: Succes met jullie nieuwe IUI (laatste?) poging. Ik zal voor je duimen dat het dit keer echt raak is!

Moon: ik ga werk ook 3 dagen en ik wil ook 1 dag ouderschapsverlof op gaan nemen, ik verheug me daar enorm op.

Ik ga zo nog even stemmen op Donney en Vito :inlove: !!

Met mij gaat het goed, ik geniet met volle teugen, maar soms word ik ineens weer een beetje zenuwachtig. Woensdag mag ik (na 4 langen weken wachten) weer naar de VK dus ik hoop dat jullie voor me willen duimen dat alles nog goed is.

Allemaal een fijn weekend

liefs Afro

heej manon

Wij zit ook net als jij bij het umcg…Wij hebben een maand geleden een intake gesprek gehad en zijn nu bezig met onderzoeken…Ik weet niet of jullie bepaalde problemen hebben waardoor jullie met ivf mogen/moeten beginnen??? Bij ons moet alles nog uitgezocht worden mocht ivf een optie voor ons zijn…Wij hadden binnen 3 weken een bericht van het zks waarin het een en het ander uitgelegd wordt…er zit een vragenkijst bij voor jou en je vriend/man… Deze moest je zo snel mogelijk weer terug sturen zodat je eerder een afspraak kreeg…Later werden wij gebeld om een afspraak. Wij vonden het allemaal wel vlot gaan al hadden we zelf wat meer tijd genomen voor het invullen van de vragenlijsten…jeugd/ouders ziektes ed…Ik hoop dat je hier wat aan hebt en mocht je nog vragen hebben vraag ze gerust…mailen mag ook :mrgreen:

Ik wil je alvast veel succes wensen

groetjes knuffeltje

hey meiden,

Hier ben ik weer ffe.

Annie; Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje hoor. Maak er een gezellige thuis van :wink:

Rhi: tp achter de rug helemaal geweldig. Laat nu maar groeien die wondertjes :inlove: :thumbup: :pray: Ik blijf heeeeeel hard meeduimen.

Manon; Welkom bij de club meid. Bij ons was er ook geen wachttijd (tilburg) zet hem op. :thumbup:

Urs; Toevallig zeg van die modellenwedstrijd. hihi ik heb er Vito en mijn manneke opgezet dus als jullie op hun willen stemmen ze heten allebei van der Vlist. Mijn manneke heet CLARK met zijn voornaam :smiley:

Nou het is weer tijd voor een flesje, en dan bedtijd. Vito is snipverkouden en slaapt daardoor slecht dus mama oo i :shock: kei zielig voor zon klein manneke hopelijk is het snel over.

O ja als het goed is heb ik zaterdag een nieuwe auto :slight_smile: nouw jah 2dehands maar wel een leukerd een fiat brava 4 deurs. Ik heb namelijk mijn ontslag en ik moet mijn golf van de zaak inleveren. Dus ik ben toos werkloos. Lekker op me gemak voor een andere baan kijken voor zon 2 dagen per week. nou ladys tot snel weer denk morgen

Bye :-* Angela

hoi dames,

ang:we gaan er een super gezellig huis van maken , al zal het wel een tijdje duren voordat die af is daar we geen spaarcenten hebben :oops:

we dachten dat we pas volgend jaar of later aan de beurt zouden zijn voor een huis dus hopen midden dit jaar te kunnen gaan sparen en nu gaat het veel sneller in een keer maar geeft niet ik ben allang blij dat ik hier weg mag dus dan duurt het maar een tijd maar het wordt een gezellig huis waar wij ons lekker in voelen. :inlove:

iedereen dank jullie wel voor de felicitatie’s en hier door gaat het met mij weer wat beter, want dit is voor mij een positief iets en ik heb weer een klein beetje energie terug.merk wel dat als ik mijn ad’s vergeet dat het dan wel mis is dus ben daar nog niet vanaf maar ja moet toch nog 10 kilo afvallen voordat ik weer verder mag met zwanger worden dus daar hebben we de tijd nog lekker voor of er moet een ongelukje gebeuren, maar dat denk ik niet want mijn lichaam werkt op het ogenblik niet(wordt niet ongi al vanaf oktober vorig jaar niet meer).

urs en ang:ik kan jullie schatten en waar ik moet stemmen maar niet vinden, ben blonT he en miss zit ik wel te veel met mijn hoofd bij hewt andere huis en al het geregel sorry :oops:

rennic:ik hoop dat je morgen een hele mooie echo te zien krijgt .ik :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: voor je op een hele mooie echo.

rhi:hoe gaat het nu met je>???

chan:ook al even niets van gehoort , hoe staat het met het zoeken naar een huis in belgie???en waar blijven de foto’s van je nieuwe aanwinst ben zo nieuwsgierig dat wil je niet weten. :oops:

kimmetje en vito:beterschap!!!

en ook voor de andere zieke die ik nu even vergeet!!!

nou sorry voor degene die ik ben vergeten.

iedereen nog een gezellige zondag en tot lees maar weer.

groetjes annie