IVF/ICSI deeltje 10! Lustrum!

Jippie wat balen zeg…en het leek zo goed te gaan!? Zo zie je maar hoe je lichaam je voor de gek kan houden. :?

Ik herken jouw gevoel zeer zeker!!! Wij hebben in totaal 9 x iui gehad. De eerste 3 keer in eigen cyclus, toen 3 x met pregnyl en toen nog 3 x met Puregon en pregnyl. Dus iedere keer heb je weer hoop van nu gaat het misschien lukken omdat de procedure steeds veranderde. Toen waren we ook echt wel aan IVF toe, maar inderdaad het ging ook door mijn hoofd…dat is maar 3 x en dan…? Maar ik had wel meer vertrouwen in de IVF omdat je meer zekerheden krijgt zoals Rhi al zei. Je weet dat er bevruchtingen zijn ( en dat is al een opluchting, want dat wist je met iui ook niet of dat uberhaubt wel gebeurde)

Ik heb het fase voor fase, stap voor stap gedaan en ben niet op de zaken vooruit gelopen. Ik ben me pas in de IVF gaan verdiepen toen het ook echt zo was, om toch steeds maar het vertrouwen in de iui te houden :mrgreen:

Heel veel sterkte en we gaan weer super voor je duimen de volgende keer :thumbup: :pray:

Liefs Nic

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie steun! :-*

Es: Mag ik vragen waarom jij gekozen hebt voor de korte IVF-behandeling? Is het enige voordeel van de korte behandeling dat je minder hormonen spuit en ook minder lang? Kweek je dan wel een groter aantal follikels, of doe je dan een poging met ten hoogste een stuk of drie? Zijn de kansen op slagen dan even groot als bij een lange IVF? Kan het ook zo zijn dat je bijvoorbeeld eerst drie keer een korte IVF mag doen, en als die niet lukken dat je dan nog drie keer de lange versie mag proberen? Of moet je echt kiezen en worden er in totaal maar drie pogingen (van het een of het ander) vergoed?

Rennic: Bedankt voor je antwoord! Dus jij had na 9x IUI ook zoiets van: Oke, ik geloof het wel… We gaan door met IVF? Op zich zie ik niet eens zo heel erg tegen IVF op qua behandeling (ja natuurlijk wel tegen de punctie enzo). Maar gewoon het idee dat je dan nog maar drie kansen krijgt… Zover ben ik zelf nog helemaal niet. Ik zie IVF/ICSI toch een beetje als het eindstation en als dat niet lukt, wat dan? Hopelijk komen we nooit op dat punt, maar alleen al de gedachte dat we dan al bijna op het eindpunt van de behandelingen en onze kinderwens zijn… :shifty: Terwijl ik natuurlijk hier ook zie dat de meeste meiden toch zwanger zijn geworden door IVF en dat geeft me dan ook wel weer veel hoop.

Wij hebben qua follikelgroei, baarmoederslijmvlies en zaadkwaliteit best wel een goede kans om zwanger te worden met IUI. Maar ik heb zelf heel vaak het idee dat er ergens iets misgaat. Ik heb nu al heel erg vaak meegemaakt dat ik echt twee weken lang met hele typische zwangerschapskwalen rondloop, dat ik me ook echt zwanger en anders voel, en mijn ongi daarna is dan ook heel vreemd: heel hevig, met hele heftige pijnlijke krampen en heel erg veel bloedverlies. Wij krijgen steeds meer het gevoel dat er vaak wel een bevruchting is, of misschien gedeeltelijk dan, en dat ik daardoor wel op het HCG-hormoon reageer met die kwaaltjes. Maar dat het daarna weer afgestoten wordt: misschien omdat er ergens een chromosoompje dwarsligt en dat de bevruchting niet goed is gegaan, of dat mijn eicel dan misschien van te slechte kwaliteit is, of dat er iets met de innesteling fout gaat… Hierdoor denken we ook dat IVF/ICSI misschien een betere behandeling is voor ons. Omdat je dan toch de bevruchting kunt volgen, de beste eicellen worden gebruikt, en er worden ook meerdere bevruchtingen tot stand gebracht en de kwaliteit van de emmies wordt nagekeken. Misschien dat er met IVF/ICSI toch iets aan het licht komt, waardoor het met IUI niet lukt of steeds misgaat. Hoe denken jullie hierover?

Maar goed, we hebben nu eerst nog drie IUI-pogingen te gaan en daarna misschien nog wel drie. En als we wel “moeten” beginnen met IVF/ICSI, dan zitten we eerst ook nog met een wachtlijst van wel een halfjaar, denk ik. Dus dan hebben we ook nog genoeg tijd om aan het idee te wennen. Maar we hopen natuurlijk dat het alsnog met IUI gaat lukken! We gaan gewoon door en geven nog niet op!

Groetjes,

Jippie

Nog even een klein berichtje van mij…we hebben ons toch op de wachtlijst voor PGD laten zetten. We proberen het eerst zo, maar willen (mocht het nodig zijn) maar een zwangerschap af hoeven breken. Het is toch een kindje dat je weg laat halen. Blijkt het kindje inderdaad SMA te hebben, gaan we voor de IVF behandeling. Ik zie er wel tegenop, maar ik vind het wel de beste oplossing…

Jippie: wat jammer dat het mislukt is ! Volgende keer gaat het vast lukken Ik begrijp dat het vertrouwen minder wordt maar je weet maar nooit hoor…ooit ben jij aan de beurt! :-*

Afgelopen week de screeningsecho gehad, kindje was goed gegroeid en alles zit erop en eraan! Alles was goed… :smiley:

Heidi: ik had ook vanaf het begin een meegroei bh scheelt echt. Smeer je borsten in met olie na het douchen, tegen de jeuk.

Na het douchen even je borsten afspoelen met koud water (hard de tepels ). Verder spoel ik ook mijn benen af met koud water tegen eventuele spataderen.

Nog een paar weken en dan voel je je kindje misschien al bewegen!

Veel plezier bij het vertellen van het goede nieuws!

Rennic: je merkt wel dat de conditie wat minder wordt he? Ik ben normaal erg sportief maar als ik een trapje neem loop ik toch te hijgen!

Vanaf het moment dat ik een positieve test had heb ik niet meer hardgelopen. Dat wordt wat als ik straks na de bevalling weer aan mijn conditie moet werken… :?

groetjes

Afro

Roheryn: Sterkte met alles!

Afro: Gefeliciteerd met de goede screeningsecho!

Super, joh! Geniet er maar lekker van! Wanneer ben je eigenlijk precies uitgerekend?

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Het UMC is langzaam aan aan het overgaan op de korte behandeling. Ik heb 1 lange behandeling gedaan en toen een overstimulatie gehad. Mijn lichaam doet te veel zelf. Ik heb alleen geen eileiders meer dus vandaar de ivf behandelingen. Ik mocht de overstap doen omdat ik zo goed reageerde op de medicatie.

Je maakt tijdens de korte behandeling net zoveel of weinig eicellen aan als bij de langere behandeling, dus dat is geen enkel verschil. Je legt alleen niet meer eerst je cyclus stil om pas na een ongi weer verder te spuiten.

Verders resultaten hetzelfde heb nu 2 behandelingen achter de rug en 2 keer zwanger geweest alleen ging het tot 2 x toe in een vroeg stadium weer mis.

Groeten Es

Hoi Es,

Bedankt voor je antwoord! Het is me nu ietsjes duidelijker allemaal!

Wel vreselijk balen dat je zwangerschappen beide in een vroeg stadium zijn misgegaan! :cry: Dat vind ik echt heel erg voor je!

Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden en dat dan alles wel goed gaat! Ik ga voor je duimen, hoor!

Heel veel sterkte & succes met alles!

Groetjes,

Jippie

Dank je jippie en mijn duimen net zo hard voor jullie en dat je ivf maar niet nodig hoeft te hebben.

Fijne avond Es

hee hallo,

hier ben ik ook weer eens :stuck_out_tongue: ben de laatste tijd best ziek geweest en dus weinig op het net te vinden, maar het gaat nu weer goed met me :stuck_out_tongue: gelukkig maar want we gaan over ander halfe week al op vakantie en dan wil je niet ziek zijn he

hoe gaat het verder met iedereen hier??? ik zag op het lijstje dat er al behoorlijk wat dames zwanger zijn :thumbup: en er zijn er 3 met behandelingen bezich hoe gaat het daar mee dan?? ik hoop dat sraks alle dames zwanger mogen zijn

annie zit je al in je huisje???

rhi hoe gaat het met jou??ook al lang niks meer vanje gehoord

moon, ang, en tans hoe is het met jullie hummeltjes???groeien ze goed?? en hoe gaat het natuurlijk met jullie als kers verse mama’s

kaatje, hoe verloopt jou zwangerschap??is het zwaar met 2 hummeltjes in je buik?? hoelang moet (mag) je nog?

afro, fijn dat de screenings echo helemaal in orde was, heerlijk he om zoiets onwerkelijks ineens op het beeldscherm te zien

rennic en hoe is het bij jou??

jippie, zag dat het weer is mis gegaan met de iui behandeling, nu nog 3 behandelingen te gaan? en dan eventueel ivf/icsi nou ik hoop dat je dat bespaart blijft en dat ook jij snel zwanger wordt

roheryn het is allemaal best moeilijk he om zulke keuzes te maken, maar ik ga ook voor jou duimen dat alles goed mag gaan

shouka wanneer heb jij weer een ivf behandeling?? ik zag dat je er nu 2 hebt gehad, zal ook voor jou de 3x is scheepsrecht zijn,en dat ook jij snel zwanger wordt

heidi, en jij hoe verloopt jou zwangerschap???

zoals ik al zei hier gaat nu eindelijk alles weer een beetje beter, de blaasonsteking is nu zo goed als weg en de verkoudheid ook gelukig maar want ik was het ook wel zat om me zo ziek te voelen,

ik ben vanmorgen nog wezen bloed prikken voor de glucose en de hb, dat is standaard bij de zoveel weken, ach dat was ook zo weer achter de rug, ik heb er niet zo’n hekel meer aan, heb al genoeg spuitjes gehad :mrgreen:

over 3 en een halfe week hebben we een pret echo :inlove: :inlove: en kunnen we eindelijk weer eens naar ons beebje kijken, ik heb er zo’n zin aan, en over ongeveer 7 weken komt onz nieuwe badkamer alweer, hopelijk gaat die verbouwing ook een beetje snel want daar zie ik nog wel erg tegen op, die rotzooi en dat kabaal blhhhhhhhh

ik heb verder weinig meer te vertellen, dus brei ik dr maar weer een eind aan

groetjes kim

He meiden!

Hier gaat alles perfect…vandaag naar de verloskundige geweest en we hebben vandaag het hartje mogen horen! Echt een geweldig mooi moment :inlove: Zo apart. En af en toe hoorde je ook een bonk en dat betekende dat hij/zij druk aan het trappelen was :dance:

Echt SUPER!!! Het besef begint nu steeds meer te komen en…we zijn de 12 weken grens gepasseerd!

Kim, gelukkig voel je je weer beter…houen zo maar!

Es, heb je al uitzicht wanneer jullie weer verder mogen?

Kaatje, hoe is het met jouw? ben wel benieuwd!

Ik ga nu passion for fassion kijken…vind ik altijd leuk!

doei :-*

Goedenavond dames,

Hier ook een berichtje vanuit Noord-Holland!

Het is inderdaad een tijd geleden, maar ja…ik hou jullie wel allemaal in de gaten!

Rennic, geweldig dat je het hartje hebt gehoord, dat blijft geweldig om te horen gedurende je hele zwangerschap! Gefeliciteerd met het bereiken van de 12-wekengrens! Een mijlpaal! Krijg je ook een 20-weeks echo?Oftewel een screeningsecho? Dit gebeurt niet standaar geloof ik.

Blijven genieten hé!

Kim, wat gaat dat snel bij jou! Eigenlijk duurt het niet lang meer voordat jullie kleine komt! Spannend hoor!

Waar gaan jullie heen met vakantie? Fijne vakantie!

Wij gaan 8 mei naar het land van Bartje (Landall) voor een week en dan in september naar de Ardennen (tegen de franse grens aan).

Annie, hoe is het met jullie en het huisje? Zijn jullie weer helemaal gesetteld? :wink: Dat duurt nog wel ff voordat jullie weer rustig op de bank kunnen hangen.

Rhi, meid, jij zit vast en zeker iedere avond voor pampus op de bank! Ik las dat je ook last had van moeheid! Als ik daar aan terug denk; goh, wat was ik moe zeg tijdens mijn zwangerschap en de laatste maanden kwam het weer terug! Vond het echt niet leuk meer hoor. Maar je vergeet het snel hoor, zodra de kleine is.

Wanneer krijg je de 2e echo? 20 april??

Jippie, balen zeg! Ikzelf heb ook IUI-behandelingen gehad, moest er 6 doen, ik heb bij de 5e gesmeekt of ik alsjeblieft hierna over mocht naar de IVF-behandelingen! Ik had gewoon het gevoel dat IUI bij mij gewoon niet aansloeg en ik wilde zo weinig mogelijk tijd verliezen ivm leeftijd.

Dus ik mocht na 5x IUI over op IVF!

Es, ik hoop ook zo voor jullie dat de volgende raak zal zijn en dat het vruchtje gewoon blijft zitten en zal groeien tot een wolk van een baby!

Afro, fijn om weer iets van je te horen en wat heerlijk dat de screeningsecho goed is! Is toch weer een pak van je hart hé! Dat hadden wij ook, wij hadden een fijne echo-arts, zij legde alles rustig uit!

Hebben jullie het geslacht ook gezien?

Geniet er van!

Angela en Tans, hoe gaat het met jullie hummeltjes?

En de slapeloze nachten :wink: ?

Bij ons gaat het prima, Jeroen krijgt last van zijn tandjes pffftt…het wil maar niet doorbreken! Heeft nu echt last van zijn sprongetje!

Hij is alweer een half jaar!

Ik zal nog 2 fotootjes plaatsen!

Liefs,

Moon

oohh moon wat een heerlijk bekkie heeft jeroen toch ook,

en alweer een half jaar goh de tijd gaat idd erg snel

en jullie gaan er dus ook nog ff tussen uit heerlijk he

wij gaan een weekje naar cran canaria de 23 e, heb er ook reuze zin in…

Ahhhhhhh wat een doetje is het!!! lekker ding hoor!

Wij gaan 8 mei een kleine week naar Zoutelande en gisteren hebben we geboekt voor een weekje Denemarken in augustus. Heerlijk!

Trouwens, Land van Bartje is leuk, erg mooie huisjes. Wij zijn er afgelopen januari geweest. Was echt heel gezellig!

Ik ga snel weer werken.

:-* Nic

goedemorgen dames,

ik ben weer online!!!

we zijn over en er is nog heeeeeel veeeeeeeeel te doen.

maar ik vermaak me prima hier.

ook ben ik eindelijk weer is uit mezelf ongi geworden!!!zou het dan eindelijk weer de goede kant opgaan???

jippie:balen meid ik hoop op een goede volgende keer.

roheryn:heel veel sterkte.

moon:lekker ding is jeroen hoor.

kimmetje:blij te horen dat je je beter voelt.

meiden geniet van de zwangerschap die zwanger zijn en de rest succes met de behandelingen.

ik ga weer verder klussen.

groetjes annie

:inlove: :inlove:

Hallo Dames allemaal een fijn paasweekend!!!

Liefs van mij en pootjes Van Sammie en Balou!

Hoi meiden,

Jippie, wat ontzettend balen dat het niet gelukt is. Wij hebben 6 x iui gehad, maar ik had al bij de 3e poging het gevoel dat we hier niet verder mee zouden komen en dat we met ivf een grotere kans zouden hebben. En zie het resultaat!!! Bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat we evt nog 3 iui pogingen mochten krijgen maar dat zij van mening waren dat dat eigenlijk nutteloos zou zijn als het na 6 pogingen nog niet gelukt was. Maar dat zal per ziekenhuis verschillen. Je moet in ieder geval goed naar je eigen lichaam en gevoel luisteren en doen wat je hart ingeeft!!!

Moon, wat een heerlijk ventje is Jeroen. Geweldig!!

Byjou, wat een scheetjes!! Gaat het goed met Sammie?

Annie, heerlijk dat je nu over bent verhuist. Door al dat klussen kun je je even op iets anders concentreren en wie weet…

Kim, oh heerlijk cran canaria. geniet ervan!!!

Rennic, jij ook nog lekker een weekje weg. Ik hoop dat het weer een beetje meezit. Wat heerlijk dat je het hartje weer gehoord hebt!! Wanneer mag je weer terug komen?

Shouka, hoe gaat het bij jou?

Urs, was Donney al geweest voor zijn buisjes? Hoe was het gegaan?

Rhi, hoe gaat het met de zwangerschaps kwaaltjes???

Hier gaat alles super. :inlove: Dinsdag hebben we weer een echo gehad. Alles zag er goed uit. De blaas en de maag waren goed gevuld, het hartje klopte goed. Helaas hebben we het nog niet gehoord, de volgende keer toch maar vragen of dat ie het geluid van het echo apparaat even aan wil zetten :smiley: We hebben hele leuke foto’s mee gekregen.

Gisteren hebben we het verteld aan beide ouders en ze waren door het dolle heen en niemand heeft het droog kunnen houden. Zelfs de mannen hadden tranen in hun ogen. Kortom een perfecte avond gister!!

Ik heb nog wel last van mijn borsten met name als ik even geen bh aan heb, misschien dat ik van de week toch nog even naar de ha ga.

Iedereen succes!!!

Liefs Heidi :-*

Byjou: wat een plaatje, die 2 prachtige honden van je. Wat is sammie al groot zeg! Ik had nog het plaatje voor ogen dat ie puppy was… :inlove: maar nu is hij nog steeds zeer knuffelbaar hoor…

Moon: wat een lekker mannetje heb je toch…met die prachtige bruine ogen, dat wordt een echte casanova later :smiley:

Wij hebben aangegeven bij de echo dat we het geslacht niet willen weten, dus ze heeft er netjes’‘omheen’ gescreend, of hoe noem je dat…

Ik heb wel sterk het vermoeden dat het een jongen wordt, maar dat had ik bij mijn dochter ook, en dat is toch echt een meisje geworden hahaha…

Annie lekker aan het klussen in je huisje? Heb je daarna nog wel energie voor het andere klussen? :oops: Wat goed dat je ongi bent geworden, ik hoop dat alles weer goed op gang komt.

Heidi: ik hoop dat het niets ververvelends is met je borsten maar toch goed dat je even naar de huisarts gaat. Het kunnen van die vervelende kwaaltjes worden. Maar alles gaat goed met jullie kindje en daar ben ik erg blij om…wie had dat een half jaar terug nou durven hopen he…al die zwangere dames hier…ik vind het echt zo geweldig!!!

Rennic: met jullie kleine frummel gaat het ook goed…wat een heerlijk nieuws allemaal…ik geniet met jullie mee hoor…het gaat best snel allemaal…de eerste weken wist ik niet hoe ik ze door moest komen…en nu vliegen de weken voorbij…geniet ervan hoor! Fijne vakantie straks.

Kimmetje: blij dat je weer opgeknapt bent…en dan straks ook lekker met vakantie…ik ben jaloers!!! :mrgreen:

Roheryn: sterkte hoor! Ik duim voor je dat het allemaal goed komt…

Met mij gaat het verder goed…ben al 8 kilo aangekomen :shock: Mijn borsten zijn echt huge…maar verder voel ik me prima hoor. Ik geniet van de bewegingen in mijn buik…van de aandacht die ik krijg…babykleertjes kopen…zo onwerkelijk en zo heerlijk! Ongelofelijk dat het na die lange jaren wachten toch nog gelukt is.

Veel liefs meiden,

Afro

hoi hoi,

iedereen een goed paasweekend gehad???

hier druk aan de klus en poets in het huis.

heidi ik hoop het aan de ene kant wel aan de andere kant mag het ook wel na dat ik van de ad’s af ben want dat is wel beter ondanks dat er wel gezegt is dat het niet schadelijk is voor het kindje, maar ik heb zelf zo iets van hoe minder medicatie hoe beter. het krijgt al te maken met de thyrax(schildklier) die voor de rest van mijn leven moet blijven slikken en de insuline ivbm de diabetes.

hoe is het met jou verder???

aphro mijn energie is wel bijna iedere avond helemaal op maar voor dat “klussen” maken we gewoon tijd hoor. :stuck_out_tongue:

ben blij dat het zo goed met je gaat en geniet er nog van want voor je het weet ga je een nieuwe fase in.

chan wat is sammie al groot geworden!!! hoe is tie daar verder???

rhi:hoe is tie daar???en wanneer ben je weer is thuis??? tijgertje snapt er nl niets meer van :wink:

nou ik ga weer verder.

groetjes annie

Hoi meiden,

Ik meld me ook weer na een paar dagen Frankrijk :mrgreen:

We hebben ons prima vermaakt, ookal regende het best vaak…

Er is veel geschreven, zal me er zo nog in verdiepen…

Moon, wat een lekker manneke!!! :inlove:

Wij hebben besloten, als de cyste maandag bij de echo blijkt kleiner of zelfs weg te zijn, dat we er meteen weer voor willen gaan. Hopelijk gaat de gyn erin mee… Spannend hoor!!

Ik ben er weer helemaal klaar voor!!

Nu gaan we ff wandelen…doeeeeeeeeeeeeeeeeeg

ben ik ook weer eens weer

nicje wat een goed nieuws hey, ik jhoop ook dat de gyn een beetje mee werkt en dat julli eweer snel kunnen beginnen

annie, druk druk druk phoe kun je je al een beetje vinden in jullie nieuwe huisje, zal wel ff wennen zijn of nie dan ik moest er echt wel even aan wennen dat we zijn verhuisd (reed nog wel eens de verkeerde kant op hihihihi)

rhi, hoe gaat het met jou???je bent alweer 8 weken waauw wat gaat dat toch super snel

afro heeeerlijk he dat gevoel, het schiet bij jou ook al lekker op alweer 2 weken over de helft :dance:

hier gaat ook alles wel zijn gangetje, begin nu echt wel een helehele dikke buik te krijgen die ook wel eens in de weg zit hahahaha ik schopte laaste al de waterbakken om van de honden bij vrienden (die staan op de grond) ja ik heb ze gewoon niet zien staan :oops: :oops:

ze moesten er wel erg om lachen :mrgreen: :x

ik zla jullie eens weer een mooie foto van mijn buikkie laten showen let alleen niet op de tijger print :wink: :wink: die is nog van lucas hahaha