IVF/ICSI deeltje 10! Lustrum!

Roheryn wat een verschrikkelijk verhaal, ik zit hier gewoon te huilen achter de pc, natuurlijk kun je hier alles vragen wat betreft ivf/icsi

het is een zware behandeling zowel lichamelijk als psygisch, dat komt omdat je hormonen moet spuiten om een paar eicellen te ontwikkelen die ongeveer rond de 2.0mm moet zijn om verder te kunnen met de behandeling (je kan veel last krijgen van opvliegers en dat soort ongemakjes) als de eicellen groot genoeg zijn wordt een punctie datum me je afgesproken, om de eitjes uit de eileiders te prikken (gezogen) daarna worden deze eitjes bevrucht op het lab, en ongeveer 5 dagen later worden de bevruchte eitjes terug geplaatst met dan de zwaarste periode de wacht weken, deze duurt 2 weken vanaf de tp gerekend mocht je dan niet onguie zijn geworden mag je testen, ik heb er heel veel geluk mee gehad want ik ben door 2 behandelingen 2 keer zwanger geraakt de eerste is onze zoon geboren en ben nu zwanger van de tweede



als je in de index kijkt van dit forum als zwanger worden wat langer duurt staat ook een topic ivf/icsi daar staat van begin tot het einde wat ivf/icsi precies inhoud ik heb het wel heeeeeeeel ruim uitgelegd :wink:



maar alsnog hoop ik dat de testen goed uitwijzen en dat jullie het allemaal kunnen verwerken en rayen een heeeel mooi plekje kunnen geven in jullie harten

heel veel sterkte dikke :-* kim

Roheryn, ik kan je alleen maar uitleggen dat het bij mij reuze meeviel. Ok een punctie is nooit leuk en zeker niet zonder pijn maar telkens iets wat gelukkig in ongeveer een kwartiertje voorbij is. En echte napijn heb ik er ook niet van gehad gelukkig. De spuitjes die ik ervoor moest zetten zijn me ook reuze meegevallen alleen de allereerste keer bij de instructies is het even een drempeltje wat je over moet aangezien het niet natuurlijk is om jezelf te prikken. Maar alle keren daarna werd het al snel routine gelukkig.

Bij ons werden we 2 dagen na de punctie gebeld over het aantal bevruchtingen en de dag daarna mochten we de embryootjes ophalen.

Het meest vervelende is eigenlijk dat lange wachten daarna op de ‘uitslag’ of het wel of niet is gelukt.

Vooral dus dat laatste stukje is emotioneel best zwaar omdat je elke dag aan het ‘wachten’ bent en dat is nu eenmaal niet echt leuk. Maar verder viel het me vooral lichamelijk best mee. Een klein beetje opvliegers en een paar humeurwisselingen als ik alleen nog maar de medicatie spuit om de cyclus te onderdrukken maar dat ging bij mij telkens snel over als ik de stimulatie hormonen bij mocht spuiten. Verder blijft het natuurlijk voor iedereen anders want iedereen heeft een andere pijngrens.

Ik hoop voor je dat de uitslagen toch zo goed zijn dat jullie weer zelf zwanger mogen worden want dat blijft toch de mooiste manier!



Heidi bedankt voor je felicitatie! En Jippie ook, succes met die lange wachtweken!! Ik ga gauw even weer bijlezen want gisteren niet aantoe gekomen met een heeeel lange dag op de HH beurs :mrgreen:

Hallo meiden,



Effe een berichtje uit Noord Holland :wink: .



Rhi, ik ben nog steeds aan het duimen, maar ik ben er wel van overtuigd dat het bij jou ook goed zit!!! JIPPIEEEEEEEEEEEE…Toch wacht ik op een bevestiging d.m.v. een echo! Meid, wat duurt het dan nog lang hé voor je het kan zien! Ik leef echt intens met je mee!



Roheryn, ik heb jouw vreselijke verhaal gelezen! Ryan* is nu een heel mooi :**: aan de hemel. Ik denk echt heel vaak aan jou, Diana en Victoria. Ik hoop dat ik het niet mee hoeft te maken wat jullie hebben meegemaakt.

Zelf ben ik bij de 3e IVF zwanger geraakt van Jeroen! Ik moet zeggen dat mij ook zeer mee is gevallen, het is net wat Rhiannon zei: de prikken, de eerste prik is de drempel die je over moet komen, daarna gaat het echt vanzelf, ik heb geen last gehad van stemmingen, hormonen etc…de punctie heb ik onder een lichte narcose gedaan, ik heb dus geslapen! Het ergste is de wachtweken :roll: . Men, wat kunnen de 2 weken lang duren zeg! Ik zelf ben echt achter elkaar door gegaan, mede door mijn leeftijd! Dus geen tijd om bij de behandelingen geestelijk stil te staan. Mijn man heb ik op mijn 35ste ontmoet, wij zijn als het ware meteen aan het klussen geslagen, een half jaar later zijn wij de MMM in gegaan. Na ruim 4 jaar, 5 IUI-behandelingen en 3 IVF-behandelingen is Jeroen in ons leven gekomen. Emotioneel is later pas gekomen, maar dat wijt ik aan de zwangerschapshormonen :wink: !



Annie, hoe gaat het met inpakken? Offeh…wonen jullie al in het nieuwe huis?



Urs, hoe is het met Donney, en met jou?



Rennic, die moeheid herken ik echt uit de duizenden…meid, wat was ik moe de eerste maanden, maar ook de laatste maanden komt de moeheid weer terug hoor! Ik viel altijd in slaap tijdens de televisie! Gelukkig was dat het enige kwaal, o nee…ik had ook last van Carpaal Tunnel Syndroom! Heel gek, je vergeet een hoop hoor! Ook de pijn van de bevalling!

Geniet ervan! Niet van de pijn hoor, maar van de zwangerschap!



Angela, hoe is het met jou en Vito? Slaapt Vito al door?



Tans, hoe gaat het bij jou? en met Stijn?



Meiden, ik heb weer wat nieuwe foto’s van Jeroen geplaatst op de showforumpje!

Het gaat hier prima, het wordt echt een kereltje!



Liefs,

Moon

moon idd wat een heerlijk kereltje :inlove: :inlove: :inlove:



verder alles goed hier???met iedereen



rhi hoe voel jij je??ziek zzwak en misselijk

Roheryn, ik heb je verhaal gelezen en wat moet het verschrikkelijk zijn om zo iets mee te maken.sterkte in het alles een plekje geven.rayn is een mooie :**: aan de hemel en zal nooit vergeten worden.

ik kan je niets over de ivf vertellen omdat dat bij mij nog niet aan de orde is en ik hoop ook niet aan de orde zal komen maar dat weet ik in de toekomst pas.



rhi:hoe gaat tie???



moon:jeroen is al echt een lekkere bink :inlove:

ik ben nog druk aan het inpakken hoor en nee woon nog niet in mijn andere huis, daar ga ik acht april heen verhuizen en ik zal jullie van 7 tot/met 14 april moeten missen want dan word alles over gezet en heb ik dus geen internet.



hoe is het met de andere dames???



hier ben ik heel erg druk.maar ik hoef gelukkig niet meer extreem(04.00) vroeg mijn bed uit iedere dag dus wie weet helpt dat tegen mijn vermoeidheid.ow ja en al dat inpakken doet wonderen voor mijn lijntje ben 1 kilo in 1 week tijd afgevallen terwijl ik wel van de paaseitjes gesnoept heb :oops: :oops:



nou dames nog een prettige zondag ik ga vandaag naar mijnj andere huisje om mijn vriend te helpen met klussen.



groetjes annie

heey halloo



hoe was jullie weekend??? die van mij wel goed en gezellig :stuck_out_tongue: we hebben vandaag ff wat tuincentras gehad en we hebben leuke vleurige bloembollen gekocht voor in de tuin, hopende dat er ook nog wat moois uitkomt hihihi we zijn druk bezich geweest met planten hahaha ach de tuin ziet er nu al een heel stuk gezellier uit alleen mag van mij nu de blaadjes ook wel aan de bomen komen



we hebben vandaag ook een afspraak gemaakt voor de pret echo, die zal 8 mei zijn om 9.45 :dance: :dance: :dance: dan ben ik alweer 31 weken :shock: :shock: :shock: en dat is alweer over 6 weekjes sjonge sjonge als ik het zo bekijk vliegt de tijd toch ook echt wel om he

ach eerst nog ff lekker met zijn 3-tjes op vakantie naar de zon :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

ik kan al niet meer wachten tot het zover is heb er zo’n zin aan



nou mensen ik ga weer zie jullie morgen wel weer

toedelsssss

Hallo dames!



Sjee ik val elke ochtend na het ontbijt al bijna weer in slaap :oops: , maar ik ben onwijs gelukkig want na een paar dagen misselijk zijn is dat de enige zw kwaal die ik heb. En de test van vanmorgen (ja ik ben een muts ik weet het!) wist niet hoe snel die positief moest worden.



Ik ga vandaag maar even de lijst aanpassen want ook daarmee loop ik achter.



Es hoe is het met jou? Merk je dat je lichaam weer wat meer richting cyclus gaat?



Annie succes met verhuizen jee het lijkt heel lang te duren maar voor je het weet ben je echt over! :mrgreen:

Rhi, heerlijk he! Dus het misselijk zijn valt ook wel mee? Scheelt een boel.

En meid, volgens mij heb jij helemaal geen test meer nodig…je bent echt ZWANGER!!! Ik blijf heeel hard voor je :thumbup: dat alles zo blijft gaan!



Het gaat goed hier!

Jippie hoe is het met jouw? en Es?

Het wordt stilletjes hier…



Liefs Nic

Hoi meiden,



Het is hier inderdaad rustig. Nou ja, een goed teken, toch?

Hoe gaat het met iedereen?



Rhiannon: Voel je je al lekker zwanger? Volgende week maandag heb je toch de eerste echo? Spannend, zeg!

Ik ben zoooo benieuwd of het er één of twee zijn! :angel:



Rennic: Jeetje, jij bent alweer 10 weken! Nog eventjes en je bent de beruchte grens voorbij!

Gaat alles goed, geen bloedverlies meer gehad? Wanneer mag je weer voor een echo?



Annie: Succes met inpakken en verhuizen!



De rest van de meiden ook allemaal succes met alles!



Met mij gaat het wel goed. Nog 1,5 week wachten, zucht… Het gaat zooo langzaam, hihhi. Ik heb al wel wat vreemde dingetjes, die ik anders niet had: ik was gisteren de hele dag misselijk, ik had ook de hele dag honger, verder een spierpijnachtig gevoel in mijn buik, soms en steekjes en krampjes, en last van mijn borsten. Maar ik zit nog maar 4 dagen na de IUI, dan kan dat toch helemaal nog niet? Maar het lijkt me ook vreemd dat dat nog door de Pregnyl komt, want dat is alweer bijna een week geleden. De vorige keer had ik dit niet allemaal. En dan ga je weer nadenken en hopen. :shifty:



Ik moet morgen, vrijdag en zondag nog wel een kleine dosis (1500 IE) Pregnyl spuiten, weet iemand ook hoe lang dat in mijn bloed zit ivm kwaaltjes en het testen? Dat moet ik spuiten op dag 5,7 en 9 na de IUI. Kan ik daar ook “last” van krijgen, of is de dosis daarvoor te klein? En zou mijn ongi daarmee ook uitgesteld worden net als bij jullie met Progestan?



Groetjes,

Jippie

Rennic ja ik geloof ook wel dat ik zwanger ben hoor. De test was mega overtuigend. Maar kan niet wachten tot het maandag is hoor. Mannetje hier ook niet geloof ik. Ik las dat je geen bloeding meer gehad hebt! Dussuh :thumbup: toppie!



Jippie, ik weet (door zelf te testen) dat de dosis voor de punctie (10.000 EH) ongeveer 10 dagen in je bloed blijft zitten. Hoe dat dan met lagere doseringen werkt weet ik eigenlijk niet. Als je op dag 9 de laatste dosering mag zetten dan denk ik dat op dag 14 het ook wel uit je bloed zou moeten zijn want anders zou je toch ook geen thuistest mogen doen?

En anders zou ik je alleen maar kunnen aanraden je gyn even te bellen, wie weet mag je zelfs wel een bloedtest laten doen dan heb je nog weer meer zekerheid :wink:

Hoi allemaal,



Hier eigenlijk niets te melden, begin eindelijk een beetje bij te komen en na een heftige ongi gehad te hebben vorige week, hoop ik dat ik mijn cyclus weer op pak op dag 25 en dan alles weer ok is zodat ik weer kan gaan starten. tot die tijd heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen. heb het erg druk op het werk dus ben niet zoveel op de pc. wel lees ik regelmatig snel even hier door dus blijf zo op de hoogte.

Maar goed zoals al meerdere schrijven het is momenteel erg rustig.



Groeten Es

Ik zal me ook weer eens melden…



Hier is ook alles rustig, de meds doen hun werk, ben niet meer ongesteld geweest, dus neem aan dat het werkt :wink:

Voel me moe, leuke bijwerking, maar verder niks geks.



Wel heb ik er een beetje moeite mee om hier te komen merk ik. Dan moet ik weer stilstaan bij de mislukte poging en dat wil ik niet meer. Ik was ook 10 weken zwanger geweest was het gelukt, maar ik mag zo niet denken van mezelf, heb ik niks aan.

Vandaar dat ik wat minder kom. Ik richt me vnl op leuke dingen, dan is het wachten ook goed vol te houden (we willen weer beginnen)



Nic en Rhi ik ben ONT-ZET-TEND blij voor jullie!! Heerlijk



Maar zoals ik al zei, we zijn bezig met ons te richten op leuke dingen. We gaan nl trouwen en we hebben een datum!!! 6 oktober dit jaar zal de grote dag zijn!!! :mrgreen: :inlove:

We gaan vrijdag kijken bij het kasteeltje, om naar de zalen te kijken, als het bevalt gaan we een datum plannen voor de ondertrouw…

Ik ben helemaal enthousiast, heb er erg veel zin in :dance:

waaaaauuww nicje van harte gefeli met jullie voorgenomen huwelijk :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: kijk dat zij natuurlijk ook hele leuke berichten, mijn nicht die gaat ook op 6 okt trouwen, zij is ook bezich om zwanger te worden (ze schrijft mee in het iui tpocic)

hopen dat jullie straks allebij een mooi buije hebben :wink:

Jahaaaa Nicje gefeliciteerd!! :mrgreen: Een kasteeltjeshuwelijk met alles erop en eraan! :dance: Wordt het ook helemaal in ‘thema’ of wordt het puur de mooie setting en achtergrond van een kasteel?

Wij zitten er ook aan te denken om ergens in juli of zo te trouwen. Welliswaar absoluut niet uitgebreid, op de meest goedkope dag op het gemeentehuis en daarna een klein beetje een feestje en etentje met beste vrienden en familie.

En ja niet verder denken aan hoe het had kunnen zijn is echt het moeilijkste na een poging hoor. Gevoelsmatig is het toch echt enorm anders dan wanneer je in een natuurlijke cyclus ‘gewoon’ probeerd zwanger te worden. Ik zeg altijd dat na een IVF je een ‘beetje zwanger’ bent. Maar net wat je zegt lekker richten op die bruiloft die ongetwijfeld schitterend gaat worden en daarmee ook gelijk lekker afleiding bezorgt.

Hadden jullie trouwens al een kasteel in gedachten? (mijn vriend houdt toevallig de site bij van alle kastelen die in Gelderland staan dus ik ken er wel een paar en mijn favo is Doorwerth :inlove: )

Hallo Allemaal



Alles goed? Vrijdag mijn eerste werkdag ben benieuwd Stijn gaat dinsdag en donderdag naar de creche, ben benieuwd hoe dat zal zijn. De sfeer was wel goed dus het zal wel goedkomen.



Nicje, kan me wel voorstellen dat het voor jou moeilijk is om hier te komen maar je hebt iets moois om naar uit te kijken, je trouwdag !!! :inlove:



Ik zal nog even een foto van mijn kanjer plaatsen…



Groet Tans

nicje gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!!



en het stil blijven staan na een mk doe ik zelfs nu nog wel is na 3 en 2 jaar hoor. het hoort erbij, maar de diepe pijn wordt minder alleen het gemis blijft.

concentreer je maar lekker op het organiseren van je trouwdag.



groetjes annie



ps:mijn huis staat vol met dozen en nog is niet alles ingepakt :shock:

hoi hoi,



nicje gefeliciteerd met jullie voorgenomen trouwplannen, ook ik ben in oktober getrouwd en we hadden prachtig weer, dus duim ervoor dat jullie dat ook hebben.

Nou rhi ook jij gefeliciflapsteerd met jullie trouwplannen.



Groeten Es

Rhi jij ook gefeliciteerd… :inlove:



Hier in Helmond kun je trouwen in het kasteel. Daarna willen we het feest/receptie geven in een restaurant in Eersel.

Beetje op de centjes letten is wel wenselijk :wink:

Korte impressie van de dag:

  • 1400 (ongeveer) trouwen
  • foto’s maken (hopelijk krijg ik hubbie zover om foto’s te laten maken in de koeienstal bij een vriendin :wink: :mrgreen: )
  • de hele bubs naar het restaurant
  • taart aansnijden (en opeten :mrgreen: nual zin in :mrgreen: )
  • ff babbelen en dan eten (rond 1800)
  • vanaf 2000 tot ong 2300 feest/receptie



    Dit is de planning, maar of het zo gaat lopen is nog maar de vraag… duurt nog ff voor het zover is…



    Oh en Kim… ik heb jouw foto nog eens bekeken op het showforum… Wat een toeter zeg!! Mooi hoor!!!



    Ik ga lekker bankhangen…en opdrogen, we hebben net een stuk gefietst en natuurlijk begon het HEEEEL hard te regenen :mrgreen: :roll:

He Nicje,



Sorry dat ik inbreek :oops: maar ik zag dat jij ook 6 oktober gaat trouwen :slight_smile: :slight_smile: toevallig…

Wij trouwen ook om 14.00 uur in een kerkje, daarna foto’s maken…dan gaat de hele meute naar hotel/restaurant, ff wat drinken, tegen 18.00 uur een hapje eten & om 20.00 uur begint het feest tot 24.00 :slight_smile:



Groetjes Suus

Nicje: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! :-*

Het programma ziet er erg leuk uit, moet ik zeggen!



Wij hadden het wel vergelijkbaar, wij zijn op 4 september 2003 getrouwd.

  • 's Ochtends kwam hubbie me bij mijn ouderlijk huis halen.
  • Daarna hebben we foto’s laten maken bij een landgoed, in een weiland en in een park/bos.
  • Daarna geluncht bij mijn ouders.
  • De genodigden kwamen 's middags bij mijn ouders, we zijn in een stoet naar het gemeentehuis gereden.
  • We zijn om 15 uur getrouwd.
  • Daarna in stoet naar een restaurant/boerderijtje waar we het feest hielden. Daar hebben we eerst met de genodigden koffie en gebak gehad.
  • We hadden een receptie van 17-19 u voor kennissen, collega’s, ed.
  • Na de receptie hadden we een lopend warm buffet voor de directe genodigden.



    Het was een superdag, heel intiem. Fantastisch weer gehad, alles was perfect! :inlove: :smiley:



    Wanneer ga je voor een trouwjurk kijken? Of doen jullie daar niet aan? We willen wel foto’s zien, hoor!



    Rhiannon: Jij ook gefeliciteerd! Maakt niet uit als je wat minder uitgebreid trouwt, hoor! Het kan op zoveel manieren, en het kost een hoop geld. Wij hebben er eerst een paar jaar voor moeten sparen, en we hebben het niet eens overdreven duur gedaan! Overdag hadden we maar een stuk of 20 genodigden mee, die waren er ook tijdens het buffet. Dus heel gezellig en intiem, gewoon de naaste familie. En de rest hebben we voor de receptie uitgenodigd. Waarom mensen de hele dag meenemen en volstouwen met eten en drank, als je ze anders nooit ziet? :mrgreen: Het moest ONZE dag worden, dus we hebben het precies zo gedaan zoals we zelf wilden. En het was echt een perfecte dag!



    Groetjes,

    Jippie