IVF/ICSI deel 14

Nou de spuit zit er al in!

Alleen heel raar met die buisjes, ik dacht wat is dat toch weinig vloeistof, zag ik ineens dat er ook nog vloeistof in het “hoedje” zat. Nu was iets meer dan 1 cc.

Als je de spuit gezet hebt, dan blijft er altijd nog in de spuit zitten, hebben jullie dat ook gehad?



Nou Jippie, ik hoop inderdaad ook dat alles goed is nu, duimen :thumbup:



Groetjes,

Rachelle

Rachelle Dat is normaal, hoor! Je krijgt een injectiespuit nooit helemaal leeg. Dat kan verder geen kwaad. Met de ampullen is het zo dat je er eerst even tegenaan moet tikken met je vingers, zodat de vloeistof naar beneden gaat. Soms zit er een luchtbel in, waardoor de vloeistof in de bovenkant blijft zitten. Maar als je minder vloeistof gebruikt om te mengen, dat kan ook geen kwaad. Het gaat om het poeder.

Oh gelukkig, dat lucht alweer een beetje op. Je bent toch altijd bang dat je iets verkeerd doet! :smiley:

Ben benieuwd of ik kan slapen vannacht :zzz:



Groetjes,

Rachelle

Rachelle,

succes morgen met de punctie

hopelijk kan je goed slapen vannacht

Rachelle Je geen zorgen maken, hoor! De Pregnyl is helemaal goed gegaan, als het meeste in je buik beland is! :slight_smile: Heel veel succes voor morgen, ik hoop dat het je mee gaat vallen. En hopelijk een mooi aantal eicellen en zaadcellen. Ik duim voor je!



Sophie Heb je wel een beetje afleiding deze week? Hebben jullie nog vakantie of niet meer?

We zijn vanmiddag nog langs jullie huis gereden. Ik zei al tegen hub: Kijk, daar woont Sophie van het forum! :mrgreen:

Dank je wel :slight_smile:

Ik hou jullie op de hoogte

Hoi,



Rachelle succes :thumbup: :thumbup: :thumbup: morgen!!!

Ik hoop dat jullie morgen een mooi aantal eitjes en zaadjes hebben!!!

Heb je ook nog iets van pijnstillers gekregen voor morgen…?

Ik weet nog dat ik een pilletje moest slikken 2 uur voor de punctie, die mij helemaal stoned had gemaakt.

Heerlijk gevoel en het helpt ook wel goed tegen de pijn!

Succes morgen…!

En als je dit leest na de punctie: HOE WAS HET…?



Ik moest trouwens ovitrelle spuiten 2 dagen voor de punctie en geen pregnyl. Zit daar enig verschil in…?





Verder voel ik me weer prima hoor!!

Vooral na vandaag… ben met hubbie naar Thermen Holiday geweest :dance: van 14.00 uur tot 21.00 uur!!!

Was heerlijk…! Lekker heel de dag ontspannen… :slight_smile: Had ik echt nodig!

Ook nog samen een gezichtsbehandeling en massage gehad… :smiley:

Ben weer als herboren…! :smiley:



Echt een remedie tegen het wachten!!!

Jij moet ook nog een paar dagen wachten hèh Sophie :frowning:

Samen nog ff volhouden… jij en ik… :slight_smile:

Ik heb 23 juli een echo en dan de 27ste of 28ste de eventuele tp als alles goed gaat :pray: :pray: :pray:

En jij krijgt hopenlijk de 27ste het verlossende telefoontje…!

Samen op het wachtbankje dus…!

@Jippie wrote:



Sophie Heb je wel een beetje afleiding deze week? Hebben jullie nog vakantie of niet meer?

We zijn vanmiddag nog langs jullie huis gereden. Ik zei al tegen hub: Kijk, daar woont Sophie van het forum! :mrgreen:




wat leuk zeg hihi je hebt me niet toevallig zien fietsen??

kom een keer een bakkie doen zou ik zeggen :wink:

Hoi meiden, ik schrijf niet meer zoveel mee maar lees nog wel mee hoor. Zijn weer een aantal meiden in de aanloop naar punctie of cryo terugplaatsing. Spannend! Ik duim voor jullie.



Wij zijn maandag nog bij de gyn geweest voor een gesprek na de mislukte poging. Bij een volgende poging wordt in ieder geval mijn dosering gonal opgehoogd gelukkig. Ze gingen dan echt proberen wat meer follikels te krijgen zodat er hopelijk nog wat cryo’s over zouden blijven. Verder hebben we gehoord dat mijn dochter niet voor oktober geopereerd wordt dus we zouden nog een poging kunnen doen voor oktober. Maar… ik zit momenteel niet lekker in mijn vel en zat erg in dubio of ik het nu wel of niet moet doen. Ik heb namelijk even helemaal geen zin in de polonaise aan mijn lijf maar aan de andere kant willen we welheel graag een tweede. Heb dit ook voorgelegd aan de gyn en die zei ook dat ik nog heel jong ben, ik altijd mag starten als ik wil (hoef alleen maar even te bellen) en dat ik misschien beter even kan wachten dan. Ik vond dit wel een goed plan. Dus we laten het maar even voor wat het is. Misschien doen we in jan/feb wel weer een poging. Nou eerst maar eens dat gevoel van “ik MOET zwanger worden” een beetje gaan loslaten.



Voorlopig krijg ik in ieder geval zowel in oktober als in januari een nieuw babietje bij mij in de opvang (ben gastouder) dus daar kan ik dan wel weer naar uitkijken :inlove:

Purpled Als je niet lekker in je vel zit, dan kun je misschien beter eventjes wachten. Maar aan de andere kant herken ik die sterke wens ook heel erg en het verder willen. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. En stel dat je je over een paar weken beter voelt, dan kun je alsnog met een behandeling beginnen, toch? Of is het niet mogelijk om vrijwel meteen te starten als je je aanmeldt? In ons ziekenhuis zijn helaas lange wachtlijsten van een halfjaar.



Rachelle Ik ben erg benieuwd hoe de punctie gegaan is. Hopelijk is het je meegevallen en is er een mooi aantal eicellen en zaadcellen gevonden. Wanneer krijg je bericht of er bevruchting is? Doe rustig aan!



Marka Jij hebt morgen je eerste meting, toch? Bij mij was het baarmoederslijmvlies met de eerste meting ruim 7 mm. Het moet minimaal 6 mm zijn. Vervolgens moest ik met Utrogestan beginnen en de 5e dag erna was de cryo-terugplaatsing. Succes voor morgen!



Sophie Ik heb je niet zien fietsen, helaas. :slight_smile:

Wie weet kunnen we in de toekomst inderdaad eens een bakkie doen, lijkt me erg leuk.



Ik zit vandaag op de 5e dag van de Primolutkuur. Sinds gisteravond een zeurend gevoel in mijn buik, erg vervelend. Ik moet nog vijf dagen en pas een aantal dagen erna word ik ongi. Hopelijk word ik het wat sneller, want anders loop ik nog 10 dagen met buikpijn… :?

Nou de punctie heb ik achter de rug. Was toch wel pijnlijk, op een gegeven moment toen ze met de rechterkant bezig waren, werd ik helemaal misselijk, dacht dat ik ging flauwvallen. Linkerkant viel mee.

Moet zeggen dat sinds ik thuis ben, het goed gaat. Dus al met al is het meegevallen! Ben wel blij dat het achter de rug is!



Ze hebben 12 eitjes eruit gehaald, dus dat was goed, de zwemmers van mijn vriend waren ook goed, GELUKKIG!



Morgen bellen ze me tussen 9.00 en 10.00 om door te geven hoeveel er bevrucht zijn! En dan vrijdag de terugplaatsing.



Nou ik ga eventjes terug naar bed, beetje suf!

Groetjes

Jippie

wie weet in de toekomst gezellig…

balen van die buikpijn…



Rachelle

fijn voor je dat de punctie is afgelopen!! 12 eitjes is een mooie score toch?

en dan vrijdag plaats nemen op het wachtbankje spannend hoor meis

Hallo allemaal,

Ik zou me graag willen aansluiten bij jullie. Ik zal me eerst even voorstellen voor diegene die met niet kennen.

Ik ben Nicole en in oktober 2006 moeder geworden van een zoon; Jorn. (Dit was de 2e IVF Poging en na 9 IUI pogingen) Vorig jaar september weer IVF gehad, maar helaas…helemaal geen bevruchting. Zaadkwaliteit erg slecht. In november ICSI gehad, en daar waren er 3 embryos bevrucht, maar helaas kwam het ook deze keer niet tot een tp omdat ze niet doordeelden. :cry: Een grote teleurstelling dus en na een rustpauze zijn we nu in de aanloop van onze 3e en laatste ICSI poging! Ik ben zaterdag begonnen met de pil en op 13 augustus begin ik met de Lucrin. Dus Jippie, we gaan bijna gelijk op waarschijnlijk.

Ik zal het fijn vinden om af en toe mee te schrijven en jullie ook te volgen de komende tijd.



Aangezien ik jullie nog niet ken is het lijstje erg fijn!

Bedankt Jippie!



Fijne avond.

Groetjes Nicole

Het was even zoeken, maar ik heb jullie weer gevonden :wink: Vond het al raar dat ik geen mailtje meer kreeg.



Jippie: super dat je een nieuw deeltje aangemaakt hebt. Ik was ook alweer begonnen om het eerste berichtje in ons oude topic te veranderen, maar er kwam een bevalling tussendoor :wink:



Rachelle: goed zeg 12 eicellen! Héle mooie score zelfs. Fijn dat het achteraf toch meeviel. Ook al voelt het thuis goed, toch een beetje rustig aan doen hè.



Rennic: welkom en succes!



Sophie: spannend zeg. Hoop voor jullie dat het een goede uitslag zal zijn.



Purpled: klinkt bekend hoor, dat gevoel van aan de ene kant willen wachten en aan de andere kant door willen. Wij hebben vorig jaar ook een pauze ingelast. Mocht eigenlijk eind juni/begin juli al weer, maar we hebben zelf gewacht zodat het pas in oktober/november zou zijn. Ons heeft dat erg veel goed gedaan, ik kon weer meer lol beleven aan mijn werk, hobbies etc. Zo konden we de 3e poging veel rustiger in gaan.



Marka:
bij jullie wordt het dus ook weer spannend (of dat is het eigenlijk al) Veel succes!



Maya: hoe gaat het met jou?



Hier gaat het lekker. Geniet elke dag van onze IVFwondertjes. Vanmorgen zeiden een paar mensen spontaan op het zien van de kinderwagen dat dat toch echt een rijkdom is, en dat is het inderdaad. Ik hoop zo dat het jullie ook allemaal mag gebeuren.

Rennic

welkom in dit topic



angel

wat fijn dat het goed gaat met jullie mannetjes

al meer dan een maand gaat echt snel :thumbup:

Rennic Welkom hier. Ik ken je natuurlijk al van het oude IVF/ICSI-topic. Ik ga je aan de lijst toevoegen. Jammer dat het met behulp van ICSI nog niet is gelukt. Wat een rotnieuws dat de embryo’s niet doordeelden. Hebben ze daar een verklaring voor? Best vreemd aangezien het met IVF eerder wel is gelukt. Moet je nu ook andere hormonen spuiten, zodat de kwaliteit van de eicellen misschien iets beter is? Dan gaan we bijna gelijk op. Ik moet de 23e met de Lucrin beginnen.



Angelbaby Hopelijk vind je het niet erg dat ik een nieuw deel had geopend met een nieuwe lijst. Ik wist niet helemaal precies hoe je dat had gedaan met de verschillende banners, dus ik heb maar een ander lijstje gemaakt. Alles goed met jullie twee ventjes? Kunnen we ze ook ergens op het forum bewonderen? En hoe is het met jou?



Rachelle Goede score, zeg! :thumbup: Hopelijk worden de meesten ervan bevrucht, zodat je ook nog een aantal cryo’s overhoudt. Fijn dat de punctie je al met al toch is meegevallen. Best confronterend om een punctie te ondergaan, vind ik altijd. Word je toch even met de neus op de feiten gedrukt dat het op de romantische manier niet lukt. Succes morgen met het telefoontje, ik hoop op goed nieuws!



Maya Hoestie nu met jou? Kun je ondanks alles nog een beetje van je vakantie genieten?



Marka Succes morgen met je meting! Ik ben benieuwd.

Rennic, welkom en succes met jullie poging!



Rachelle, Vervelend dat het pijnlijk was, maar gelukkig gaat het nu weer beter. Ik ga voor je duimen dat de meeste eitjes bevrucht zijn :pray:



Jippie, Vervelend van je buikpijn. Hopelijk wordt je snel ongi.

We mogen idd meteen weer beginnen als we dat willen maar ik moet dan wel op de dag dat ik ongi word weer beginnen met de pil. Als we nu dus niet starten dan kan dat iig voorlopig niet omdat we nog steeds geen operatiedatum weten voor emma (ja niet voor oktober maardat kan dus net zo goed januari zijn).



Angelbaby,

Nou een rijkdom is het idd! Hoe gaat het met ze? Ik las dat je ze thuis hebt nu? Hoe gaat dat? Zijn ze een beetje lief voor je? :wink:

Hallo Rennic, welkom hier! En natuurlijk heel veel succes!



Zit hier zelf nog niet zo lang, maar ben heel blij met dit forum.

Leer veel en kan hier mijn ei kwijt!



Groetjes

Hallo Rennic! Je bent van harte welkom hier…



Rachelle, 12 eitjes dat is een mooie score!!! En nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden! Des te meer je kan invriezen!

Ik had 20 eitjes tijdens mijn eerste punctie! Die was pas pijnlijk!!

Ik heb er nog 2 lange weken héél erg veel last van gehad… :cry:

Ben het nog niet vergeten… :frowning:

Maar gelukkig voel jij je al meteen beter… :slight_smile:

Ik had dus 20 eitjes waarvan er maar 5 bevrucht waren en maar 3 die ook echt doordeelde…

We waren natuurlijk al super blij dat we die 3 hadden maar ik vond het wel zonde van de ander 17 eitjes en de pijn die ze mee brachten… :frowning:



Angelbaby, wat fijn dat het goed gaat met jullie…!



Purpled, ik weet precies hoe je je voelt!

Ik had die keuze ook, wel of niet doorgaan.

Maar dat gevoel van “IK MOET ZWANGER WORDEN” zit er jammer genoeg bij mij veel sterker in dan “IK MOET ME GOED VOELEN” .

Als deze cryo ook mislukt dan MOET ik het gevoel van “IK MOET ZWANGER WORDEN” ook maar gaan los laten, anders is het niet gezond meer voor mij… :frowning:



Jippie, heb je nog buikpijn?? Ach meissie toch… :hug: nog effe volhouden…!



Morgen is het zover…! De eerste echo… :shifty:

Ik wist eigenlijk niet eens waar die voor was maar nu weet ik het wel dankzij jou Jippie…!

Jippie, bedankt voor de info… :smiley: Jij weet echt véél over heel dit gebeuren!

Ben echt blij dat ik met jou kan kletsen hierover… :smiley:

Het baarmoederslijmvlies moet dus minimaal 6 mm dik zijn.

Je hoort het morgen van me…

succes morgen Marka met je echo