IVF/ICSI deel 14

:shifty: Hoe is het met Corien???

Jippie: JIPPIE!!! ( :wink: ) zeven in totaal!! En van die medicatie af! :dance: :dance:

Yolande2009, welkom hier :slight_smile: .

jippie das een mooi aantal 7 cryos

ben benieuwd hoe het bij ons zal gaan spuit nu alweer een paar dagen de decapeptyl

mag 5 januari voor de eerste echo

ben benieuwd

Vanochtend wederom een negatieve test… nu maar wachten op de menstruatie lijkt mij…

owwwwwwwww Corien… wat onwijs “naar” (lees: zacht uitgedrukt)…maar wel al 2 dagen overtijd en geen bloed te zien? Wanneer was nu ook alweer de officiele testdatum van het ZH? Je zit nog niet op 18 dagen na punctie toch? (lees net even terug en zie dat dan dan officieel morgen voor je zou zijn toch?) Ik duim nog effies voor je verder hoor…ook al zie je het zelf niet meer zitten okay! Succes en knuf!

Corien Dat is flink klte, zeg… Had jij ook nog cryo’s?

Hopelijk de volgende keer meer geluk, sterkte! :hug:

Hollowglade Dus eindelijk ook van start gegaan? Hopelijk mag alles voorspoedig verlopen en kom je hier over een paar weken een heel goed resultaat melden. Succes!

Rennic Tijdens het spuiten van de hormonen had ik speciale medicatie, die moest voorkomen dat er nieuwe tumoren zouden ontstaan, anti-hormonen dus eigenlijk. Dit omdat de tumor hormoongevoelig was met betrekking tot oestrogeen. En je spuit oestrogenen tijdens een IVF/ICSI-behandeling. De oestradiol-waarde in mijn bloed is nu weer mooi laag, dus die medicijnen zijn niet meer nodig.

Onze tijd op de fertiliteitsafdeling is nu helemaal afgesloten, de kinderwens is letterlijk de ijskast in gegaan. De oncologische onderzoeken zijn ook allemaal afgerond, nu rest alleen de chemo nog en regelmatig controles. De eerste chemo is op 4 of 5 januari. In totaal moet ik zes chemokuren ondergaan, elke drie weken eentje. De laatste zal rond 20 april zijn.

We waren niet zo in kerststemming, maar op zich hebben we het wel leuk gehad. Al moest ik gisteren alweer naar het ziekenhuis en kregen we nieuws van het UMCG. Ik moet wel zeggen dat de kerst me nu de neus uit komt, ik kan geen kerstfilm, kerstliedje of kerstversiering meer zien. Heb het er eventjes mee gehad. Bleehh. Verplicht gezellig doen en je happy voelen, terwijl je dat niet bent. Oud en nieuw mag me helemaal gestolen worden. Een kl
tejaar gehad en nog eentje in aantocht, dus de beste wensen gelden niet echt voor ons. Sorry, even afreageren… :roll:

Hebben jullie allemaal een leuke kerst gehad?

He jippie, dikke knuffel hoor…ken het gevoel…net familieweekend gehad. En maar proberen het leuk te hebben. Was het op zich ook wel maar zoooo confronterend wanneer je gewekt wordt door die kleintjes… Marcel te zien met ze. En dan maar in mijn hoofd wat we moeten doen.

Zo super irritant! Gaan we nog door of is 2010 het jaar waarin we definitief stoppen?

Oudjaarsavond alweer met de familie, zou het liefst gewoon thuis blijven maar dan voel ik me ook alleen maar eenzaam en zielig. En mannetje wil toch ook wel gaan.

Nieuwjaarsdag vroege dienst dus ga lekker op tijd naar huis! Wat een k*t moment zal dat zijn om 00:00uur…

7 cryo’s is tenminste wel iets! Het 2e deel van 2010 zal echt wel beter gaan jippie!!

Nou, sorry voor mijn afreageren!

Lieve meiden jullie weten allen wat ik jullie wens! Maar vooral een goede gezondheid!

hoi hoi

@ Jippie en Ineke… reageer je maar lekker af! daar is hier ook een plekje voor… Kan me een heel klein beetje voorstellen hoe kl-02340te het allemaal is… denk aan jullie!

@Hollowglade… jee alweer de eerste prikken! Op naar 5 jan!

@Yolande… welkom en onwijs veel succes! Gelukkig kun je hier de fijen en minder fijne momenten goed delen! Schatjes zijn het hier… maar ook echt superkanjers!

Ik begrijp je gevoel helemaal, Ineke. En vele meiden met ons, denk ik. Oudjaarsavond vieren we meestal samen thuis, maar wat zie ik tegen de jaarwisseling op. Je kijkt toch terug op het afgelopen jaar en vooruit naar het volgende. Vorig jaar waren we zo vreselijk gelukkig toen we met onze kleine meid van 9 maanden naar het vuurwerk stonden te kijken. Zo dankbaar en zo vol verwachting voor het nieuwe jaar. En nu een jaar later: een missed abortion gehad, vele mislukte behandelingen en ook nog eens borstkanker… :frowning: Wie had dat vorig jaar gedacht?!

Nieuwjaarsdag worden we altijd verwacht bij mijn schoonouders. Ik denk dat ik dat dit jaar maar oversla, ik kan even niet vrolijk doen en de beste wensen in ontvangst nemen, terwijl je weet dat het een knetterzwaar jaar gaat worden. Te beginnen met vier maanden chemo, je haar verliezen en hopen dat je beter gaat worden. Ik kan het gewoon even niet, daar moeten ze dan maar begrip voor hebben.

Zullen wij maar gewoon doorgaan voor 2011?

Nou, dat is ook wel heel dramatisch he? Ik weet zeker dat 2010 toch ook veel moois voor ons in petto zal hebben…es denken… :think: :think:

Verbouwing klaar en alles mooi ingericht! Verder met de tuin. Heerlijk lange zomer! Vakanties!!! Werkplezier en veel leuke dingen doen.

Jij natuurlijk beter worden! Je haar dat weer gaat groeien en mooier als ooit terug komt! Ook heerlijk lange zomer, super dochter! Vast ook een leuke vakantie? Heerlijk om daar alvast over na te denken.

Verder zwangerschappen en geboortes binnen dit topic.

Tuurlijk zijn er ook genoeg leuke dingen en we genieten volop van onze meid en alle andere kleine dingetjes. Maar de eerste helft van 2010 sla ik liever over, ga wel een slaapie doen tot juli ofzo! :wink:

Helaas is er nog geen tijdmachine uitgevonden… Anders had ik hem op juli 2010 gezet voor jullie… :hug: :hug:

Nee! Voor mij nog geen juli hoor! In juni hebben we vakantie!!

Oke, juni mag ook. De laatste chemo is eind april, dus slapie doen tot juni is ook goed genoeg! :-*

Corien, meis, wat een verdrietig resultaat… :hug: :hug: :hug: Zulk nieuws zit je echt niet op te wachten met de feestdagen.

Jippie, zeven cryo’s! mooi getal. Maar wat een gek idee dat jullie kinderwens nu letterlijk een paar jaar de ijskast in gaat. Jullie leven loopt nu zo anders dan jullie vorig jaar gewenst hadden. Kan me voorstellen dat je opziet tegen 2010. :hug: :hug: :hug: :hug:

Ineke, geldt ook voor jou. Wat blijft het toch een verschrikkelijk moeilijke beslissing. :hug:

Vanmiddag hadden we de buuv op bezoek en die zei dat ze het zo dapper van ons vond dat we nog een poging gingen doen. Maar toen zei ik dat ik het veel dapperder vind als mensen besluiten geen pogingen meer te doen. Zo definitief…pfff :hug:

Rhi, hoe is het nu met jou? mk definitief doorgezet?? :hug: Ik hoop dat je de kerstdagen (en de speech van je sm…) goed doorgekomen bent ondanks de kltesituatie waarin je nu zit.

Bianca :-
je bent een schat!

Yolande, welkom hier, balen dat je niet via de natuurlijke weg zwanger kunt worden. Hoop voor jullie dat jullie medische traject niet te lang gaat duren en jullie snel zwanger zullen zijn. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hollowglade, bij jou gaat het alweer snel. Op naar een goed begin van 2010! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rennic, wanneer moet jij nu beginnen met spuiten?

Och meiden, weinig zin hier op het topic in het nieuwe jaar. Hier ook hoor, ik vind het ook moeilijk om optimistisch te blijven. Al hebben we natuurlijk nog wel een kans dat het wel een heel mooi jaar wordt. Om er toch maar het beste van te maken hebben we gisteren de vakantie geboekt voor de eerste week van februari. Gaan we lekker een weekje skien in Frankrijk, zin in! De feestdagen zijn we heel goed doorgekomen. Eerste kerst bij mijn zwager was erg gezellig. En de rest hebben we lekker ‘gecocoond’ met zijn tweetjes in huis. Uitslapen, uitgebreid ontbijten, puzzeltjes doen, tijdschriftjes lezen en nog wat kleine klusjes in huis. Doet me goed allemaal. Gelukkig hebben we nog een hele week vakantie, dus kan ik mooi energie verzamelen voor het nieuwe jaar.

liefs aan iedereen

maya

Oh ik zie dat het gevoel alomheersend is… :frowning: ellendige dagen zijn het ook met al dat terugdenken en vooruitdenken. Brrrr ieder jaar weer eigenlijk. Ik vermoed dat het voor ons allemaal geldt dat naarmate we ouder worden het toch lastiger wordt al die feestelijke (blegh) dagen. Iedereen die iemand moet missen, moeilijke beslissingen te nemen etc.

Toch doe ik mee met de wensen voor iedereen! Dat 2010 maar heeeeeel erg mooi, gezond, gezegend mag worden!

Het ziet er hier naaruit dat het jaar toch zal eindigen op de tafel bij de gyn. Er rest nog ong de helft van een 8 weken placenta en ik heb tot overmorgen om dat kwijt te raken. Dat zie ik helaas niet echt gebeuren dus ik bereid me mentaal maar voor op de curettage. Morgen maar even naar de apotheek en dan overmorgen (hmm ik zie de klok en bedoel dus morgen de 30e) bij de echo-afspraak maar eens vragen of ze me ook iets rustgevends kunnen voorschrijven om vooraf in te nemen. Anders zie ik mezelf niet ontspannen liggen (as if… :shifty: ) en ook maar regelen dat we evt de 30e Casper mogen laten logeren bij opa en oma om hem de 31e weer op te halen. Dit beloofd ook hier 1 van de raarste jaarwisselingen te worden al lijkt het nog steeds in niets op die van jullie Jippie. Wel helemaal top dat er 7 in de vriezer gaan wachten! Die hebben de ‘lichtste’ taak al hoop ik dat ook jouw weg rustiger mag verlopen dan je nu misschien verwacht. :-*

Dames blijf mooie plannen maken, houd de hoop en de moed vast!

Rhiannon Wat vreselijk balen dat niet alles afgestoten is. :hug: Je wilt toch niet beweren dat die afspraak voor een curretage onder plaatselijke verdoving op oudejaarsdag nog steeds staat?!

Jeetje meid, dat kun je toch nooit ondergaan na alles wat je meegemaakt hebt? Het minste wat ze kunnen doen is onder narcose, wat volgens mij in de meeste ziekenhuizen sowieso gewoon standaard is. Ik zou niet weten waarom dat niet mogelijk is. Daar moet je gewoon op staan, hoor. Het hoeft niet zwaarder te worden gemaakt dan het al is, stelletje onbenullen daar! Hele dikke knuffel en sterkte!

Jippie ja die afspraak staat nog hoor. Ik heb ondertussen met kantjeboord gesproken over hoe zoiets verloopt etc en ik zie er een stuk minder tegenop. Nog steeds niet het meest toffe om te doen op oudjaarsdag maar als ik een punctie doorkom gaat me dit ook lukken! Ik mag pijnstilling tot en met (ben toch niet zwanger :wink: ) en met iets rustgevends moet dit gaan lukken. Manlief heeft nu (nog) vakantie en kan overal bij zijn ook heel belangrijk. Het allergrootste voordeel (als je daar al van kunt spreken bij zoiets :shifty: ) is dat ik heeeeeeel snel weer naar huis mag. Wil niet te lang van huis zijn en ik wil ook zsm weer een cyclus krijgen. Dus dit is van de opties die er zijn de ‘beste’. En gek genoeg laat ik zo alles wat naar en ellendig is (ook mentaal) dan letterlijk in het oude jaar achter. Het is goed zoals het is…tot de kurken knallen vermoed ik dan zal het jaarlijkse tranengebeuren wel weer beginnen of eerder dit jaar. Ach hebben we dat ook weer gehad.

Oi ik ben al 2 keer naar boven geroepen ondertussen en aangezien we morgenavond nog naar de verjaardag van mijn zusje moeten duik ik er ook maar snel in. Trusten :-*

Rhiannon,

Jeetje wat balen dat het niet uit zichzelf los komt. :hug: Sterkte morgen bij de curretage.

Verder voor iedereen gewoon en mega dikke knuffel :hug:

Ook hier behoorlijk down. In 2007 hoopte we dat we in 2008 dan een tweede wonder mochten verwelkomen, in 2008 dat we in 2009 een tweede wonder mochten krijgen en nu… tja nu hopen we dat we in 2010 dan een tweede mogen krijgen. En nu moet ik (precies rond oud en nieuw) weer ongi worden dus mijn emostaat is al niet geweldig. Het scheelt dat als ik eenmaal ongesteld ben en we voorbij oud en nieuw zijn het wel weer wat beter zal gaan.

Vandaag mag hopelijk het gips van onze jongedame eraf :pray: Alleen als alles goed is en dat hopen we dus heel hard want we zijn het alle drie echt ontzettend zat! Mevrouwtje verveelt zich kapot, wil de hele dag met ons spelen en roept de hele tijd dat ze naar school wil en wil zwemmen haha.

Nou ik ga even douchen en de rest wakker maken. :-*

pfff… wat zou ik graag tegen jullie allemaal vertellen dat ik zeker wist dat alles goed kwam… Helaas kan ik dat niet, maar ik kan wel heel hard hopen, dus dat doe ik dan ook!!!

Rhiannon: Wat een dag wordt dat dus overmorgen. Hopelijk geven ze je lekker veel verdoving en eventueel een roes of zo, dat je er toch maar zo min mogelijk van mee hoeft te krijgen. Je zegt het wel mooi, je laat het inderdaad in 2009 achter. 2010 nieuwe start! :hug: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jippie: Er gaat inderdaad nog veel op jullie af komen, maar gezien ik je hier al langer ken, denk ik dat jullie zo sterk zijn, dat je hier echt wel goed uit gaat komen. Het lijkt steeds alsof jullie de goede balans hebben dus knokken en verwerken. :hug: Voor jullie begint 2010 wat dat betreft ook met een nieuwe start. Het einde van dit gebeuren. Het begin van je herstel. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Purpled: Houd moed hoor! Ook jij begint al met een nieuw begin voor 2010, een nieuwe cyclus weliswaar. Ik hoop met jullie mee dat jullie gezin zich in 2010 mag uitbreiden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Maya: jullie zijn ook dapper dat jullie nog een poging doen! :hug: Al die ellende die de eerste pogingen gegeven hebben en jullie hebben toch de moed om door te gaan! Ik ben het zeker met je buurvrouw eens. Natuurlijk is bewust stoppen ook dapper, maar ik zou ook zeker alles geprobeerd willen hebben wat medisch gezien mogelijk is. (Natuurlijk wel rekening houdend met de gezondheid van je eigen lichaam) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ineke: Bij jullie blijft die moeilijke keuze… Ik hoop dat jullie eruit gaan komen en je er dan ook echt “goed” bij voelen. :hug: Je moet natuurlijk goed op je gezondheid letten, dat gaat gewoon voor. Moeilijk moeilijk… geen idee wat ik zou kiezen, helemaal omdat jullie steeds zo op en neer geslingerd worden met wat er precies is. Pfff… :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Corien: kl*** zeg! Het had zo’n prachtig oud en nieuw kunnen zijn… Weet ook niet meer of jullie nog cryo’s hebben… :hug:

Hollowglade: het gaat echt beginnen! Of beter, het is al begonnen. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Voor mooie follikels op 5 jan! (of was het 4?)

Yolande: welkom hier! Blijft zo dubbel hè! Leuk om te kletsen, maar de reden is zo vervelend. Hopen dat 2010 ook jullie jaar mag worden!

Gabby: hoe is het met jou? Al lekker aan het genieten van kwaaltjes? En dat oh zo voorzichtig zijn, dat hebben wij ook gedaan. Ik heb echt niks gegeten waar ik ook maar over twijfelde, ben rook uit de weg gegaan en durfde niet meer te sporten of niks. (niet dat dat lichaamstechnisch nog kon…)

Algemeen samengevat:

Ik wens iedereen in dit topic een goed 2010. Ik hoop dat iedereen mooie momenten mag gaan beleven en het liefst natuurlijk veel positieve testen en goede echo’s. Geniet ook van de kleine dingen, hoe cliché dat ook is. We gaan er gewoon weer voor! Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Voor ons het eerst jaar sinds héél lang (5 jaar), dat we niet beginnen met die angst en onzekerheid. Ik gun het jullie ook zo!!! :hug: :hug: :hug: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

He Rhi, heel veel sterkte morgen!

Purpled, hoop ook dat het gips er nu snel af mag, heeft nu lang genoeg geduurd.

Hier helaas geen vakantie, na 4 vrije dagen mag ik er nu weer 6 gaan werken…boehoe…kan niet zeggen dat ik nu zoveel zin heb maar goed. Zodra ik er weer ben komt dat wel weer.

Maya, die beslissing dat gaat echt vooral op gevoel, momenteel wisselt dat nog wel maar gevoel van stoppen blijft overheersen.

Met dan het idee dat het voor ons niet zo mag zijn…5 jaar proberen. 3x bijna raak, het zit er gewoon niet in.

Sorry meiden, moet nu gaan…

Heel veel liefs voor jullie allen!