IVF/ICSI deeltje 7 Geboren 10 oktober zn v Han en Moon! :D

Hallo meiden :slight_smile: ,



Angela, wat een mooie 3-4d echo! Het is echt heel duidelijk te zien, wat een mooi neusje (Ik gok op een jongen!)



Chantalle, probeer alsjeblieft de moed erin te houden! Blijf gemotiveerd! Ik kan je wel begrijpen hoor, ik had precies hetzelfde gevoel! Waarom zou het nu wel pakken terwijl de vorige keren steeds niet aansloegen?

Afleiding in de adoptieprocedure en je lieve hondje Sammie doet echt wonderen hoor!



Kaatje, Meid, wat spannend. Wij leven echt met je mee! Enneh…wil je ons niet zo jaloers maken met de palmbomen enzo? Ik hoop dat je met blijdschap je vakantie kan vieren.



Ik wil jullie allen hartelijk bedanken voor alle felicitaties! Wij, Jeroen en ik, zijn gisteren thuis gekomen. Het was nogal hectisch, de nacht of heeeel vroeg in de ochtend liet Jeroen zich behoorlijk horen pffffttt…tja, is dat nou de roze wolk> :roll: . Ik ben echt heel verliefd op ons jochie! :inlove:

Ik ga straks nog een leuke foto van hem op de KOK zetten.

Bevallingsverhaal volgt nog.



Veel sterkte voor iedereen die in de WW zit en die met de behandelingen begonnen zijn!!



Veel liefs,

Moon en Jeroen

ang joepie je bent er weer!

mooie foto van de kleine hoor en nee ik ga niet gokken wat het kan zijn heb het toch altijd mis alhoewel bij moon was ik miss onbewust wel met een jongetje bezig…rhi weet wel wat ik bedoel maar ik zeg nog niets anders is de verassing er voor moon en gezin af.(het is niet iets heel erg byzonder of zo maar hou het liever nog een beetje voor me.)



kaatje mag ik mee in de koffer lijkt me heerlijk een paar palmbomen.en suc6 nog met de ww.



chan niet je hoofd laten hangen he(zegt degene die dat altijd het snelste doet :? )bij mijn zus,bij moon en een andere kennis van mij allemaal bij de laatste poging raak,dus het kan absoluut nog hoor.



rhi heb je al wat gehoord van de operatie of niet?



ja wanneer gaan we bij de fam van empel langs?



de rest sterkte met alles.

hier heb ik toestemming om zelfregulatie toe te passen(joepie betekend dat het goed gaat en ik meer verantwoordelijkheid krijg) maar ik moet nog steeds tot december afwachten wanneer ik van de internist groen licht krijg :evil: .

ach ja we zullen maar denken hoe langer goed gereguleerd hoe beter voor de baby.



groetjes annie

Gaaf hoor angela de echo!

Moon fijn dat jij en Jeroen weer lekker thuis zijn! Ben benieuwd naar de foto!



Ik heb het erg zwaar moet ik zeggen, denk bij alles van het wordt niets, pffffff Wat moet ik nu eigenlijk voelen? Zit op wachtdag 14 sinds de punctie… Wanneer hebben jullie getest Heidi en Rennic en Moon etc???



groetjes Kaatje

:smiley: Hallo



Kaatje ik teste meestal dag 15 na de punctie .



Moon , kreeg net je geboortekaartje…wat een mooie tekst! :inlove:



Verder weinig nieuws.



Alle normale kwaaltjes maar niets bijzonders tot nu toe!

Maandag de eerste echo we zullen zien!





dag dag



liefs van mij

Ang, Super foto, kan me heel goed voorstellen dat je :inlove: :inlove: bent!



Moon, alweer lekker thuis! Alles ook goed met jouw?



Kaatje, ik heb op precies 2 weken na de TP getest…Hoeveel dagen zit je nu na de TP? 10 dagen?

Oehhhhh spannend ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je!



:-* Rennic

hier is het ook spannend hoor

moon weer terug zag ik jullie heeben een prachtiche zoon :inlove: :inlove:

kaatje: ik heb ook op dag 14 getest vanaf de tp, heeeeel veeeeeel succes nog die paar dagen en ik zal vollop voor je :thumbup: :thumbup: :pray: :pray:

byjou:sopannend maandag hoor hoop dat het goed zit en dat je door kan gaan



ik heb morgen vroeg een echo de eerste fm sspannend…

ik heb alleen nog maar voor 3 dagen gonalf en nog 6 dagen deca

dus ik denk dat ik tekort kom!!

morgen ben ik 10 dagen aan het spuiten met gonalf ppffff en maandag heb ik een afspraak voor de nacontrole :? :? :? :think: :think: :think:

hoi,



Ik mocht testen 14 dagen na tp en werd op dag 13 ongesteld dus hoefde niet meer te testen. Byjou ik duim heel hard voor je dat het jij mag testen en de uitslag positief is.



gr Es

Zow dat werken hakt er toch best wel in. Maar ik ben er weer en straks is het lekker weekend!



Allereerst Moon en Jeroen lekker thuis! Wat fijn! En ja tijdens je kraam is het niet voor niets verstandig om ook lekker bij te komen van de bevalling en wat te rusten :wink: Die roze wolk bestaat niet echt hoor volgens mij. Maar ik wed dat je heerlijk kunt genieten van jullie mannetje!



Kaatje, meid wat is het spannend! Iig wil ik je alvast een heel fijne vakantie wensen en ook hoop ik dat het de laatste is die jullie met zijn tweetjes hebben :wink: Daarna alleen nog maar vakanties voor 3 boeken!!



Chan; meis echt ik zie ook nu al ontzettend op tegen de laatste poging. En die spuiten en hormonen en punctie boeien me niets daar kom ik wel door. Maar de hoop, en hoe je daar het beste mee om kunt gaan. Daar bestaan helaas geen regeltjes voor, en je kunt het alleen maar nemen zoals het komt. Dat stomme tegeltje van ‘het program des levens’ hoe oubollig ook het klopt zo ontzettend. Ik hoop dat het je wel lukt om lekker te genieten van Sammie en je beestenboel en gezin en dat ze je goed weten af te leiden! Weet dat er op het duimenvlak hard gewerkt wordt aan deze kant en dat het daar echt niet aan kan liggen!

:-* goed aan jezelf denken!



Annie lekker zeg! Fijn dat het goed gaat met de insuline en hopelijk gaat het elke dag een stuk beter! Van het ziekenhuis zal ik denk ik nog wel even niet wat horen. Eerst de 20 melden voor wat testjes etc en daarna gauw uit mijn hoofd zetten denk ik dan lijkt het het kortst te duren :wink:



Kim wat spannend! Morgen hopelijk mooie groeiende follikels op de echo te zien! Hoeveel dagen ik spuit weet ik eigenlijk niet meer. Heel raar hoe snel je dergelijke dingen vergeet :oops: Maar ik geloof ergens tussen de 14 en 16 dagen als ik me niet vergis is redelijk standaard. Vergelijk het een beetje met een eerste helft van een natuurlijke cyclus. Na je menstruatie duurt het ook iig 14 dagen voor een eitje klaar is om te springen nietwaar? Toi toi morgen alvast!



Rennic wat een cyclus toch ook. Soms denk ik wel eens dat je lichaam het weet wanneer je juist eens een keer wel ongesteld wilt worden en dan gebeurd er juist niets. Je kunt er ook weinig aan doen om het wel op te wekken oid want dat kan alleen maar met pilletjes.



Angela wat een schitterende foto! Het is echt al een pasfoto maar dan nog met BIB hahaha. Geniet ervan! Na de tijd die jullie hebben gehad werd het de hoogste tijd voor iets moois!



Moon trouwens nu je toch thuis bent en al achter de pc kunt…wanneer zou jij het prettig vinden als we langskomen met de dames? Als je nog kraamhulp hebt of juist liever daarna zodat je een lekkere rustige kraamtijd hebt?

Ik kan dus echt alleen maar in het weekend nu ik weer werk en ik weet niet hoe de agendas van de rest eruit ziet… Dus gooi een datum in de groep zou ik zeggen dan leggen we de agendas naast elkaar!

nou ik ben weer terug…na heel veeel huil buien ben ik nu een beetje weer bij mijn postieve

ik heb maandag al de punctie ppffff dat had ik niet verwacht zo snel na de eerste follikel meting!!! dus ik ben in tranen uitgebarsten daar :oops: :oops: de gyn schrok zich wezeloos en zei dat het zo gepiept was (hij kan me nog meer vertellen)

ik zie dr zo ongelovelijk tegen op dat ik ook nog eens snikkend bij mijn ma in de armen ben gevlogen :cry: :cry:



ze hebben zeker 9 goede follikels (eitjes) gevonden er zitten er nog wel meer maar die zijn nog te klein

vandaag moet ik nog gewoon spuiten wat ik al doe en morgen om 21.15uur moet ik pregnyl spuiten en dan maandag ochtend om 7.30 moet ik naar het zh dan wordt ik opgenomen, dan krijg ik verdoving en een roesje zodat ze om 8.15 met de punctie gaan beginnen, dus dat wordt een heeeeel lang weekend



groetjes kim

hoi Kim,



Wat vervelend zeg dat je zo opziet tegen de punctie en nou kan ik je wel gaan vertellen dat het mij met alleen een paracetamol zetpil en diclofenac zetpil en 2 plaatselijke verdovingen 101% is meegevallen maar dat zal jou ws nu een biet zijn.

Ik hoop dat je het weekend een beetje rustig kunt doorkomen en ik zal voor je duimen dat het maandag allemaal voorspoedig voor je mag verlopen.



Liefs Es

Hoi meiden hoe is het hier???

Moon een beetje kunnen slapen :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Kim,ik kan me voorstellen dat je er tegenop zie!!!Ik had dat ook maar ja een hoop mensen voelen zich geroepen om indianen verhalen te gaan vertellen,mij is de punctie ook echt meegevallen!!!Tuurlijk is het niet lekker maar er hing bij ons een hele ontspannen sfeer en ik mocht mijn eigen cd meenemen.Bij ons in het zh geen verdovingen maar toch is het mee gevallen sterkte hoor meid ik ga heel hard voor je duimen!!!

Chan,kom op hoor meid :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ang,gaaf zeg zo,n echo :inlove:

Afro,hoe is het met jou???

Annie,alles goed???

Liefs Urs :-*

Hallo meiden,



Ik kom ff om de hoek kijken, Jeroen ligt weer heerlijk te slapen, het is zo’n lief vredig mannetje! Zodra Han tijd heeft gaat hij foto’s plaatsen op de KOK! Wij hebben uiteraard veel foto’s gemaakt en gefilmd. Wij zijn echt heel druk met visite’s en Jeroen. Ik kan nog niet zoveel ivm met mijn hechtingen in mijn doos :oops: ! Erg pijnlijk, gelukkig wordt het wel wat minder.



Nu even over de afspraak, kraamschudden zoals Rhi het noemt. Misschien is het handig om eind oktober of begin november af te spreken, dan heb ik de ergste gehad en ben ik veel meer in staat om fit te zijn. Ik laat het aan jullie over! Misschien handig in het weekend of zo omdat jullie zover weg wonen?

Ga maar overleggen zou ik zeggen!



Eten is klaarrrrrrrrrrrrrrrrrr…



liefs,

Moon

Hoi Meiden,



Moon, wat fijn dat Jeroen zo’n lekker tevreden is en succes met al die visite!!



Kaatje, hoe staat het bij jou ervoor? Op welke wachtdag zit je nu? Ik duim voor je!!! Ik heb op dag 16 een bloedtest gehad en op dag 17 positief gestest met een normale zwangerschapstest.



Kim, heel veel succes maandag. Ik zag er ook erg tegenop en was best bang voor de pijn. Maar het is mij echt mee gevallen. Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo gaat. Zet 'm op!!



Annie, er stond pas geleden nog in de krant een stukje over diabetes en zwangerschap en dat het heel belangrijk is dat je het goed kan reguleren. Ik hoop dat het gaat lukken en dat je binnenkort groen licht krijgt.



Byjou, succes met de echo maandag.



Rhiannon, Es, Aphro en Rennic hoe gaat het met jullie??



Hier gaat het al iets beter. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de gyn. Hcg was al zo goed als weg in mijn bloed. Ik ben woensdag ongi geworden. Althans zo zie ik het maar, want ik heb er bijna geen klachten van en het is niet zo hevig als normaal. 2 nov hebben we een evaluatie gesprek met de fertiliteitsarts. En dan kijken we wel weer verder. Eerst maar even bijkomen van het hele gedoe.



Iedereen heel veel succes!!



Liefs Heidi :-*

hoi heidi,



het word mij ook bij bijna ieder bezoek dat ik heb in het zkh of het nu de internist,diabetesverpleegkundige of de dietiste is(ze weten er nl alledrie van) op mijn hart gedrukt dat dat eerst helemaal goed moet zitten voordat ik de volgende stap mag maken en helaas die zit nog niet goed het gaat voor ongeveer 60 % goed.de rest zijn pieken en helaas komt het door mijn b.e.d(bing eating disorder).ik hoop dat ik die zo gauw mogelijk onder controle heb en dat ik dan kan zeggen ik heb het 100% onder controle.

het is alleen die alles verslinden de kinderwens die zorgt bij mij dat ik alles vlugger wil laten gaan dan dat het nu doet.

ik ben niet altijd even geduldig zal ik maar zeggen ,maar ja eerder krijg ik toch geen groen licht dus ik zal er echt alles op alles moeten zetten om die eetstoornis te verslaan en voor 100% goed gereguleerd te zijn ipv 60%.

maar iig bedankt dat je meeleest en denkt en dat je geïntereseerd bent in mijn ziekte.



groetjes annie

Hi !







Ang: Heerlijk zo’n foto van je baby. Toen ik een afdruk wilde hebben

van de echo van mijn kindje in mijn buik, mocht dat niet. Dat is wel

wat jaartjes geleden maar ik was er verdrietig van. Toen ik de kamer

uitliep stond het scherm nog aan met haar beeld erop (armpjes omhoog alsof ze gedag wilde zeggen, zo lief) ik was toen meen ik zo’n 7 maanden zwanger. Ze is nu al 17 maar dat vergeet ik nooit meer. :inlove:



Annie: Ik hoop dat je alles onder controle krijgt en in december eindelijk groen licht. Je doet zo je best, hou vol hoor. Ben je nog steeds lekker aan het bewegen?



Heidi: Hoe staan jullie nu tegenover een nieuwe IVF behandeling? Wil je een poosje wachten of zo snel als het kan opnieuw beginnen. Je hebt een spannende tijd meegemaakt.



Kim: Even over de punctie: wat ik zeg is echt waar: het viel echt erg mee!!! Ik ging ontspannen liggen en keek naar de monitor, op een gegeven moment had de arts een follikel aangeprikt en ik had helemaalniets gevoeld. Ik heb wel een roesje gehad en plaatselijk 2 prikjes. Toen alles voorbij was had ik echt zo iets van: is hier nu al die drukte om? Mijn man zat mij vol bewondering aan te kijken zo van: jij bent echt ijzersterk!

Ik moest hem overtuigen dat ik er niets van had gevoeld! Wat wel helpt :ontspan je zo goed als je kan, (moeilijk als je zenuwachtig :shifty: bent maar probeer het toch), je zal echt zien, voor je het weet is het voorbij. Succes!!! :thumbup:



Kaatje: oh oh die ellendige wachtweken…het moeilijkste van de hele behandeling. Ik begrijp dat je nu op vakantie bent of gaat, ik hoop dat het een hele fijne vakantie wordt.



Han en Moon: Hoe gaat het met Jeroen? Wat een heerlijk mannetje zeg…

:inlove: :inlove:



Urs: Wat ben je toch een schat van een mens om altijd maar naar iedereen te informeren…je krijgt van mij een hele dikke :-*



Over mezelf: Vandaag naar het AMC geweest voor de uitgangsecho: alles was goed, dus vandaag is stimulatiedag 1, (225 eenheden Gonal F.) Vrijdag moet ik weer terugkomen voor een echo. Als alles goed gaat zal over een dag of 14 de punctie wel zijn.

Het wordt morgen weer heerlijk weer dus genieten maar! Iedereen veel liefs en een knuffel!



Afro…

Goedemorgen,



Jammer hé Afro dat er vroeger geen pretecho’sbureau’s waren hé! Ik hoor mijn moeder ook zeggen, vroeger had je echt helemaal niets…moest je maar gewoon afwachten! Gelukkig kan er nu veel meer en heb ik een paar mooie 3-4d foto’s die duidelijk Jeroen is!

En spannend hoor straks weer een punctie!



Kim, inderdaad net wat Afro zegt, probeer je je zoveel mogelijk te ontspannen, helaas weet je dat ik het toen wel als pijnlijk ervaren heb. Ik vind het erg jammer dat je niet effe mag slapen tijdens de punctie. Probeer anders een sterkere roes te vragen. Tijdens de bevalling heb ik een soort shot gekregen zodat ik de weeën niet erg meer voelde maar wel de persweeën. Tussen de weeen door heb ik volgens Han gewoon lekker geslapen :oops: .



Kaatje, ik hoop zo dat je met positief nieuws komt.



Angela, hoe is het met jou? Lukt het zwangeren nog? Je krijgt iets heel moois voor terug!



Chantalle, hoever ben je al met de behandeling? Enneh…hoe’s met Sammie? Nog een ontdeugend hondje? :wink:



Met ons, kersverse papa en mama gaat het goed, wij hebben al gebroken nachten achter de rug, maar dat interesseert ons geen fluit!

Jeroen is ook zo’n scheetje, maar dat vinden alle ouders over hun eigen kind :mrgreen: :inlove:

Hier komen weer wat foto’s!

hoi hoi,



urs:ik heb even 2 dagen wat hele hoge waardes gehad,door griepprik en eetbuien,maar ik heb ze weer redelijk onder controle.verder gaat het wel goed met mij alleen moet ik op gaan letten dat door de stress die ik aan het opbuwen ben mijn suikers niet weer heel hoog gaan worden,want ik heb gemerkt dat stress niet alleen op je bloeddruk slaat maar dus ook op mijn suikers.waarom heb ik stress, omdat ik helaas van af 31 okt weer werk moet gaan zoeken en ik heb daar gewoon hele slechte ervaringen mee.

maar hoe is het met jou verder?



aphrodite:ja ik beweeg nog steeds.niet iedere dag even intensief en dat valt ook wel te zien aan de suikers,maar ja anders hou ik het niet vol en dat wil ik nu dus wel doen.het min is een half uur stevig wandelen.

en jij zie jij tegen de verdere behandeling op?



kaatje:ik kan helaas niets over de angst zeggen.ik ben nog niet zover als jij en ik weet dus niets van die evt pijn.niet iedereen heeft het als erg pijnlijk ervaren nl.het enige wat ik je kan zeggen is doe je best om te ontspannen.ik merk als ik dat doe voor iets waar ik bang voor ben of niet weet of het zeer gaat doen dan doe ik dat en valt het gelukkig nog wel is mee en stel je soms even het ergste voor wat je kan bedenken dan valt het vaak ook heel erg mee.(heb ik gedaan met het insulinespuiten en dat viel ook rueze mee al zeg ik niet dat het pijnloos is)



moon:wat heb je er toch maar weer een knap kereltje bij hoor :inlove:

ik zeg exprees bij want anders krijg ik han miss wel op mijn dak van ben ik niet knap dan??? :lol:



rhi:lukt het puzzelen nog?en al bij gewerkt op het werk?



ang:hoe gaat het met je?



de rest veel suc6 met alles.



groetjes annie

nog ff en dan is het dan zover!!

vanavond brengen we onze lucas naar mijn ouders toe, en dan haalt mijn hub hem morgen middag als hij uit zwolle terug is op zodat ze samen mij op gaan halen :smiley: :smiley: daar kijk ik nu ook al de heletijd naar uit dat mijn mannetjes mij komen ophalen :dance: :dance:

pppfff ben ik nou ook nog ziek geworden… zwaar verkouden en hoesten ogh das ook nie meer normaal, heb vannacht op de bank de nacht doorgebracht want iedereen werd wakker van mijn geblaf :? :? hopen dat het vanavond beter gaan en dat ik wel een beetje kan slapen

ach we zien het wel weer!!! morgen is de dag waar ik tegen op zie en als dat achter de rug is kan ik de hele wereld weer aan :pray: :pray: :pray:

hoi,



Heel veel succes morgen kimmetje is zal aan je denken.



Gr Es

:smiley: Hallo allemaal!



Moon wat een mooie foto’s ! En die gebroken nachten dat is echt het minste zo’n mooi manneke daar sta je graag voor op!

Sammie groeit echt hard , zal nog eens foto’s maken!



Morgen de eerste echo , zal dan wel dinsdag met puregon kunnen starten , dus apro we gaan gelijk op!

Mijn dochter is 16.5 en toen waren er ook geen pretecho’s erg jammer.

Maar goed tis niet anders!



Morgen ook de voorlaatste cursus van de adoptie dus tis allemaal een beetje dubbel.



Annie suc6 met alles!!!





Es hoe is het nu met jullie?



Kaatje weet jij al iets???







Angela mooie echo foto’s .lief dat je zoveel aan me denkt…



Hou jullie op de hoogte!





liefs van mij