IVF/ICSI deel 14

Gabby: welkom hier! Altijd gezellig als er iemand komt kletsen, jammergenoeg is de reden ervoor minder gezellig.



En eerst even een cliché antwoord: Domme vragen zijn er niet hè! Ongestelde vragen, die zijn pas dom!



Ik had mijn intake precies 3 maanden voor de eerste spuit. Op 18 oktober het gesprek en op 18 januari de eerste spuit.



Rachelle: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gabby welkom



meiden ben een beetje down…zenuwachtig voor maandag en het duurt me allemaal veels te lang zonder enkel vooruitzicht en wetende waar we aan toe zijn…we zijn nu al anderhalf jaar verder dan dat we wisten dat het zaad slecht is…en nog weten we niet waar we aan toe zijn…

hopelijk komt er maandag weer een beetje uitslag maar 4 sept krijgen we pas te horen over hoe en wat…het huilen staat me nader dan het lachen…

sorry voor mijn klaagzang :cry: :cry:

Sophie Lieve meid, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Al die angst en onzekerheid en totaal geen vooruitgang, ik herken die uitzichteloosheid wel heel erg van toen wij net in de mm zaten. Pas na twee jaar kwam er bij ons ook wat meer schot in de zaak. Het is slopend om niet te weten waar je aan toe bent en of het ooit zal lukken. En altijd leef je maar mee met iedereen, logisch dat je er doorheen zit. En dat is helemaal geen klaagzang!



Heel veel sterkte, een dikke knuffel en ik duim me helemaal suf voor maandag! :hug:

Ja sophie, ben het helemaal met jippie eens!

We komen hier om elkaar te steunen en geklaag hoort daar ook bij… :slight_smile:



Welkom Gaby,

Ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen zat bij ons, ik vergeet dat soort dingen… :oops:

Maar ik weet wel dat het hééééééééééél lang duurde…!!!

Ik herinner me ineens dat we vlak voor de kerstvakantie (2008) nog terecht konden.

En de eerste spuit moet wel ergens in mei geweest zijn omdat ik in juni een mislukt eerste icsi poging had.

Dus ga maar uit van 4-6 maanden. Dat verschilt idd ook per ziekenhuis.

En nu moet ik zeggen dat mijn ziekenhuis 1 van de snelste is met de kortste wachtlijst.

Als ik het vergelijk met wat de meiden hier op het forum over hun ziekenhuis zeggen.

En domme vragen bestaan hier niet hèh…! Daarvoor zijn we hier…!

Ik weet nog precies hoe ik me voelde, en ik had precies dezelfde vraag als jij… :smiley:

Ik wilde graag zekerheid en de meiden hier hebben ervaring en die deelden ze toen graag met me.

En nu ben ik degene met ervaring… en die deel ik weer graag met jou :wink: vraag maar raak…!



Ik ben zóóóóóóó :shifty: :shifty: :shifty:

Ik kan niet slapen van de zenuwen… :shifty:

Nog 3 nachtjes… :pray: :pray: :pray:

Marka Spannend, he? Ik vond het ontdooien ook zo eng, zeker omdat wij maar één cryo hadden. Dus het was alles of niets. Maar gelukkig ging het ontdooien goed. Volgens de arts is de kans dat het misgaat bij het ontdooien ongeveer 15%, dus dat valt best mee. Aangezien jullie twee cryo’s hebben, zal er vast minimaal één mooi embryootje bij zitten. :thumbup: :thumbdown: Word je sowieso gebeld of alleen als het wel/niet doorgaat?



Sophie Hoe gaat het vandaag met je? Is het nog een beetje uit te houden wat de zenuwen betreft?

Hoi Jippie en andere meiden,



Thx voor deze eerste info ;-0

Jaaaaaaa zet mij maar bij de lijst… dan gaat het alvast een beetje leven.



We stonden officieel op de wachtlijst vanaf 23 juni, toen ook al een mini-intake gehad. Gisteren dus die brief dat we kunnen beginnen en dat het intakegesprek gepland is op 25 augustus. De bloedonderzoeken moeten dan nog(maals) plaatsvinden denk ik en wellicht wat aanvullende onderzoeken. Wellicht kunnen ze de onderzoeken/uitslagen etc. van ons IUI avontuur meenemen… dat traject hebben we daar ook gedaan… Ik vind het allemaal erg spannend. Laat het gewoon op mij af komen. Zelf denk ik dat we in september wel al van start kunnen? Maar ik begrijp dus dat ik daar niet teveel op moet hopen?



Ga mij van de week even verder inlezen wie waar mee bezig is!



Succes allemaal

Gabby Over het algemeen is het zo dat ze opnieuw zaadonderzoeken gaan doen en niet van de oude uitslagen uitgaan. Soms wordt het speciaal bewerkt zoals ze bij IVF/ICSI doen, om te kijken hoeveel zaadcellen er dan overblijven. Ook moeten jullie beide een bloedonderzoek laten doen, waarbij je getest wordt op HIV, Lues en Hepatitis. Dit is verplicht voordat je met IVF begint. Ik hoop voor je dat je in september mag beginnen, maar ik denk dat er wat langer tijd overheen gaat. Maar dat krijg je allemaal tijdens het intakegesprek wel te horen.

Jippie

het gaat wel…heb momenteel overal last van allerlei pijntjes…denk gewoon stress…gisteren had ik zoveel pijn in mijn onderrug en zijkant van mijn heupen dat ik zowat niet meer kon lopen, zaten allemaal messen in leek wel en ik bijna flauw viel van de pijn!!!

Sophie Jakkes, zeg… Gaat het nu weer een klein beetje beter?

Gaby ik hoop dat jullie snel mogen beginnen! Ik geloof dat wij rond de 2 a 3 maanden hebben moeten wachten.



Sophie wat vervelend, ik hoop dat je je snel weer beter voelt!



En Marka :pray: :pray: :pray:

Rachelle Is je buikpijn weer over of heb je nog steeds zo’n last?

Hoi Jippie,



Nee die buikpijn is nu over, heel af en toe zo een steekje in mijn buik. Nou ja, ik denk meer mijn rechter eierstok!



Ik ben echt benieuwd hoe ik deze 2 weken door ga komen, de tijd sluipt maar heel langzaam voorbij! Ik ga me echt proberen 2 weken flink op mijn werk te storten, hoop dat het lukt!



Moet trouwens ook echt gaan opletten met wat ik eet. Ik ben de laatste paar maanden zo gezond bezig en nu naar de punctie ben ik echt aan het schransen :? En dat terwijl ik nu echt gezond moet eten.

Ik ben echt een emo-eter pffff



Klinkt dat bij iemand bekend?

Jippie, ik word sowieso gebeld… :shifty: :shifty: :shifty:

Onze arts zei juist dat de kans niet heel groot is omdat het ontdooien de cryo heel veel kracht kost.

En later zei hij: uiteindelijk is het 50% wel, 50% niet. Het verschilt enorm en het hangt van verschillend factoren af.

Jeetje wat ben ik :shifty: :shifty: :shifty:

Wat een kliederboel zeg, die utrogestan…!!! Bah…!

Ik was vandaag ook héél héél erg moe, terwijl ik niks heb gedaan!

Ik moest mezelf om 17.00 uur uit bed sleuren…!

Komt zeker ook door die utrogestan en progynova… :frowning:



Gaby, ik hoop echt voor je dat je in september mag beginnen!

Precies wat jippie zegt, ze moeten alles opnieuw doen!!!

Alle onderzoeken, alle vragenlijsten en info avond…en …bla bla bla… :?



Rachelle hoe voel je je nu…?

Voel je je al een beetje zwanger…?

Ik voelde me echt zwanger hoor, de eerste keer…!

Ik had niet echt zwangerschapskwaaltjes maar mijn buik was opgezet en ik liep er trots mee rond en aaiend over mijn buik… hahaha!

Ook al is die poging mislukt, mijn emmie heeft er toch wel even echt ingezeten… :slight_smile: Dus toen mocht het… :smiley:



Sophie :pray: :pray: :pray:

Marka Ik dacht ook dat de kans op goed ontdooien maar 50% was, we gingen er ook al een beetje vanuit dat de terugplaatsing niet door zou gaan, omdat we er maar eentje hadden. Maar onze arts zei dat de kans op goed ontdooien 85% is, dus dat viel reuze mee. Uiteindelijk heeft de embryo geen enkele schade geleden tijdens het ontdooien, hij is als 7-cellig ingevroren en er als 7-cellig uitgekomen na het ontdooien. En dat was helemaal perfect, aangezien er meestal wel cellen verloren gaan tijdens het ontdooiproces.

Hoi Meiden,



Wij zijn ook door middel van icsi Zwanger geraakt na de 2 e keer icsi



Dus meiden geef de moet niet op hoor!



Wij zitten nog in twijfel voor een 2e kinderwens maar oh zo moeilijk vinden wij het.



Groetjes,

Kletsmiep

En… Sophie…? :pray:





Bedankt Kletsmiep…!! Dat geeft weer hoop…! :-*

tja nog steeds geen telefoon

tussen 11.00 en 13.00

Hey kletsmiep, leuk hier weer wat van je te horen! Hoe gaat het met jullie wondertje? Kan me voorstellen dat het moeilijk is om te kiezen of je het traject weer ingaat.



Persoonlijk denken wij nu dat we super blij zijn met onze 2 mannetjes en het hierbij laten. Natuurlijk is dit wel erg snel om dat al te zeggen, dus we laten de opties nog open, maar alles is wel erg zwaar geweest. Eerst het zwanger worden, toen het zwanger zijn en dan nog te vroeg geboren na een drama bevalling. En bij ons ligt het dan natuurlijk ook nog wat anders dat we er nu in één keer al meteen 2 hebben mogen krijgen. We hadden altijd 2 kindjes voor ogen.



mijn bevallingshorror: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=76353



Sophie: ben benieuwd naar de uitslagen! Hoop dat het een positieve is, zodat er nu eindelijk eens iets gepland kan gaan worden.



Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de kans op goed ontdooien is… Weet alleen dat de kans op zwangerschap ongeveer 10% is. Ik denk dan, elke kans is mooi meegenomen toch en waarom zou je niet bij die 10% mogen horen? Soms moet je ook gewoon een keer het geluk wel krijgen.



Bij welke ziekenhuizen zitten jullie eigenlijk? Weet het zo alleen van Jippie en Sophie? Wij zitten/zaten bij het UMC Nijmegen (Radboud)



Rachelle: probeer dingen te plannen in die rotwachtweken! Ze duren inderdaad onwijs lang, en iets te doen hebben helpt echt om de tijd door te komen. Helemaal de 2e wachtweek… :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Gaby: wij hebben alleen een uitgangsecho en een zaadonderzoek gehad. En beide een bloedonderzoek, maar al die uitslagen waren er dus al na een week. Die onderzoeken namen bij ons dus niet echt veel tijd in en we stonden toen al op de wachtlijst, dus het duurde er ook niet langer door.

Sophie Weet je al wat? :thumbup: :thumbdown:

nee nog steeds niet Jippie

echt lief er leven zoveel mee met mij :-*