IVF/ICSI deel 14

Poppetje, vrijdag om 08:10 hebben we een echo om te kijken of de medicatie aanslaat. Dan weet ik meer. Moet zeggen dat ik het nu wel echt heel spannend en eng begin te vinden. We wachten al al zolang en willen ook zo graag een kleintje om ons geluk compleet te maken :frowning: .



Geduld is een schone zaak zeggen ze, maar dat is erg moeilijk :oops: :oops:

Spannend Becky, ja dit is echt een slopende tijd. En alles staat voor je gevoel in het teken van de IVF poging. Hoop dat alles goed is en de medicatie goed aanslaat. Begin je daarna dan met de gonal-F (dat gebruikte ik om te stimuleren)?



Hier alles prima. Vandaag de nekplooimeting gehad en de uitslag van de combinatie test dus ook meteen, kans van 1 op 2000 dus hartstikke mooi. Gaan dus ook geen verder onderzoek doen, behalve de 20-weken echo natuurlijk. Die is ook meteen maar ingepland op 27 december :smiley:

Ik moet wel bij de gyn onder controle blijven, was even een kleine teleurstelling maar dat is omdat onze dochter een te laag geboortegewicht had, dus heb ook al 3 groei-echo’s in de planning staan :o Wel goed natuurlijk dat alles goed in de gaten wordt gehouden. Het wordt nu ook allemaal wat meer werkelijk voor me, alsof het nu pas echt begint door te dringen. Blijft toch spannend maar heb nu wel het gevoel dat het goed gaat komen :smiley:



En hoe is het met jou poppetje? Nog maar een week of 10 zie ik! Gaat hard!! Voel je je wel goed?

Alicia, ik spuit decepeptyl en menopur. Krijg geen andere medicatie. De menopur is om te stimuleren. Ik ben benieuwd wat het van binnen doet. Heb nu de dubbele dosis van met de IUI maar toen had ik ook maar weinig kleine eitjes. Dus ik ben erg benieuwd. Ook erg zenuwachtig omdat ik echt geen idee heb wat ik moet verwachten.



Stiekem hopen we dat we de 21ste een terugplaatsing krijgen want dan kan ik op mijn verjaardag waarschijnlijk testen :oops:

Wij gaan na onze vakantie weer beginnen, eind januari, dus nu even rust…



Becky en Alicia succes!!

En Becky? Deze tijd is ook zenuwslopend! Echt vreselijk. Maar het is ook weer een nieuwe kans. Ben benieuwd hoe het vandaag ging…



Idd ruim 27 weken Alice! Gaat zo snel! Afgelopen week even schrikken omdat ik een aanrijding heb gehad. Maar gelukkig uitgebreid gecontroleerd in het ziekenhuis en alles was goed. Zaterdag nog een pretecho gehad :inlove: heerlijk om ons meisje te zien. En ivm de aanrijding moest ik even rust houden. In die periode is mijn buik en de baby toch gegroeid joh! Rust maakt dik :wink:

Poppetje, ik had links een groot ei van 17, 5 en wat kleinere eitjes van 7, 7, 6 en 5. Rechts 1 van 1 en 5.



De grote van 17, 5 laat de dokter voorbij gaan en moet misschien aangeprikt gaan worden. Omdat 1 ei niet voldoende is. Wat we ook heel goed kunnen begrijpen.



De menopur is verhoogd naar 225. Merk het wel meteen want heb echt knallende hoofdpijn :? .



Maandag hebben we weer een echo en dan als alles goed gaat hebben we waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.



Is dus nog even spannend. Ben wel de laatste van mijn topic die nog niet zwanger is :cry: .



We vinden het allebei nu erg spannend worden maar zo’n ook bang om teleurgesteld te te worden. Het is nu dus even afwachten.

Jeetje meid dat is schrikken

…een aanrijding. Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand! Pretecho :inlove:

Ik bleek meerdere eitjes te hebben vandaag. Die van 17,5 was uitgegroeid tot 21 dus viel op zich wel mee.

Ik geloof uit mijn hoofd dat ik nu links eitjes heb van: 21, 12, 8,8,9 en 7.



Rechts had ik er 1 van 13 en 2 van 7. Woensdag moeten we terug komen voor een echo. Hopelijik zijn ze dan goed genoeg gegroeid voor een punctie. Ze moeten minimaal 16 zijn om aangeprikt te kunnen worden.



Blijkt alleen wel dat mijn linker eierstok op mijn baarmoeder ligt waardoor de punctie moeilijker of misschien niet zal gaan :cry: . Ze willen het wel gaan proberen maar zullen dus wel meer moeten drukken op mijn buik en moeten duwen inwendig om mijn eierstok goed in beeld te krijgen.



Ik hoop maar dat ik genoeg medicatie voor de pijn zal krijgen want zie enorm op tegen de punctie. Helemaal nu ze verteld hebben dat ze moeten drukken en trekken.



Het is ook maar afwachten of de punctie deze week nog zal plaatsvinden want mijn eitjes moeten natuurlijk wel de juiste grootte hebben.Hou daarom ook wel mijn hart vast want het ziekenhuis is in het weekend dicht, dus zou best kunnen dat de punctie pas maandag plaats vind als alles goed gaat.

Spannend Becky, ik ga alvast voor je duimen

Dank je wel :-*

We hebben goed nieuws gekregen! Eierstok was iets gezakt en de punctie kan doorgaan. Vrijdag hebben we de punctie en zondag horen we of er een bevruchting heeft plaatsgevonden! :pray: :pray: :pray:

Spannend Becky!

Wordt het de 1e punctie?

mag ik antwoorden? ja :wink:



en ik hoop zó de laatste :pray:

breek even in



Becky wat spannend meid! Ik hoop dat de punctie goed gaat vrijdag, dat jullie een mooie oogst hebben en uiteindelijk ook een heel mooi resultaat. Ik blijf voor jullie duimen. :-*



breek weer uit

OW Becky, wat goed en spannend! Ik duim voor je. Probeer te ontspannen bij de punctie. Heeft bij mij enorm geholpen.



Je zit toch bij het vu? Ik weet dat ze daar in het weekend minder doen maar volgens mij zijn ze 365 dagen per jaar open… Of dat is recent verandert?

En Becky… Hoe is het gegaan?

Er waren 4 mooie eitjes maar er heeft geen bevruchting plaats gevonden :cry: Nu een maand rust en even niets doen.

We hebben enkel 18 dec een gesprek met de arts waarin we aan zullen geven dat we ICSI willen en een ivf aangezien ICSI in eerste instantie ook aangeraden werd.

HEle dikke knuffel Becky,

oh dit is zo’n Kl*te bericht. Doet zeer he?

Ik weet dat telefoontje nog goed, kon alleen maar huilen…



Werd bij jullie icsi aangeraden? Waarom dan toch voor ivf gegaan?



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

ach, wat vervelend Becky! Dan idd maar icsi. Vinden zij vast ook een goed idee in het gesprek. Nu even een maandje rust in het lichaam :-*

Becky :hug: :hug: :hug: :hug: