IVF/ICSI deel 14

spannend hollow!!! :thumbup: :pray: :thumbup:

Hollowglade Spannend dat jullie gaan beginnen! Pregnyl moet je hoogstwaarschijnlijk wel gebruiken, of je krijgt Ovitrelle. Pregnyl wordt gebruikt om de eicellen los van de follikelwand te maken, als voorbereiding voor de punctie. De Pregnyl-injectie krijg je ongeveer 36 u van tevoren. De Gonal-f is in plaats van de Puregon, maar de werking is hetzelfde. Zie je het allemaal een beetje zitten?

Rennic Dus helaas nog ruim een maand de pil slikken, wel lang. Hopelijk zakken de bijwerkingen wat af.

Hoe is het met alle andere meiden?

Hier nog geen ongi in zicht, hopelijk morgen. Als we te laat beginnen met de hormonen, komen we in de knoei met de kerst en de punctie. Dus van mij mogen de duivels wel komen.

nee geen pregnyl

ovitrelle inderdaad was ik vergeten neer te zetten

komt ook omdat ik die pas krijg van het ziekenhuis zodra dat die nodig is

ik weet dat de werking ongeveer hetzelfde is

maar aangezien ik tijdens de IUI nogal wisselend reageerde op de puregon heeft de gyn besloten dat ik dus de andere 2 middelen krijg

ik zie het wel zitten hoor kan niet wachten tot de 25e en dan de eerste spuit

dan ga ik denk ik pas echt het gevoel hebben bezig te zijn ermee

nu word ik alleen elke morgen misselijk van dat kleine kreng dat ik slikken moet

slik de grootste tabletten met gemak maar die kleine krengen grr

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: dat jouw duivels maar snel mogen komen

ik plas voor jullie allemaal elke dag in een blauwe container!!! hahahaha

Dankje! :clap:

Super Mloeska! Wat baalde ik op een gegeven moment van die stink dingen, maar ook hier stonden ze wekelijks bij de voordeur. Hoop dat er ook echt iemand zwanger van heeft mogen worden.

Jippie: wij kregen geen bloedonderzoek. Daarbij was ik te vroeg begonnen met testen. Mocht op 5 dec en ben op 2 dec begonnen. Gezien we er niets van geloofden hadden we er die eerste dag al 4 :smiley:

Hollowglade: fijn om je schema te hebben! Zeker bijzonder om op 25 dec te beginnen. Ik hoop dat het jullie ook geluk mag brengen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ineke: :hug: blijft een zware beslissing hè! Knap dat jullie hem genomen hebben hoor! :hug:

Maya: het is inderdaad belangrijk om leuke dingen in het vooruitzicht te hebben.

Sinterklaas hier goed doorgekomen. Mijn ouders en schoonouders zijn komen gourmetten en hoewel R&R op bed lagen, zijn ze echt schandalig verwend… Geloof dat ze bij hun opa’s en oma’s ook zeer gewenst zijn :smiley:

Verder hebben we een fotoshoot gedaan. Morgen mogen we de foto’s uit gaan zoeken. Ben erg benieuwd.

Ladies,

Thanks voor het duimen en het meeleven… Het heeft echt super geholpen! De echo zaterdag was helemaal top en volgens verwachting. Ik ben net terug van de punctie…ja ja ja… en waren er vorige keer maar 3 eitjes… nu hebben we er maar liefst 13!!! Is dat niet top? De punctie viel redelijk mee…alleen links was weer ff heftig…maar goed… vorige keer vond ik vervelender geloof ik. Ik ben weer zooooooo trots dat het erop zit en wat een oogst! Nu op naar de totale uitslag donderdag… Hopelijik nu wel een paar toppertjes…(vorige keer kreeg ik 2 matige terug…, het is gewoon het idee)… pfff ben nu al blij, ook al breken de spannende weken nu weer aan! En ik hoef dit keer niet de vervelende bolletjes in te brengen, wat een gedoe… ik mag nu drie keer een Pregnyl prik. De kans op overstimulatie is dan iets groter… maar ik denk dat het wel goed gaat. Persoonlijk vind ik het dus prettiger.

Corien… hopelijk voor jou ook deze week een mooie punctie!

Mloeska… ja die borsten… hahha die willen we allemaal wel. “geniet” ervan!

Jippie… echt heel fijn dat je weer thuis bent!

Hollowglade… Super dat je weer kunt beginnen! Zet hem op en veel succes!

Rennic… ook jij weer bijna beginnen. Hopelijk heb je een superKerst en heb weer positieve energie voor de start!

Maya… ja op zaterdag in het ZH… die enorme gebouwen en dan zo’n enorme rust… en tijd voor aandacht en alles lekker snel.

Miranda… welkom welkom en superveel succes!

Angel… en zijn ze verwend… heerlijk toch!

Rhiannon… dus voorlopig niet meer een nachtje zonder Casper? hahaha, hij heeft er zeker minder “last” van dan jullie.

Ineke… wat een moedige beslissing! Maar het is jullie beslissing en dus goed…wat anderen ook zeggen!

Ik zit overigens nog te twijfelen of ik niet mijn moeders ga bellen om te vertellen dat we echt 13!! eitjes hadden… De eerste IVF hebben we verteld dat we bezig waren en heeft ze enorm meegeleefd…net als veel vrienden, de buren en weet ik nog wie meer. Dit keer hebben er bewust voor gekozen om niemand te vertellen dat we met een 2e poging bezig zijn… Maar ergens wil ik het toch kwijt ofzo… maar als het dan niet lukt zit iedereen met de Kerst treurig te wezen en te balen… en ik heb geen behoefte om dan in het middelpunt te staan… snappen jullie wat ik bedoel? Nou ja… ik denk er nog over… want ben zo trots op die 13… hmmm… Hoe gaan jullie hiermee om en wat vind je wel of niet prettig aan het wel of niet vertellen?

Knuffel voor jullie allemaal!

Hi gabby,

Wat een superoogst zeg! Echt goed! duim voor je dat het hele mooie emmies oplevert :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik snap je gevoel over wel/niet vertellen. Ik heb nu een paar verschillende dingen ‘uitgeprobeerd’ en mij bevalt het beste het aan een paar goede vriendinnen vertellen die dichtbij me staan. Ik moet wel echt mijn verhaal aan iemand kwijt kunnen. Daarom zijn er ook altijd twee of drie collega’s die het weten (dat zijn ook goede vrienden van me). Onze ouders vertellen we het niet meer omdat ik het te moeilijk vind om ze het verdrietige nieuws te vertellen als ik zelf heel verdrietig ben. Dan vertel ik het liever als ik mezelf weer wat beter voel. Maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor band je met je ouders hebt. Ik heb zelf helaas niet heel veel steun aan mijn ouders (ik houd echt heel veel van ze, maar bij ons thuis werd/wordt er gewoon nooit over gevoelens gepraat). Mijn schoonmoeder hebben we wel veel steun aan, maar die was zo gespannen na de terugplaatsingen dat we haar die spanning niet aan willen doen. Ik heb ook al wel huilende vriendinnen gehad na een mislukte poging, maar dat vind ik minder erg. Zij leven echt heel erg met je mee. Bij onze ouders komt er ook altijd bij dat ze zelf verdrietig zijn omdat ze nog geen kleinkinderen hebben. Tenminste, zo voel ik dat.

Zo, beetje lang verhaal… :oops:

Ik zou het in ieder geval wel aan iemand vertellen als je zo trots bent! 8)

liefs maya

Gabby, echt een super oogst inderdaad!

Over dat vertellen dat herken ik ook. Wij hebben het bij de 3e poging niet tegen onze familie verteld. Ik vond dat even meer lucht geven. Wel aan een aantal vrienden en op mijn werk wisten ze natuurlijk vanaf wanneer ik thuis bleef, maar daar wisten ze verder geen specifieke data.

Echt advies is er dan ook niet… Hierbij moet je echt doen wat voor jou goed voelt…

Hoop dat 13 ook voor jullie het geluksgetal mag worden, wij hadden er ook 13 bij de laatste IVF :shock:

Lieve meiden!

Allemaal bedankt voor het welkom heten!

Jippie: Ik heb even alles gelezen, wat erg wat je allemaal meemaakt! Heel veel sterkte in deze tijd! Ik hoop dat je snel ongie wordt en dat je met de hormonen op tijd kan beginnen! Je verdient wel een beetje geluk nu! :pray:

Mloeska: Dank je wel voor het plassen! Ik vind het echt top! Als het zo ver is dat ik zwanger mag zijn wil ik zeker ook mee doen, ik heb er ook gebruik van gemaakt en het lijkt mij super om toch ook andere te helpen!

Ik hoop dat iedereen ondanks alles een leuke Sinterklaas heeft gehad! Ik heb het lekker bij mijn moeder gevierd, er was nog meer familie geweest…

Slapenloze nachten heb ik, allemaal zenuwen omdat we gaan beginnen met IVF! Ik vind het zo ontzettend spannend allemaal!

Voor iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel van mij!

Liefs, Miranda

Hai meiden!

Ineke hoe je het ook wendt of keert niemand hoeft in ‘jullie’ vel te leven en als jullie een beslissing nemen is dat die van jullie. Zolang het voor jullie goed voelt (zover dat kan :hug: ) dan is dat zo. Je mag ook altijd vertellen dat je vooral steun zoekt en geen (ongevraagd) advies en tips etc. :-*

Jippie nou idd laat het maar komen nu! :pray:

Wauw Gabby!! :mrgreen: Daar kun je zeker trots op zijn hoor! Heb je misschien iemand dichtbij die je wel vertrouwd en waar je mee kunt praten? Ik heb ook pogingen gedaan waarbij ik bv mijn ouders etc niets vertelde maar alleen een heel goeie vriendin. Soms kan je dat net even wat rust geven ipv dat je ook nog eens moet stressen over andermans gevoelens.

Miranda spannend idd!! Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over de startdatum en kan het helemaal beginnen! Op naar een heel mooie 2010.

Hier nog steeds heel erg gaar. Helaas dus niet net als Mloeska in een potje plassen maar ik geloof dat je genoeg voor 3 plast? :wink: :thumbup: Super hoor!

Morgen even bij de VK langs voor de intake en dan is het wachten tot de 14e. Brrrr de spanning neemt weer toe en de kwaaltjes de paar die ik had dan zijn nu wel weg. Zegt bij mij niets tot niet veel maar ja toch soms zou ik er wel een paar willen hebben in de meest onzekere tijd.

Vanavond maar weer op tijd naar bed want dat is het enige wat wel een beetje blijft. Ipv om 3 uur in de middag stort ik rond een uur of 6/7 in.

Vandaag ongi geworden, dus morgen beginnen met de letrozol-pillen (ipv Lucrin/Deca) en dan komt donderdag de Puregon erbij.

Verder heb ik een update geschreven in mijn eigen topic bij Arm om je schouders, vandaag hebben we de uitslagen van het weefselonderzoek gekregen. Helaas niet erg goed nieuws… Ik kom later weer op jullie reageren, hoor. Ben niet zo in de stemming, komt wel weer. Dikke kus! :-*

ppfff… wat een verhalen weer

jippie:cry:

gaby gefeliciteerd joh, 13!!!

Vandaag de laatste fm gehad, 10 stuks! a.s. donderdag de punctie; ik vind het zo spannend, ik lees allemaal verschillende verhalen hoe idereen hierop reageert. De een is 2 weken thuis, de ander voelt weinig… hoe zal het bij mij gaan…

Jippie :-* goed blijven praten maar daar weet je alles van :hug:

Corien keurig zeg!! Leuk zijn puncties niet, maar ik vond het wel altijd een fijne gedachte dat we ‘weer zover’ waren gekomen. Succes! :thumbup:

Je weet inderdaad pas hoe een punctie is, als je hem hebt gehad, valt gewoon niet uit te leggen… Persoonlijk vond ik het erg meevallen met wat ik me erbij voorgesteld had. Als je mee mag kijken met het scherm, dan kan je alles lekker volgen en heb je goede afleiding. Verder gewoon de hand van je partner fijn knijpen, mag op zulke momenten 8)

Jippie: :hug:

Gaby: wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn? Vandaag of morgen? :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Corien Ik heb nu vier keer een punctie gehad en het is me alle keren meegevallen. Ik had twee keer een ontzettend veel follikels (ca.30) en twee keer een stuk of 5. Probeer te ontspannen en rustig door te ademen, meekijken op het scherm vind ik afleidend werken en dan kun je ook zien hoe snel het gaat en hoe ver ze al zijn. Alvast heel erg veel succes!

Gabby Wanneer krijg jij te horen of er bevruchting is en wanneer is de terugplaatsing?

Hopelijk een mooi aantal embryootjes en nog een paar de vriezer in!

Rachelle Hoe is je nekplooimeting gegaan?

Ineke Je zit nu bij de gyn/oncoloog. Heel veel succes, ik ben benieuwd naar de uitslagen en hoe de artsen reageren op jullie besluit. Hou je taai! :hug:

Hoe is het met alle andere meiden?

Ik ben er weer, hoor! Ik heb alles weer op een rijtje in mijn koppie. De uitslagen zijn gisteren aan de ene kant tegengevallen, doordat er wel kwaadaardige cellen in een okselklier zijn gevonden en door de agressiviteit van de tumor. Aan de andere kant is de tumor hormoongevoelig, wat op zich een goed teken is, want dan is het te bestrijden met medicatie. En de bloed-en lymfebanen in de borst zelf waren helemaal schoon, waardoor de kans op uitzaaiingen via het bloed klein is. We doen er alles aan om de kans op terugkeer zo klein mogelijk te maken, er wordt geen enkel risico genomen. Dus ik geef het niet op!!!

heel goed jippie!!!

:thumbup:

@corien

de 1ste punctie heeft heel veel pijn gedaan… ik was ook erg gespannen omdat ik niet wist wat ik moest verwachten… de 2de punctie viel op zich mee… het vervelendste vond ik de prik door de baarmoederwand… dat is een vervelende prik… maar de follikels zelf kan je goed hebben door goed te te concentreren op je ademhaling…

en goed ontspannen… helpt heel veel!!

succes!

Hoi meiden,

Er is geen kwaadaardigheid gevonden!

Wel is het vocht alweer terug. De gyn leeft erg mee en snapt hoe zat we er van zijn elke keer die onzekerheid etc. Hij snapt ook heel goed dat we aangeven dat de grens is bereikt. Wel wil hij dat we er nog de tijd voor nemen en nog met de oncoloog gaan praten. Dan een beslissing nemen.

Wel goed natuurlijk. Met al die emoties is het ook zo moeilijk een belissing te nemen, maar we zullen nooit voor 100% achter deze beslissing staan. Het is beslissing gebaseerd op angst en gevoel (intuitie?).

26 jan. naar de oncoloog dan weer verder zien.

Mijn ervaring met de oncoloog is dat hij ons gerust gaat stellen en gaat zeggen dat we ons geen zorgen hoeven maken…maar dat is juist het probleem, dat doen we wel en ik zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen.

De gyn zei zelf ook dat hij er ook van baalt dat het zoveel onzekerheid met zich mee brengt, elke keer weer die teleurstelling en nieuwe problemen.

Maar dus geen kwaadaardigheid en daar moeten we natuurlijk enorm blij mee zijn, alleen lukt dat nog even niet…het blijft zo dubbel.

Ineke een hele dikke knuffel voor jou. Ik denk aan je!

:-*