en daar ben ik weer even.
gisteren weer follikelmeting gehad, en me slijmvlies was 2 mm.
morge weer meting, en als die dan 8 mm, gaan we een afspraak maken voor de eerste cryo terugplaatsing!!!
gaat best snel…
voor wie op de hoogte wil blijven–> http://www.purk.babysite.nl
Mloeska Welkom terug! Hopelijk is je baarmoederslijmvlies mooi gegroeid en heb je na het weekend de terugplaatsing!
Net het telefoontje gehad van de fertiliteitsarts. De uitslag van het zaadonderzoek was binnen. De aantallen vielen ons wel wat tegen, maar het is ruim voldoende voor ICSI. We maken ons alleen een beetje zorgen, omdat de uitslagen zoveel slechter zijn dan eerst. Waarom zit er zo’n dalende lijn in?!
Verder is het aantal eenheden Puregon aangepast. Op mijn schema stond een te laag aantal, omdat de fertiliteitsarts de schema’s opstelt en ze voorzichtiger is dan onze eigen gyn. Ik heb de vorige keer 150 IE gespoten en toen had ik in totaal 40 follikels. Met de ICSI waaruit onze meid onstaan is, heb ik 100 IE gespoten en toen hadden we maar vier follikels. Deze keer moest ik weer 100 IE spuiten, maar eerder was al afgesproken dat dit te weinig is. Ik ben nu twee jaar ouder, dus misschien heb je dan nu nog minder dan vier. Dus we beginnen deze keer met 125 IE. Ben benieuwd!
spannend dus…
en tja dalende lijn is wel jammer, maar wel goed nieuws dat er nog ruim voldoende is voor een ICSI!
dan is elke zaadcel die gevonden is er weer 1!!! :thumbup:
Is ook wel zo, maar hub maakt zich er een beetje zorgen over of het een medische oorzaak heeft. Toch de volgende keer maar eens vragen wat de gyn ervan vindt. En wie weet zit er in september weer een stijgende lijn in, dat kan ook nog.
Het is ruim voldoende, dus we hoeven ons in elk geval geen zorgen te maken dat ze dan weer geen goede zaadcellen vinden. De koorts is dus toch de oorzaak van de slechte kwaliteit in januari geweest.
ja als je man koorts heeft gehad, verbranden de zaadjes om maar zo te zeggen…
tegen ons hebben ze ook gezegt dat mijn man niet een hete douche of bad mag nemen… daarmee cremeer je de zaadcellen ook… misschien ook een tip voor jou mannetje?? douche iets kouder
Mannetje doet er alles aan om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden!
hahaha mooi zo!!! :thumbup:
foliumzuur is voor de man ook goed voor zijn kwaliteit he!!!
@Jippie wrote:
Purpled Is er dan geen andere arts die hierover kan beslissen? En is niet in je dossier de laatste keer opgeschreven dat je nu meer moet gaan spuiten? Als het al afgesproken is, dan lijkt me dat ze daar ook naar moeten handelen. Ze kunnen niet van je verwachten dat je 6 weken gaat wachten totdat je eigen arts terug is, dan kom je weer in de knoei met de operaties van je dochtertje. Anders gewoon weer bellen en meer eenheden eisen, zoals al afgesproken is. Ik zou er ook geen genoegen mee nemen, straks heb je weer maar twee follikels en dat is wel een beetje weinig. :hug:
Nee ze heeft niets in het dossier gezet en er was geen andere arts die er iets over kon zeggen want een andere arts had mijn schema al opgesteld. Nee tis dus of nu doorgaan met die lage hoeveelheid gonal of stoppen…
Oh Daan… jeeee heb jij dat weer… :hug:
Purpled Ik snap niet waarom jouw schema niet aangepast kan worden, het is toch afgesproken?! Moet je dan nu alles stopzetten, alleen omdat je arts 6 weken afwezig is en de andere artsen geen beslissing kunnen nemen?! Vind ik niet kunnen! :wall:
@Jippie wrote:
Purpled Ik snap niet waarom jouw schema niet aangepast kan worden, het is toch afgesproken?! Moet je dan nu alles stopzetten, alleen omdat je arts 6 weken afwezig is en de andere artsen geen beslissing kunnen nemen?! Vind ik niet kunnen! :wall:
Nou ja ik kan dus nu ook gewoon verder gaan en dan duurt de periode van hormonen maar iets langer, maar ik zit vooral met die gonal. Je zou er bijna zelf van gaan dokteren, maar voor hetzelfde geld reageer ik dan idd wel heftiger en heb ik straks overstimulatie… En leg dat dan maar uit
Ik moet ook zeggen dat ik het gevoel heb dat ik door de pil ook weer wat beter in mijn vel zit. Misschien lag dat dan toch ook aan de hormonen (gebrek). Maar ja nu weet ik het nog niet :think:
Vervelend trouwens dat het zaad van je man weer achteruit was gegaan. Gelukkig is er genoeg om door te gaan met ICSI.
Sis,
Lief dat je met me meeleeft :-*
Purpled Ik snap je gevoel. Bij mij stond 100 IE op het schema en dat durf ik ook niet te spuiten. Met maar twee follikels heb je wel heel weinig kans op bevruchting en goede embryootjes. Dus die gok wil ik ook niet nemen, je hebt maar een paar kansen. In principe is het jouw lichaam en jouw behandeling, dus heb je zelf inbreng. Aan de andere kant is het moeilijk uit te leggen aan een arts, als je op eigen houtje meer spuit en er vervolgens toch overstimulatie ontstaat. Of je krijgt de volgende keer weer zo weinig voorgeschreven, omdat zij denken dat je er goed op reageert, terwijl je stiekem meer hebt gespoten. Dus dat moet je eigenlijk ook niet hebben. :roll:
Ten opzichte van januari is de zaadkwaliteit wel weer toegenomen, gelukkig. Maar als je het vergelijkt met wat we normaal hadden, is het aantal wel laag. Nou ja, afwachten maar… Het is ruim voldoende voor ICSI en we kunnen er verder toch niks aan veranderen.
Jippie
wel fijn dat het zaad genoeg was voor een volgende icsi behandeling!!
wij hebben de afspraak verzet naar 15 september…
we hadden privé een belangrijke afspraak en omdat we bij de gyn verder moeten, was die wachttijd wat korter dan bij de uroloog…
het is maar 11 dagen…en de verpleegkundige bij het cvv zei ook wel, je moet je privé dingen ook allemaal niet gaan afzeggen en verzetten, want zolang je leuke dingen doet, kan je ook beter tegen deze nare mmm…
dat was erg fijn dat ze dat had gezegd.
Purpled, wat vervelend!!! Ik moet zeggen dat ik ook altijd aan het vergelijken ben en ook deze keer had een (andere) arts er 0,30 ml gonal opgezet, terwijl ik altijd 0,35 heb gehad. Ik heb altijd 8/9 eitjes, dus niet heel veel. Ik had een mail gestuurd en kreeg vrij direct een reactie dat dit inderdaad niet klopte en dat ik 0,35 ml gonal moet prikken!
Dus het is zeker wel goed dat je het zelf bijhoudt en je bevindingen doorgeeft!!! Ik kan me voorstellen dat je zo niet door wilt gaan.
Ik moet ook 4 weken pil slikken (verschrikkelijk!!! bloed nu nog steeds, na 2 weken pil…ben erg moe en heb grotere en gevoelige borsten :roll: ) dan 9 dagen lucrin en dan gonal erbij. Meestal zo 14 dagen.
Ik hoop dat ze naar je luisteren en het goed uitzoeken…je hebt tenslotte maar 3pogingen!!!
Jippie, raar toch he!? je doet er alles aan en toch gaat het aantal en kwaliteit achteruit…weet wel dat het altijd een momentopname is en de volgende keer kan het dus weer heel anders zijn!
Maar inderdaad…je hebt een paar goede nodig! Dat is het belangrijkste bij ICSI!
Sophie, wat de verpleegkundige zegt is natuurlijk waar!!! Blijf de leuke dingen doen. En die paar daagjes maken dan ook niet meer uit…toch?!
Mloeska spannend!!! Worden alle 4 de cryo;s dan ontdooid?
Ik ga lekker mijn bedje opzoeken…ben steeds zooooo moe :thumbdown:
Rennic Vervelend dat je zo’n last van de pil hebt. Ik heb dan ook vaak last van tussentijdse bloedingen. :?
Wanneer gaat bij jou de eerst spuit er ook alweer in? En over 10 dagen een zaadonderzoek, toch?
Mloeska Hoe is vandaag je meting gegaan? Hopelijk kan de terugplaatsing gepland worden.
Hoeveel cryo’s ontdooien ze dan, twee?
Sophie Jammer dat de afspraak niet wat naar voren geschoven kon worden, nu moet je weer langer wachten.
Maar je moet inderdaad ook leuke dingen blijven doen en niet alles ervoor afzeggen! Elf dagen is nog te overzien.
Carenza Hoe gaat het met jou? Gaan jullie nog een cryo-terugplaatsing doen of eerst even een rustpauze?
Ik bedacht me ineens dat ik vergeten ben om je op de lijst te zetten. Laat maar even weten of je er ook op wilt.
Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus zondag met de pil & foliumzuur beginnen.
Weer een stapje dichterbij de behandeling en hopelijk een zwangerschap!
meting was nog steeds niet goed… slijmvlies nog steeds te dun… maandag weer meting…
ze gaan er 1 ontdooien… zijn 4 cryo’s in 4 rietjes…
Mloeska Baarmoederslijmvlies groeit inderdaad minder hard dan follikels, dus op zich ook wel logisch dat het in twee dagen niet van 2 naar 8 mm is gegroeid. Hopelijk is het maandag wel dik genoeg! Gebruik je aanvullende hormonen of gaat alles in eigen cyclus?
hahahaha had ik ook niet verwacht hoor…
ik heb vorige week 5 tabletje clomid gehad, en de rest moest gewoon in de natuurlijke cyclus…
mijn lichaam is er nu gewoon nog neit klaar voor…
heeft energie wel beter nodig even vandaag… heb me schouder helemaal in de tape (slijmbeursontsteking) en me knie zit ook dicht gepakt! (kniebanden en knieschijf niet goed)
dus daar moet me energie nu even heen… over 2 weken mogen ze wel terugplaatsen… hoop ik de andere klachten wat minder te hebben dan nu… hahahhaha
hoe gaat het met jullie??? :thumbup:
He hoe is het met iedereen?
Ben even een paar dagen niet op de comuter geweest!
Gister een bbq bij een vriendin gehad en ineens hevige steken in mijn buik, ik werd er helemaal misselijk van.
Ik dacht, dit is het, daar komt de :evil: .
Maar gelukkig ben ik niet ongesteld geworden, volgens mij heb toch iets verkeerd gegeten want toen ik naar de toilet was geweest ( lekker smakelijk ) was het over. pffff helemaal opgelucht!
Rachelle Spannend! Die steken kunnen vanalles te betekenen hebben en het kan inderdaad ook door je darmen komen. Nog even lekker broeden op je embryootje, hoor! Hopelijk kom je over een week met goed nieuws. Zijn de wachtweken een beetje om te krijgen?
Mloeska Balen dat je een ontsteking in je schouder en knie hebt. Doe maar rustig aan dan! Heb je ook last van bijwerkingen van Clomid? Ik kreeg er altijd hele erge opvliegers van en zo nu en dan duizelig. Ik heb liever de injecties. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat Clomid gebruikt wordt bij cryo-terugplaatsingen. Clomid heeft namelijk nogal eens als bijwerking dat je baarmoederslijmvlies dun blijft en dat moet nu natuurlijk lekker dik worden. Hopelijk groeit het bij jou wel mooi door.