IVF/ICSI deel 14

Rachelle, en hoeveel zijn er bevrucht van de 12?! :pray:



Jippie, ik weet ook nog dat jij bezig was en het erg lang duurde, maar gelukkig heb je ondertussen ook een kindje en ook alweer met de 2e poging bezig! Ik heb ook altijd primolut gehad, maar dan ipv de pil. Nu slik ik dus de pil en geen primolut…het is altijd weer anders. Wel balen zeg dat je buikpijn hebt…hopelijk gaat dit snel over!

Ik hou dezelfde medicatie: Gonal F, Lucrin en Ovitrell. Het aantal eitjes was altijd wel goed, 8/9 maar ja, nu moet alles gaan kloppen!!!

Het was wel lekker die rustpauze en ik had dat ook wel nodig. Nu ben ik er wel weer veel mee bezig. Jammergenoeg zit er nog steeds geen knopje in mijn hoofd die ik kan aan en uitzetten :lol:



Marka, morgen de echo. Succes!



Angelbaby, een tweeling! nog gefeliciteerd! Gaat alles goed? 8 weken is erg vroeg zeg!



Ik ga dadelijk naar de nijmeegse (vierdaagse) feesten.

Gezellig met een vriendin. Gelukkig is het nu eindelijk droog geworden en hopelijk blijft dit zo!!!

Rachelle Heeft er bevruchting plaatsgevonden?



Marka Hoe is je meting gegaan?

Hallo, ze hebben me vanmorgen gebeld dat er inderdaad bevruchting heeft plaatsgevonden!

Ze konden me niet vertellen hoeveel e.d.

Dit hoor ik morgen allemaal, heb om 11.00 de terugplaatsing EN DAN WACHTEN.

Ik moet trouwens die utrogestan gebruiken voor 2 weken, bah wat een rotzooi, heeft nog iemand dit gebruikt? Is voor de baarmoederwand dik te houden/menstruatie tegen te gaan.



Groetjes,

Rachelle

Rachelle Fijn dat er embryo’s zijn onstaan! Hoeveel worden er morgen teruggeplaatst?

Ben benieuwd of er ook nog een paar ingevroren kunnen worden. Succes morgen!



Utrogestan is over het algemeen standaard bij een IVF/ICSI-behandeling. Ik vind het maar een kliederzooi… :silenced: Je kunt als bijwerking typische zwangerschapskwaaltjes krijgen en het kan je menstruatie ook tegenhouden. Dus dat je pas ongesteld wordt als je met de bolletjes bent gestopt. Maar je ongi kan er ook doorheen komen, maar net hoe jouw lichaam erop reageert.

Rachelle: Top zeg dat er bevruchting is!!! Hebben ze ook gezegd hoeveel eicellen en hoeveel je er teruggeplaatst krijgt?



Utrogestan is inderdaad maar kliederspul. Het meest vervelende is echter niet het geklieder, maar zoals Jippie ook zegt dat de bijwerkingen ervan precies hetzelfde zijn als zwangerschapskwaaltjes. Ik kreeg er steeds pijnlijke borsten van etc.



We gaan gewoon duimen dat je ons over 2 weken kan komen vertellen dat je echte zwangerschapskwaaltjes hebt of gaat krijgen!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

OOOOO ja ik hoop het ook echt!!! De vrijdag dat ik mijn plas moet inleveren is meteen ook mijn laatste dag voor de vakantie! Zou een domper zijn als ik dan niet zwanger ben, maar ik probeer realistisch te blijven!!!



Ik hoor morgen pas hoeveel ze er terugplaatsen, ik laat jullie in de avond iets weten!



Mijn moeder heeft al een paar dagen een :kaars: branden, hoop dat ie werkt :smiley:

Hoi hoi…!



Rachelle, wat geweldig dat er een bevruchting heeft plaats gevonden!!!

Veel succes morgen met de tp…! Dit is gelukkig zo gebeurd. Na 5 minuten sta je in principe al buiten.

En het doet geen pijn :dance:



Ik heb een echo gehad en alles was goed!

Ze gaan de emmies ontdooiien en dinsdag de 28ste krijgen we tussen 09.00 en 10.00 uur een telefoontje

of de emmies de ontdooiing hebben overleeft en als dat zo is dan hebben we ook die middag de tp… :pray: :pray: :pray:



Ik moet dus ook aan de utrogestan bolletjes… :sick:

Rachelle

wat fijn dat er bevruchting heeft plaats gevonden!!!

succes met de terugplaatsing over 8 minuten :wink:

Sterkte op het wachtbankje



Marka

fijn dat alles goed was, ook voor jou vanaf dinsdag dus weer spannend hopelijk :pray:



Jippie

hoe is het met je buikpijn?

Marka, fijn dat alles goed was! Hoop dat ze overleven :pray:



Ik heb net de terugplaatsing achter de rug! Was inderdaad niet pijnlijk! Ze hebben er 2 teruggeplaatst, omdat het geen topeitjes waren, ze waren wel goed. Overigens zijn alle 12 eitjes ook BEVRUCHT!



Nu nog hopen dat ze ingevroren kunnen worden, maar daar krijg ik volgende week bericht over!



NU OFFICIEEL OP HET WACHTBANKJE!!!

Rachelle Spannend! Ik hoop dat er nog een paar embryootjes ingevroren kunnen worden.

Heel veel succes met de wachtweken.



Marka Dus ook meteen begonnen met de Utrogestan? Ik hoop dat de cryo’s goed mogen ontdooien.

Hoeveel cryo’s hebben jullie nog en hoeveel gaan er ontdooid worden?



Sophie Nog drie dagen en dan weet je eindelijk of je met ICSI mag beginnen, ik hoop het zo!!!



De buikpijn is gelukkig grotendeels over. Ben ik wel blij om, want het voelde zo anders dan anders en echt bovenin mijn buik. Ik haalde me alweer vanalles in mijn hoofd en in de bijsluiter stond ook dat je bij pijn in de bovenbuik meteen je arts moest bellen. Maar gelukkig is het weer helemaal afgezakt. Nog een paar dagen Primolut en dan eind volgende week met de pil beginnen.



Gisteren ook maar het ziekenhuis gebeld of de uitslag van het zaadonderzoek al binnen was, nee dus… Absurd dat het drie weken moet duren. We willen alleen maar weten of er genoeg zaadcellen in zitten voor ICSI. Als je de punctie gehad hebt en hub levert vervolgens het potje in, dan kijken ze meteen onder de microscoop of er genoeg zaadcellen in zitten. Dat krijgt hij binnen 5 minuten te horen. Waarom kunnen ze het dan nu ook niet meteen bekijken en je vertellen of het goed of fout is?! :wall: Volgende week donderdag heb ik een telefonische afspraak staan met de fertiliteitsarts en hopelijk is de uitslag dan wel binnen.

Rachelle,

Goed zeg alle 12 bevrucht. Ik hoop voor je dat er nog wat ingevroren kunnen worden en dat de andere 2 (of tenminste 1) lekker blijven zitten.



Marka,

Ook weer spannend dus. Ik duim voor je dat ze goed door de ontdooing heen komen.



Jippie,

irritant zeg! Ik hoop voor je dat je volgende week dan de uitslag krijgt.



Nou… Vandaag weer ongesteld geworden :thumbdown: En tja… toch weer kriebels. Moeten we nu wel of niet een poging doen. En ik denk toch dat ik nog een poging wil doen. Ik heb nu maar 1 oppaskindje (straks 3) en dus is het nu nog allemaal makkelijker te regelen om die 2 dagen vrij te hebben. Ik heb er weinig zin in maar dat lijkt me wel normaal :lol: Vandaag dan starten met de pil en maandag de poli bellen want die zijn nu niet meer te bereiken.

Rachelle, wat goed zeg alle 12 bevrucht! Top!

Succes met wachten!

En ja, Progestan is niet fijn, maar goed…het is voor het goede doel zullen we maar zeggen! Spannend!



Jippie, wat raar dat je zo lang op de uitslag moet wachten. Wij gaan 10 aug voor een test van het zaad en 13 aug begin ik met lucrin, dus dan moet ik het ook al wel weten. Als het slecht is dan stoppen we met deze poging…alhoewel er natuurlijk maar 1 goede tussen hoeft te zitten voor ICSI!

Hopelijk krijg je snel antwoord!



Marka, ook weer spannend zeg…dus nog 4 dagen en dan weet je meer!

Succes met wachten!



Purpled, moeilijk he om de juiste beslissing te nemen…dat is voor iedereen wel herkenbaar denk ik…je moet doen waar je je goed bij voelt!



Sophie ook nog 3 spannende dagen!



Hoe is het met Rhiannon? Las dat je ook weer begonnen bent…

Jippie

jeetje wat moet je ook lang wachten voor de uitslag van het zaadonderzoek…soms duurt het gewoon te lang pfffff

fijn dat de buikpijn grootendeels over is



Rachelle

wat fijn 2 teruggeplaatst…nu de spannende wachtweken :pray:

hopelijk kunnen ze ook een aantal invriezen zou toch mooi zijn



Purple

succes goed van je beslissing, doen wat goed voelt voor je



Ja nog 3 lange dagen…maar druk weekend voor de boeg dus dat vliegt ook zo voorbij

hopelijk bellen ze een beetje op tijd maandag en niet pas om 13.00

Jippie

Die wachttijd klopt inderdaad echt niet.

Ze kijken de sperma altijd meteen na, dat moet wel, want zolang leven ze niet.

Vind dat niet normaal, ze weten toch ook dat je dan vol spanning zit te wachten op de uitslag! Vreemd hoor!

Nog een vraagje aan jullie!

Ik heb toch zo een ongesteldheid gevoel in mijn buik, echt flinke krampen.

Komt dat door de utrogestan? Ik heb het namelijk al 2 dagen!

Heb het gevoel dat als ik na de wc ga, ik ongesteld ben!

Rachelle De krampen kunnen nog van de punctie en terugplaatsing komen. Hopelijk zakt het snel weer wat af!



De uitslag van zaadonderzoeken duurt altijd zo lang. Tuurlijk kijken ze het zaad meteen na en bewerken het. Ik geloof dat ze het soms ook een aantal dagen op kweek zetten, om te kijken hoe lang het overleeft. Het onderzoek wordt deze keer niet in ons eigen ziekenhuis gedaan. In ons ziekenhuis doen ze alleen IUI en geen IVF/ICSI, het laboratoriumwerk en de terugplaatsing vinden plaats in het UMCG in Groningen. En daar hebben we ook het onderzoek laten doen. De uitslag komt dus officieel op papier en dat wordt vervolgens naar ons eigen ziekenhuis gestuurd. Dus daar gaat ook weer tijd overheen, meer administratieve rompslomp dan dat het met het werkelijke onderzoek te maken heeft. Maar wel erg balen dat het allemaal zo lang moet duren…



Sophie Ik hoop ook dat je vriend meteen om 11 u gebeld wordt, anders zit je zo lang in spanning.

De duimen draaien hier al, hoor! :thumbup: :thumbdown:



Purpled Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Als het kriebelt dan is tot jan/febr wachten wel erg lang. En als het nu praktisch gezien beter te regelen is met je gastkindjes, dan wordt je keuze misschien vergemakkelijkt. Ben je vandaag sowieso met de pil begonnen, of had je dat ook gedaan als je niet verder gaat met een behandeling?



Rennic Normaalt schommelt de zaadkwaliteit bij ons tussen de 5 en 20 miljoen, dus zeker goed genoeg voor ICSI. Alleen had hub in januari 2-3 weken voor de behandeling een week lang hoge koorts gehad. Toen hij na de punctie een potje in moest leveren, zat er geen enkele levende zaadcel in!!! Voor de zekerheid moest hij nog een keer produceren en daar hebben ze na veel moeite en lang zoeken toch nog 10 goede zaadcellen in gevonden, zodat alle 10 eicellen geinjecteerd konden worden. Nu we weer met een behandeling beginnen, wilden we zelf nog een zaadonderzoek voor de zekerheid. Het is bijna wel zeker dat de slechte kwaliteit toen door de koorts kwam, maar we willen het toch zeker weten. Anders verspil je een hele kans, als het weer zo slecht is. Toch wel spannend, ookal verwachten we dat de kwaliteit weer “goed” zal zijn.

Hallo,



Rachelle, wouw!! 2 terug geplaatst tijdens de eerste ivf poging!!!

In mijn ziekenhuis doen ze de eerste keer altijd maar 1…!

Hopenlijk blijven ze zitten of in ieder geval 1…!!!

En alle 12 eitjes bevrucht…! :pray: dat er nog een paar ingevroren kunnen worden!

De krampen komen denk ik door de punctie, had ik namenlijk ook.

Voor een innesteling is het denk ik nog te vroeg, dat gebeurd pas na de derde dag als ik het goed heb…

Nu dus officieel op het wachtbankje… :shifty:



Samen met sophie en mij… :shifty:

Sophie nog 3 daagjes en ik nog 4… :shifty: :shifty: :shifty:



Purlped, ik herken dat gevoel heel sterk… :frowning: Wel of niet nog een poging wagen… :think:

Bij mij was de keuze wel of geen cryo en bij jou wel of geen ivf poging.

Maar de keuze blijft moeilijk. Gevoel zegt iets en verstand zegt het tegen overgestelde… :frowning:

Ik heb toen maar mijn gevoel gevolgd, ook al blijkt achteraf dat ik mijn verstand moest volgen.



Jippie, gelukkig is je buikpijn gezakt… :slight_smile:

Hopenlijk krijg je donderdag de uitslag…!

Je vroeg me hoeveel cryo’s we hebben… we hebben er 2 en ze worden allbei ontdooid.

Marka, ja inderdaad 2 eitjes bij 1ste poging :clap: .



Aan de andere kant denk ik dan weer, misschien waren ze wel zo “slecht” dat ze er maar 2 hebben geplaatst!



Maarja, is toch afwachten hè!

lieve dames,



Ik kom mij voorzichtig vast een beetje melden hier… Zit al “jaren” op het forum… Maar na zo’n lange tijd is de “puf” er een beetje uit. (in het kort: sinds aug. 2004 bezig, zelf pogingen, met Clomid, OI en OI met IUI… zo’n 16 keer) Nu staan we weer aan de vooravond van nieuwe kansen. Sinds 23 juni op de wachtlijst IVF geplaatst en gisteren de brief gekregen dat we 25 augustus op intaken voor onze 1e IVF mogen… Ik zal best behoefte hebben om hier de komende tijd “domme” vragen te stellen… maar ook jullie een beetje te volgen, en te steunen natuurlijk.



Mijn eerste domme vraag: Hoe lang zat er bij jullie tussen de intake en de daadwerkelijke start met hormonen spuiten/snuiven/slikken?



Alvast super bedankt,

Hoi Gabby,



Hebben wij ook samen op het oude IUI-topic geschreven, of niet? Wij hebben de laatste IUI-behandeling in december 2006 gehad. Jammer om te lezen dat het nog steeds niet gelukt is en dat je nu verder moet met IVF/ICSI.



In ons ziekenhuis zijn helaas lange wachtlijsten. We zijn op de wachtlijst gekomen toen we het intakegesprek gehad hebben. Pas een halfjaar later waren we aan de beurt. En ook tussen de behandelingen door moet je steeds een halfjaar wachten… :? Maar je hebt ook ziekenhuizen zonder wachtlijsten, dus het kan best zo zijn dat jij veel eerder mag beginnen. Over het algemeen zit er zo’n 2-3 maanden tussen de intake en een behandeling, geloof ik. Heb je al de benodigde zaadonderzoeken en bewerkingstesten voor IVF gehad?



Op de eerste pagina van dit topic kun je zien waar iedereen mee bezig is op het moment. Zal ik je aan de lijst toevoegen?