IVF/ICSI deel 14

Ineke… :hug: :hug: :hug: Sterkte!..

Dank jullie wel hoor!

Rhi, jippie vroeg me nog om je te bedanken voor de tijdschriften.

Zou je me haar adres ook even willen pb-en?

xx

Komt eraan Ineke. :thumbup:

Ineke, sterke met het afwachten van de uitslagen. En fijn dat je een update over Jippie hebt gegeven, mijn duimen draaien ook voor haar.

Vanmiddag om 10 over 12 de tweede echo. Ik ben nu wel behoorlijk gespannen, heb het de hele week redelijk van me af kunnen zetten, maar nu begint het wel te kriebelen.

@Ineke wrote:

Heb nog even een leuk nieuwtje:

Wijziging in telling van het aantal pogingen door de zorgverzekeraar:

Zoals bekend, worden slechts drie ivf of icsi pogingen vergoed vanuit de basisverzekering. Op dit moment wordt door zorgverzekeraars een ivf of icsipoging al direct na het verstrekken van de medicatie als poging geregistreerd. Dus ook als de behandeling in een vroeg stadium wordt afgebroken bent u een vergoede poging kwijt. Deze manier van registrerenblijft tot 1 januari gangbaar. Het goede nieuws is dat de definitie van ivf en icsi per 1 januari 2010 isbijgesteld! Een ivf of icsi behandeling wordt dan pas geteld nadat eengeslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden.

liefs

Ineke

Even hoor, cryo tp wordt toch nog gerekend onder een ICSI-poging?

eh…volgens mij wel? Vraag me af waar die punctie die ik heb gehad onder valt en hoe ze dat doen, mochten wij toch verder mogen, wanneer je alleen in eigen cyclus kan.

Nu is dat dan 6x tegenover 1 grote poging. Dan zou het 18 keer zijn? pfff.

Even opgezocht:

Een cryo-behandeling wordt gezien als onderdeel van de IVF-behandeling waarin zij zijn ontstaan. Dit geldt voor de 1e, 2e en 3e IVF-behandeling. Binnen een poging kan dus meer keren een implantatie plaatsvinden van embryo’s die uit dezelfde fase in het laboratorium zijn ontstaan zonder dat er sprake is van een nieuwe poging. Dit is vastgelegd in de definitie van IVF (zie antwoord wat wordt onder een IVF poging verstaan).

Klopt…alle cryos die ingevroren zijn en terug geplaatst worden vallen gewoon onder de IVF/ICSI behandeling die je dan hebt gehad...de 1e, 2e of 3e...dus je hebt dan gewoon meer kansen anders had je er maar 3. Als alle cros op zijn dan heb je pas de hele behandeling gehad en ga je de volgende in.

1 punctie is 1 poging inderdaad. En erg prettig dat ze nu pas gaan tellen vanaf een punctie! :thumbup: Dat vond ik indertijd het meest ‘oneerlijke’ aan mijn allereerste poging. Allemaal ellende met overstimulatie en dan nog een poging ‘kwijtraken’ ook terwijl je niet eens een eerlijke kans hebt gehad.

Ineke jouw punctie zal ongetwijfeld een heel andere DBC codering meekrijgen dan voor een IVF. Dus je bent nu echt geen poging kwijt :-

Carenza ik zal je verslagje pas kunnen lezen als ik terug ben van het CB. Ik zal proberen fietsen en duimen te combineren. :-
Hopelijk krijg je heeeeel goed nieuws!! :pray:

Update jippie:

Heeft vandaag een rotdag. Verband is er af. Ziet er best goed uit maar wel erg confronterend natuurlijk. Ook doet het nu extra pijn omdat de steun van het verband weg valt.

Was ze gisteren nog erg blij dat de tumor weg is, is het vandaag toch extra moeilijk en gaat het allemaal doordringen… :cry:

Hopen dat het morgen weer iets makkelijker zal gaan, zo frustrerend dat je niets anders kunt doen dan een sms sturen of een telefoontje.

Waarom is het leven soms zo oneerlijk en zo zwaar…

Ineke: zou ik haar adres ook mogen via pb? Wil graag een kaartje sturen.

Kan me goed voorstellen dat het nu allemaal pas een beetje doordringt… Nu ze haar lichaam zo ziet. Het ging ook allemaal zo snel… Hoop dat ze zich er samen goed doorslaan.

Carenza: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Hoop dat het goed gegroeid is. :pray: en je ons dadelijk kan vertellen dat het goed komt. Kunnen jullie weer gaan genieten…

Helaas, het hartje klopte niet meer. :cry:

Nee!!! :shock:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Meid toch wat een vreselijk nieuws…

ach nee :cry: :cry: :cry:

Ik heb in dit hele topic niks te zoeken, sorry :oops:

Ik zag pas ergens een banner van Carenza (mede nov.mama) en ben toen hier gaan kijken.

Meis, het was je zooooo gegund.

Weet even niet wat te zeggen

sluipt heel stilletjes en verdrietig weer weg

Sh!t Carenza: :hug: :cry: :cry: Wat is dit erg zeg. Heel veel sterkte met dit verlies… :hug: :hug: :hug:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Carenza… :shock: .

heel veel sterkte!!!

Ooooh nee meis dat meen je niet…heel veel sterkte met dit verlies!!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :

Ik krijg het nog niet voor elkaar mijn banner aan te passen. Ik voel me zo doods. Ik moet nu wachten totdat de miskraam komt en als dat niet gebeurt, of als ik niet zolang wil wachten, dan wordt het curretage. Ik weet nog niet wat ik doe. Aan de ene kant wil ik dat mijn lijf het zelf afstoot en dat niet 1 of andere dokter mijn vruchtje eruit zuigt. Aan de andere kant weet ik niet of ik het nog lang trek zwanger rond te lopen en het niet meer te zijn. Ik ben enorm misselijk, mijn buik is bol, ik voel mijn banden.

Wat een verdrietige dag. Wat had ik enorm gehoopt op: “Zo, die is goed gegroeid” en het enige wat ik zag was een hoofd wat langzaam nee schudde voor de monitor. Alles was zichtbaar, het embryootje, de vruchtzak, alles was er, behalve dat flikkerende lichtje. Op dat moment wilde ik gillen, zeggen dat ie het moest doen, dat ie zo gewenst was, maar ik kon niks, behalve huilen.

Eerst maar eens het weekend eroverheen, ik moet aan het idee wennen. Geen tweede. Wat is dit ongelooflijk k*t zeg.

Ooooh Carenza meis wat een gemene streek. :cry: :-* :-* Neem je tijd om afscheid te nemen, en als je het echt niet meer trekt dan is het pas tijd dat er een arts aan te pas komt. :hug:

O meid, wat heb ik met je te doen, met jullie! :cry: :cry: :cry:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: