IVF/ICSI deeltje 9!

Oef Jippie lastige vraag hoor. (had je zelf ook al door nietwaar?) het kan nl nog alle kanten op… Heb je dus ook geen donder aan als ik het tik.

Je beschrijft iig wel dat het dit keer dus heel anders is voor je, nadeeltje daarbij is wel dat je nu andere medicatie hebt gebruikt waar het dus ook door kan komen.

Zelf had ik niet echt lichamelijke kwaaltjes toen ik zwanger was op een wat ‘ander’ gevoel (niet menstruatie maar ook niet ‘normaal’ ) in mijn buik.

Nog 5 daagjes slapen iig en dan weet je hopelijk meer! Als je buik zo ongeveer zo blijft voelen als het nu voelt zou je evt al over 2/3 dagen een CB test kunnen doen en die zou ws al wat aangeven (ik testte 4 dagen ervoor positief) en dan ben je wat eerder uit je onzekerheid. Succes!

Hoi Rhiannon,

Bedankt voor je reactie!

Ik baal echt enorm… Het bloedverlies is vandaag wel wat erger geworden, maar het blijft erg donker met zo nu dan wat rood. Dus het is geen helderrood bloedverlies. Ik snap er echt helemaal niks van, al op de 9e dag na de inseminatie? Mijn luteale fase is altijd standaard 14 dagen geweest, het is nooit veranderd bij welke dosis Clomid, Pregnyl of wat ik dan ook nam. En terwijl dat echt troep is. Nu heb ik voor het eerst Menopur gebruikt, wat een puur hormoon is, en dan verwacht je niet zo’n effect toch? Dan zou mijn luteale fase nu ineens door de Menopur van 14 dagen naar een kleine 9 dagen zijn gegaan? Dat kan toch bijna niet? Zo vroeg ben ik nog nooit ongi geworden! Maar voor een innestelingsbloeding lijkt het me ook wel erg veel geworden. Het is wel minder dan een ongi, maar zoveel lijkt me ook niet kloppen…

Ik denk dat ik morgen het ziekenhuis maar even ga bellen. Want ik weet echt niet wat ik nou moet. Misschien is het een tussentijdse bloeding en moet ik zondag afwachten. Of misschien komt het wel door de Menopur en ben ik ongi en moet ik vrijdag weer met spuiten beginnen voor de volgende poging, of misschien stopt het bloedverlies vandaag of morgen en was het niks. Wel kl*te die onzekerheid! :wall: :evil: Waarom kan het nou nooit een keer normaal gaan! Doe dan gewoon twee weken na de IUI wel ongi of niet ongi, maar niet dit onduidelijke gedoe! Hihhi, sorry even afreageren! :wink:

Nou ja, afwachten maar.Ik laat nog wel even weten hoe het verder gegaan is.

En hopelijk komen nog meer meiden met een reactie? Alvast bedankt!

Groetjes,

Jippie

Hallo Jippie,

Dat is idd een moeilijke lastige vraag, iedereen ervaart het anders.

Bij mij was het een week na de TP dat ik ongi-gevoel kreeg met wat steekjes hier en daar. Echter het was nog te vroeg om ongi te worden (Ik ben altijd stipt op tijd), alleen met de hormonentroep reageerde ik de ene keer precies op tijd (14 dagen na de punctie) en de andere keer bleef het langer weg (ongi). Bij de 3e poging had ik al vrij snel ongi gevoel. Meteen alle hoop weg, dacht dus dat het weer niet aangeslagen was! Het was onze laatste poging, als dit niet lukte wilden wij een hond aanschaffen! Dus ik was al druk bezig om informatie vanaf de computer te halen met de overtuiging dat deze poging ook mislukt was.

Tot op een zondagavond–> ik was errug misselijk, moest overgeven! Ik zei tegen mijn man, ik ga morgenochtend toch maar testen (nog steeds niet ongi geweest) en die test bleek hartstikke positief te zijn :smiley: . Maar omdat het nog te vroeg was om te testen dit vanwege de hormonen (HCG) die nog volop zitten. Dat zou een vertekend beeld kunnen geven.

Woensdag opnieuw getest–> positief! Gebeld met ziekenhuis, ik mocht er nu wel vanuit gaan dat ik zwanger was!

Niet iedereen krijgt een bloeding (heb ik ook niet gehad), maar als er “oud” bloed uitkomt, is dat innesteling. Het enige wat zekerheid geeft is testen testen testen… :wink:

Ik had nl ook niet echt last van andere kwalen, misselijkheid kwam door verkeerd eten :roll: .

Meid, ik hoop van ganser harte dat je hartstikke zwanger bent!

SUCCES!!!

Liefs,

Moon

kuch aan een innesttelingsbloeding is geen vaste tijd verbonden hoor…kun je bij wijze van spreken ook nog met 12/13 weken krijgen… 8)

Neem anders het zekere voor het onzekere en bewaar je ochtendurine in een bekertje (plastic) die nooit in aanraking is geweest met afwasmiddel of vaatwasmiddel sjees naar de Kruidvat oid voor een test (CB = echt super gevoelig en Etos eigen merk is ook eig CB test want komt uit dezelfde fabriek hoor ik vaak) en kijk wat de test doet en op basis van wat dat ding aangeeft bel je je gyn…

Zo en nu ga ik even plaatsvervangend nagelbijten voor je :stuck_out_tongue:

Tegelijkertijd gepost hihihihi

Het blijft moeilijk voor ons om te zeggen, ook voor het ziekenhuis!

Blijf hoop houden!

Liefs,

Moon

Hahaha dat wilde ik net tikken :mrgreen:

En jahaaaa testen!!! Echt waar das het enige waar ik nog op vertrouw hoor… :wink:

Trouwens is de kans ook groot dat je ziekenhuis ook testen adviseert…ze zijn nl ook niet helderziend (gni gni mochten ze willen 8) ) en zekerheid voor alles…je mag echt die hormonen niet gaan gebruiken als er ook maar een kleine kans is dat je zwanger bent. En geeft een test niet de nodige duidelijkheid (of dus helderrood bloedverlies gedurende een paar dagen want ook 1 dag zegt niets) dan zullen ze zelfs een bloedtest voor je willen regelen hoor.

Maareuh Jippie hoe rekent jouw ziekenhuis? Bij ons is nl de eerste dag helderrood bloedverlies pas CD 1 oud bloed is ofwel die befaamde niet altijd voorkomende innestelbloeding of van je vorige cyclus.

Hoi Moon & Rhiannon,

Bedankt voor jullie medeleven! :-*

Inmiddels wordt het bloedverlies wel steeds erger en begint het ook roder te worden. Ik heb dus nog weinig hoop voor deze keer. Daarvoor is het gewoon te veel. Dit kan echt geen innestelingsbloeding meer zijn, anders is dat wel erg heftig… Ik heb nog wel een zwangerschapstest liggen, een CB. Maar morgen zit ik 12 dagen na de Pregnyl, kan ik dan al testen? Ik zie even hoe het vanavond en vannacht gaat, en misschien dat ik dan morgen die test wel doe voor de zekerheid. Maar ik heb weinig hoop meer. Morgenmiddag het ziekenhuis maar bellen. Ik ben bang dat dit een of andere reactie van mijn lichaam is op de hormonen. Dat het toch eerst aan de Menopur moet wennen ofzo. Jeeeetje, wat baal ik! Alles was zo goed, de zaadkwaliteit, het bmslijmvlies, we hadden er zo’n goed gevoel over en dan heb je dit weer. Als ik al 9 dagen na de eisprong ongi wordt, dan is dit ook niet echt een goede poging geweest, toch? Weer een kans weggegooid… :cry: :cry: :cry:

Rhiannon: Bij ons in het ziekenhuis zien ze de dag met helderrood bloedverlies als dag 1. Ik heb vandaag al wel wat helderrood gezien, maar ik denk dat dan morgen de eerste dag is, dus 10 dagen na de IUI.

Thanks meiden!

Ik laat morgen weer wat van me horen!

Groetjes,

Jippie

Sjips zeg Jippie. Een kortere cyclus kan altijd een keer voorkomen met of zonder hormonen maar dat is ook niet echt veel troost. :frowning:

Ik heb zelf voor de IVF 10000 EH Pregnyl gespoten en door dus giga veel cheape testen te kopen de vorige poging getest wanneer de Pregnyl is uitgewerkt. Was bij mij op dag 11 na het spuiten (en wij spuiten het s’avonds dus eigen de 10e dag in de avond uitgewerkt).

En nog een dingetje misschien een nog iets vervelender optie…een heel groot deel van de innestelingen gaan niet goed…nu weet ik niet of je dan bv ook eerder ongesteld wordt maar het is natuurlijk ook mogelijk dat er wel een bevruchting is geweest (rare kwaaltjes?).

Nu ja voor nu kan ik je alleen maar sterkte wensen en giga gaan duimen dat die poging 6 het wondertje mag opleveren voor jullie! :-*

he Jippie wat een vervelende berichten allemaal. ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen allemaal al geschreven hebben, alleen ben ik niet iemand die dan zou gaan testen maar eerder de foon zou pakken om het ziekenhuis te bellen. Ook ik herken jouw gevoelen over dat het nog niet zo kan zijn, maar door de hormonen kan je lichaam echt goed van de leg zijn heb ik pas nog ervaren, dus data’s die "normaal"zo zijn kloppen dan ineens niet meer en ook niet wat het ziekenhuis dan zegt over wat jij zegt.

Ik heb het bv gepresteerd om zwanger te zijn en met 1 druppie bloed was die zwangerschap verdwenen en ondertussen zeggen ze maar tegen je zolang je geen buikpijn / kramp hebt en veel bloedverlies is alles ok nou mooi niet je lichaam kan dus heel goed zonder verdere signalen alles oplossen. Ben nu gestopt op dag 7 met stimuleren en zou dus volgens gyn later dan normaal ongi worden en wat doe ik 6 dagen te vroeg dus zoals ik al eerder zei je kan er geen peil op trekken je kan best ongi worden en toch zwanger zijn (ook dat heb ik al eens bewezen) dus totdat je getest hebt of onderzoek in ZH hebt gehad is niets zeker en is het ook voor ons gissen wat er met je is. Natuurlijk duim ik kei hard dat alles ok is maar ook ik kan je geen duidelijkheid geven hoe graag ik dat wel zou willen doen voor je.

succes en sterkte Es

Hoi meiden :smiley:

Ang Donney van mij staat bij Wekamp fotomodellenwedstrijd en wie kwam ik daar nog meer tegen…Het kan niet missen dat is jou Vito :inlove: Ik ga ook op hem nog even stemmen hoor!!!

Alle meiden die zin hebben,bij deze wedstrijd van de wehkamp moet je zoveel mogelijk hoge stemmen ophalen dus zouden jullie zo lief willen zijn om op Donney en ook natuurlijk op Vito te stemmen op *** dan naar fotowedstrijd en dan naar overzicht van alle foto,s daarna in Donney,s geval naar de letter A van Andriessen Donney in de middelste rij en dan kun je stemmen van Vito weet ik zijn achternaam niet dus Ang geef dat effetjes door zodat we ook op jouw poepie kunnen stemmen :-

Groetjes Urs :-

Ik word langzaam gek hier…Het ging allemaal zo goed en nu net weer helder licht rood/roze bloed…heel wat anders dan het andere… :? :? :?

Ik heb het hart weer in mijn keel zitten. Wat een stress zeg. Meteen wordt je na 2 dagen weer van die roze wolk gedonderd…

Ohhhhhhh wat moet ik hier nu mee.

liefs nic

Hoi allemaal,

Rennic: Wat ontzettend vervelend! Nu weer bloedverlies, het hoeft helemaal niks te betekenen, maar nu zit je weer in die rotonzekerheid! Zit je eindelijk op die roze wolk en word je er meteen weer van afgedonderd… :wall: Heel veel sterkte en het gaat gewoon helemaal goedkomen, hoor! DAT MOET GEWOON!!! :-*

Verder ben ik inmiddels gewoon ongi, dit is geen innestelingsbloeding meer. Het heeft gisteravond doorgezet. :cry: :wall: Ik heb het ziekenhuis gebeld, want ik zit nu met een hele hoop vragen. Of dit een effect is van de Menopur, of dat we qua inseminatie helemaal fout hebben gezeten. Ik weet niet of dat kan. Of misschien dat het iets anders is, zoals een vroege mk/bbz/heftige innesteling, of iets dergelijks. Ik verwacht het niet, maar ik wil wel 100 % zekerheid hebben voordat ik opnieuw hormonen begin te spuiten. Ik weet nu dus ook niet wanneer ik weer moet beginnen met spuiten en hoeveel ampullen. Misschien dat de dosis nu ook weer bijgesteld moet worden. Ik mag morgen even langskomen voor een gesprek met een van de fert.artsen en hopelijk kan ik wat meer duidelijkheid krijgen. Dit moet ons de volgende keer niet weer overkomen, want je hebt maar een beperkt aantal kansen. En als die op deze manier allemaal verspild worden door een gemiste eisprong, verkeerde timing, vreemd effect van de hormonen, enz. dan ben je verkeerd bezig. Dan gaat het natuurlijk nooit lukken. Maar ik verwacht eigenlijk dat het op de Menopur afgeschoven gaat worden. Nou ja, we zien het wel. Ik zal vrijdag wel weer moeten beginnen met spuiten, denk ik. En dan op naar poging 6. :cry: :?

Hoe is het met de rest van de meiden hier?

Groetjes,

Jippie

Jippie wat ontzettend balen meid!!!

Rennic meis toch wat een onzekere ellendige tijd voor jullie heel veel sterkte en ik hoop en :thumbup: dat het allemaal meevalt!!!

Liefs Urs :-*

Dank je, Urs! :-*

En ik ga even op je spruit stemmen, hoor!

Groetjes,

Jippie

Ow Rennic meis wat vind ik dat vreselijk om te lezen. De onzekerheid de stress en wij kunnen eigenlijk ook nog niets om je daarvanaf te helpen. :frowning: Heel erg veel succes en ik blijf hopen en duimen dat je de volgende echo iets prachtigs mag zien!

Dan voelt mijn nieuws gelijk iets minder vrolijk. We hebben 10 emrbyootjes! Ben ontzettend opgelucht en morgen om kwart over 12 krijgen we de 2 besten en mooisten terug geplaatst.

Ik houd jullie op de hoogte en ga nu even wat belletjes plegen naar mams enzo.

Superrrrr, Rhiannon!

Echt wel goed, 10 bevruchtingen!

Heel veel succes morgen met je tp!

En ik ben al voor je aan het duimen hier. :thumbup: :pray:

Groetjes,

Jippie

Jippie, wat balen zeg en ook zo onzeker allemaal.

Hopelijk kan de ferti arts je meer duidelijkheid geven.

Rhi, dat is fantastisch zeg 10 eitjes!!!

Heel veel plezier en suc6 met de TP morgen!! :thumbup: :pray:

En dan maar hopen dat die ellendige wachtweken snel voorbij mogen gaan :thumbup:

Hier is het weer rustig…maar wel vermoeiend hoor.

Mijn mannetje had allerlei info van internet gehaald over bloedingen als je er meer dan 1 hebt…dus ben wel weer gerustgesteld.

Dus Rhi…als je bloedingen mag krijgen…dat wilt dus niks zeggen en wl is dat er dan 1 van de 2 . Maar misschien houd jij ze allebei wel! :thumbup:

liefs Nic

Hoi Rhi,

heel veel succes morgen!!!En doe het lekker rustigaan meis dit gaat hem echt worden ik duim me eigen te pletter :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs Urs :-*

zo dat is al weer een tijdje geleden dat ik hier heb geschreven omdat ze ons toen vertelde dat we een kans hadden dat we alleen zwanger konden worden door middel van ivf…maar omdat we allerlei onderzoeken nog moeten doorstaan en nog niet echt weten waar het op uit draaid schrijf ik liever even nog niet mee omdat ik niet weet wat jullie allemaal mee maken en beleven tijdens die behandelingen…Maar omdat de kans wel bestaat dat we ivf gaan doen benik wel benieuwd hoe duur de eerste keer kost??? ieman deen idee en hoevaak mag je ivf doen??? misschien dat iemand hier een antwoord op kan geven zodat we er rekening mee kunnen houden…ben benieuwd… zal wel aardig in de papieren lopen…

liefs knuffeltje

ps iedereen veel succes :-*