Lieve meiden,
Na 5 pogingen met IUI gaan wij over op IVF. Ik ben helemaal op van de zenuwen vandaag.
Gister ben ik naar mij eigen Gynaecoloog geweest waar ik onder behandeling was voor de IUI en zei vertelde mij dat IUI een kleine slagingskans heeft als je Endometeriose hebt, (wat ik dus heb) ik had het al gelezen op het net van verschillende mensen maar kon het niet echt geloven want ja, een arts weet het wel beter… Ik zei tegen haar wat ik gelezen had en zij zei ja dat klopt… Ik begrijp dan niet dat ze mij die behandelingen lieten doen, emotioneel ben ik erg kapot gegaan tijdens de behandelingen, ik slikte Clomid (eerst 50mg, daarna 100mg) en had erg last van de bijwerkingen. Ik ben er erg verdrietig door, zie het echt als een tijd verspilling! Heb de gedachten steeds, wat als ik nou gelijk met IVF begonnen was, was ik nu misschien al zwanger…
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Medisch Centrum Kinderwens, in Leiderdorp. We hebben maandag 14 december een afspraak voor de intake, ik vind het zo spannend!
Omdat wij ook met IVF gaan beginnen kom ik gezellig met jullie mee kletsen en veel informatie opdoen zodat ik goed voorbereid ben straks!
Liefs, Miranda.
Lieve Miranda,
Ik ben een ex-IVF-er, ben geholpen bij SMCG in Leiden, dat is nu Medisch Centrum Kinderwens geworden. Een heel goed vriendelijk en kleinschalig Centrum :thumbup:
Ik heb ook eerst 5 IUI behandelingen gehad, dat is volgens mij het protocol wat ze bij de meeste ziekenhuizen uitvoeren.
Bij de 3e IVF ben ik gelukkig zwanger geraakt (februari 2005), je ziet aan de banner dat wij een gezonde zoon hebben gekregen :inlove: .
Veel succes en sterkte met de behandelingen!
Liefs,
Moon
Lieve Spooky,
Ik had al gemerkt toen ik een afspraak maakte dat ze heel vriendelijk zijn! Ze behandelde mij echt als een mens! Haha dat ben ik niet gewend van mijn eigen ziekenhuis!
Het doet mij goed om te horen dat bij jou de IVF daar is gelukt! :inlove:
Dat geeft mij een goed gevoel!
Dank je wel voor het succes wensen :-*
Liefs, Miranda.
Gabby, spannend joh, klinkt in ieder geval alsof het de goede kant op gaat. :thumbup: :thumbup:
Ineke, wanneer kreeg je nou de uitslag? Ik was even kwijt of het nou deze week was of pas volgende week.
Jippie, hoe gaat 't nu? kun je je arm al wat beter bewegen?
Vannacht gedroomd over ivf. Er was een nieuw apparaatje om te spuiten waarmee het allemaal veel makkelijker zou gaan, maar ik begreep er helemaal niets van. Vreemd, ik heb nooit problemen gehad met spuiten en zie er ook niet tegenop. Maar blijkbaar houdt het me onbewust toch bezig. Ben gisteren ongi geworden. Morgen bloedprikken om fsh te bepalen. Tests waren allemaal ‘verlopen’, dus ook weer hiv en hepb laten checken. Nou ja, kan er nog wel bij.
Hoe is het met de zwangeren?
blll, wat is het donker he? En het is nog niet eens vier uur! :shock: Wat doen jullie eigenlijk met sinterklaas? Vind het zelf meestal niet zo’n leuke tijd omdat het zo’n kinderfeest is en wij helaas geen kinderen in de omgeving hebben om het mee te vieren. Dit jaar geregeld dat we morgen naar 't theater gaan met zijn tweetjes. Heb ik wel zin in.
liefs maya
Jippie,
Meis wat fijn dat je weer thuis bent bij je familie…vooral voor je kleine meissie!! ben ook blij voor je dat alles meegevallen is, maar de zware loodjes komen nog hé…
Hoop voor je dat dat ook allemaal gaat meevallen…ben nu iig blij dat je weer lekker thuis bent, lekker uitrusten en heerlijk genieten van je kleine meid…en doe rustig aan hoor!
Ongelovelijk hoeveel er hier wordt geschreven; denk ik dat ik bij ben met lezen is er weer een pagina gevuld… hahaha
Vandaag echo gehad; er zijn 10 eitjes gevonden(!) Ik weet eigenlijk niet of dat gemiddeld is of niet… Ik moet maandag terug voor een nieuwe echo. De verwachting is dat woensdag, donderdag of vrijdag de punctie… erg spannen d allemaal.
Jippie Fijn dat je er weer bent! Take it easy!
Gaby Jij zal toch iets eerder zijn qua planning denk ik, we gaan duimen!!
Grtjs, Corien
Corien Ik heb je gegevens via pb gekregen, ik ga je binnenkort aan de lijst toevoegen, hoor! Mooi aantal follikels heb je! Follikels zijn eiblaasjes, pas na de punctie kunnen ze zien of er in elk blaasje ook een eicel zit. Dat is afwachten. Maar tien is erg mooi. In ons ziekenhuis zien ze het liefst rond de 8-10 follikels. Succes met de volgende meting!
Miranda Welkom hier! Jammer dat het met IUI niet gelukt is. IUI wordt eigenlijk altijd eerst gedaan, ookal is de slagingskans misschien klein. Dus ik denk niet dat je tijd verspild hebt, maar ik snap wel heel goed hoe je je voelt. Wij hebben tien keer IUI gedaan en uiteindelijk kwamen we er met IVF achter dat er geen bevruchting optreedt. IUI had dus geen enkele nut, achteraf gezien. Alvast succes met de intake en ik hoop dat je na de kerst snel mag beginnen. Op de eerste pagina van dit topic kun je in het lijstje lezen waar iedereen mee bezig is. Als je er ook op wilt, moet je mij je gegevens even pben.
Gabby Morgen heb je weer een fm, toch? Hopelijk zijn alle follikels mooi gegroeid en kan de punctie gepland worden.
Rhiannon Voel je je goed? Wanneer heb je de eerste echo?
Maya Onbewust ben je toch heel erg met de komende behandeling bezig, op zich wel logisch dat je er over droomt. Succes met het bloedprikken morgen. Onze HIV-test was nog net niet verlopen, we zijn vorig jaar rond de kerst/begin januari geweest.
Wij vieren Sinterklaas altijd met hub’s familie. We trekken lootjes en kopen dan cadeaus voor €12,50 en maken er een gedicht bij. Hub’s zus is single en heeft geen kinderen, dus het was nooit een kinderfeest. Lianne is nu het enige kindje, wat sinterklaas meeviert.
Nikita Nog bedankt voor jullie mooie kaart! Alles goed met jullie & Jenneh Rose?
Ik ben nu klaar met de Primolut-kuur. Waarschijnlijk ga ik zondag ongi worden. Ik krijg letrozol-pillen in plaats van Deca/Lucrin en dan gaat dinsdag/woensdag de eerste Puregon erin. Spannend allemaal!
Fijn weekend!
Lieve Jippie,
Dank je wel voor het welkom heten en voor het succes wensen, ik ga het lijstje bekijken en stuur je een pb!
Liefs Miranda
Corien & Miranda Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst!
:-*
Welkom Miranda dat je verblijf hier met prikken etc van korte duur mag zijn, succes! Corien en Gabby natuurlijk ook heel veel succes!
Maya maf he, ik heb zelfs met de cryo gedroomd van het prikken. Terwijl die dan niet eens nodig zijn. Ik was dus misschien toch al aan het instellen op een mislukking. Hoop dat het voor jou ook een teken van succes is! :-*
Hier alles nog ok. Aan het wachten op 14 december en vandaag ook Sinterklaas vieren. Een hele nacht zonder Casper geweest :shifty: heeeeel erg raar. Maar het was even nodig want naar de verjaardag kon hij niet mee werd echt te laat. Manlief wilde om 8 uur echt even bellen hihi en we hoorden iig geen huilend ventje heel bemoedigend. En vanmorgen eerst vroeg wakker geworden toch weer in slaap gevallen. Nu zo echt aankleden want ik wil zo die kan weer op, knuffelen
mijn man heeft zo’n slecht zaad, dat alleen ICSI mogelijk is…
was ook een klap… dan heb je echt maar 3 kansen, en dan is het einde oefening…
gelukkig is het nu met de 2de poging al gelukt…
ik kan niet wachten op 16 december… of het goed is allemaal en hoeveel…
spannend allemaal hoor
wat ben ik misselijk zeg… en slapeloze nachten… word gewoon wakker van de zere borsten…
maja daar hebben we het allemaal voor gedaan he…
knuff voor iedereen hier!!! :hug:
Ik vond het vooral in het begin echt heel fijn dat ik zo misselijk was en veel overgaf :sick: Het voelt natuurlijk niet fijn, maar zo voelde ik me wel wat zekerder van de zwangerschap, kon het dan makkelijker geloven… Heb echt 16 (!) testen gedaan tot de eerste echo :shock:
Ik zag een paar nieuwe namen… Corien en Miranda; welkom hier. We verwelkomen liever natuurlijk geen nieuwe mensen, hoewel het wel gezellig is om te kletsen natuurlijk, maar balen dat jullie in dit topic terecht moesten komen… Toch, super fijn dat er zoiets is als IVF/ICSI. Hopelijk mogen jullie snel zwanger zijn :thumbup:
Jippie: super weer stukjes van je te lezen, je wordt wel meteen gemist hier hoor! Je blijft zo sterk over komen!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :hug:
Maya; die hiv testen ja, die hebben wij ook echt vaak gehad… We grapten dan wel steeds tegen elkaar (“nog iets op te biechten?”) Kan me voorstellen dat je er al van droomt. Zo goed zijn je eerdere ervaringen helaas ook niet. Zal dan extra spannend zijn lijkt me.
Gaby: bij jou ook weer een spannende tijd dus. Succes hoor! Ik hoop dat dit DE poging wordt. (hoop ik natuurlijk voor iedereen :thumbup: )
Vanavond komen mijn ouders en schoonouders hier gourmetten. Wij wilden zelf nog niet zoveel aan :lol: doen, omdat ze nog zo klein zijn, maar daar dachten de opa’s en oma’s duidelijk anders over. Ze gaan vanavond dus schandelijk verwend worden. Ach, is ook wel heel leuk natuurlijk. Aan speelgoed zullen ze niets tekort gaan komen geloof ik.
Welkom Miranda en veel succes.
Gabby en Corien veel succes met prikken, punctie en hopen op een goede bevruchting!
Jippie, gaan jullie vanavond ook wel Sinterklaas vieren? Wat Angelbaby zegt…je bent een sterke vrouw :thumbup:
Ineke hoe is het?!
Ik ben momenteel al een week aan de pil, maar ben er niet zo blij mee. ( voorheen kreeg ik ook primolut) ik heb nog steeds vieze bruine afscheiding, voel me labiel en beetje down, zere borsten. Bah rommel is het eigenlijk. Primolut is veel korter en dus minder hormonen in je lijf. maar ja, kan nu niet meer wijzigen wl en vragen om primolut…
Vanavond komen de opa’s en oma’s eten en pakjesavond vieren. We hebben alleen voor Jorn kadootjes gedaan en ik heb voor iedereen een lekkere letter.
Veel plezier voor diegene die het vieren en anders een goed weekend!
Jippie, wat gaat dat snel meteen zeg! Nog aan het bekomen van die zware operatie en nu alweer bijna aan de puregon. Maar goed, het moet natuurlijk snel, dat begrijp ik ook wel. Ik ga in ieder geval vast voor je duimen voor een heel mooi aantal cryo’s! :thumbup: :thumbup: Wat ben je toch sterk, respect! :-*
Corien, 10 eitjes is een perfect aantal! Ik duim voor je dat ze alletien mooi doorgroeien :thumbup:
Gabby, hoe was je fm? al een punctie gepland?
Rhiannon, het lijkt mij ook moeilijk om je kind uit logeren te doen. Is natuurlijk lastig voor te stellen hoe het is om moeder te zijn (ook al wil je het heeeeeeeeeeeeeel graag ), maar ik denk vaak dat als ik een kind zou hebben ik het de hele dag vast zou willen houden ;). Mijn kamergenoot vertelde laatst dat zijn dochter (ze is 9) sinds kort alleen op de fiets naar school gaat, maar dat hij het zo eng vindt dat hij er stiekum tien meter achter gaat rijden in de auto. Tja, is toch het begin van moeten loslaten.
Rennic, balen dat je zo’n last hebt van de pil. Mijn gyn had gezegd dat ik ook wel een cyclus eerder mocht beginnen met de pil als ik wilde. Nou, niet echt! ik hou er ook niet van hoor, die hormoontroep in je lijf. Ik begin gewoon volgende cyclus. Valt waarschijnlijk op 1 januari, dus dat is een mooi begin van het nieuwe jaar;).
Vanochtend bloed laten prikken met hubbie. Dames, is echt een aanrader, zaterdagochtend zit er helemaal niemand op die afnamepost! (kwam nu toevallig wel goed uit met mijn derde cyclusdag) Hubbie moest ook nog een bsn-pasje laten maken maar dat was ook in 1 minuut gepiept, dus we waren zo weer thuis.
Iedereen die er aan doet veel plezier met sinterklazen vanavond. :lol: Oh, ik ben zo’n fan van gedichten en surprises, echt jammer dat niemand er aan wil doen in onze omgeving. Gelukkig hebben we volgende week nog wel sinterklaasspel op het werk, dat is ook altijd lachen, moet je drie kadootjes van 2,50 kopen en daar wordt dan om gespeeld. Heb ik wat om naar uit te kijken.
liefs maya
Maya, dinsdag hebben we de afspraak. Zie er naar uit!
Hoe het gaat…wisselend. Vanochtend mijn ouders verteld over onze beslissing om te stoppen. Valt niet mee om uit te leggen waarom we daar voor kiezen. Het is zo’n gevoelskwestie en zo een vreselijke beslissing om te nemen. Je zou haast denken dat het beter zou zijn wanneer er een slechte uitslag zou komen en de keus dan voor ons gemaakt is.
Nu moet ik me soms verdedigen waarom ik hier voor kies, alsof ik hier zelf voor wil kiezen.
Argumenten als dat wanneer een arts zegt dat het nog wel kan…als, als, als. We kunnen niet in de toekomst kijken maar wil ook niet ingehaad worden door de tijd…
Ik/we blijven bij onze keus. Hopen dat de arts ook niet zal gaan proberen om ons over te halen.
Ineke Ik begrijp je gevoel zo vreselijk goed. Ik denk dat iemand, die niet met kanker te maken heeft gehad, kan begrijpen hoe je je voelt. Bij jou is het nog steeds goedaardig geweest, maar je zit met een vreselijke angst en onzekerheid en de dreiging dat het op een gegeven moment wel kwaadaardig gaat worden. En als het eenmaal kwaadaardig is, wat dan? Dan kom je in een heel ander traject en verandert je leven volledig en kun je alleen maar hopen dat je er goed uit komt. Dus ik snap zo goed dat je dat risico niet wilt nemen. Wel moeilijk dat je het gevoel hebt dat je je moet verdedigen. Ik denk dat je dat moet proberen los te laten. Het is jouw leven en jullie keus. Maar van je directe naasten verwacht je natuurlijk begrip en steun en het is wel moeilijk als je dat niet krijgt. Dikke knuffel & sterkte!
Maya Inderdaad wel vreemd dat we nu alweer met een ICSI begonnen zijn, heel erg tegenstrijdig. Ook omdat je weet dat er geen terugplaatsing en eventuele zwangerschap gaat komen. Dus je hebt eigenlijk alleen de lasten van de behandeling, zonder kans op een kindje. Al kunnen de cryo’s natuurlijk nog wel een kindje opleveren, ookal zal dat dan pas over 3-5 jaar zijn. Eventjes wachten was natuurlijk wel beter geweest, maar vanwege de chemo en de kerststop was het nodig om zo snel te beginnen. Alvast veel plezier met het sinterklaasspel op je werk, ik hoop dat je met een mooie buit thuis komt!
Rennic Balen, dat je zo op de pil reageert. Ik heb dat ook altijd, hoofdpijn, constant bruinverlies en buikpijn. In ons ziekenhuis moet je standaard minimaal drie weken aan de pil voor een IVF/ICSI. Bij mij is het dmv Primolut altijd zo te plannen dat ik minimaal aan de pil hoef, al is dat dan nog steeds drie weken. Hoe lang moet je nog en wanneer gaat de eerste Deca/Lucrin erin?
Vanwege de borstkanker mag ik nooit meer aan de pil, in elk geval de komende vijf jaar niet als de tumor hormoongevoelig was (dat horen we maandag). De pil kan nieuwe tumoren uitlokken. Wel tegenstrijdig, want volgens de gyn moet ik juist aan de pil om het risico op baarmoederkanker te verkleinen. Doordat ik PCOS heb, wordt mijn baarmoeder niet regelmatig schoongemaakt en dan is de pil juist nodig. Maar even navragen hoe dat zit. Maar goed… als de tumor hormoongevoelig was, dan word ik de komende 3-5 jaar in de overgang gebracht. En dan zul je automatisch wel niet meer ongi worden en groeit het baarmoederslijmvlies ook niet, waardoor grote schoonmaak niet nodig is.
Angelbaby Zestien zwangerschapstesten, hihi. Ik heb beide keren maar eentje gedaan, van meer word je alleen maar onzeker. Maar wij hadden ook standaard een bloedonderzoek, waardoor je wist of de HCG-waarde goed was. Veel plezier met de eerste sinterklaas van jullie twee prachtige mannen!
Mloeska & Rhiannon Op naar de eerste echo, spannend!
Gabby Hoe is je fm vanochtend gegaan? Hopelijk heb je maandag de punctie.
Fijn weekend allemaal!
En iedereen een leuke :lol: avond gehad!? Wij wel met ons kleine mannetje. Hij schrok zich rot toen de buurman op het raam bonsde, maar durfde toch wel te gaan kijken wat er voor de deur stond. Prachtig dat gezichtje! :inlove:
Ineke, wat moeilijk allemaal voor jullie…heel veel sterkte :hug:
Jippie, ik moet de pil tot 9 jan slikken en vanaf 6 jan gaat de 1e lucrin erin. Dus komt ook al snel. Eerst deze maand lekker relaxen en genieten.
Veel sterkte en suc6 morgen. Ik ga voor je duimen dat jullie het meest gunstige nieuws te horen krijgen! :-*
hoi meiden
eindelijk beginnen wij ook met onze behandeling
slik tot de 28e de pil
en de 25e beginnen met de decapeptyl ja 1e kerstdag en voor ons ook een memorabele dag op de een of andere manier beginnen bij ons alle leuke dingen op een 25e
(die de huisarts is vergeten te leveren de … dus de decapeptyl is nog onderweg)
en dan 5 januari de startecho en beginnen met gonal f
wat anders vergeleken bij de IUI zeg daar gebruikte ik puregon en pregnyl en nu geen van beide
Wat is hier veel geschreven. En ik zie, helaas, weer een paar nieuwe namen bij. Welkom !
Wat gebeurt er veel hier zeg momenteel…
Jippie, op naar een paar hele mooie cryo’s!!! :thumbup:
Ineke :hug: :hug: …
Alle dames die bezig zijn of gaan beginnen met een behandeling: :hug: