IVF/ICSI deel 14

:lol: :mrgreen: Gefeliciteerd…wat een goed nieuws zeg!! (ondanks dat het er ook wel dik in zat en we het eigenlijk al wisten :smiley: ) :mrgreen: :lol:

:lol: :lol: Joehoe!!! Gefeliciteerd!!! :lol: :lol:

Gabby, wat super zeg!!

Gabby Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Corien Hoe ver zit je nu na de punctie en terugplaatsing? Ik hoop dat ook jij met goed nieuws komt.

Dat zou wel een bijzondere kerst worden! Sterkte met de laatste loodjes!

GABBY YEEEEAAAAAAAHHHHHHHHH GEFELICITEERD MEID!!!

SUPER COOL

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ALS DAT GEEN MOOI KERSTCADEAU IS!!!

Jippie wat jammer dat de punctie pijnlijk was. Hopelijk straks zeven mooie embryo’s van topkwaliteit!! En dan ook nog bloedprikken die zaterdag, rare feestdagen voor jullie… :hug:

Rhiannon: :hug: Pff wat lijkt me dat zwaar met de kerst zeg…En inderdaad raar om te zeggen maar toch: ik hoop ook voor je dat je lichaam het allemaal zelf doet.

Corien, hopelijk heb jij straks ook een positieve test!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: !!!

En voor iedereen die dat nodig heeft: :hug: :hug: :hug: !

Dores Hoe gaat het met jou en je twee prachtige kindjes? Lief dat je hier nog steeds zo meeleeft! :-*

Kerst wordt inderdaad vreemd voor ons. Tweede kerstdag moet ik om 10 u in het ziekenhuis zijn om bloed te laten prikken. Tussen de middag worden we door het UMCG gebeld of er embryo’s zijn ontstaan en op de namiddag belt de fertiliteitsarts de uitslag van het bloedonderzoek door. Een spannende dag!

Gabby: gefeliciteerd!!! Super zeg, was al een beetje te verwachten, maar super als je het dan officieel mag weten :smiley: (de officiële testdatum heb je nu gehad toch?) :clap: Hoe was het bij je ouders?

mijn vader heeft een tijd alleen voor zich uit zitten staren zonder iets te zeggen en mijn moeder werd helemaal hyper :smiley:

Jippie: Balen dat die ene follikel toch erg pijnlijk was. Wel een mooi aantal hoor! Hopen dat het ook 7 mooie cryo’s mogen worden. En dan duimen we weer verder voor je bloedonderzoek 2e kerstdag. Hopen dat 2010 geheel positief mag beginnen.

voor jullie!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Corien: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wel een vervelende opmerking zeg, we hopen natuurlijk dat hij/zij gewoon gelijk heeft! Dat zou het mooist zijn.

Vorig jaar na onze 2e mislukte IVF, waren wij 7 jaar bij elkaar en gingen we een dagje shoppen. Ik wilde slippers passen in een winkel en vroeg naar mijn schoenmaat. Die was er niet meer, maar ze hadden wel een maat kleiner. Ik reageerde met “mijn voeten worden echt niet kleiner” waarop de verkoper vroeg “bent u zwanger dan?” Natuurlijk überhaupt een rare vraag, maar wat deed dat pijn zeg!!! We zijn acuut de winkel uitgelopen en ik was echt helemaal van slag. Mijn vriend schrok er ook echt van…

's avonds hebben we maar een veel grotere auto gekocht, dan we eigenlijk gepland hadden. En zie nu… die ruimte in de auto hebben we hard nodig met onze 2 mannekes!!!

Rhiannon: Hoe is het nu met je bloedverlies???

Maya: :hug: het zijn ook zware dagen… probeer toch van je familie etc te genieten… Ze bedoelen het allemaal zo goed, hoewel ik er ook niet steeds op zat te wachten… Laten we hopen dat er volgend jaar wat anders op die kaarten mag staan! :-*

Hier gaat het super. Onze jongens zijn deze week weer goedgekeurd bij de kinderarts.

Ze zei zelfs dat ze gewoon een goed humeur krijgt iedere keer als ze ziet hoe goed onze jongens het doen. Dat zegt wel wat denk ik. Verder zijn het 2 hele lieve, relaxte, makkelijke kindjes. Maakt het allemaal nog leuker. We genieten zo gigantisch van ze.

Vandaag een jaar geleden was de eerste echo… Vandaag een jaar geleden zweefden we de echoruimte uit met 6 foto’s waarop niet 1, maar 2 IVF-kindjes te zien waren… Ik weet wel dat we de mmm nooit zullen vergeten en ik merk ook dat het gevoel wat we toen hadden, ook niet weggaat. Als ik eraan denk hoe zwaar het was, moet ik nog steeds huilen. (nu dus…)

Maar natuurlijk is het nu wel anders… Tijdens de mmm weet je niet precies waarvoor je vecht… je weet nooit zeker of het resultaat gaat hebben. Wij weten het nu gelukkig wel, hebben zekerheid.

Daarom leef ik ook steeds zo met jullie mee, ik herken alles zo goed! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet onwijs dankbaar ben dat wij het mee mogen maken dat het gelukt is. Onze 2 geweldige premature, IVF-kindjes. (Medische wetenschap bedankt!!!)

Dames: allemaal alvast hele fijne feestdagen. Ik weet dat dat makkelijker klinkt dan dat het gedaan is. Toch wil ik het gezegd hebben. Wij stonden er dan wel steeds bij stil dat we wel elkaar hebben… Klinkt zoetsappig, I know… maar het is natuurlijk wel zo. Verjaardagen en de feestdagen, die vond ik steeds het meest confronterend. Samen kom je er doorheen!

:hug:

gabby … alweer een beetje op aarde geland??

jippie … vandaag 2 weken geleden (10-12) was de punctie en de tp was de maandag erop (14-12)…

hier verder weinig nieuws… durf niet echt te hopen… nu het steeds dichterbij komt moet ik erg terug denken aan sept 2006 toen ik zwanger bleek te zijn. Wat een glorietijd hebben we toen beleefd, en wat kwamen we hard op aarde weer terecht toen bleek dat bij de 1e echo er geen hartje was en er al 2 weken geen groei bleek te zijn…

… vindt het doodeng… ik heb momenteel iedere dag wel een huilbui… lijkt me ook niet de bedoeling…

(ik heb gisteren heel boos in een berg sneeuw staan schoppen, hihihi)

Yeah, Gabby, Goed zeg!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Maar we wisten het natuurlijk al een heeeeeeeel klein beetje (understatement van het jaar ;)).

Sterkte met de verlengde wachtweken. Ik hoop natuurlijk heel hard met je mee dat deze keer wel alles goed mag gaan.

Corien, gooi het er allemaal maar uit hoor. Zo komt die sneeuw ook nog goed van pas ;). Het is echt wel normaal dat de emoties eruit komen. Het is ook zo belachelijk spannend nu. Sterkte met de laatste dagen en ik duim gewoon voor je door tijdens de kerst. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jippie, wat goed, zeven mooie eicellen! :thumbup: . Ik duim voor je dat het allemaal mooie cryo’s kunnen worden. Tjemig, wat hebben jullie een bizarre tweede kerst zeg. Daar krijg je vast niet echt een kerstgevoel van.

Angelbaby, bedankt voor je lieve woorden. Ik vind jouw verhaal wel heel bemoedigend. Ieder geval is natuurlijk weer anders, maar het is fijn te horen dat het echt niet raar is om heeeeeel graag kinderen te willen als ik lees hoe gelukkig jullie met jullie kroost zijn.

Rhiannon, nog even een extra knuffel voor jou :hug:

En ook eentje voor Carenza :hug:

Ik ga zo nog even de kroeg in met een vriendin. Dat kon gelukkig nog net voor de feestdagen. Heb echt behoefte om tegen iemand aan te kletsen en heb hubbie nu wel genoeg lastig gevallen ;). Bovendien praat je met vriendinnen toch weer over andere dingen :slight_smile:

Lieve meiden, ik wens jullie allemaal een heel fijne en gezellige kerst!!!

Veel liefs maya

Jippie, alles gaat prima hier met onze twee kids! :-* Terug!

Zoals Angelbaby het beschrijft zo is het hier ook.

Elke dag besef ik het me weer en kan ik zomaar heel hard huilen. Beau kijkt me dan ook heel lief aan en Channa geeft me dan een knuffel. Zij zegt ook regelmatig: “Mama, ik ben zó blij dat het gelukt is en dat ik een broertje heb…” :inlove: :cry: :inlove:

Ik gun het jullie ook zó ontzettend!! Ik leef, huil en lach met jullie mee. Gisteren schreeuwde ik nog door huis: Ja!! Gabby is zwanger!!! Hubbie leeft ook mee :slight_smile: . Toen het mis ging met Rhiannon, toen Jippie het vreselijke nieuws te horen had gekregen…nou ja…Ik ben niet zo goed in dit soort dingen. Ik hoop dat jullie me begrijpen.

Ik wens iedereen dan ook een fijne kerst en een gelukkig, maar vooral gezond 2010 toe. Én dat jullie allemaal jullie wens in vervulling mogen zien gaan!

o,o… ik kon het niet meer houden vanochtend;… heb getest; en hij was negatief… ik zal het zondag nog een keer proberen, maar het sprankelje hoop is wel verdwenen…

Hoi hoi

Oww Corien… wat ken ik je gevoel… en nu kan ik wel zeggen… nog 2 daagjes geduld… maar het is gewoon killing die wachtweken… succes… ik duim voor je! En ook over de vreugde die glorie die je voelt als het wel gelukt is en dat je dan zoooo geniet, en de klap als het maar zo kort is… Ik ben dan nu ook extra voorzichtig en let op alles… echt extreem… en schoppen in de sneeuw is wel een superidee nu met deze dagen… dus gewoon doen!

Dores en Angel… tjsa jullie hebben helemaal gelijk… die feestdagen en dan zowel vreugde als verdriet en bij dingen stilstaan en nieuwe hoop… zo mooi maar ook soms zo heftig!

Mijn ouders reageerden ook zo… moeders hyper en vaders redelijk stil.

Maya… tsja dat zeg je mooi… verlengde wachtweken… en die zijn net zo erg… ik wil elke dag vroeg naar bed en blij als we weer een dagje verder zijn zonder rood/bruin… bizar hoor…

Alle meiden… dank voor de felicitaties… ik geloof het nog steeds niet… en moet lachen als jullie zeggen dat we het eigenlijk al wisten. Als het om iemand anders zou gaan zou ik ook veeel meer overtuigd zijn, en nu ben ik het zelf en dan doe ik zo truttig hahahaha.

Nu spannende weken… en die zijn net zo er als de wachtweken denk ik… ben best angstig (en vooral omdat het dus al een keer goed is misgegaan en het weer bijna 2 jaar duurde voor het dus weer een keer raak is)

@Rhiannon… hoe is het nu met je? Ik hoop zo dat het allemaal heeft doorgezet en je een beetje kunt bijkomen nu… lieffie denk aan je oke.

@Jippie… ik duim keihard voor je supertoppers!

En iedereen die het nodig heeft dikke knuffels- kerstknuffels…

Allemaal op naar een mooi 2010!

PS… ik drink eigelijk nooit alcohol… lust alleen champagne… en zit me net te bedenken dat dat er dus niet in zit… hmmmm… best jammer. Maar ja ik moet ziet zeuren… als dat het nou is… zeurpiet… dit wilde ik toch… dus niet zeuren, hahah moet wel om mijzelf lachen.

Hallo Lieve lieve meiden hier,

Ik lees en schrijf zelf niet mee hier,maar zoals elk jaar typ ik hier een berichtje aan jullie , die zeer zeker gemeend is.

Goede dagen met de kerst gewenst. Hopelijk gezellig en de sfeer met mensen om je heen die om jullie geven.

De warmte voelen dat je er mag zijn !

In 2010 heel veel toytoytoy en veel geluk met het straatje van IVF . Ik ken deze weg niet , wel de weg van iu ik weet wat voor impact het heeft en welke spanningen en verdriet het op kan leveren en met IVF of ICSI is deze ook al blijft het gevoelsmatig het zelfde, fysiek nog zwaarder kan zijn en met veel emoties gepaard gaan…Roalercoastereffect

… Moge het alsjebliefd voor jullie allen vreugdevol verlopen en met een traan van geluk in 2010 eindigen in een prachtige zwangerschap en dan beginnen met een pracht van een kindje die zo verlangt word.

Al het goede gewenst !

Bianca

Ook van ons voor iedereen hier :-* toch hele fijne feestdagen gewenst!

Dat 2010 ons allemaal vooral veel moois mag brengen!

Gabby die champy gewoon een miniflesje halen voor straks als je bevallen bent :wink: t’is eigenlijk niet gezond maar op dat moment kunnen een paar slokjes best hoor! :-*

Hier gaan we langzaamaan voorbereiden (vooral mentaal) op de komende dagen. Straks aankleden douchen en de hele mik (geeeeen idee wat aan te trekken :silenced: ) en dan tegen een uur of 4 ong naar mijn SM. Zal wel weer een speechje worden voor het eten diepe sjucht adem in adem uit ene oor in andere uit etc. :silenced:

Voor oudjaar hebben we lekker nix gepland, gewoon wij met elkaar richting 24.00. Dat is dan meestal wel de rustigste dag en geloof dat iedereen wel snapt soms ook de lastigste maar iig 1 waarbij we geen verplichtingen hebben. :thumbup:

Ik wens jullie allemaal toch fijne kerstdagen al zal het voor een aantal met een dubbel gevoel zijn.

Weet dat we allemaal aan elkaar denken en een extra kaarsje branden :kaars:

Jippie heel veel sterkte en succes morgen…hopelijk krijgen jullie dubbel goed nieuws :pray:

Liefs van Nicole

Vanochtend zijn we gebeld door het UMCG. Van de zeven eicellen konden er zes eicellen worden geinjecteerd. Er zijn zes embryo’s ontstaan en die worden allemaal ingevroren! We hadden van de ICSI in september nog één cryo over, dus we hebben nu in totaal zeven cryo’s voor een latere terugplaatsing. Een mooie score! De waarde in mijn bloed was goed, dus ik mag nu met de medicatie stoppen.

Rhiannon Hebben jullie ondanks alles nog een beetje een leuke kerst gehad? Hoe gaat het nu met je bloedverlies?

Moet je na het weekend nog op controle om te kijken of alles schoon is?

Bianca Jij ook heel veel gezondheid en geluk toegewenst voor 2010!

Rennic Nog eventjes en jullie gaan weer van start.

Ik hoop dat je in 2010 een tweede kindje in je armen mag sluiten!

Corien Balen dat je negatief getest hebt. Ik ga voor je duimen dat de test te vroeg was en dat je toch zwanger bent. Morgen opnieuw testen? :thumbup: :thumbdown:

Hoe is het met alle andere meiden?

Een hele fijne kerst nog & hopelijk wordt 2010 voor ons allemaal een goed jaar!

Jippie,

Mooi aantal cryo’s :thumbup: Hoe gaat het nu met je? Hoe gaat het qua pijn en kom je kerstdagen een beetje door?

Gabby,

Gefeliciteerd zeg!!! Geniet ervan!

Corien,

Ik duim ook voor je dat je te vroeg getest hebt :pray:

Verder voor iedereen… Ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben :-*

Hallo allemaal,

De meeste van jullie kennen mij ook nog niet, ik schrijf nog niet mee op dit topic omdat ik (hopelijk) in de loop van 2010 ergens met ivf begin. Misschien moet ik eerst nog verder onderzocht of misschien geopereerd worden.

Hoe dan ook, af en toe lees ik jullie topic omdat dit ook mijn voorland is en de enige manier om zwanger te kunnen worden.

Ik wil jullie bedanken want hierdoor weet ik al veel meer wat me ongeveer te wachten staat en kan ik me mentaal beter voorbereiden.

Ik wens jullie een heel mooi 2010 en vooral een gezond jaar.

Ik hoop dat jullie in 2010 jullie wens in vervulling zien gaan!

Wellicht sluit ik me over een paar maanden bij dit topic aan als jullie dat dan goed vinden.

Liefs Yolande

Yolande Jammer dat je alleen met behulp van IVF zwanger kunt worden. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid wanneer jullie van start kunnen met de eerste behandeling.

Op de eerste pagina van dit topic kun je in het lijstje lezen waar iedereen op het moment mee bezig is wat de behandelingen betreft. Dan leer je ons alvast een beetje kennen. En je bent altijd welkom om mee te komen kletsen, of als je vragen hebt dan kun je ze altijd stellen. Dat mag ook al, voordat jullie begonnen zijn, hoor! :wink: Voor 2010 de allerbeste wensen!

Jippie dat was goed nieuws gisteren! Dus momenteel geen medicatie meer en 6 cryo’s van de 7! Prima toch?!

Hoe nu verder? Wanneer begin je nu met de chemo? Maar nu heeel ff rust…

Heb je nog wel een beetje kerst gehad? Met de kleine meid?

En Rhi? Hoe is het met jouw?

Corien, heb je nog een keer getest??? Hopelijk nu met positief resultaat!