IVF/ICSI deel 14

Hee meiden,

Later even een meer uitgebreide reactie, hoor! Heb wel meegelezen, maar even niet zoveel puf om te schrijven. De klap is inderdaad nog gekomen, vandaag de slechtste dag achter de rug. Hopelijk vanaf nu weer een stijgende lijn en wat meer energie. Kom ik dan weer gezellig meekletsen!

Fijn Paasweekend & een dikke kus! :-*

Jippie, ik hoop ook dat je in die stijgende lijn zit en dat je toch nog redelijk van pasen kan genieten: :hug: en een dikke :-*

Voor iedereen natuurlijk een fijn pasen!!

Jippie,

Hopelijk gaat het de afgelopen twee dagen weer wat beter :hug:

Rhiannon,

Hoe gaat het metje hoofdpijn?

Vanochtend bij de gyn geweest en toen was er ineens wel een follikel van 15 mm ongeveer. Baarmoederslijm was 7 mm dus goed genoeg volgens hem. Vandaag wordt ik gebeld door utrecht over wanneer ik morgen de ovitrelle mag spuiten. Dan zou zaterdag of zondag de tp zijn.

echt wat een irritante gyn is dat zeg. Echt een betweter en ja hij mag dan gestudeerd hebben en het meeste wel beter weten, hij kent mijn lichaam echt niet beter dan ikzelf. Hij zat echt over alles wat ik zei te zeuren. Grrr… Mijn vriend zegt: maak je niet zo druk joh laat het lekker gaan. Ja das wel zo maar toch. Blijft irritant :roll:

Nou fijne paasdagen iedereen!

Purpled Jeetje, dus jouw follikels zetten ineens een groeispurt in. Goed, zeg! Hopelijk morgen de Otrivelle en dan komend weekend de terugplaatsing. Hebben jullie nog één cryo? Duimen dat het ontdooien weer goed gaat!

Rhiannon Hoe gaat het nu met je hoofdpijn? Hopelijk zakt het snel wat af, nu je de Gonal erbij spuit. Wanneer heb je de eerste fm?

Madelon Wat vreselijk kl*te dat de behandeling afgebroken is! Echt balen! En dan ook nog eens zo lang wachten totdat jullie verder mogen. Hopelijk kun je in de tussentijd een beetje afleiding vinden. Sterkte & een knuffel!

Natascha In ons ziekenhuis wordt niet gezegd dat je geen seks mag hebben tijdens de wachtweken. Andere ziekenhuizen raden het wel af. Wij deden het niet tijdens de wachtweken, omdat ik gelezen heb dat het de innesteling kan verhinderen, dus wij voelden ons daar niet goed bij. De Progestan/Utrogestan moest ik nemen vanaf de dag van de punctie tot de testdatum (twee weken na de tp). Dan mocht ik ongeacht de uitslag van de test stoppen, ik hoefde het ook niet af te bouwen.

Knuffeltje Wat een gedoe met je moeder, dat kun je er niet bij hebben. Het lijkt me heel erg moeilijk om daarmee om te gaan, ik zou ongelooflijk uit mijn slof schieten als ze zoiets uithaalde. Sterkte ermee!

Fieke Ik heb zelf geen ervaring met Dusseldorf, maar heb er wel goede dingen over gelezen. Qua verzekering is het meestal inderdaad wel een gedoe, omdat het maar gedeeltelijk wordt vergoed doordat het in het buitenland is. Dan zit je vaak met een eigen bijdrage. Hopelijk kom je eruit met CZ.

Jannigje Helaas welkom hier! We hadden je hier liever niet gezien, natuurlijk! :wink: Jullie moeten meteen met IVF beginnen? Dat is wel heftig! Hopelijk kun je eerst nog van jullie vakantie genieten.

Fijne Pasen!

Hey meiden…

Allereerst fijne paastdagen!!!

Jippie: hoe is t nu met je meissie?? Toch weer een zware klap gehad he…zucht :hug: :hug: :hug: nog 1 te gaan meissie, maar nu eerst weer ff aansterken…je bent een kanjer hoor!!!

Purpled: wowww jouw follikel is opeens onzettend hard gegroeid zeg, super!!

Wel jammer dat je een gyn had die niet echt bepaald sociaal aangelegd is.

Hopelijk krijg je die niet meer…ze mogen dan wel meer weten op medisch gebied, maar wij kennen ons eigen lichaam beter als geen ander :wink: :hug:

Wel super dat je de progestan mag innemen.

Rhi: is je hoofdpijn inmiddels gezakt meissie?? wel vervelend zeg dat je er zo’n hoofdpijn van krijgt.

Ik heb tijdens mijn Ivf poging nergens last van gehad, maar kreeg ook hele andere medicatie dan die jij nu hebt, zal daar wel aan liggen.

Madelon: ahhh neen wat vervelend zeg dat deze poging afgelast wordt, en wat moeten jullie lang wachten op de volgende zeg :frowning: waarom is dat eigenlijk? vanwege de wachtlijst ofzo??

Sterkte met deze teleurstelling :hug: :hug:

De protocollen zijn echt overal verschillend he.

Wat betreft de sex, ik zou t persoonlijk niet eens durven tijdens de wachtweken…schijterd die ik ben :oops: :oops:

Dank jullie wel voor het welkom hier :-*

@Jippie wrote:

Jannigje Helaas welkom hier! We hadden je hier liever niet gezien, natuurlijk! :wink: Jullie moeten meteen met IVF beginnen? Dat is wel heftig! Hopelijk kun je eerst nog van jullie vakantie genieten.

Fijne Pasen!

Hoi

Ik vroeg aan de gyn of we toevallig eerst nog IUI moesten, maar de gyn zei dat dat niet kon. Daarvoor was het zaad echt te slecht.

Ik weet trouwens niet of ze gelijk gaan beginnen of wat dan ook.

3 mei heb ik weer een gesprek en dan word behandelplan opgezet. Voor hetzelfde geld heb ik pas over maanden dat ik echt het traject inga.

Fijne pasen allemaal

Ben wel blij dat ik hier alvast dingen kan lezen. Ben namelijk helemaal niet bekent met IVF. (IUI wat meer omdat mijn zus in dat traject zit)

@Jippie wrote:

Purpled Jeetje, dus jouw follikels zetten ineens een groeispurt in. Goed, zeg! Hopelijk morgen de Otrivelle en dan komend weekend de terugplaatsing. Hebben jullie nog één cryo? Duimen dat het ontdooien weer goed gaat!

Dit is inderdaad de laatste cryo. Ik ben gebeld door het umc en ik mag morgenavond om 10 uur de ovitrelle spuiten en zondag heb ik dan de tp als hij goed door de ontdooiing heen komt heet dat.

Hoe gaat het nu met jou?

hoi meiden,

wilde toch even melden dat ik woensdag de punctie heb.

Heb 17 eitjes en we hebben net de pregnyl gezet.

Nu maar hopen op zaad. :pray:

Eindelijk na lang wachten een kans.

groetjes,

Sophie

Sophie,

Spannend hoor! Ik neem aan dat je 17 follikels bedoeld? Hopelijk zitten er ook 17 mooie eitjes in en hebben jullie na bevruchting een mooi aantal embryootjes :pray: Als bij ons de tp doorgaat dan gaan we gelijk op deze maand. Ik heb ook gisteren de ovitrelle (zelfde als pregnyl) gezet.

Succes woensdag bij de punctie!

Jippie,

Ik las dat het langzaam weer beter met je gaat. Gelukkig maar. En je bent vandaag ook nog jarig. Gefeliciteerd meid :-* Dat er maar heel veel jaren mogen volgen.

He lieve meiden,

Sorry, erg lang niet geweest!!! ook een aantal ‘nieuwe meiden’, zag ik.

Hier gaat het niet zo geweldig. Vorige week met de pil begonnen en nu al voor de 9e dag ongi! Normaliter is het ongeveer 2 dagen wat heftiger en daarna al steeds minder, max een dag of 5! Zal wel van die pil komen maar…nu begint mijn eierstok ook nog gevoelig te worden! Slaat de angst meteen toe natuurlijk.

Wacht nog paar dagen af anders vrijdag maar even bellen…meteen even vragen of ze qua planning enig idee hebben. (ben dan weer bang dat de gyn vergeten is me aan te melden :oops: ). hmm. kan misschien morgen gewoon wel even bellen natuurlijk. Kan ik ook meteen doorgeven dat we in juni vakantie hebben…

Jippie lieverd! Nog 1 te gaan…verjaardag en op naar de rest van je lange leven!!! Hoe voel je je? Heb je er het vertrouwen wat in?

Tja, heb ik verder nog nieuws? Tijdelijke promotie op het werk. Teamleidster langdurig afwezig, collega en ik gaan haar dus tijdelijk vervangen. Spannend maar hopelijk wel leuk! Eerst maar es zien wat precies de bedoeling is. Ben ik in ieder geval wel van de groep afgpland, altijd makkelijk ook met ziekenhuisbezoeken!

Sophie, suc6 morgen en de peride er na natuurlijk!

Danielle, ook voor jullie zo spannend!!

Ik lees stiekem met jullie mee.

We hebben nu 3 iui behandelingen gedaan en het zaad van hub was dermate slecht. Laatst heeft hij een opzwemtest gedaan en aan de hand daarvan wordt gekeken of we nog door mogen met iui of dat we nu echt doorgaan met IVf. Maandag hebben we de afspraak met de gyn en dan horen we de uitslag…Ben benieuwd nagelbijtende smiley

Dus wellicht ga ik met jullie meekletsen.

Liefs, Chantal

Danielle spannend meis! Hopelijk een goed ontdooiproces en een mooie TP straks!

Sophie klinkt als een goeie oogst straks!! :thumbup: Idd een kans! Spannend maar ook fijn dat er voor je gevoel nu echt wat gebeurd.

Jippie jaaa nog 1 te gaan!! Daarna de vlag uit hoor! :dance:

Ineke oooh bagger he die hormonen. Ik heb het met de deca ook hoor. Gelijk mijn ongi van de wap die dan langer duurt. :wall: Doorslikken met de pil werkt bij mij bv ook niet. Bellen morgen al is het maar voor je gevoel dat je gerustgesteld bent. En extra drukte op je werk! Klinkt wel leuk iig en best gaaf dat je ervoor bent gevraagt!

Chantal jemig meis wat een spanning! Ik zet mijn duimen in dat je juist niet hier hoeft mee te tikken hoor. Niet dat je niet welkom bent (anytime!) maar doe maar een kletspraatje niet omdat het ‘moet’ :-

Hier gaat het zijn gangetje. Afleiding genoeg nog, gezellig dagje gehad even opgepast vanmorgen lekker gespeeld in de speeltuin. Samen geluncht en wat kids uit de buurt zijn komen spelen omdat ze mijn oppasmeisje kenden van school en BSO. Maar wel vermoeiend hihi. Dus ik duik er zo in even wat uurtjes slapen. Dames zover het kan geniet van het nieuwe lenteweer! :-

He, even vanaf het werk.

net gebeld…gyn was nog niet erg duidelijk geweest! Meteen maar even verteld hoe of wat. Dat ik al aan de pil ben, groen licht heb gekregen, al bij de info-avond ben geweest etc.

Ook de vakantie maar even doorgegeven. In ieder geval is het nu onder de aandacht. Ze kon nog niets zeggen qua planning maar ze gaan er dus mee bezig. Dat ik al aan de pil ben is al een voordeel…

Ze dacht dat ik deze week nog geen schema zou ontvangen, misschien volgende week.

Ben niet bij zo’n info-bijeenkomst m.b.t dat prikken geweest. Denken jullie dat ik dat zelf wel kan, is het erg moeilijk? Bedoel niet het prikken op zich maar het voorbereiden enzo?

xx

Ineke Balen dat je nog niet weet wanneer je met de IVF mag beginnen. Het spuiten leer je vaak van een verpleegkundige, daar heb je geen speciale info-bijeenkomst voor. Je leert hoe je de prikpen gebruikt, de Pregnyl klaar moet maken en hoe je moet spuiten. Tuurlijk kan jij dat zelf! Vervelend dat je zolang ongi bent. Zal vast door de pil komen en doordat je hormonen in de war zijn.

Rhiannon Wanneer heb je de eerste fm?

Krabje Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen. Ik hoop dat je eerst nog een paar keer IUI mag doen. Hoe gaat het met je afvallen? Lukt dat een beetje ondanks alles?

Purpled Wanneer krijg je te horen of het ontdooien goed is gegaan? Spannend weer! Zie je het allemaal nog een beetje zitten? Hopelijk is de Progestan het laatste zetje wat je lichaam nodig heeft!

Sophie Hoe is de punctie gegaan? Hopelijk een mooi aantal eicellen.

En je hub ondergaat meteen een Tese, toch? Duimen voor een aantal goede zaadjes!

Ineke,

Vervelend dat je nu nog niets weet. Hopelijk hoor je snel meer. Het prikken is op zich niet moeilijk hoor maar neem aan dat je wel wat uitleg moet krijgen.

Jippie,

Hoe voel jij je?

Wij horen zondag of het ontdooien goed gegaan is geloof ik. Jij schrijft over dat er geen special bijeenkomsten zijn voor het leren prikken maar inhet UMC Utrecht zijn die er dus wel. Toen wij daar een keer waren voor een tp zat er dus een hele groep mensen en toen kwam er een verpleegkundige om de mensen voor de prikles op te halen en al die mensen kwamen daar dus voor. Ik ben blij dat ik het gewoon van een verpleegkundige heb geleerd.

Krabje,

Ik hoop ook voor je dat jullie eerst nog een paar keer IUI mogen doen en dat IVF helemaal niet nodig blijkt.

Pff een hele bijeenkomst en dan massaal leren prikken! Nou hier ook blij dat we even een ruimte voor onszelf hadden indertijd! :oops:

Spannend Danielle ellendig altijd dat wachten tot je duidelijkheid hebt over het ontdooien. Duimen draaien!

Ineke nog geen schema, maar klinkt iig wel positief dat ze aan het werk zijn en hopelijk heb je hem volgende week in de bus liggen! :pray:

Het prikken an sich is niet moeilijk dat eerste drempeltje wel. Dan is het wel fijn als er een verpleegkundige bijzit om je daarmee te helpen. Het mixen van Pregnyl valt ook wel mee. Wat handigheidjes ermee leren, hoeveelheden etc is prettig. En niet te vergeten het zijn kleine rotterige glazen capsules waar het inzit. Die moet je breken met een fijne kans dat je wat glas in je vinger krijgt (kan ook aan mij liggen dat ik niet subtiel genoeg ben :lol: ) maar ik doe dat dus met in beide handen een nat stukje keukenrol. Zo heb ik meer grip op het glas en gelijk geen snee in mijn vinger. :stuck_out_tongue:

Euhm ik ben de draad geloof ik alweer kwijt. Iig hier vrijdag de eerste FM. Daarna gauw een kadootje kopen voor een verjaardag die we die avond hebben. En ben ondertussen druk bezig in huis. Lijkt wel nesteldrang maar ik wil wat dingen af hebben. Kleine man heeft nu (eindelijk) zonwerende rolgordijnen hangen. We hopen dat dat in combinatie met nieuw dubbel glas de hitte wat beperkt boven. En mss gelijk een fijn slaapritme erin houdt vanwege de extra hoeveelheid licht overdag en in de vroege ochtend en avond. Bij ons moet ook nog komen hangen. Die liggen al een jaar of 2/3 op de plank (gekocht toen we het huis net hadden) sjucht en natuurlijk een onderdeeltje kwijtgeraakt. :wall: Op maat zijn ze nu iig gelukkig wel al! Nu eens kijken of we nog ergens dat onderdeeltje kunnen kopen. Anders zal ik iets moeten inproviseren of zo.

Ik ben er weer weg van. Geniet van het halfzomerse weertje! :-*

Rhi bij kwantum kun je wel allerlei lossenonderdelen kopen voor rolgordijnen,vouwgordijnen :thumbup:

wat mis je dan, want wij hebben hier nog een buis van een rolgordijn met toebehoren in de schuur liggen,misschien heb je daar wat aan?

haha, rhi, dat breken enzo kan ik wel. (ben tenslotte verpleegkundige).

Prikken verder ook wel. Maar vroeg mij af of je nog andere dingen moet weten die je op zo’n info avond hoort. (die bijeenkomst hebben ze in het umcg ook wel hoor).

Als je toch zo’n schema krijgt dan staan daar de hoeveelheden toch op met instructie boekje ofzo? :think:

Nou zie het wel en anders hang ik gewoon weer aan de telefoon.

Net in ieder geval 40 stekjes van de oost indische kerst uitgepoot in potjes! De zaadjes in mijn kasje doen het tenminste wel allemaal uitstekent!!

:-* Heleen, het was zoals ik al dacht een Caspergeintje :wink: hij is ermee aan de wandel gegaan en vond het stuk terug in de badkamer. :o Was ook eigenlijk een beetje mijn fout, op het nachtkastje laten liggen en daar kan hij bij. 8)

Dacht ik al Ineke :wink: dan is het voor jou ws qua handelingen etc appeltje eitje. Op dat drempeltje na mss als je nog nooit bij jezelf hebt gespoten? Maar dat zal je vast en zeker ook lukken! :thumbup: Op je schema staan als het goed is ook de hoeveelheden. Bij mij iig wel al werken we niet echt met een totaal schema wat ik krijg, maar een startdatum. Dat bepalen we met een echo en op basis van eerste dag laatste menstruatie. Dan beginnen met Deca, nieuwe menstruatie, uitgangsecho is die goed startdatum voor tweede spuit.

Ben overigens blij!! Heb alle rolgordijnen boven hangen! :dance: Het duurt een jaartje of 2 maar dan is het ook klaar. 8) Wat zal ik weer slapen vannacht na al dat werken boven je hoofd.