Spannend hoor Joanne! Ik neem aan dat je utrogestan gebruikt sinds de punctie? Dat kan je menstruatie ook nog wel eens uitstellen. Soms ook niet hoor want bij mij kwam het gewoon ‘normaal’.
Morgen heb je twee weken geleden de punctie gehad? Hopelijk ben je hartstikke zwanger. Wanneer ga/mag je testen?
Lieve lieve Maya, met tranen in mijn ogen lees ik je bericht, meid ik heb er geen woorden voor, ik vind t zooo erg voor jullie!!!
Ik wil jullie beide ontzettend veel sterkte wensen voor nu en voor later.
Gelukkig kunnen jullie bij elkaar terecht…veel kracht gewenst :hug: :hug:
Ik had geen mail meer gehad, en ben ook behoorlijk druk geweest de laatste tijd, ik probeer weer vanaf hier mee te schrijven.
Ik heb wel alles teruggelezen maar t blijft even niet hangen…moet t bericht van Maya ffkes laten bezinken…kan altijd zo woedend worden op deze momenten…zooo oneerlijk allemaal.
Corien even in een ander bericht, gefeliciteerd meissie met jullie 2ling…wat wonderbaarlijk zeg :inlove: :inlove:
Ohja en wil Jippie even ontzettend veel sterkte wensen met de chemokuur. :hug: :hug:
voor de rest :hug: :hug: :hug:
Hoi, ik kom hier ook schrijven, want wij gaan in mei beginnen met icsi. We hebben 3 iui pogingen gehad en aangezien het zaad slecht is van mijn man, gaan we over op icsi. Donderdag 6 mei hebben we intake gesprek in Dusseldorf. Daarna kunnen we direct beginnen nadat ik ongi ben geworden. Ik kan dan in Hengelo naar de gynaecoloog voor de echo’s. Punctie en terug plaatsing wordt in Dusseldorf dan gedaan. Heel spannend allemaal. Ik heb ook bij de iui club geschreven, maar dat is al weer een tijdje geleden, aangezien ik het eerst allemaal moet verwerken. Nu kan ik er weer redelijk goed mee om gaan. Het wordt gewoon heel spannend.
Alle anderen succes, sterkte en veel geluk.
Jippie hoe is het? Ik hoop dat het enigszins meeviel?! :silenced:
Sterkte maar weer met beter worden. :-*
Fieke, welkom hier en heel veel succes gewenst met de ICSI!
Fieke welkom hier meissie…heeel veeel succes alvast met de Icsi, spannend allemaal he
Jippie hoestie??
Lieve maya
dat is even schrikken. Ik had zo gedacht dat het deze x goed zat, maar helaas. Het lijkt net of zakt alle grond onder je schoenen vandaan.Ben blij dat jullie elkaar steun kunnen bieden.Ik wil jullie vanaf hier veel sterkte toewensen en een grote :hug: voor jullie beide
Jippie
hoe is het gegaan??? veel sterkte meid.
Fieke
Heej meid. wat leuk dat je met ons mee gaat kletsen
Veel succes alvast met de icsi behandeling. Mocht je vragen hebben. je kunt ze hier altijd stellen.
Corien
een tweeling . gefeliciteerd. wie had dat gedacht, superr he… geniet ervan.
Natasja
ik las dat je in april gaat beginnen met een icsi behandeling… wanneer mag jij je eerste prik gaan zetten? Ik de 10e. spannend he. het komt al aardig dichtbij. alvast veel succes.
Joanne
hoe is het met jou??? Als het goed is zit je nu 2 weken na de punctie toch??? heb je al getest??? ben benieuwd. hopelijk heb je ons goed nieuws te vermelden… ik duim voor je
Ik hoop dat ik niemand ben vergeten en mocht het zo zijn. het spijt me. valt ook niet mee zoveel er hier word geschreven
Hier gaat het weer een beetje. nadat ik hier voor het laatst heb geschreven is er alweer veel gebeurd. ik had die middags grote ruzie met mijn moeder omdat ie zonodig naar de winkel moest in de tijd dat mijn vader thuis zou komen. Ze had genoeg tijd in de ochtend maar dan ligt ze liever op bed :evil: Maar goed. ze hebben het met de buren op kunnen lossen. een paar uur later kreeg ik een sms van mijn broertje. (half 6 s’ avonds) of ik zo snel mogelijk naar mijn vader kon gaan en hem eten wilde geven want mijn moeder lag in het ziekenhuis. (gebeurd vaker) wij geloven er niet echt meer in. Ze lijdt aan een ziekte waarin je inbeeld dat je ziek bent om aandacht te krijgen) nou goed. ik de pee in. waarom nu. alles aan de kant en gezorgd dat mijn vader zijn natje en droogje had. we kregen te horen dat ze een nacht moest blijven( bleek later op eigen verzoek te zijn :evil: ) de volgende dag. (haar eigen verjaardag) Wij zouden alle visite al afbellen totdat mijn moeder weer thuis kwam. Nee, het feest gaat door… :shock: wij al helemaal verrast van. ow kan dit wel dan… mijn man en ik keken welkaar aan van… ok… vreemd…
we hebben er maar niks van gemaakt maar tjonge tjonge tjonge… vreemd allemaal… momenteel is het weer wat rustiger maar mijn moeder en ik zitten echt niet meer op 1 lijn. ze lijkt zo van ons vervreemd te zijn sinds mijn vader in een rolstoel is gekomen… echt onwerkelijk… sorry voor mijn geklaag maar moest even mijn ei kwijt…
Nog eventjes en dan mogen we weer beginnen met de icsi behandeling :dance: spannend…
liefs knuffeltje
Hey meiden,
Wat maken we allemaal veel me hè…
Zit nog steeds middenin onze eerste ISCI-poging. Vanaf afgelopen vrijdag spuit ik Puregon en afgelopen zaterdag is er Orgalutran bijgekomen…elke avond dus twee spuitjes.
Nu had ik vanmorgen weer een echo en totaal zijn er zo’n 5 grotere follikels van 10/11cm, ze moeten nog wel wat verder gaan groeien dus. Alleen zitten er aan elke kant totaal zo’n 20, das wel erg veel, dus misschien moeten we stoppen. Ze hebben nog overlegd of ik minder moest gaan spuiten, maar ik werd net gebeld dat dat niet nodig is. Vind het dus erg spannend of alles goed blijft gaan…brr wat een onzekerheid telkens! Voel m’n buik zo af en toe wel goed. Wie heeft hier ook ervaring mee???
Joanne, ben ook erg benieuwd hoe het met je is…duim zeker ook hard voor je!!
Fieke, jullie hebben dus al heel wat achter de rug, succes met de icsi!!
En knuffeltje, jij zit ook in een lastig pakket zo te lezen…maaruh heeeel veeel sterkte én succes met de icsi :thumbup:
Annie, hoe is het met jou?, gelukkig komt vriendlief vanavond weer terug zie ik!
En Maya, moet nog steeds ook aan jou denken hoor, nog een paar :hug: van mij, ook al ken je me nog niet zo goed.
Ga weer even verder met werken, vanavond nog even gezellig bij pa & ma op bezoek voor wat afleiding .
:-*
Fieke welkom! Spannend en idd wat meer reistijd voor jullie. Doen ze ook Assisted Hatching dat je voor Dusseldorf hebt gekozen?
Jip je was vandaag in mijn gedachten! Hopelijk valt ook deze kuur mee zonder de ellendige dag 4 en 5!
Knuffeltje pffff meis je kunt er wel 1 gebruiken zeg :hug: Munchhausen sucks meis en dan nog de zorgen om je vader. Fijn dat je iig straks weer mag beginnen! Een lichtpuntje!
Madelon ow spannend zeg! Als die anderen niet mee gaan groeien (of iig niet teveel) dan zit je met een stuk of 5 mooie follikels wel goed voor een mooie punctie! Hopelijk blijft de rest rustig. :thumbup:
Hier vandaag ook weer akkoord gekregen. Dus hoppa de Gonal erbij, dag hoofdpijn. 9 april gaan we eens kijken wat het allemaal oplevert. Dat zal ws allemaal gevoelsmatig best snel gaan aangezien de Paasdagen ertussen zitten.
Natasja zie je ertegenop of is het juist prettige afleiding met je werk etc? Hoop het laatste!
Kleine man ligt net in bedje, koffie is in de maak en het is alweer bijna spuitjestijd. Vandaag op tijd naar bed want vanmorgen was ik al om 6 uur wakker… :shifty:
Ineke hoe gaat het met werken??
Knuffeltje,
Een knuffel voor jou :hug: Lijkt me niet niks als je moeder zoiets heeft.
Madelon,
Wauw 20 aan elke kant! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen en hoop voor je dat alles gewoon door kan gaan.
Joanne,
Hoe gaat het met je?? Hopelijk ondertussen positief getest?
Fieke,
Welkom hier. Succes met jullie eerste ICSI.
Rhiannon,
Vervelend dat je hoofdpijn kreeg van de Gonal. Hopelijk gaan er een mooi aantal follikels groeien.
Jippie,
Het is even helemaal langs me heen gegaan dat je weer een chemo had dinsdag. Ik hoop echt voor je dat de klap deze keer uit blijft. Sterkte de komende dagen :hug:
Maya,
Gewoon even een knuffel voor jou :hug:
Ik ben vast weer iemand vergeten sorry daarvoor.
Hier gaat het bagger. Ik heb al sinds mijn menstruatie begon hoofdpijn die maar niet over wil ook last van een opgeblazen buik en buikpijn. Eergisteren werd ik ineens heel erg moe, even later begon ik te rillen en kreeg ik koorts. 'S nachts kreeg ik ineens enorme maagpijn en heb ik de hele nacht wakker gelegen. Volgende dag tot 1 uur op de bank geslapen en toen ging het weer wat beter. Koorts is weg maar afgelopen nacht kreeg ik weer maagpijn :eh: Naja gisteren zou ik een afspraak bij de gyn hebben (follikelmeting en gesprek) maarja ik stond zo wankel op mijn benen dat ik heb afgezegd. Morgen is mijn nieuwe afspraak maar moet morgenochtend ook een ovulatietest doen. Normaal is mijn ei altijd maar je zal zien dat ie nu precies heel vroeg is. Daar komt bij dat ik ook niet precies weet wanneer dag 1 van mijn cyclus was. Ik hoop maar dat de gyn zegt dat ik dit keer progestan mag en anders laat ik de tp ook niet door gaan. Ik ben benieuwd morgen. Mijn vriend gaat mee en ik heb gezegd dat hij zijn mond ook eens moet open trekken (want ik durf dat nooit :oops: ).
Hoi, op zich hebben wij niet zelf voor Dusseldorf gekozen. Wij waren met iui bezig in Hengelo en nu moeten we door. We kunnen wel kiezen, maar Hengelo staat in verbinding met Dusseldorf. Dan kun je wel kiezen voor Zwolle, maar dan moeten we naar Enschede en begin je weer van voor af aan. Daar zitten we echt niet op te wachten. Nu kunnen we in mei al voor intake gesprek en dan kunnen we daarna in principe direct beginnen. Dan gaan we voor metingen en bloed prikken wel naar Hengelo en de punctie en terugplaatsing doen ze in Dusseldorf. Ze doen ook assisted hatching, moeten we wel zelf betalen, net als de punctie onder narcose. Dat vinden we niet erg. Maar nu doet mijn verzekering een beetje moeilijk. Ik ben verzekerd bij cz. Daar moet ik nog even achteraan, dat ze dit niet kunnen maken en dat ze het gewoon moeten accepteren. Anders duurt het nog maanden, denk ik. Iemand ervaring met Dusseldorf?
Hoi meiden
Mag ik me ook in dit topic aansluiten???
Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat we aan IFV gaan beginnen.
3 mei heb ik een afspraak met de gyn om het verdere behandelplan op te zetten.
Dat die afspraak in mei is is mijn eigen keus (en die van mijn vriend) omdat we eind april op minivakantie gaan en eerlijk gezegt moeten we het ook nog een beetje laten bezinken. Er komt gewoon een hoop op je af.
kus Jannigje
Jannigje: welkom hier meissie en natuurlijk mag je je aansluiten bij ons.
Hoewel ik liever had gehad dat t niet nodig was geweest.
Spannend zeg voor jullie…eerst ff lekker op vakantie en dan op naar jullie eerste Ivf.
Fieke: hopelijk wordt t opgelost met t Cz, ik ben daar trouwens ook verzekerd.
Ik heb geen ervaring met Dusseldorf maar heb er wel goede dingen over gehoord.
Purpled ff een dikke knuffel :hug: voor jou meissie…laat hem idd maar eens zijn mond opendoen, dat die arts niet moeilijk doet en je gewoon die Progestan geeft.
Rhi spannend , binnenkort je eerste Fm, ik ben benieuwd naar de score
Ik vind t werken heerlijk, dit was alweer de derde week en vind de afleiding echt lekker…alleen merk ik wel dat halve dg niet te doen zijn, iedere dag moet Odin nu weggebracht worden en dan worden t al gauw hele dg omdat de oma’s dan net iets leuks aan t doen zijn met hem.
Ik wil nu gaan proberen om 2 hele en 1 halve dag te gaan werken maar dat moet ik eerst ffkes overleggen met stagebegeleidster waar ik volgende week bij stage ga lopen.
Madelon: wow aan iedere kant 20 , ik ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk mee gaan doen…spannend zeg!!
KNuffeltje: wij beginnen als t goed is idd deze maand met onze eerste Ivf-poging, geen Icsi
Ik heb nog niks gehoord, maar dat zal niet meer lang duren eer ik een oproep krijg.
Wow jij mag de 10de beginnen, dat is al heeeeeeel snel, ben je erg zenuwachtig???
Sjemig wat erg zeg wat er allemaal bij je ouders afspeelt, vind t wel erg zielig voor je vader zeg, lijkt me ontzettend moeilijk om met iemand te leven die Munchausen heeft.
Heeel veel sterkte meissie :hug:
Meiden ffkes een vraag, ik lees hier zoveel verschillende dingen.
- wie mag er tijdens de 2wachtweken sex hebben??
Wij mogen hier van het Azm absoluut na de TP tot 2wk erna geen sex hebben.
- ik lees vaker dat meiden nadat ze een positieve uitslag hebben gehad dat ze mogen stoppen met de progestanbolletjes.
Ook hier in t Azm is het een regel om deze door te nemen tot aan de eerste echo met 6wk.
Hoe is dat bij jullie allemaal??
Verder druk hier met vanalles en nog wat.
Ohja ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd bij Moeders voor Moeders
voor de functie van Informatrice, en nu ben ik uitgenodigd voor een gesprek op 14April, ik hoop zoooooo dat ik erdoorheen kom.
Dan zou een 2de gesprek volgen en dan hoor je of je wel/niet aangenomen bent.
Spannend hoor
T wordt geen vaste baan, tis meer op freelance basis, maar leek me enorm leuk om dit te gaan doen.
Duimen jullie voor me mee.
:hug: voor iedereen
Sjemig Jannigje! Ik wil je overal wel tegenkomen maar hier was ik je liever niet welkom gaan heten meis! :-*
Natas hier geen restricties hoor vanuit het ziekenhuis. Gemeenschap is gewoon toegestaan. Meestal heb ik er zelf niet zo’n zin aan, eerst de punctie natuurlijk en tegen de tijd dat dat ‘klaar’ is slaat de spanning toe.
Progestan is hier normaal gesproken t/m de eerste echo rond de 7 of 8 weken. Andere ziekenhuizen doen het tot de 8 weken en dan langzaam afbouwen zodat je met 10 weken helemaal zonder bent. Ikzelf ga dus langer door, tot een week of 12 en met langzaam afbouwen (zeg maar een week 3x per dag 1 ipv 2, dan 2 x per dag 1, daarna nog 1 x per dag 1 en zo bouw ik dus vanaf week 9 ong af afhankelijk van hoe ik me voel, soms stel ik dat een weekje uit en doe dus in week 13 nog 1x per dag.
Bewezen is geloof ik maar erg weinig op dat vlak helaas. Mijn idee is dat ‘ergens’ tussen week 8 en week 12/13 de placenta zo goed gevormd is dat je geen progestan meer nodig hebt. En dat is dus gebaseerd op vooral gevoel.
Ik duik zo mijn bedje in, even de Mentalist afkijken en dan kan ik er wel liggen. Morgen is het alweer goeie vrijdag zeg! :shock:
Trusten dames!
Even snel, ga zo slapen…
UMC Utrecht is het tot 12 weken p.-bolletjes inbrengen. En over geen sex is bij mij onbekend.
Ik ga slapen, ik ben zó moe.
Truste allemaal en heel veel succes en natuurlijk voor diegene die het nodig hebben: :hug: :hug: :hug:
Meteen even antwoord op de vragen van Natasja
- hier werd seks afgeraden. Ze weten het nog niet precies, maar het zou kunnen dat de samentrekkingen van je baarmoeder als je klaar komt, het bemoeilijken voor de embryo om in te nestelen. Dit is dus wel een "we weten het nog niet zeker, dus doe het voor de zekerheid maar niet"advies.
- Progestan hier met een verse poging tot aan de test en bij een cryo-poging tot 12 weken.
En ik duim zeker mee voor die baan! :thumbup:
Jannigje: welkom hier. Altijd dubbel om iemand te verwelkomen. Gezellig voor het kletsen, maar de reden waarom hè…
Op de eerste pagina van dit topic kan je zien waar iedereen zo’n beetje mee bezig is.
Purpled: inderdaad, je poot stijf houden is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Hoop wel dat jullie het kunnen doen. Ook voor je eigen rust wel erg belangrijk.
Rhiannon: alweer volop aan het spuiten dus. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Madelon: spannend zeg. Als de rest zich een beetje rustig houd, heb je straks inderdaad een mooie score :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jippie: hoe gaat het met jou? :hug:
Maya: :hug: Heb vaak aan je moeten denken zeg… wat is het toch kl*** dat het zo heeft moeten lopen…
helaashelaas…werd vandaag gebeld dat ik moet stoppen met deze poging. Vanmorgen had ik nog een fm (aan elke kant ca. 25 eiblaasjes met totaal 10 die groter dan 14 cm waren) en ze wilde ook dat ik toch bloed ging prikken en jahoor, waardes zijn dus te hoog. Ik had een kort schema dus ze hadden het niet verwacht, m’n eierstokken reageren gewoon heel erg op de puregon…waarschijnlijk pas eind juni weer beginnen :wall: wat duurt dat nog lang!! En nu moet ik ook nog 5 dagen Orgalutran blijven spuiten…brr echt geen pretje
nou moest ff m’n verhaal kwijt. Én super veel succes voor de andere die er middenin zitten :thumbup: !!
Jee zeg, pas eind juni verder!!! Waarom moet je zó lang wachten? Echt balen dat je poging afgeblazen moet worden. Wel fijn met de nieuwe regels dat hij niet als poging telt (ben erg van het positieve van dingen zien) :hug: Sterkte de komende tijd.
Jeetje Madelon wat balen zeg! En dan ook pas over zo’n tijd weer beginnen… :hug:
Jannigje,
Welkom hier. Balen dat jullie nu ook IVF moeten. Ik hoop dat het snel mag lukken.
Natascha,
Over seks is tegen ons niets gezegd dus ik neem aan dat het gewoon mag en de progestan gebruik je bij ons 15 dagen vanaf de punctie.
Jippie,
Hoe gaat het met je? De klap is toch nog gekomen?
Vanochtend dus naar de gyn geweest en kreeg een gyn die ik eigenlijk nooit heb. Dus hij wilde meteen gaan kijken en ik zei: ja voordat we gaan kijken wil ik eerst even zeggen dat ik niet verder wil met een cryo tp als ik geen progestan mag. Uitgelegd dat ik zo snel al ongi geworden was. Hij zei meteen dat het toch niets hielp, dat als ik zwanger wordt met utrogestan ik het zonder ook geworden was en als ik zonder utrogestan zwanger zou worden ik het met ook wel zou worden. IK zag de zag de bui al wel hangen maar toen zei hij: Maar ja als jij het graag wil dan mag het hoor ook al heeft het geen zin. Dat viel wel ff mee zeg :lol:
Bij de fm was nog helemaal niets te zien. Hij zei dat het leek alsof we pas op dag 5 zaten. Terwijl ik al op dag 11/12 moet zitten ongeveer. Bloed laten prikken en nu willen ze me zondag toch even terug zien. Ik vond dat wel vreemd want als er nu nog niets te zien is dan zou je toch niet verwachten dat er over 2 dagen ineens een mega follikel is. Of zou in mijn bloed te zien zijn dat er toch wat gebeurd?
He gatver Madelon wat balen!! Tof dat je zo goed te stimuleren bent (herken het van mezelf ik moet altijd lagere doseringen spuiten en de eerste keer zat ik met niet 10 grote met eitjes gevulde follikels maar met 35 stuks en dan nog een zooi klein spul zonder eitjes erin) maar ik neem aan dat het later wordt omdat al die follikels weg moeten zijn. Anders zet je jezelf weer op voor een vette overstimulatie meis! Dat wil je echt niet. :hug: Ze gaan ws ook een lagere dosering voor je bepalen. Hopelijk mogen jullie in juni gaan voor een heel mooie punctie!
Danielle goed van je!!! Balen dat je gyn er zo negatief over is maar tsss je hebt iig hoe je het hebben wilt! Hmmm op dat malle eitje na…mss groeit ie aan de ‘achterkant’ van je eierstok. Dan kan een gyn wroeten wat ze willen maar krijgen ze dat eitje niet in beeld. Hopelijk geeft de bloedtest meer uitsluitsel. :thumbup:
Jippie meis hoe is het gegaan en hoe is het nu? :-
Hier gezellig aan het spuiten van de Gonal. Meestal is het al snel dat mijn hoofdpijn dan weg is, maar het zit er nog een beetje te zeuren. Nu ja het zal wel, mss is het morgen wel over. Een goeie nacht slapen wil ook nog wel eens helpen. Dames heel goeie paasdagen! :-