IVF/ICSI deel 14

heey meiden…

Wow wat gaan jullie opeens hard hahahaha.

Ik ben deze week met halve dg begonnen met werken…en dat na 2jaar thuis gezeten te hebben.

Wel lekker om weer wat anders om handen te hebben hoor.

Hierdoor moet ik wel even aan mijn nieuw ritme wennen en daarom even wat minder hier geweest, maar dat komt wel weer goed hoor :wink:

Maya: ik ga mijn duimen blauw draaien voor jou meissie :thumbup: :thumbup: :thumbup: .

Ik kan me zo goed voorstellen dat deze hele poging weer ontzettend teleurstellend is geweest…we hopen gewoon op deze 2 vechtertjes :pray: :hug:

Nieuwe meiden welkom!!! spannende tijden voor jullie dus!!!

Lekker meeschrijven hoor, dat helpt echt een hoop tijdens deze spannende behandelingen.

Ik hoop voor jullie dat de behandelingen snel aanslaan.

Jippie: toch weer een knal gehad van die chemo :cry: damn t zag er zo goed uit allemaal, ik had echt t gevoel dat het je deze keer bespaard zou blijven…helaas :frowning:

Nog 2 te gaan…toch??? :hug: :hug:

Voor iedereen een knuffel die t nodig heeft :hug:

Ik probeer hier weer in te springen.

:-*

Welkom Joanne! Je zit in het spannendste stukje lees ik. Hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws! En die wachtweken pfff ze zijn niet uit te houden voor mij als ik hier niet kan meeschrijven. :mrgreen:

Ineke lekker bezig geweest! En nu idd relaxen.

Jippie oh kalebassen enzo gooi ik ook vaak op een schaal in het najaar! Misschien ook wel iets voor onze verwilderde achtertuin :lol: Moet ik ook echt binnenkort weer even wat in doen. Viooltjes, primulaatjes weer bakken vullen want veel heeft de extreem strenge winter niet overleefd. En tja die tijden. Gelukkig is het maar 1 dagje en we hoeven nu ook pas weer over een half jaar :shifty: wat gaat het toch snel met Casper! Ze vond dat hij het super doet, lekker lopen en bal pakken zonder omvallen etc. Altijd fijn. Bij thuiskomst wilde meneer even spelen met zijn loopfiets buiten. Prima, door naar de speeltuin en 10 x van de glijbaan dat durft hij tegenwoordig zelluf. Hij wordt zooo groot :shifty:

En nu ga ik kijken of hij na zijn dutje van vanmorgen voor we op de fiets stapten nu ook nog eventjes wil tukken.

Kom zo nog even tikken want hij zit ondertussen op schoot dat tikt niet handig.

Hij groeit overigens ietsjes a-symmetrisch. Dus er zal wel een spurtje in de lengte volgen binnenkort. Zit op 80 cm bij 11,3 kg. :shock:

Natas wauw weer aan de slag! Idd wel leuk om ook even wat anders te doen dan huishouden en kind. :mrgreen: Bij mij jeukt het ook wel eens. Maar ja dan moet ik zien dat ik meneer ergens voor halve dagen op het KDV krijg. Nou dat gaat ws niet werken. Ik zie wel tegen de tijd dat hij naar school gaat. Of de volgende beeb. :lol:

He jak ik moet straks eigenlijk al een beetje beginnen met koken maar heb nog geen zin. Kan kiezen uit bami of gyros, maar dat laatste is maar half in huis. Geen sla of nix voor erbij. Dus dat zal wel morgen worden. Zaterdag de giga kokmeeting dus dan wordt er niet gekookt. Denk dat ik dan morgen tijdens Casper zijn middagdut vast lasagne voorbereid. Hoeft het zaterdag alleen nog een keer warm gemaakt worden.

Meiden wat zijn jullie allemaal al actief in de tuin! Heel goed, ik wacht eerst tot de zon echt doorbreekt… voor die tijd vind ik de tuin alleen leuk achter het raam :oops: Net zo’n omaatja achter de geraniums… hahahah!

Wij hopen deze lente/zomer de tuin wel weer verder klaar te maken (de duurt altijd wel even in een nieuwbouwhuis) vooral manlief heeft nogal wat plannen voor vijvers… :roll: Ik heb nu wel de eis neergelegd dat ze heel heel ondiep moeten zijn of met een fiks muurtje erom heen. No way dat ons ukkie volgende jaar en de jaren daarna alleen in de tuin mag met een zwemvest aan :shifty: :lol:

Joanne; welkom en heel veel succes!

Maya en Purpled; hoe gaat het, kunnen jullie wat afleiding vinden?

Jippie; fijn te zien dat je weer gezellig aan het posten bent

We zijn gisteren weer even naar het zhuis geweest, even mogen zwaaien :wink: :inlove: Het gaat eigenlijk allemaal prima, het groeien, hartje klopt zeer regelmatig… ( en ik blijf me :sick: en :zzz: voelen, dus ook goed heh?!) Dus we hoeven pas over 2 weken weer…

Pff ik word echt weer gek van die wachtweken hoor! Pas een week na de eisprong en nu had ik gisteren ineens roze slijm dus ik kreeg wat hoop. Maar vandaag is mijn temperatuur ineens naar beneden gekelderd… weg hoop. Snap daar dan weer niets van want dat heb ik normaal alleen op de dag dat ik ongesteld ga worden :think:

:think: heb ook es elke morgen met die thermometer rond gelopen…nogal dwangmatig in die periode. maar…ook mijn temp ging toen naar beneden en de volgende dag omhoog en verder omhoog…na mijn eisprong. Ik was toen wel zwanger!!! Zat niet op de goede plek maar toch, die temp. zegt volgens mij echt niet alles!!

Nog even afwachten…pffff.

Super dat de 2e echo ook zo fijn was Jov. Tja, die vijvers. Wij hebben een sloot naast ons huis. Mochten er een kindje komen dan wordt het meteen ook babyzwemmen.

Anders geef hem gewoon een vissenkom op vaderdag!

Ik lees ook veel tuin-liefhebbers…dat ben ik ook wel, alleen om erin te zitten en er niet in te werken… :mrgreen: Onze tuin heeft een paar potten en verder tegels…

Jov, jij had 2 embryo’s teruggeplaatst en bent nu zwanger? Gefeliciteerd!

Purpled zit in spanning af te wachten! Moet je temperaturen dan? Of doe je dat uit jezelf?

Ik zit nu met spanning te wachten op een telefoontje uit het ZH…ben zo benieuwd hoe of wat…en wachten duurt dan wel erg lang…

Het duurt altijd lang als je ergens op moet wachten… veel succes met wachten en hopelijk hoor je snel iets van het ziekenhuis.

jippie;

wat vervelend dat de klap later is gekomen. hopelijk voel je vandaag al weer ietjes beter. :hug:

Purpled

veel succes met het wachten. hopelijk gaat de tijd snel voorbij

jov:

Altijd leuk om te zien of alles goed gaat. wel jammer dat je niet zo lekker voelt :hug:

Hier gaat alles zo zijn gangentje. Met mijn vader gaat het na omstandigheden redelijk. het lijkt momenteel stabiel en daar zijn we heel erg blij mee. Jammer genoeg heb ik vaak ruzie met mijn moeder over de verzorging van mijn vader. Zij ontloopt de situatie en laat alles op ons afkomen. ze geeft ons kleine veel kado’s om het maar terechtvaardigen met wat ze nu doet. ook hier krijgen we weer ruzie over omdat wij dit niet willen… lekker dubbel allemaal… verder hebben we te horen gekregen dat onze kat (10 jaar) nierproblemen heeft. helaas is zijn speciale dieet niet aan geslagen en ze denken dat ie waarschijnlijk nog maar 2 maanden heeft. het gaat nu op zich nog met ups en downs . allemaal afwachten dus… :frowning:

Wij hebben inmiddels ook alweer bericht gekregen over een 2e behandeling. Ben net gestart met de pil en 10 april beginnen we met de eerste prik te zetten. spannend allemaal…

ik wens jullie allemaal veel succes en sterkte voor diegene die het nodig zijn. ik leef met jullie mee…

liefs knuffeltje

sorry voor het gal spuien, moest het eventjes kwijt…

Middag!

Nah waar is dat heerlijke weer van gisteren heen zeg :shifty:

Knuffeltje:Wat vervelend zeg dat je zoveel ruzie met je moeder hebt, ook erg jammer dat ze een beetje d’r kop in t zand steekt en de boel aan jullie overlaat…duidelijk nog in de ontkenningsfase.

Yesss 10april de eerste spuit…spannend weer he…ben benieuwd wanneer in April ik de eerste mag zetten :slight_smile:

Annie: vervelend he dat wachten, hopelijk bellen ze snel.

Wij(lees mijn man) hebben ook ff wat in de tuin gedaan, we hebben niet zo’n grote, maar groot genoeg om Odin in de laten spelen.

Purpled:pffffff meissie valt niet mee die wachtweken he, die temp wilt vlgs mij ook nog niet veel zeggen hoor, ik heb t 1maand eens gedaan en daarna nooit meer…wat een gedoe zeg, hij gaf iedere dag iets anders aan :wall:

Kon ik de tijd maar vooruit zetten voor je :hug:

Jov: super dat de echo weer goed was…ja die kwalen zijn minder leuk he…maar horen er allemaal bij :slight_smile:

Hmm :think: vijvers…goed een net er strx overheen spannen en idd een zwemvest aandoen hihihi.

Rhi: ik moet zeggen t doet me goed die halve dg werken, ik heb t gevoel dat ik er weer een beetje toe doe in de maatschappij :oops:

Ik vond t heerlijk om zolang bij Odin te zijn, maar merk dat ik die halve dg werken echt een verademing vind…even wat anders om handen.

Hij gaat binnenkort ook weer 2 ochtenden naar de kdv en de andere ochtenden naar de oma’s.

Maar goed ik ben ook nog volop aan t solliciteren dus misschien moet ik binnenkort wel weer alles gaan omgooien hahaha.

Even ego…maar ik denk dat ik blij ben…Er zijn 3 eicellen van de 7 bevrucht. Hoe de kwaliteit was kon ze nog niet zeggen…maar ik ben geloof ik al een hele last kwijt…Of is dit niet goed?? :think:

Natascha, werken bevalt dus…lijkt me ook wel vreemd om weer te werken na een hele tijd thuis gezeten te hebben.

Nou ik ga me maar eens aankleden… :oops: …nu kan ik lekker even naar de winkels.

annie das zeker een goed begin hoor!!!

T komt nl erg vaak voor dat er totaal geen bevruchting plaats gevonden heeft dus je mag om deze uitslag blij zijn hoor…nu nog even duimen dat ze goed doordelen…en dat je een tp gaat krijgen :pray:

Oh niet duidelijk geweest net lees ik…maar morgen is de terugplaatsing… :lol: Ik krijg er sowieso 2 terug geplaatst…hopelijk is de 3e goed voor de vriezer…

owwwwwwww maar dat is een vreugdedans waard hahaha…wat goed!!!

Hoi allemaal!

Sorry dat ik even niets heb laten horen, heb wel wat meegelezen, maar was te vermoeid. Had al moeite met het junitopic… Ben vorige week namelijk begonnen met werken op arbeidstherapeutische basis. Ben inmiddels al 16 maanden thuis en eigenlijk gaat het nog niet goed genoeg om te werken. Arbo arts vond toch dat ik met 2 uur in de week moest beginnen. Ben er echt kapot van geweest. Veel meer pijn en zó moe… Had er even de puf niet voor :oops: Kreeg gisteren al een krabbel van Jippie waar ik was :slight_smile: Pak het nu hier weer op!

Jippie: nog maar 2 te gaan meid! je bent er bijna! Laad jezelf weer helemaal op. Je komt er weer helemaal bovenop!

Maya: Top dat je op de wachtbank zit zeg! Snap dat je baalt van de kwaliteit, maar het zegt eigenlijk gewoon niets… Het gaat echt om die dosis geluk die je nodig hebt. En dat heb je of dat heb je niet. Duim voor jullie dat jullie het nu wel hebben!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Een van onze jongens is ook een C-kwaliteit hè. (de andere A) nou je ziet er niets aan hoor. Geen idee welke de A en de C is en dat is maar goed ook.

Dat je vriend/man het ook moeilijk heeft is inderdaad wel erg begrijpelijk natuurlijk. Mannen uiten dat gewoon op een hele andere manier. Mijn vriend is tegenover mij ook altijd optimistisch gebleven, maar achteraf vertelde hij toch ook wel dat hij het echt allemaal niet zo zeker wist. Ze willen ons gewoon niet extra kwetsen. :hug:

Annie: welkom hier. Heel veel succes. En wachten duurt inderdaad lang. Wachten in de mmm duurt ook gewoon echt serieus veel langer dan ergens anders op wachten…

Purpled: ook op de wachtbank. Kan je ook een tempdaling hebben bij de innesteling? Geen idee hoor. Ik tempte niet tijdens de IVF.

Jov: bij ons echt geen vijvers. Kan je het niet helemaal uit zijn hoofd praten? Zo kan je kindjes straks helemaal niet alleen in de tuin zijn. (ook niet met een ondiepe of een muurtje) Wel super dat het allemaal goed gaat. :sick: en :zzz: horen er inderdaad bij (bij mij :sick: zelfs nog tijdens de keizersnede :shock: en :zzz: nu dus nog)

Knuffeltje: spannend om de datum te hebben om naartoe te leven. 10 april, dat is al zo!

Balen van jullie kat en het ontwijkende gedrag van je moeder.

Ineke: goed dat je het rustig aan doet, hoe moeilijk dat vaak ook is. Hier zijn de tuinkriebels er ook al :slight_smile: 2 weken geleden al tegels uit gaan zoeken en nu gaat de achtertuin langzaam aan leeg (lees hopelijk is hij morgenavond leeg :wink: ) en dan hopelijk ook morgen de tegels bestellen. Ze zouden er dan over 2 weken moeten zijn. We hebben nu een achtertuin met verhoogde plantenbakken en een terrasje, maar we gaan alles verharden voor onze 2 mannen. Ze moeten gewoon veilig buiten kunnen spelen, dus de tuin is de komende jaren van hun en wij mogen er dan af en toe bij komen zitten :wink: Om de voortuin moeten we nog een afscheiding maken. Gaat nu ook gebeuren.

Rhiannon: weer een verse poging dus. Snap helemaal dat dat vreemd is. Het spuiten op zich niet, want dat doe ik wekelijks (medicijnen reuma) maar het idee erachter ook… er weer helemaal in gaan. Met Cas gaat alles dus super. Fijn hoor. Hoezo groeit hij a-symmetrisch? lengte tov gewicht, of echt???

Zo… volgens mij ben ik nu weer redelijk bij… Sorry als ik iets vergeten ben, ga het nu weer bijhouden (tenzij ik weer een energieprobleem krijg ofcourse :wink: )

Annie Drie van de zeven bevrucht is niet een slechte uitslag, hoor! Dus je mag zeker blij zijn!

Hopelijk twee terug en de derde in de vriezer. Succes met de terugplaatsing morgen!

Natascha Hier in het hoge noorden is het nog best wel lekker weer. Het waait alleen een beetje hard, maar het is hier droog en de zon schijnt zo nu en dan. Dus misschien strakjes nog even naar buiten. Wanneer krijgen jullie de uitslagen van de longonderzoeken?

Knuffeltje Fijn dat het met je vader redelijk goed gaat en de situatie stabiel is. Jammer dat de relatie met je moeder op het moment wat minder is. Ze kan natuurlijk niet verwachten van de kinderen dat die alles maar doen en oplossen, jullie hebben ook je eigen leven en gezin. Hopelijk ziet ze snel in dat ze haar steentje wat meer moet bijdragen. Wat zielig van jullie kat! Hopelijk kunnen jullie nog een poosje van hem genieten. Sterkte met alles!

Purpled Ik heb nog nooit getempt. Maar ik heb wel eens gelezen dat er tijdens/vlak voor de innesteling een dip kan zitten in je temperatuur. Duimen dat het een goed teken is! Wanneer mag je testen?

Jov Dus jullie tuin moet nog helemaal aangelegd worden? Een vijver zou ik ook niet zien zitten met een kleintje, dan neemt hij maar een goudvis! Muurtjes kun je overheen klimmen en kindjes kunnen verdrinken in een cm water. Dus hier geen vijver! Fijn dat de echo weer goed was!

Angelbaby Ik was een beetje bezorgd om je, omdat ik je al zo’n poos niet online had gezien.

Neem lekker de tijd en doe het rustig aan, hoor! :hug:

Maya Alles nog goed daar? Kom je de dagen een beetje door?

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Wat fijn om te lezen dat er hier zoveel mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten en het af en toe ook ff niet meer zien zitten!! Wat dat betreft ben ik nog een groentje, maarja wel gelijk ISCI, omdat de zwemmers té slecht waren voor iets anders.

Afgelopen donderdag prikinstructie gehad, nou het drempeltje waar jullie het steeds over hebben, daar moest ik ook overheen hoor :o . Maar stiekem ben ik best een beetje trots op mezelf dat ik geprikt heb!!

Zit nu vol spanning op m’n ongi te wachten (waarsch. vandaag of morgen) en dan begint het.

Nou, ga nog even een studie maken van jullie voor trajecten, kan ik wat beter meeleven :wink: .

Fijn weekend alvast iedereen!!

hi allemaal! weer een boel bij te lezen zeg. Ben goed bezig afleiding te zoeken dus ben iets minder regelmatig op KoK ;).

Jippie, weer een beetje op de been, fijn. Wel balen dat het iedere keer zo’n gevecht voor je is. :hug:

Angelbaby, leuk van je te horen! wat stom dat je van de Arbo-arts toch weer aan de slag moest terwijl het eigenlijk nog niet ging, grrr. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. :hug:

Ineke, fijn dat je weer lekker in de tuin bent bezig geweest. Bijna beter! :thumbup:

Joanne, mooie oogst hoor. Succes bij de terugplaatsing morgen, altijd een bijzonder moment.

Natascha, goed bezig zeg! Dus je werkt nu en je doet die opleiding erbij? :clap:

Knuffeltje, gedoe allemaal zeg met je familie. Dat kan zoveel energie kosten. En die heb je wel nodig om je op te laden voor de nieuwe poging. :hug:

Rhiannon, Casper gaat hard zeg, leuk! :inlove:

Purpled, raar zeg van dat slijm. Ik heb dat nog nooit gehad. Heel toevallig heb ik sinds vanochtend net als jij veel last van mijn linker eierstok. Net of het heel erg trekt. Nu ik op de bank zit voel ik het steeds steken. En tja, wat die temp betekent weet ik echt niet hoor. Lijkt me nogal vroeg voor een ongi. Zet hem op he! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hier gaat het nog best goed. Ben nog niet aan het broekloeren, daarvoor is het echt nog te vroeg. Utrogestan doet wel goed zijn werk, heb mega pijnlijke boobies en ik word er ook lekker moe van. Deze week dus genoeg afleiding gehad. Gisteren de hele dag een projectbijeenkomst van mijn werk. Was leuk maar ook vermoeiend. In dat project zitten veel lieve mensen die ik niet zo vaak zie maar die onze situatie wel kennen dus die namen me allemaal even apart om te vragen hoe het ging. En iedere keer zat ik weer in dubio wat ik nou wel en niet zou vertellen. Heb het allemaal maar een beetje in het midden gelaten. En gisterenavond ging ik met wat vrienden naar een concert. Was ook heel leuk, maar ik mag nu niet springen dus ik moest me wel inhouden met dansen. Lag pas om half 2 in bed dus vandaag ben ik wel een beetje duf. Ik moet eigenlijk iets rustiger aan doen, maar ja, wel goede afleiding;).

liefs maya

Maya, lekker veel afleiding gehad dus afgelopen dagen! Jij hebt begin van de week de terugplaatsing gehad toch? Enne pijlijke boobs…mag ik je de hand schudden…heb het idee dat die van mij 2 cupmaten gegroeid zijn… :shock:

Madelon, jammer is dat als je niks te kiezen hebt he…of nou ja te kiezen, dat leg ik ook niet goed uit, maar als je direct een hoek ingeduwd wordt en niet eerst met iets anders kan beginnen, bijv. IUI. Eerste prikken gezet dus! :thumbup:

Knuffeltje, :hug: voor je.

Jippie, nog even lekker buiten geweest?

Ik heb heel de tijd steken in mijn onderbuik en dan afwisselend links en rechts, zou dit van de punctie kunnen zijn? Ook heb ik gigantisch last van maagzuur als ik me druk maak (lees: boodschappen doen)…Herkent iemand dit?

Staat hier een cake in de oven…moet vanavond of morgen met de familie iig deze 'overwinning" even vieren!

Meiden pfff jullie tikken wat af! :lol:

Knuffeltje pfff wat een hectische tijden! Succes met je moeder en vader zo overdonderend ineens alles ‘andersom’. En wat betreft je kat, wij zijn ook ons knuffeltijgertje aan nierproblemen verloren. Duurde wel langer dan 2 maanden maar ook omdat de vorige DA geen opvolging deed na de diagnose. En wisten wij veel? Tot hij weer bloed ging plassen. Helaas ging het toen heel snel bergafwaarts. :frowning: Dus sterkte en knuffel maar extra!

Joanne yesss een TP van 2! Dat is zeker een feestje waard! :mrgreen:

Angelbaby whow weer het arbeidsproces in. Idd normaal al vermoeiend dus heel veel succes! Hij groeit overigens alleen asymmetrisch met lengte en gewicht hoor :wink: gelukkig maar. Is een kind van het boekje best bijzonder om mee te maken.

Madelon terecht trots hoor! Ik geef toe diabetispatienten doen het dagelijks en met reuma dus ook, maar die eerste keer is toch vaag. Die zit er bij jou iig in! De volgende is echt makkelijker. :wink:

Maya :o das wel lekker heftige afleiding hihi. Die tijden trek ik geloof ik ook niet echt meer. :lol: En die pillen pfff tel die erbij op en je kunt halve dagen slapen. :silenced: Maar wel fijn dat je iig hele leuke afleiding hebt! Dan houd je die wachtweken idd beter vol. Ik ben ook blij dat ik ze straks heb als het mooie weer er hopelijk al is. Ondanks dat we dan meer licht hebben en de dagen dus op die manier langer zijn voelen ze korter.

Joanne, die steken zijn ws je follikels die weer vollopen met vocht. Mocht je echt meer last krijgen ondanks het netjes drinken van je 2,5 a 3 liter vocht per dag even bellen met de afdeling. Ze kunnen je dan even nakijken want het klinkt misschien bizar maar ook met niet heeeel veel eicellen kun je overstimulatie ontwikkelen. Dus een beetje rust inplannen en tijdens het rusten flink aan de thee. :thumbup:

Zo vandaag ook hier druk geweest. Met euhm weinig eigenlijk hihi. Vanmorgen een sponsorloop bij de kleuters op school. Dochtertje van mijn vriendin liep erin mee (was gisteren nog wat ziekjes dus echt een bikkel!) dus ik moest natuurlijk ook komen kijken. :wink: Casper is platgezoend door haar. En heeft even lekker gespeeld op het schoolplein.

Voor het begon al gauw brood gehaald bij de bakker (veel kids waren na de loop vrij dus mss was het daarna wel heel druk) en toen ik thuis was kakte ik wat in. Heb lekker even met mijn foontje geknoeit, spelletje gespeeld en daarna kip in de oven gedaan. En nu lekker even forummen kopje koffie en op tijd naar bed want morgen een heeeel drukke dag met de forummeeting.