Marka Beide niet goed ontdooid en geen terugplaatsing vandaag? Potverdorie, dat had ik niet verwacht…
Een hele dikke knuffel en sterkte! :hug:
Nee angelbaby… het is ons niet gegund om bij die 10 % te horen…
Toen de assistent vanmorgen belde, hoorde ik het meteen al aan haar stem.
Veel minder opgewekt dan de eerste keer toen er wel een embryootje was.
En van de nog wel 2 hele mooie embryootjes die ingevroren waren… niet eens 1…!
Ben boos, teleurgesteld en verdrietig tegelijk… :x :o :?
Maar het was voor ons een beetje de laatste kans dit jaar…
We hadden afgesproken dat als het niet lukt deze keer, dat we een jaar pauze nemen.
Hij wordt sowieso 3 september geopereerd aan de spatader in zijn linkerbal.
Even helemaal geen medicijnen voor mij… dat is wel fijn.
En even geen druk van het moet, het moet, het moet…!
Ik moet het positieve uit deze teleurstelling vinden dus:
Ben in ieder geval blij dat ik mag stoppen met die utrogestan bolletjes!!!
Wat een kliederboel! En anders had ik er 12 weken mee doorgemoeten…!!!
Ik ben vanochtend meteen naar het reisbureau gegaan en geboekt.
We vertrekken morgen voor 3 weken naar Zuid Spanje.
We hebben even tijd nodig om dit een plekje te geven en het gevoel van “IK MOET ZWANGER WORDEN” los te laten.
We hadden de eerste mislukte poging niet echt verwerkt want we waren meteen door gegaan voor de cryo, zonder pauze…
We wilden het zo graag…!
En we dachten dat als het lukt met de cryo dat we het niet meer hoefde te verwerken…
Het is ons dus niet gegund…
Weet iemand toevallig wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten nu ik gestopt ben met progynova en utrogestan bolletjes…?
Bedankt dames voor de medeleven en het luisteren/lezen…
Marka Wat vreselijk piep!!! Met twee mooie cryo’s verwacht je toch dat er in elk geval eentje goed ontdooit. Ik had echt gedacht dat het wel goed zou zitten. Is wel een dreun in je gezicht dan… Op zich wel goed dat je nu even een pauze neemt om alles op een rijtje te zetten, maar een jaar is wel heel erg lang. Waarom zo’n lange pauze, als ik vragen mag? Als je je daar goed bij voelt, moet je dat zeker doen. En anders kun je altijd snelller weer beginnen, toch?
Ik werd 3 dagen na het stoppen met de Utrogestan en Progynova ongesteld. Soms kan het wat langer duren, tot wel een week of 10 dagen. Is maar net hoe je lichaam erop reageert, dus dat is even afwachten.
Ik hoop dat jullie ondanks alles toch een fijne vakantie zullen hebben. En hopelijk spreek ik je daarna zo nu en dan nog, ik ben erg benieuwd hoe het verder met jullie gaat. Heel veel sterkte & een knuf! :hug:
He Marka, wat onzettend K zeg! :thumbdown: Ja dat komt hard aan…
Ik lees trouwens dat je hubby zich laat opereren? Ben benieuwd hoe het is en gaat en vooral of er daarna ook resultaat is!
Ons is het afgeraden omdat mijn hubby in zijn jeugd eraan geopereerd is en ze nu niet met zekerheid kunnen zeggen of het wel helpt :roll:
Heel veel sterkte met alles te verwerken en een heeeeeele fijne vakantie in het hete Spanje! :hug:
Balen Marka
toch een fijne vakantie gewenst!!
Bedankt Jippie! Je hoort zeker nog van me…
Erg hèh dat er niet 1 goed ontdooid is…?
Hadden we ook echt niet verwacht!
We hoopten dat er 2 de ontdooiing zouden overleven en met 1 zouden we ook héél blij zijn maar uiteindelijk helemaal niks…!!!
Jippie, jouw vraag was waarom 1 jaar:
We hebben een rot jaar achter de rug, met héél véél ziekenhuis bezoeken en onderzoeken en slecht nieuws.
En spanningen binnen onze relatie. Grote ruzies om eigenlijk niks…!
Toen we net begonnen aan het traject hadden we hele grote ruzies waarbij regelmatige vervelende dingen tegen elkaar werden gezegd.
Dit hadden we hiervoor nooit!!! Nu gaat het gelukkig heel goed tussen ons.
We moest allebei het slecht nieuws, dat het op een natuurlijk manier niet zou lukken, verwerken.
En nog iets…:
Ik heb ontzettend veel pijn gehad van de punctie en na de puncties was het ook heel pijnlijk voor drie weken lang…!
Dus hebben we afgesproken dat we ons er 1 jaar niet mee bezig willen houden.
Maar mochten we er (allebei) eerder aan toe zijn dan doen we het gewoon wel.
Maar we hebben één jaar gezegd zodat we allebei weten waar we aan toe zijn. Voor in ieder geval een jaar lang.
En daarna “MOETEN” we weer, of de één nou wil of niet.
Het moet toch weer een keer gebeuren…
Marka Ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen. Alle behandelingen, hormoongebruik en spanningen hebben toch effect op hoe je je voelt en op de relatie onderling. Het is niet makkelijk om het allemaal mee te moeten maken. Mannen en vrouwen gaan er ook weer verschillend mee om, plus dat een vrouw toch het meeste moet ondergaan. Is niet niks allemaal…
Even rust gaat misschien heel erg tegen je gevoel in, omdat alles dan helemaal stilstaat. Maar soms is het gewoon nodig om zowel geestelijk als lichamelijk te herstellen en je even op andere dingen te richten. :-*
Marka: Dat is echt balen :hug:
wel goed dat jullie nu een pauze inlassen. Je moet ook echt aan jezelf denken hoor! En dat zwanger moeten worden, dat kennen we allemaal, natuurlijk ben je liever deze maand zwanger dan pas volgende, maar als je jezelf vooraf mentaal helemaal uitgeput hebt, is het ook moeilijk genieten hoor.
Ons heeft het vorig jaar enorm goed gedaan om een pauze in te lassen. Heel de zomer lekker doen wat je wilt en geen rekening houden met de planning van het ziekenhuis etc. Dat doet echt goed. (onze ervaring hè)
Nu eerst nog even uithuilen van dit slechte nieuws en je dan lekker op elkaar richten en op je leven naast het zwanger willen worden :hug: en :-*
Marka, na dit #&^&^ nieuws wens ik je een hele fijne gezellige zonnige warme romantische vakantie met z’n tweetjes!!!
Ga maar eens lekker tot rust komen! Even weg van dit alles! :-*
Marka,
Moeilijke beslissing. Ik hoop dat het loslaten jou beter af gaat als mij Ik begrijp echt helemaal je gevoel van het “zwanger moeten worden”. Sterkte de komende tijd :hug:
Sophie,
Fijn van het goede nieuws! Nu kunnen jullie eindelijk verder!!
Hier gisteren een bezoekje aan de ha gebracht. Ik ben eigenlijk sinds de start van de eerste ivf poging al niet lekker. Heb veel hoofdpijn maar sinds een paar weken ben ik er ook echt heel moe bij. Kan de hele dag wel slapen. Daarbij haaruitval, last van mijn darmen en dat soort vage klachten. 2 weken geleden had ik al bloed laten prikken om te kijken of mijn schildklier waarden goed waren omdat die 2 jaar terug ook niet goed waren. Dat was goed, suiker en hb ook. NU dus weer bloed prikken op vanalles en als daar niets uit komt naar de internist. De huisarts zei wel dat het meer waarschijnlijk was dat mijn lichaam gewoon aangaf dat ik het allemaal wat rustiger aan moet doen. Dat we een hoop op ons bord hebben gehad de laatste tijd (en nog gaan krijgen). Tja misschien heeft ie wel heel erg gelijk en is het toch niet verstandig om met een tweede ivf verder te gaan. Aan de andere kant hoop ik dat ik het gewoon echt kan afsluiten als deze poging niet lukt. Nou ja… ben alweer met de pil gestart dus kan nu toch niet meer terug
Wij gaan er ook weer voor ik heb nog voor 2 maanden de pil liggen en die maak ik eerst op en dan gaan we er weer voor!! Toch wel weer spannend hoor!
Wij hebben nog 3 cryootjes.
Kletsmiep De knoop toch maar doorgehakt? Mag je in jullie ziekenhuis weer zo snel beginnen? Bij ons wel, maar ik hoor ook wel eens dat je pas na een jaar weer terecht kunt en niet eerder. Super dat je eerst nog 1-2 cryoterugplaatsingen kunt doen.
Purpled Balen dat je je niet zo lekker voelt en steeds van die vage klachten hebt. Ik herken sommige dingen wel, zoals haaruitval en soms last van je darmen hebben. Zou het geen hormonenkwestie zijn? Start je ondertussen wel met een nieuwe IVF of laat je eerst verder onderzoek doen?
Angelbaby Alles goed met jullie twee ventjes? Moet je ook nog vaak op controle komen, of dat ook niet meer?
Rachelle Kun je de dagen een beetje doorkomen? Ik vind de eerste week meestal wel gaan, de tweede week is slopend. Al let je natuurlijk op alles. Heb je wel een beetje afleiding?
Rennic Mijn hub heeft ook een spatader, wat waarschijnlijk de hoofdreden is voor de slechtere zaadkwaliteit. Volgens onze gyn had zo’n operatie weinig zin, dus wij hebben dat niet laten doen.
Sophie Lekker genieten van leuke dingen samen en het goede nieuws! Jullie hebben de intake op onze trouwdag (4 september) en dan gaat bij ons de eerste Puregon erin, wie weet is het een goed voorteken!
Marka Fijne vakantie!
@ Jippie,
Ja eigenlijk gaat het wel goed! Ik werk 40 uur per week, dus dat is al afleiding en s’avonds ben ik ook bezig met huishouden, of ik ga ergens op bezoek!
Ben net wel naar de MC Donald geweest voor een milkshake :shock: haha
Al met al, het is te doen, ik voel alleen steeds steekjes of krampjes en je weet gewoon niet wat je ervan moet denken.
Is het goed, slecht of gewoon niks?!?!!?
Rachelle: dat is fijn dat je gewoon kan werken. Ik moest steeds de wachtweken al thuis blijven omdat ik dan uit voorzorg al geen medicijnen meer mocht. Dat duurde dan zóóó lang steeds. Iedereen aan het werk en jij thuis terwijl je juist afleiding nodig hebt.
En lekker hoor, een milkshake. Gewoon jezelf verwennen.
Purpled: wel aan jezelf denken hè! Probeer tussendoor toch goed de ontspanning op te zoeken hoe moeilijk ook.
Kletsmiep: met cryo’s zou ik het zeker ook nog proberen. Anders liggen ze daar maar zou ik dan denken. Hoe zitten ze ingevroren?
Nog even over het percentage wat goed ontdooit… Dat verschilt heel erg per ziekenhuis. Bij ons vriezen ze bijvoorbeeld alleen de echte toppers in. Dus alleen als er A-kwaliteit embryo’s over zijn. B’s en C’s beginnen ze niet eens aan. Er zijn ook ziekenhuizen die alles invriezen, ongeacht de kwaliteit.
Bij een ziekenhuis die alleen de echte toppers invriest is de kans op goed ontdooien natuurlijk veel hoger, dan als er ook andere ingevroren zijn.
Nou meiden, ik vertrek over een half uur naar schiphol… :dance:
Ik wens de meiden die in de wachtweken zitten allemaal veel geluk!
En de meiden die slecht nieuws hebben gehad veel sterkte!
En de meiden die voor een moeilijk beslissing staan wens ik héél véél succes!
Bedankt voor het luisteren/lezen en reageren… :-*
Ik heb veel steun aan jullie gehad…!
Tanx girlz…!!!
Veel liefs Marka
:-* :-* :-*
Marka,
Ik hoop dat je kunt genieten van je vakantie!
Hmzz :eh: Kreeg net mijn nieuwe schema voor de IVF poging toegestuurd. De vorige keer gebruikte ik 10 dagen de pil, toen 15 dagen lucrin en daarna kwam de gonal erbij 15 dagen. Bij elkaar dus 5 weken. Mijn nieuwe schema is echter heel anders. Ik moet 4 weken de pil gebruiken, dan 9 dagen lucrin en daarna gonal erbij gaan gebruiken. Dus dan wordt het met de gonal erbij wel een week of 7. Ik heb de vorige keer aangegeven last te hebben van de hormonen dus ik heb geen zin in langer hormoongebruik als de vorige keer. Daar komt bij dat ik de vorige keer geëindigd ben met 0,35 ml gonal. Nu was me toegezegd dat we voor meer eitjes gaan en nu schrijven ze toch maar 0,30 ml gonal voor :think: Ja sorry hoor maar op deze manier ga ik er niet mee verder. Dan zit ik straks weer op 2 eitjes. Daar doe ik het dus echt niet voor. Ik heb ze gemaild, maar ga ze morgen ook maar bellen want dit zit me dus echt niet lekker. :snooty:
Purpled Ik zou morgen gewoon bellen en het voorleggen. Ons schema is soms ook anders dan we besproken hebben, maar dat komt doordat een andere arts dan onze eigen gyn de schema’s opstelt. Met als gevolg dat er vaak minder eenheden Puregon opstaan, omdat zij wat voorzichtiger is dan onze eigen gyn. Als ik erover bel, wordt het gewoon aangepast.
Ik moet drie weken de pil nemen, daarna een dag of 12 Lucrin spuiten, dan komt de Puregon erbij. De Puregon is ook ongeveer 12 dagen tot de punctie. In totaal dus 3-4 weken spuiten en 3 weken de pil.
Grrrmbl… :evil: Is de arts waarmee ik afspraken heb gemaakt op vakantie! En niet even, nee 6 weken! Een andere arts heeft dit schema dus gemaakt. Uitstellen met de behandeling heeft weer geen zin want dan kom ik straks in de knoei met de operatie van emma. Dat lange schema is nog tot daar aan toe… de periode lucrin is een stuk korter dus das dan wel weer oké, maar ik geloof gewoon niet dat die 0,30 ml gonal het gaat doen.
Dus dilemma, wat moet ik nu doen? Doorgaan of stoppen? &%&%$ zeg, het lijkt wel of alles tegenzit de laatste dagen
Purpled Is er dan geen andere arts die hierover kan beslissen? En is niet in je dossier de laatste keer opgeschreven dat je nu meer moet gaan spuiten? Als het al afgesproken is, dan lijkt me dat ze daar ook naar moeten handelen. Ze kunnen niet van je verwachten dat je 6 weken gaat wachten totdat je eigen arts terug is, dan kom je weer in de knoei met de operaties van je dochtertje. Anders gewoon weer bellen en meer eenheden eisen, zoals al afgesproken is. Ik zou er ook geen genoegen mee nemen, straks heb je weer maar twee follikels en dat is wel een beetje weinig. :hug: