Zo, even wat minder goede dag vandaag. Vanochtend moesten we vroeg op om naar het familiefeest van hubbie te gaan, maar ik was helemaal misselijk van de vermoeidheid en super-emo. Uiteindelijk besloten dat het beter was als ik vandaag toch maar thuis zou blijven, want ik moest daar ook nog fotograaf spelen dus dat is best wel inspannend. Maar toen was hubbie weer helemaal verdrietig en vond hij dat ik maar niet meer zoveel moest afspreken 's avonds omdat dat niet goed voor me is. Toen ik weer verdrietig omdat hij boos was, maar gelukkig konden we het meteen uitpraten en zei hij dat hij niet boos was, maar dat hij er ook van baalde dat het allemaal zo zwaar is en dat hij vandaag weer de hele dag blij moet gaan doen (schoonfamilie weet van niks). En dat ik er ook niks aan kon doen dat ik zo op die hormonen reageer. Dus na een dikke knuffel is hij toen vertrokken en nu ben ik dus de hele dag alleen. Zonder afleiding, maar wel even lekker om uit te rusten. Ik ga zo denk ik even in bad.
Joanne, succes met je tp! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Danielle, hoe is het bij jou??? :thumbup: :thumbup:
Rhiannon en alle andere meiden die erheen gaan, veel plezier vandaag op de forummeeting!
liefs maya
Maya,
Bij jou ook al gezellig hoor ik. Nou wij zitten elkaar al de hele dag in de haren. Ik chaggie, hij chaggie en dat gaat lekker samen. Heb wel het gevoel dat mijn ongi er weer zit aan te komen dus we zullen wel weer zien. Had er vanochtend onder de douche echt helemaal de balen van… van dat hele stomme traject. Waarom kunnen we toch niet normaal zwanger worden. Bij ons beide is alles ‘normaal’, de eicellen raken goed bevrucht, konden goed ingevroren worden en ontdooien ook iedere keer goed. Waarom blijven ze dan toch niet plakken. Als het nu weer niets is denk ik dat ik die laatste cryo maar even bewaar voor over een tijdje. Eerst maar even rust.
Heb jij altijd zo’n last van bijwerkingen van de utrogestan?
Joanne,
En hebben ze nog wat gezegd over de kwaliteit van de embryo’s?
Sorry reageer later wel even op de rest. Eerst even eten :-*
He lieverds even een dikke knuffel voor jullie!! :hug:
Hier is mannetje af en toe ook chagerijnig hoor, nog wel te doen gelukkig maar voel me dan erg zielig wanneer ik het over me heen krijg!
enneh…ben zelf ook af en toe wel chagerijnig! :oops:
Deze ‘vrije dagen’, hebben me op zich wel goed gedaan maar nu ook wel weer zin in de dagelijkse routine van werken enzo.
OHw jippie!! Heb je het lijstje ook alweer helemaal up tot date gemaakt!
Je bent echt een kanjer!
Danielle, waarom denk je dat je ongi er al aan zit te komen? Dat wanhopige gevoel is vervelend he? Echt stom dat het allemaal niet ‘gewoon’ kan en ook niet te begrijpen waarom het dan niet lukt. :hug: :hug: :hug: .
Ik voel me alweer een stuk beter. Vandaag was echt niet leuk. Liep de hele dag te janken en het lukte me niet goed om uit dat gevoel te komen. Gelukkig ging einde van de middag het zonnetje een beetje schijnen en dat hielp wel. En hubbie is ook direct na het feest naar huis gekomen, dat hielp. Vandaag voelde ik me echt alleen… . En die Utrogestan, tsja, ik heb het nog maar twee keer gebruikt. De laatste keer was met de cryo en toen had ik volgens mij ook zulke pijnlijke borsten. De eerste keer was met de andere verse poging maar dat is al bijna twee jaar geleden, dus ik weet niet meer zo goed hoe dat toen voelde. Wat nu wel vreemd is dat mijn eierstokken weer op lijken te spelen. Ik heb nu rechts ook de hele tijd van die steekjes in mijn lies… :think:
Ineke, fijn dat je je weer een stuk beter voelt. Straks lekker weer aan 't werk! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zo, ik ga zo lekker naar bedje, kost veel energie zo’n dagje!
liefs maya
Maya,
:hug: voor jou. Het valt niet mee die wachtweken. Steekjes in de lies zijn een goed teken hoor. Ik hoop toch zo dat op zijn minst jij zwanger mag zijn.
Tja waarom denk ik dat ik ongi ga worden. Lage temperatuur blijft en ik heb zo’n borrelend gevoel in mijn buik wat ikvan te voren altijd heb (echter meestal pas vlak van te voren hoor maar vorige maand had ik het ook). Gisterenavond begon ik ineens veel bruinverlies te krijgen. Toch wel een voorbode voor mijn menstruatie. Heb er dus geen vertrouwen meer in.
Ineke,
Fijn dat het beter gaat. Wanneer mag je weer beginnen met werken?
Even een vraagje (aan iedereen): Als je ovitrelle (of pregnyl) hebt gespoten krijg je dan 100 % zeker een eisprong??
Ik temperatuur namelijk al 2,5 jaar. Mijn temp voor de eisprong is altijd tussen de 36,0 en 36,4. Na de eisprong is dat altijd tussen de 36,5 en 36,8. Nu heb ik dus voor de eisprong niet getempt maar wel na de eisprong en toen is mijn temp eigenlijk altijd 36,3/36,4 gebleven. Nu kan het natuurlijk dat mijn temp voor de eisprong nog lager was maar kan het me bijna niet voorstellen. Het zou toch niet zo kunnen zijn dat ik geen eisprong heb gehad?
Aj purpled, bruinverlies is vervelend, kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt. Maar is wel erg snel na de tp toch? Dan zou je eerder denken dat het ergens anders vandaan komt. Maar goed, je kent zelf je eigen lijf het beste :hug: . En qua temp kan ik je echt niet helpen. Het lijkt mij dat als je op de dag van de pregnyl een grote follikel had dat die dan ook wel gesprongen is. Maar wel vreemd dat als je al zo lang tempt er nu ineens een ander patroon te zien is. Gebruik je ook progesteron? Pff, slopend allemaal he. Maar blijf gewoon doorduimen dat we samen naar de decembermama’s gaan hoor :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Hier gaat het al een stuk beter, hubbie en ik hebben het erg gezelig vandaag . Vannacht wel een paar keer uit bed geweest omdat ik steeds moet plassen. Ik had vanochtend ook een vrij dikke buik en was ongeveer een kilo aangekomen. Er zal dus wel wat vocht in mijn buik zitten. Probeer maar extra veel te drinken. Maar ja, dan moet je dus wel vaak naar de wc
. Als ik morgen nog zwaarder ben geworden toch maar even het zh bellen.
Fijne zondag allemaal! liefs maya
Ik kom een knuffel uitdelen. :hug:
Danielle heb je ook altijd getempt met Progestan? Mij is nl altijd verteld dat het dan niet meer betrouwbaar zou zijn. :think: Wel balen dat het lijkt of de poging al voorbij is pfff.
Maya idd dat aankomen in de gaten houden. Stomme (of eig goeie?) als je zwanger bent heb je nog meer kans op overstimulatie. :shifty:
Ik ben nog steeds moe van gisteren hihi. Mocht wel uitslapen van mijn man. Al heeft dat geloof ik niet heel veel geholpen want heb toch echt raaaar gedroomd van bijkeukens en tandartsen. :wall:
Purpled Het is nooit voor 100% zeker dat je een eisprong hebt na Pregnyl/Ovitrelle. Een follikel kan soms ook niet springen en doorgroeien tot een cyste. Maar die kans is wel erg klein, hoor! Tempen is nooit echt betrouwbaar als je hormonen gebruikt, dus ik hoop dat je gewoon een eisprong hebt gehad. Balen van dat bruinverlies, hopelijk zet het niet door! :hug:
Maya Hopelijk krijg je geen overstimulatie. Al kan dat wel een teken van een zwangerschap zijn, dus wel spannend!
Fijne zondag allemaal!
Ik gebruik geen progestan. Daar heb ik overigens wel meerdere malen om gevraagd ivm met het te vroeg ongesteld worden maar ik kreeg het niet. Ik heb deze cyclus dus geen hormonen gebruikt behalve dan de ovitrelle. Maar goed… ondertussen ook al het eerste rood gespot dus…
Morgen de afdeling bellen en ik eis gewoon dat ik een volgende keer progestan krijg en anders ga ik er niet eens meer aan beginnen. Dat vind ik zonde van mijn laatste cryo.
ik wil purple en maya even veel sterkte wensen in de wachtweken
hou jullie taai meiden :-*
Purpled, wat raar dat ze je geen progestan willen geven. Ik kreeg bij de laatste cryo juist progestan omdat ik ook steeds al zo snel ongi werd. En dat is dus meteen de enige keer geweest dat ik een positieve test in handen heb gehad. Voor mij een teken dat mijn natuurlijke cyclus gewoon niet lang genoeg duurt voor een cryo om in te nestelen. Misschien kun je een second opinion vragen? :hug:
Ja, ik weet natuurlijk dat overstimu een teken van zwangerschap kan zijn zo laat na de punctie, maar durf er bijna niet op te hopen (maar doe het toch maar wel ). We gaan pas maandag over een week testen als we dat halen, dus dat wordt nog lekker stressen deze week.
Net even naar de intratuin geweest, gezellig joh, not! :shock: Maar we hebben het graszaad in ieder geval binnen dus hubbie is lekker de kale plekken in het gazon aan het bijzaaien. Ik mag niets doen van hem, dus ik kijk lekker toe 8) .
liefs maya
Vanochtend even met het zh gebeld. Ik was niet noemenswaardig aangekomen (2 ons), maar ik kan me niet meer zo goed bewegen. Het doet geen pijn ofzo, maar het lukt me gewoon bijna niet om bijvoorbeeld mijn veters te strikken. En lang zitten op een rechte stoel gaat ook niet echt, dus ik zit maar een beetje onderuit;). Maar kon allemaal geen kwaad volgens de assistente. Nou ja, als het zo blijft vind ik het allemaal prima.
Danielle, hoe is het met jou?
liefs maya
Maya Wat vervelend dat je last heb, is je buik ook opgezwollen? Hoe lang zit je nu na de punctie en terugplaatsing? Spannend! Eigenlijk heb ik er best wel een goed gevoel over bij jou, ik weet niet waarom. Trek je het zelf nog een beetje?
Purpled Hoe gaat het nu met je? Hopelijk heeft het bloedverlies niet doorgezet!
Corien Jij hebt vandaag de eerste echo, toch? Laat je even weten hoe dat gegaan is, ik ben benieuwd!
Rhiannon Hoe was de grote KOK-meeting? Ik heb nog nergens foto’s kunnen vinden, worden die nog geplaatst?
Hoe gaat het met het spuiten, heb je ook last van bijwerkingen?
Ineke Hoestie met jou! :-*
Annie Kun je de eerste wachtweek een beetje om krijgen? Ik vond de eerste altijd wel gaan, dan zoek je afleiding en weet je dat je nog een poos moet wachten. De tweede week begint de spanning te komen en het broekloeren.
Sjemig Danielle wat raar! Mijn (vorige want ze is vertrokken) ferti-arts heb ik zelfs gevraagt of ik (ondanks prima cyclus etc) progestan langer mag gebruiken voor mijn eigen gevoel. (oa vanwege de kunstmatig gemaakte cyclus etc als extra ondersteuning) En zij gaf aan dat het ondanks dat ZIJ er de voordelen niet van zag er helemaal geen probleem mee had het voor te schrijven. :think: Dus idd ga maar op je strepen staan! Willen ze het niet mag je altijd (wel met ellendige wachtlijst ws eerst maar je was al van plan een wat langere pauze te nemen?) naar een ander ziekenhuis overstappen. Al hoop ik dat je er gewoon met goed overleg uitkomt! Sterkte!
Maya ooooh toekijken! cola light break gni gni Maar wel vervelend dat je zo’n last hebt. Hopelijk is het voor het allermooiste doel! Nog een hele week wachten pffff succes!
Ik ben wat aan het opruimen, prutsen in huis beetje bijkomen van het weekend. En eigenlijk heb ik nergens zin aan. :silenced: Ligt er vast ook een beetje aan dat het zulk raar weer is, wel warm maar het zonnetje is nergens te bekennen. :eh:
maya, lekker rustig aan doen!
haha, zeg ik…vandaag volledige dag gewerkt en ik ben kapot! Kost me veel energie om mijn hoofd er bij te houden. Gelukkig is het niet echt druk en daardoor wel te doen maar is me toch wel een beetje tegen gevalllen.
Nog 2 dagen te gaan en dan even weer vrij.
Corien, hoe was het??
Veel spannende tijden weer hier!
Jippie, heb jij weer wat energie inmiddels?
Voor mijzelf ben ik benieuwd hoe het vrijdag zal gaan bij de gyn. Hoop meteen wat meer te horen over wanneer we kunnen beginnen. Verwacht ik wel.
Nou, zal even de pannen op het vuur zetten, mannetje is laat vandaag. Bah. en heb al zo’n trek!
xxx
Corien, ik ben ook benieuwd, hoop dat alles er prachtig uitziet! :thumbup:
Ineke, goed zeg, meteen weer een hele dag aan het werk. Ik denk dat ik me nu ongeveer hetzelfde voel als jij. Zit echt volledig uitgeteld op de bank. En het is nog maar maandag… Spannend, die intake vrijdag! Ik hoop voor je dat er nu een duidelijk plan komt inclusief schema! :thumbup: :thumbup:
Rhiannon, ben erg benieuwd hoe de meeting was. Moest je zelf veel organiseren? Of kon je ook gewoon leuk meedoen?
Jippie, hoe is het bij jou? :-* .
Ik zit nu tien dagen na punctie en zes na tp. Voel me echt zo raar. Toch wel weer anders dan de andere keren. En die gezwollen buik (ik zie heel duidelijk verschil en krijg niet eens mijn broek meer dicht…) zou wel een goed teken moeten zijn toch? Maar ja, het blijft natuurlijk nog steeds allemaal heel vroeg, dus ik vind het mega-spannend. Mijn humeur gaat ook de hele tijd heen en weer, supervermoeiend. Woensdag ga ik weer naar die Tibetaanse arts. Ben wel benieuwd of zij al iets kan voelen.
Die verpleegkundige die ik vanochtend aan de lijn had was trouwens wel een muts hoor. Ze vroeg alleen maar hoeveel follikels er waren geprikt, niet eens hoeveel ik was aangekomen. Op basis daarvan concludeerde ze dat het geen overstimu kon zijn en dat als ik buikpijn had dat het dan misschien van de aankomende menstruatie was… Nou, het voelt anders echt heel anders! :wall: Maar ik blijf het gewoon in de gaten houden. Als het erger wordt ga ik wel nog een keer aan de bel hangen. (en dan hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg;)).
liefs maya
Ik zie dat Jippie en moi ong tegelijk aan het tikken waren.
Meeting was heeeeel erg leuk! Casper heeft zich heerlijk vermaakt en ik geloof dat ik geen enkel kok-kindje heb zien huilen! :mrgreen:
En organiseren? Nah TomTom aanzetten is het meeste werk. 8) We hadden zelfs onze camera vergeten. :oops: Dus de foto’s van Ruud, Gerda, Hedwich etc kun je zien in het Showforum helemaal bovenaan de pagina.
Ineke alweer een hele dag gewerkt! :o Knap! Ze houden toch wel een beetje rekening met je? Koken met honger is brrrr voor je het weet snaai je de helft van je avondeten zo weg.
Maya je mag altijd even vragen of je je gyn mag spreken geloof ik. :think: Verpleegkundigen zijn niet altijd van je hele dossier op de hoogte dus als jij twijfelt aan de uitspraken van de verpleegkundige en je wilt iets heel specifieks weten dan kunnen ze altijd overleggen met de gyn of laten terugbellen. Enneuh ook rustig aan doen hoor. Ik ben nonstop aan het duimendraaien, kan ondertussen stofzuigen met 1 hand
Pfff de kleine man heeft vanmiddag zomaar van een uurtje of half 1 tot half 4 geslapen! :shock: Hij had wat te verwerken geloof ik.
Mijn wasje van de dag gedraait, even stof gezogen, en nu straks nog even koffie en douchen en dan weer mijn bedje in. Begin wat last te krijgen van de PMS-erige hoofdpijn die ik altijd krijg van de Deca. Dus kom maar op met dat zonnetje en dan kan ik lekker in de tuin aan de slag en gaan we voor Casper de zandbak in orde maken.
blllgh, heb toch slecht geslapen vannacht, echt verschrikkelijk. Werd rond een uur of drie wakker met buikpijn en vervolgens moest ik om de tien minuten naar de wc rennen omdat ik diarree had. Mijn buik leek wat minder gezwollen, wat op zich fijn is, maar daar kreeg ik ook weer stress van, want misschien slecht teken? In ieder geval lag ik mega-gestresst in bed met echt al mijn spieren gespannen en lag natuurlijk enorm te piekeren. Toen heeft hubbie me even een dikke knuffel gegeven en wat relativerende dingen gezegd en toen ging het uiteindelijk wel weer. Maar ik ben nog steeds misselijk en moet ook steeds naar de WC. Heb me dus maar weer 'ns ziekgemeld op m’n werk, pfff.
Mijn buik is inderdaad wat minder dik, weet niet wat ik er van moet denken. Vannacht dacht ik laat het maar gewoon voorbij zijn, dan ben ik er tenminste vanaf.
liefs maya
Even illegaal vanaf het werk…verandering in stoelgang kan ook een teken zijn van zwangerschap!!!
zo, nu weer aan het werk, ben zo moe!! Maar wel te doen hoor.