IVF/ICSI deel 14

Hoi meiden,



Hierbij een nieuw deeltje!



Bezig met behandelingen



Ineke

Door nieuwe tumoren in de eierstokken is IVF in eigen cyclus van de baan. Op 1 maart '10 opnieuw een buikoperatie gehad waarbij één eierstok is verwijderd. Twee IVF-behandelingen helaas niet gelukt. In september-oktober spontaan zwanger geworden, maar helaas met 6 weken geeindigd in een miskraam. Eerst onderzoeken nav de miskramen. Begin 2011 verder met een cryo-terugplaatsing. Zwanger, uitgerekend op 12 november!



Jannigje

Mamma van Stein. In oktober '08 met de pil gestopt. Oktober '10 van start met de eerste ICSI-behandeling. Zwanger, maar helaas geeindigd in een vroege miskraam. In maart begonnen met de tweede ICSI.



Jippie

Na 5 jaar en 12 behandelingen (10x IUI, IVF & ICSI) in maart '08 een dochter gekregen. Sinds januari '09 bezig voor een tweede wonder. Een ICSI, missed abortion (11 wk), een cryo-terugplaatsing en een ICSI gehad. In november de diagnose borstkanker gekregen. In december '09 een spoed-ICSI gedaan. In totaal zeven cryo’s over voor een latere terugplaatsing. Minimaal twee jaar (mei 2012) wachten met zwanger worden.



Krabje

Moeder van zoon Tycho. Zwanger geworden na de tweede IUI-behandeling. Voor een tweede kindje eerst zelf geprobeerd, daarna negen IUI-behandelingen gehad. Helaas niet gelukt door een wisselende zaadkwaliteit. Overgestapt op ICSI, eerste behandeling helaas niet gelukt.



Marka

In 2009 begonnen met ICSI. De eerste behandeling helaas niet gelukt. Een aantal embryo’s ingevroren, maar niet goed ontdooid, waardoor er geen terugplaatsing gedaan kon worden. Daarna man geopereerd aan spatader en een aantal IUI-behandelingen gedaan, zonder resultaat. Na de tweede ICSI zwanger, helaas geeindigd in een missed abortion.



Maya75

Twee IVF-behandelingen, overstimulatie en meerdere cryo-terugplaatsingen gehad.

Zwanger na een cryo-tp, maar helaas geeindigd in een vroege miskraam. De laatste IVF in maart is ook niet gelukt, nu uitbehandeld.



Monne

In '09 begonnen met onderzoeken. Daar is niks uit gekomen, onbegrepen infertiliteit. In '10 begonnen met IUI-behandelingen, drie keer in totaal. Helaas zonder resultaat. In augustus begonnen met ICSI, eerste behandeling niet gelukt. Eén cryo over, maar helaas niet goed ontdooid. In januari '11 weer van start. Tweede ICSI gelukt, uitgerekend in oktober.



Natascha1975

In mei '08 moeder geworden van zoon Odin na een eerste IVF-behandeling, daarvoor jarenlang bezig geweest met ovulatie-inductie. Diagnose PCOS en endometriose. De eerste IVF voor een tweede kindje afgebroken door overstimulatie en endometriose. Acht embryo’s ingevroren. Twee cryo-terugplaatsingen helaas niet gelukt. Nu even een pauze vanwege privé-omstandigheden.



Rennic

In 2006 een zoon gekregen na twee IVF- en negen IUI-behandelingen. In september '08 met IVF begonnen voor een tweede kindje, helaas geen bevruchting dus overgestapt op ICSI. Geen doordeling van de embryo’s na eerste ICSI, daarna twee ICSI’s afgebroken ivm koorts en te weinig follikels. In april de laatste ICSI, geeindigd in een vroege mk. Nu helaas uitbehandeld.



Rhiannon

Moeder van Casper & Bregtje*. Na de tweede cryo-tp zwanger, maar helaas een missed abortion. IVF-behandeling in april helaas niet gelukt. Tijdelijke stop gehad in verband met ziekte man. In november opnieuw begonnen met IVF. Zwanger, maar helaas geeindigd in een miskraam. Nu eerst onderzoeken, eind april weer van start.



Zwanger of al een kindje



Alicia

Zwanger na de eerste ICSI-behandeling, daarvoor ruim twee jaar bezig geweest met zwanger worden. Uitgerekend in augustus '11.



Angelbaby

Na de 3e IVF-behandeling zwanger van een tweeling!

R.ens en R.oan 8 weken te vroeg geboren in juni '09.



Corien

In augustus '05 gestopt met de pil. In september '06 een miskraam gehad. Daarna van start gegaan met IUI, na vier behandelingen de overstap naar IVF gemaakt. Eerste IVF helaas niet gelukt. Zwanger van een tweeling na cryo-terugplaatsing in combinatie met IUI. Youp en Luuk geboren op 12 oktober '10.



Dores

In juli '09 moeder geworden van zoon Beau, na een cryo-terugplaatsing.



Gabby

Na 5 jaar, zeven IUI-behandelingen en twee keer IVF zwanger. Zoontje Joris geboren in september '10.



Jov

Zwanger na de eerste IVF-behandeling. Eind oktober '10 zoontje Jesper geboren.



Malky

Na 7x IUI, twee cryo-terugplaatsingen en drie keer IVF in augustus '09 een zoontje! In 2011 opnieuw een zoontje gekregen.



Poppetje

Ruim drie jaar bezig geweest met zwanger worden. Zes keer IUI gedaan. Helaas zonder resultaat. In oktober '10 van start met de eerste IVF, meteen zwanger. Uitgerekend in augustus '11.

mooi lijstje jippie :thumbup:

Ben er nog mee bezig, dus ik denk dat er nog wel aanvullingen komen. Is een heel uitgezoek waar iedereen mee bezig is en hoeveelste behandeling het is.

Als er iets niet klopt, graag even laten weten!

Volgens mij is het nu wel aardig compleet allemaal.

Nou dat heb je goed gedaan, heel overzichtelijk :thumbup:

Hoi hoi,



Mooi lijstje Jippie! :smiley:



Heb even niets van me laten horen want ik had het ontzettend druk deze week!!!

Ik moest nog héél véél werk afmaken en afronden… :frowning:

Woensdag had ik ook ineens een bloeding…! Héél vreemd…!

Meteen het ziekenhuis gebeld en ik mocht vandaag langs komen.

Ik heb een echo gehad en ze vertelde dat ze niks vreemds zagen en dat als het na het weekend nog vloeit dat ik weer moet bellen.

Dus ben daar ook héél erg van geschrokken. Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ik meteen ben door gegaan met de cryo zonder pauze.

Maar de dokter zegt dat dat er niets mee te maken had. Misschien door de medicatie zeiden ze.

Ik denk zelf dat het met stress te maken had.

Ik heb het afgelopen week héééééééél druk gehad.

Dit was mijn laatste werkweek voor mijn vakantie van 6 weken :dance: :dance: :dance:



Ik heb nu lekker VAKANTIE!!!

Marka Fijn weer wat van je te lezen. Een tussentijdse bloeding kan inderdaad door de hormoonmedicatie komen, op zich kan het geen kwaad.

Wanneer moet je voor de eerste meting? Nog vakantieplannen verder?

hey Jippie fijn dat ik er ook al tussen sta



wel vreemd als ik met de ICSI mag beginnen zijn we al meer dan 3 jaar bezig

Hollowglade Ik dacht: Je komt vast wel weer wat meer kletsen als je eenmaal met ICSI bezig bent. Weet je al wanneer je de kijkoperatie hebt?

Hoe gaat het voor de rest met je?

dat is inderdaad wel de bedoeling ja



ik heb geen idee kan nog 14 dagen duren maar ook nog 8 weken

ze moeten me 14 dagen tevoren bellen omdat ik dan moet stoppen met de pil





ag ja ik probeer maar gewoon te genieten van het er niet mee bezig hoeven zijn maar er zijn van die dagen dat ik niet weet waar ik het zoeken moet

Hoi hoi,



Jippie, ik heb 23 juli de echo. Ik slik nu al 2 progynova’s per dag! 1 's ochtends en 1 's avonds.

We zouden wel op vakantie gaan maar omdat we meteen door konden voor een cryo hebben we besloten om de vakantie uit te stellen.

Als alles goed gaat en de emmies goed ontdooiien :pray: :pray: :pray: dan gaan we meteen na de tp weg…!

Meteen de volgende dag als het aan mij ligt…! Ik zorg dan dat onze spullen gepakt zijn!



De bloeding is trouwens gestopt… zomaar ineens, niks meer!!! Ik wist wel dat het door de stress kwam!

Nu heb ik geen stress en ineens ook geen bloedverlies meer maar…

gisteren avond kon ik me lekker ontspannen en genieten van mijn welverdiende vakantie… toen ik ineens een migraine aanval kreeg… :cry:

Ze zeggen wel eens dat je pas een migraine aanval krijgt als je je mag ontspannen… :wall:

Toen ik het zo ontzettend druk had verwachte ik eerder hoofdpijn maar nee hoor…! Tot dat ik me mocht ontspannen… :frowning:

Ik heb toen mijn migraine pilletje genomen en ben meteen gaan slapen!

Nou ik heb geslapen tot vandaag 14.00 uur…!!! :oops: :oops: :oops:

Jaja… dat kan straks niet meer als er beebietjes zijn…! :oops:

hmmm :think: er zitten dus ook plus punten aan het ongewenst kinderloos zijn… :think:

Ik vergeet vaak wat ik allemaal heb en denk teveel na over wat ik niet heb… ik moet daar maar eens verandering in gaan brengen… :slight_smile:



Hoest verder met jou Jippie…?

Marka Bloedverlies komt niet door stress, hoor! Meestal is het een hormonenkwestie, dat je lichaam op de medicatie reageert of dat het wat uit balans is allemaal. Volgens mij kan Progynova een tussentijdse bloeding veroorzaken, ook tijdens de cyclus erna. Ik had namelijk deze cyclus op dag 17 een beetje bloedverlies en op dag 19 heb ik bruinverlies gehad. Heeft één dag geduurd en nu is het weer helemaal over. Beterschap met je migraine!



Hebben jullie een vakantie geboekt of ga je gewoon zo weg en zie je wel waar je belandt? Waar gaat de reis naar toe?



Hollowglade Ik kan me helemaal voorstellen dat je er zo nu en dan flink doorheen zit. Je had toch gehoopt dat het met IUI zou lukken en dan krijg je ineens het nieuws dat je een dubbele baarmoeder hebt en de zaadkwaliteit niet goed genoeg is. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor de kijkoperatie, dan heb je dat maar achter de rug. Nu weet je ook niet waar je aan toe bent. Sterkte met alles!



Hoe is het met de rest van de meiden?



Ik ben vandaag met een 10-daagse Primolutkuur begonnen om mijn ongi op te wekken. Over ongeveer twee weken moet ik met de pil beginnen. Dus het voorbereidende traject is weer van start gegaan!

Jippie, dus jij bent nu ook begonnen… :slight_smile:

Fijn, dan heb je in ieder geval het gevoel dat je er echt mee bezig bent.

Want dat wachten zonder niks te doen is ook maar niks hèh…?



Over onze vakantie, we gaan daar waar de zon schijnt, maakt niet uit waar…!!

Een last minute! Vandaag boeken morgen wegwezen!

Onze voorkeur gaat naar Zuid-Spanje en Zuid- Spanje is zo groot dus keus genoeg!



Ik lees net in mijn schema dat ik me morgen moet aanmelden bij het ivf-secretariaat.

Nog een paar daagjes voor de echo… :shifty:

Hoi dames,



Ik voel me echt beroerd!

Ben ontzettend misselijk, pijnlijke borsten, ik heb constant hoofdpijn en ben héél erg moe!

Echte zwangerschaps kwaaltjes! Maar ik ben echt niet zwanger!!

Ik slik progynova. Kunnen deze kwaaltjes door deze medicijnen komen…?

Heeft er iemand ervaring met progynova…?



Een zieke Marka :sick: :silenced: :sick: :frowning: :cry:

Deze kwaaltjes kunnen inderdaad door Progynova komen…

Beterschap & doe rustig aan! :hug:

Dus dat bloedverlies die ik had komt eerder door de progynova dan door de stress.

En dan komt dit er ook nog eens bij…!!

Jeetje wat een sterke medicijnen…!

Hopenlijk zijn ze zo goed dat ik er echt zwanger mee wordt…!!!

Goed nieuws!



Vanmorgen bij de echo waren er 7 eitjes rechts en 4 eitjes links te zien. 6 waren zeker weten goed om te prikken, de rest prikken ze ook maar waren nog klein, daar kan natuurlijk nog verandering in komen.



Woensdagmorgen heb ik de punctie, ben echt benieuwd. Beetje zenuwachtig! Hoop niet dat het erg pijn doen :frowning:



moet vanavond om 22.00 uur de pregnyl spuiten!



Marka, voel je je al wat beter?



Groetjes,

Rachelle

spannend rachelle ik duim voor een mooie score



beterschap marka



voor jou dus ook weer mooi begonnen jippie :thumbup:



wij wachten rustig :liar: af tot maandag

Rachelle Mooie score, hoor! En je follikels groeien zeker de komende twee dagen nog door, soms krijgen ze zelfs even een groeispurt door de Pregnyl. Dus wie weet heb je er woensdag meer dan verwacht. Succes met de Pregnyl straks! Een halfuur van tevoren de Pregnyl uit de koelkast halen en langzaam inspuiten, dat scheelt al een heel eind.



Sophie Spannend! De laatste week duurt wel heel lang, kan ik me voorstellen. Ik hoop echt zo dat jullie met ICSI kunnen beginnen. Hoe laat word je gebeld maandag?



Ik ga aan het eind van de week ook maar eens het ziekenhuis bellen om te vragen of ze de uitslag van het zaadonderzoek al hebben. Toch wel spannend, hopelijk is alles nu weer “goed”. Vind het toch wel eng, hoor! Straks is het weer zo slecht… :shifty:

hopelijk is het zaad goed jippie, blijft spannend he :pray:



we worden maandag tussen 11.00 en 13.00 gebeld

maar we moeten beiden werken, dus hub belt mij als hij telefoon heeft gehad