ow, dan snap ik niet dat ik clomid gekregen heb…
had maar 5 tabletjes gehad hoor… maar inderdaad, ik heb liever die spuiten… heb wat tegen tabletten, kan ze moeilijk weg krijgen…
maja ik wacht wel gewoon af… kan toch niks anders doen
ze hadden me clomid gegeven omdat ik een lange cyclus van 40 dagen heb zeiden ze…
rachelle
spannend hoor… en ik hoop dat je embryootje blijft zitten!!!
Ja het wachten gaat redelijk!
Ik hoop ook echt dat er in ieder geval 1 blijft zitten!
Ik had trouwens gisteravond ook de utrogestan vergeten, vannacht nog gepakt, maar toen zag ik vanmorgen dat je een vergeten dosis niet meer moet pakken. Toen heb ik vanmorgen de utrogestan overgeslagen. Kan toch geen kwaad denk ik he?
Misschien weet iemand dit… Als het niet lukt, na hoeveel dagen kan je al ongesteld worden? Volgens mij is dat sowieso pas 8 tot 10 dagen na de punctie of niet? Punctie word dan gezien als ovulatie toch?
Groetjes
Rachelle De punctie moet je inderdaad als eisprong zien. Je kunt in principe vanaf tien dagen na de punctie ongesteld worden. Het kan ook zo zijn dat de Utrogestan je menstruatie tegenhoudt, als je niet zwanger bent. Dus dat je pas ongesteld wordt als je met de bolletjes gestopt bent, dat kan wel een aantal dagen tot een week duren. Ik neem zelf de bolletjes altijd na het opstaan, 's avonds na het eten en voordat ik naar bed ga. Als ik het vergeet, neem ik ze later nog en dan schuif ik de rest een aantal uren op. Het komt niet zo heel erg precies, hoor.
helemaal gelijk jippie…
bij mij hebben de bolletjes de ongesteldheid tegengehouden…
ik werd pas een beetje ongesteld de dag dat ik testen mocht, en dus gestopt was met de bolletjes… die dag daarna brak het helemaal door…
enne, ik hoop het echt niet voor je!!! , maar koop dan maar hele grote dikke maandverband, want ik wist niet dat je zoveel bloeden kon!!!
maar het blijft spannend… hoop echt dat het goed gaat bij je!! :thumbup:
Hoi meiden,
Ik meld me ook weer. Ik heb me even afzijdig gehouden omdat de laatste keer er nogal heeft ingehakt. Het duurde even voordat het verdriet was gesleten. Ik moest nog een menstruatie afwachten en de daaropvolgende zouden we weer een terugplaatsing van een cryo doen. Dit is de laatste keer, ik heb de knoop doorgehakt. Hoezeer de wens voor een tweede er ook is, mijn leeftijd en het feit dat ik die (mislukte) pogingen mentaal best wel als zwaar ervaar, heeft mij doen besluiten dat het hierna genoeg is, wat de uitkomst ook is. En daar heb ik vrede mee.
Vandaag ben ik ongesteld geworden, dus morgen kan ik het ziekenhuis bellen en dan zal ik over zo’n twee weken wel heen moeten voor de echo. Ik heb een lange cyclus, dus het zal wel weer dag 16 of 18 worden voordat ik de spuit Pregnyl kan zetten.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat (naar omstandigheden enzo, ik heb niet bijgelezen).
Groetjes, Carenza
Hoi Meiden,
Sowwww ik ben even een paar dagen niet geweest en er is weer een hoop bij te lezen… en ik zat er nog niets eens helemaal in. Vergeef me als ik rare dingen zeg
Sophie wauw… cellen gevonden…helemaal super!
RennicIk zag dat je (in ieder geval de TP) ook in het UMCU hebt? Daar zit ik ook (full-time zeg maar). Dus na de intake duurde het nog drie maanden voordat de eerste prik erin ging? Jeetje… ik krijg er de kriebels van want ben erg ongeduldig. Ook ik ben nu aan de pil… ik merk er niet zo veel van behalve dat mijn gezicht weer helemaal bijkomt en dus minder puisten… dat is wel lekker na een hele periode van hormonenspul waar ik nogal op reageer.
MarkaWat onwijs “ruk”… ik hoop dat je een geweldige vakantie hebt!
RachelleWat maak jij het spannend zeg… niet normaal. De duimen draaien hoor!
Kletsmiepraar he zo’n periode weer aan de pil?
PurpledHopelijk is het nog gelukt met je schema… echt raar hoor van die arts(en)
JippieIk kan het niet helemaal meer goed terug vinden… maar was je nu alweer volop begonnen met een nieuwe poging?
MloeskaHopelijk heb je vandaag een mooie meting en topslijm!
Carenza heel veel succes bij deze poging!
Bij deze beloof ik plechtig wat vaker te komen… want anders hou ik het niet (meer) bij… jeetje zeg. En nu ben ik zelf nog niets eens begonnen, dus heb eigenlijk nog niet zoveel te melden. Ik ben nog steeds benieuwd hoe lang het nu gaat duren tussen het 1e gesprek en de daadwerkelijk start… Vooralsnog ben ik ook nog eens even ter voorbereiding keigoed aan het afvallen… en dat gaat best lekker. Verder om dat te ondersteunen en voor te bereiden op de IVF ben ik vorige week bij de acupuncturist begonnen. Ook daar voel ik mij goed bij!
Ik maak mij alleen zorgen over mij werk… Half augustus verander ik van opdracht/project en ik zie daar tegen op omdat het best een groot project is… ik weet niet of ik dat helemaal ga trekken naast de IVF behandeling… Ik weet ook niet hoe soepel men bij die nieuwe opdrachtgever is over de ZH bezoeken… dus daar maak ik mij zorgen over… aan de andere kant, kan het dus nog wel even duren, dus moet het maar op mij af laten komen denk ik… adem in … adem uit.
Nou dat was het weer voor even!
Succes allemaal!
nou, meting vandaag was nog steeds niet goed…
sinds de eerste meting van 29ste en nu is me baarmoederslijm maar 1 mm gegroeid…
woendag weer meting…
als ie dan nog steeds zo dun is, dan gaan ze me er wat voor geven…
Chips MLoes
Dat schiet niet op… balen zeg? Wat kunnen ze je dan geven om het sneller te laten gaan? Ik hoop dat het niet nodig is en dat je woensdag “superslime” hebt :dance:
hahaha normaal krijg je er hormonen voor, maar aangezien ik vette overstimulatie had vorige keer, mag ik nu geen hormonen meer spuiten…
dus me lichaam moet alles op eigen kracht doen…
word vervolgd… :thumbup:
Mloeska Ik denk dat je dan alsnog Progynova moet nemen om je baarmoederslijmvlies te laten groeien.
Zit je eisprong er wel aan te komen, of ook nog niet?
Gabby Doe rustig aan, hoor! Als je zin hebt om te komen kletsen, dan klets je mee. En anders kom je zo nu en dan langs wapperen, is ook goed! Logisch dat je je druk maakt om je werk en of het te combineren is met de IVF. Alleen is het gewoon afwachten hoe het dan allemaal verloopt. Misschien hoef je maar 1-2 keer voor een meting, misschien vaker. Dat is afwachten. Wanneer heb je ook alweer het intake-gesprek?
Rachelle Alles nog goed daar? Wat voor gevoel heb je er zelf over?
Ik hoop dat je vrijdag met goed nieuws komt!
Carenza Hebben jullie nu nog twee cryo’s? Hopelijk gaat het deze keer lukken, gaat wel erg spannend worden!
Zie je het een beetje zitten?
Nee, we hebben er nog 5 in de vriezer. Hoe is het nu met jou Jippie? In welke fase zit jij nu?
Carenza Dus van de vijf cryo’s gaan er nog twee teruggeplaatst worden en dan stoppen jullie ermee? Of ga je eerst de cryo’s nog wel opmaken? Ik hoop echt zo voor je dat het met de cryo’s nog mag lukken!
Ik ben gisteren met de pil begonnen, die moet ik nu 3-4 weken slikken. Op 23 augustus gaat de eerste Lucrin erin, op 4 september komt de Puregon erbij. Dus nog een paar weken wachten!
ze zeiden dat als het overeen paar dagen nog niet dikker was, dat ik dan er iets voor krijg…
Mloeska, hoop dat het snel slijmvlies maar snel dikker word.
Carenza ik hoop voor jou dat het deze keer goed gaat
Gabby ja het is zeker heel erg spannend, moet zeggen dat ik iedere dag zenuwachtiger word
Jippie ik zit in een achtbaan van gevoelens, dat is de beste omschrijving. Aan de ene kant denk ik, ow, die krampen, moet ongesteld worden en dan voel ik weer een soort steekjes in mijn zij, waarna ik bij andere forums lees dat dit ook weer net goed kan zijn. Ik moet maar gewoon rustig afwachten tot vrijdag. Pff word gewoon misselijk bij de gedachte.
Nog een paar daagjes… :kaars:
hoi hoi
25 Augustus heb ik het intake gesprek. Ik heb net op de site van het UMC gelezen dat je dan gelijk een begindatum, schema, recepten, en bloedonderzoeken doet. Vaak moeten mensen nog naar een preconceptiespreekuur… maar dat hebben wij 2 jaar geleden al gehad. En de info avond is niet verplicht ?(en trouwens pas weer in september)
Ach we zien het wel!
Voorlopig vind ik dat ik goed bezig ben met nog een beetje afvallen en hardlopen, acupunctuur… om zo in ieder geval lekker in mijn velletje te komen
Jippie: We hebben er nog 5 maar we laten er 1 terugplaatsen. Wat er met de rest gaat gebeuren, weten we nog niet. We zitten nu zelfs te twijfelen om ze alle 5 te laten ontdooien en de beste terug te plaatsen, zodat er geen weg meer terug is, maar dat vind ik ook zo definitief. Dan is het afscheid van een tweede kinderwens wel heel groot. Voor mijn gevoel.
Rachelle: Succes met de laatste wachtweek! Spannend hoor!
mloeska: Ik duim voor jou dat je slijmvlies snel gaat groeien.
Hoi meiden,
Ik kom even melden dat ik de aankomende tijd even wat minder zal reageren. Ik ga wel door met de ivf behandeling en ik zie wel hoe het loopt. Misschien vraag ik toch nog een gesprek aan als mijn arts terug is. Maar verder gaan we geheel onverwacht aankomende maand verhuizen. Wij hebben het hier al twee jaar echt niet naar onze zin en na weer een voorval met de buren afgelopen weekend kregen we gisteren een telefoontje dat we naar een andere woning kunnen. Vanochtend zijn we wezen kijken en het is een gave woning!!! Nette straat, aardige buren (aan één kant) en dus gaan we ervoor. Binnen twee weken zal alles geregeld moeten zijn (woning staat in verkoop maar wordt er voo rons uitgehaald) en dan moeten we in twee weken klussen en oververhuizen. Spannend!!! Maarre jullie begrijpen dat ik er dus wat minder zal zijn want er moet een hoop gebeuren (vooral inpakwerk).
Liefs,
Daniëlle
Purpled Heel veel sterkte en veel succes met de nieuwe poging. Hopelijk gaat alles goed!!
En natuurlijk succes met de verhuizing!!!
Rachelle Alles nog goed daar? Geen voortekenen van je ongi te bekennen? Spannend! :thumbup: :thumbdown:
Purpled Fijn dat je besloten hebt om toch door te gaan met de IVF. Hopelijk is dit allemaal een beetje te combineren met de verhuizing. Wel onverwacht ineens, maar hopelijk worden jullie heel gelukkig in je nieuwe huis! Moet er veel aan gebeuren of kun je in principe zo verhuizen? Succes met alles en laat je zo nu en dan even weten hoe het met je gaat?
Carenza Het is inderdaad wel heel definitief om alle vijf cryo’s tegelijk te laten ontdooien. Zou je ze niet liever laten terugplaatsen en er dan mee stoppen, als het dan nog niet gelukt is? Op zich wel zonde om ze te vernietigen of te laten ontdooien als ze niet teruggeplaatst worden. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt. :-*
Gabby Ik ben benieuwd wanneer je mag beginnen. Hopelijk in september al! Goed van je dat je nu bezig bent met afvallen! Hoeveel ben je al afgevallen en hoeveel wil je nog?
Mloeska Hoe is je meting vandaag gegaan? Is je baarmoederslijmvlies nu wel gegroeid, of nog steeds niet dik genoeg?
Hoest met alle andere meiden?
Ik ben ook al druk aan het aftellen tot we weer mogen beginnen. Aan de ene kant heb ik er “zin” in en hoop ik dat het deze keer gaat lukken. Aan de andere kant ben ik wel bang voor een hoop tegenslagen zoals overstimulatie, te weinig follikels, te weinig zaadjes, geen bevruchting, enz. Ik zie enorm tegen de wachtweken op en stel dat het niet lukt, dan moeten we weer een halfjaar wachten! Ik ben bang dat ik dan een beetje in een gat ga vallen, weer een teleurstelling, in oktober waren we uitgerekend geweest. Al het verdriet om de misgelopen zwangerschap en de onzekerheid of het ooit weer zal lukken, vallen me wel erg zwaar zo nu en dan. Ik weet dat we een prachtige meid hebben en daar genieten we ook erg van. Maar de wens voor een broertje of zusje is wel heel erg groot. We zouden het vreselijk vinden als het niet zou lukken.
@Jippie wrote:
Purpled Fijn dat je besloten hebt om toch door te gaan met de IVF. Hopelijk is dit allemaal een beetje te combineren met de verhuizing. Wel onverwacht ineens, maar hopelijk worden jullie heel gelukkig in je nieuwe huis! Moet er veel aan gebeuren of kun je in principe zo verhuizen? Succes met alles en laat je zo nu en dan even weten hoe het met je gaat?
Ik hoop ook dat het te combineren is. Ik hoef pas 20 augustus te beginnen met lucrin en 30 augustus met gonal. Ik heb dus pas 8 spetember de eerste echo en dan zijn we als het goed is wel over (mag ik hopen want we moeten hier 3 september uit zijn). Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren in het nieuwe huis. De muren zijn gespachtelputzt (of hoe je zoiets schrijft haha) en zien er netjes uit. Alleen emma’s kamer moet even roze (uiteraard) geschilderd worden en er moeten overal vloeren (laminaat) gelegd worden. Ook moet de trap van beneden naar boven flink onder handen genomen worden want er ligt nu lelijk rood tapijt op en wij willen hem gewoon schilderen ivm katten die erg verharen (dat krijg ik niet uit tapijt). En de achtertuin moet gedaan worden want die ziet er niet uit maar dat doen we volgend jaar wel waarschijnlijk. Dus dat valt allemaal wel mee :thumbup:
Ik hoop dat jij snel kunt beginnen. Spannend. Hopelijk mag het lukken en mag je de zwangerschap dit keer ook voldragen. Ik kan me voorstellen dat het je heel zwaar valt af en toe :hug: