IVF/ICSI deel 14

Haai Meiden,

@ Jippie heb je al een virtuele knuff gegeven… maar ook hier eentje :hug:

Verder gaat het hier best redelijk… Ik doe heel rustig aan. Vandaag een beetje thuiswerken, fysio en afspraak bij een klant… maar tussen door echt relaxen. Morgen weer naar het echt werk!

Donderdag is dan weer D-day… 's ochtends krijgen we te horen hoeveel er zijn bevrucht en hoe… en dan 's middags TP. Ik ben best positief… zeker na de oogst van 13 nu tegenover 3 vorige keer… we hadden toen 2 matige en die zijn allebei terug gegaan… maar ja ik was gisteren zo met mijn oogst bezig… en ga je googlen… en lees je dat het wel eens lan gebeuren dat er niets bevrucht raakt, ook al zijn het er 13… ja was weer lekker handig… not… Anyway op naar donderdag!

@Corien… zal aan je denken donderdag… je kan het!

Gabby succes met wachten tot donderdag!

Corien ook aan het ‘wachten’ zonder spuiten verder. Je kunt het hoor die punctie. Soms is de spanning vooraf het ‘ergste’ want je probeert je een voorstelling te maken en dat lukt niet (goed).

Ineke goed nieuws iig geen kwaadaardigheden! Maar ik snap je redenatie hoor. Angst speelt zo’n grote rol. Laat de oncoloog ook maar komen met alle redenaties op een rijtje, en het nieuwe jaar is vroeg genoeg om een besluit te nemen. De druk is wellicht nu een beetje van de ketel? :hug:

Jippie verrot meis! Je hoopt toch op beter nieuws dan je gekregen hebt. Je gaat misschien wat rustiger de chemo etc in als je voor je gevoel meer ‘preventief’ daarmee bezig bent. Je weet dat hier kaarsjes branden en de duimen draaien. :-*

gabby wat spannend voor jou… donderdag is dubbel D-day!

Voor alle andere meiden thnx voor de tips

Het is zeker de spanning niet te weten wat er te wachten staat.

@Rhiannon wrote:

Hai meiden!

Hier nog steeds heel erg gaar. Helaas dus niet net als Mloeska in een potje plassen maar ik geloof dat je genoeg voor 3 plast? :wink: :thumbup: Super hoor!

Morgen even bij de VK langs voor de intake en dan is het wachten tot de 14e. Brrrr de spanning neemt weer toe en de kwaaltjes de paar die ik had dan zijn nu wel weg. Zegt bij mij niets tot niet veel maar ja toch soms zou ik er wel een paar willen hebben in de meest onzekere tijd.

Vanavond maar weer op tijd naar bed want dat is het enige wat wel een beetje blijft. Ipv om 3 uur in de middag stort ik rond een uur of 6/7 in.

ja plas wel voor 3 tegerlijk volgens mij hahaah

nog 7 dagen, en dan eindelijk de echo… het word zo spannend… pfff soms word ik gek…

denk je dat die 2 wachtweken na de terugplaatsing voorbij zijn… nou, dit vind ik nog erger en spannender hoor!!!

:hug: voor iedereen hier die het nodig hebben…

Hallo meiden, hoe is het met iedereen? Ik kom nog maar heel weinig op de computer (sorry Jippie, zag jouw berichten op hyves ook pas net). Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor de curretage. Had zo gehoopt dat het vanzelf nog los zou laten, maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Aankomend weekend gaan we met zijn drietjes weg, even er tussenuit. Ik hoop dat het met jullie allemaal (naar omstandigheden) goed gaat. Rhiannon en mloeska, ik hoop op heel veel mooie beelden bij jullie eerste echo, spannend! Tot over een tijdje!

Groetjes, Carenza

Carenza: :hug: Sterkte gewenst voor dat hele moeilijke moment. Echt balen dat het toch nodig is, snap dat je liever had gehad dat je lichaam het zelf al zou doen… :-*

Ineke: natuurlijk is zo’n keuze niet voor 100% zeker. Hoop dat je er met die gesprekken uit gaat komen. De keuze moet tenslotte niet steeds tussen jullie in blijven staan… :hug:

Jippie: :hug: omdat ik daar zin in had :slight_smile:

Gaby: nog maar 1 nachtje!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mloeska en Rhiannon: jullie echo’s komen steeds dichterbij!!!

Corien: misschien geven ze bij jou in het ziekenhuis ook wel pilletjes om de nacht vooraf beter te kunnen slapen. Ik heb dat 3x gehad en dat werkte echt wel. Verder proberen het over je heen te laten komen… hoe makkelijk dat ook is om te zeggen…

Carenza Heel erg veel sterkte en succes voor vanmiddag!

Ik denk aan je, dikke knuffel! :hug:

Gabby Succes voor morgen, hopelijk heel veel mooie emmies!

Angelbaby Kus terug!

Corien Spannend, morgen de punctie!

Hopelijk gaat het je meevallen en heb je een mooi aantal eicellen. Zet 'em op!

**** snel bericht ****

meiden,

ff snel tussendoor op mijn werk… tis rustig en verveel me dood… zit echt de tijd uit te zitten tot 18 uur en kan niet eerder weg helaas…

Maarre ik ga vroeg naar bed want zoooooooo benieuwd naar morgen… hahaha… file rijden, eten en gelijk naar bed…

THX alvast voor jullie duimen en knuffels voor iedereen…

**** snel weer weg ****

Gabby, je zult nu wel heerlijk thuis zitten na de file:). Ik hoop op heel veel goede bevruchte eitjes. :pray: succes morgen!

Carenza, hoe gaat het met je? Pfff wat een ellende zeg. :hug:

Mloeska, spannend he die eerste echo, ik vond het ook erg lang duren. Nu inmiddels al een hoop gehad. Ik plas trouwens ook in een potje voor M voor M. Tis iedere keer weer een sport om alle kannen helemaal vol te krijgen hihihi, ik mag nog tot 6 januari.

Alle andere meiden ook allemaal een vette :hug:

Jippie de nekplooimeting heb ik vandaag gehad. Het was allemaal goed, de nekplooi was 0,9 en dat schijnt goed te zijn. Hij/zij was flink aan het schoppen en aan het jumpen, wat een druktemakertje hihi. Is nu 6,1 centimeter. Hartslag 161 slagen per minuut.

XXXRachelle

Carenza, blllgh, curetage, daar zat je natuurlijk niet op te wachten. Hoop voor je dat het meeviel. Het lijkt me heel akelig, vooral het idee. Ik vind het nog steeds zo verdrietig voor jullie, dikke knuf! :hug:

Ineke, fijn te horen dat het niet kwaadaardig was. Maar kan me je gevoel wel voorstellen, het blijft onzeker allemaal natuurlijk en je wilt ook wel eens zonder zorgen. En als ivf zo bedreigend voelt voor je eigen gezondheid heb je daar natuurlijk geen zin in. Maar wel een heftige beslissing hoor. Het is nogal wat… :hug:

Corien, sterkte met de punctie! Hoop voor je dat je bij de categorie meiden zit die het mee vindt vallen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gabby, nog ff geduld… :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rachelle, klinkt mooi zeg, zelfs zonder plaatje!

Mloeska, Rhiannon, spannend lijkt me inderdaad. Ik had vorige keer ook al een afspraak voor de eerste echo staan, maar heb die toen helaas niet gehaald. Maar het leek me in ieder geval wel een eeuwigheid, die verlengde wachtweken.

Jippie, alvast sterkte voor vrijdag. Hoop voor jullie dat het niet een te moeilijke beslissing wordt hoe nu verder… :hug:

Gisteren HET schema in de bus gehad, confronterend! Heb alle data weer netjes in mijn agenda gezet, inclusief de week ziek die ik altijd word na een paar dagen puregon. Daar zie ik echt niet naar uit, maar ja, het moet. 13 februari ga ik weer aan de deca…

Liefs maya

Maya Dus het schema alweer in de bus, best confronterend. Als alles goed was gegaan, was je nu al een eind op weg geweest met de zwangerschap. En nu kun je dat rotcircuit weer in… :frowning: Dus op 13 februari de eerste Deca erin en dan een week of twee-drie later de Puregon erbij? Vreemd dat je na een paar dagen Puregon ziek wordt. Bij mij verminderen de bijwerkingen van de Lucrin juist als de Puregon erbij komt, dan voel ik me juist beter. Moet je voor die tijd ook aan de pil, of slik je die altijd tussendoor? Hopelijk heb je over een jaar een prachtig kindje, ik gun het je zo!

Rachelle Fijn dat de nekplooimeting goed was en vandaag 12 weken, gefeliciteerd!

Purpled Hoe gaat het met je? Verloopt alles naar wens met het herstel van jullie meid?

Eind december mag het gips eraf, las ik in de titel van Ron’s topic?

Carenza Hopelijk is vanmiddag alles goed gegaan. Sterkte met het lichamelijke en geestelijke herstel, dikke knuf!

Gabby De duimen draaien hier voor morgen! :thumbup: :thumbdown:

Corien Nogmaals veel succes met de punctie!

Ik moet morgen naar de gyn voor een uitgangsecho. Normaal hoeft dat nooit, maar ze nemen nu geen enkel risico met de spoed-ICSI. Tegenslagen kunnen we niet hebben, daar is ook geen tijd voor in verband met de chemo. En ik gebruik andere medicatie, waardoor ik ook weer anders kan reageren. Dus ik word goed in de gaten gehouden. Gisteren met de letrozol begonnen, morgen de eerste Puregon erin. Over een week of twee de punctie. Zal wel vlak voor de kerst worden. Wel zwaar om dat er allemaal ook nog bij te doen, maar we willen er zeker voor gaan. Als ik drager van het borstkanker-gen ben (wat we niet verwachten, want het komt helemaal niet bij ons in de familie voor), dan moeten in de toekomst mijn eierstokken er ook uit. En door de chemo kun je definitief in de overgang komen. Als we ooit nog een tweede kindje willen, als mijn gezondheid dat toelaat, is de kans groot dat we van cryo’s afhankelijk zijn.

Ik ben weer thuis. Curretage viel mee, wel krampen direct na het wakker worden, maar een warme kruik deed wonderen. Toen ik op de OK lag, kwam mijn eigen vertrouwde gynaecoloog binnen. Zo’n lieve man, die me totaal geruststelde en niet raar deed over mijn vraag of hij het op wilde vangen. Ik heb een potje mee naar huis en daar zit het in. Of ik het open, weet ik niet, maar ik vind het zo’n fijn idee dat ik het mee heb en dat het niet god weet waar beland. Ook al is het nog geen centimeter groot, er heeft een hartje in geklopt en dat maakt het voor mij net even meer dan een rijstekorrel op een echo.

Ik voel me opgelucht en nog wel wat verdrietig maar ik heb wel het gevoel dat ik nu weer mijn leven op kan gaan pakken. Mijn lijf kan weer gaan herstellen en ik kan het een plek gaan geven.

Welterusten, ik ga mijn roes uitslapen.

Groetjes, Carenza

Carenza, fijn dat het ondanks alles toch is meegevallen.

Ook prettig dat je eigen gynaecoloog langskwam, voel je je toch wat meer op je gemak.

Kan me voorstellen dat het potje mee naar huis hebt genomen, gewoon het idee dat je anders niet weet waar het terecht komt.

Heel veel sterkte :-*

*** ff snel ***

Ahhhhhhhhhhhhh vanmiddag om 2 uur krijg ik 1 toppertje terug. Er gaan er 4 de vriezer in. In totaal dus 9 vd 13 bevrucht en dus 5 toppers… kan wel janken zo heppie. Vanmiddag weer een normaal bericht!

*** snel weg ***

super gabby! :dance: :dance: :dance: Wat een geweldig resultaat. Hoop voor je dat dit toppertje blijft plakken. En het is altijd fijn om nog wat goeie cryo’s achter de hand te hebben. :thumbup: :thumbup:

Rachelle, :hug:

Jippie, ja, ik ga begin januari weer aan de pil. Ik krijg altijd pijn in mijn buik van de follikel-stimulatie. Zelfs bij de poging waarbij we minder follikels hadden was dat het geval. Maar verder zijn de bijwerkingen inderdaad minder erg dan van de deca.

Jij nu dus alweer aan de puregon, raar idee hoor. Hoop voor je dat de spoed-icsi in ieder geval soepeltjes verloopt. Nog meer gedoe kun je daar niet echt bijhebben… :hug:

liefs maya

Wauw Gabby,

Wat een super bericht!!!

Dit kan niet anders dan goed komen :dance:

Ben helemaal blij voor je :smiley:

Gabby Mooie uitslag, een topper terug en nog vier cryo’s!

Succes met de komende wachtweken!

Maya Ik voel over het algemeen de stimulatie ook wel, een drukkend of stekend gevoel in je eierstokken. Maar voor de rest valt het wel mee met de klachten als de Puregon er eenmaal bij komt. Ik heb meer last van de pil en de Lucrin.

Carenza Gelukkig is de curretage je meegevallen. Ik vind het helemaal geen vreemde vraag of je het vruchtje mee mag nemen naar huis. Dan kun je het begraven in de tuin onder een mooie struik of plant en er op je eigen manier afscheid van nemen. Het is toch je kindje, hoe klein het ook was! Heel veel sterkte!

Vanochtend naar de gyn geweest. Mijn eierstokken zien er rustig uit, geen cystes te bekennen. Door de PCOS liggen er veel follikels klaar om te gaan groeien, maar dat is altijd zo bij mij. De eerste Puregon zit er weer in, maandag voor een fm. Gaat nog wel spannend worden, want de punctie zal net voor de kerst zijn. Er moet niks tegen zitten, want anders hebben we een probleem… Kan er ook nog wel bij die spanning. :roll: :wall:

OH jippie…inderdaad gaat de poli een week dicht he? Nou, voor jou komen ze desnoods maar even terug hoor!! Gaat vast wel goed komen joh.

Suc6 alvast voor morgen!!

xx

Lieve Jippie,

Ik snap dat je gek wordt van de zenuwen! Ik hoop :pray: dat alles goed gaat verlopen! :hug:

Liefs Miranda

Jippie: Ik moest gisteravond zo veel aan je denken…ik ben namelijk naar Er komt een vrouw bij de dokter geweest…nu loopt dit verhaal niet goed af, dat weet ik ook wel, maar het is zo confronterend als je het ziet. En de snelheid waarmee alles gepaard gaat. Respect voor je hoor meis!!!

Ik vind het zo bewonderingswaardig hoe jij je hier op het forum blijft schrijven! Voor iedereen een lief en bemoedigend woordje en je onthoudt ook zo veel…en nu de ICSI er ‘even’ tussendoor…pfoe, waar haal je de kracht vandaan :slight_smile: echt ik hoop zo dat je even geen tegenslagen meer op je pad tegenkomt. Je verdient zoveel goeds na alles wat je al hebt meegegmaakt :hug:

Carenza, hoe is het nu met je? Wat een nare ervaring zeg, maar wel fijn dat je het vruchtje heb meegkregen en dat je het zelf een plekje kan geven!

Ineke, wat heftig ook voor jouw allemaal.Denk er inderdaad goed overna, want het is natuurlijk onomkeerbaar! Sterkte met de uiteindelijke beslissing! :hug:

Gabby wat een goed nieuws!!!gefeliciteerd met je toppertje en dat deze maar fijn mag blijven plakken! Succes met het wachten1 Fijn dat je nog cryo’s hebt ook! :lol:

Zo Maya, dus ook weer een schema op de deurmat…weer iets om naar toe te leven of niet?

Rachelle, lekker aan het genieten! :smiley:

Corien hoe ging het met de punctie? (was toch vandaag?)

[/b]