IVF/ICSI deel 14

Becky Wat een rotnieuws, alles voor niks gedaan… :frowning: Hier hetzelfde meegemaakt na onze eerste IVF. Wij hadden 26 eicellen en geen enkele bevruchting. Daarna overgestapt op ICSI en daar is onze dochter uit ontstaan. Dus de moed nog niet opgeven! Ik ben ook wel benieuwd waarom er IVF gedaan is terwijl het advies was om voor ICSI te gaan?

becky mop wat een rotnieuws! Een hele dikke knuffel van mij en hopelijk brengt het nieuwe jaar jullie dan middels icsi wel jullie zo gewenste kindje. :-*

was dit topic even kwijt… Becky wat een rot nieuws, lijkt me zo erg, alle moeite voor niets geweest :hug: wel vreemd inderdaad dat ze dan toch voor ivf zijn gegaan. Wij hebben beide keren icsi gehad dus kan niet meepraten voer ivf, maar volgens mij is icsi ook geen garantie dat het goed gaat hoor, maar er is dan wel meer kans op, in ieder geval, bevruchting. Laatste keer was er eentje die het meteen liet afweten en daarbij was het dus niet echt tot bevruchting gekomen. Had toen 6 eitjes, waarvan 5 bevrucht, 1 teruggeplaatst en er was nog 1 goed genoeg om in te vriezen (maar denk niet dat het bij die ooit tot tp gaat komen helaas).



Nu dus een maandje rust en dan ook in het nieuwe jaar weer starten?



Poppetje, wat een schrik, een auto ongeluk. Gelukkig jij en beeb geen schade opgelopen. Ja, rust doet wonderen voor de groei :lol:

Bij ons gaat alles goed, we hebben vrijdag al de 20-weken echo, best spannend weer. Ben benieuwd of kleine hummel nu wel op schema ligt met de groei en of vruchtwater en navelstreng enzo ook allemaal in orde zijn (en beeb verder ook natuurlijk)



Becky, alvast sterkte met de nieuwe poging, geef de moed niet op meid!

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat er maar een hoop gezonde kindje geboren mogen worden en veel nieuwe zwangerschappen ontstaan!

Hoe was je 20 weken echo Alicia?

daar sluit ik me bij aan poppetje, hoop dat het voor iedereen is weggelegd :pray:



De 20-weken echo was helemaal goed! :dance:

zijn er hier nog nieuwe ontwikkelingen…? Zo stil hier :think:

Hoi, mag ik hier ook mee komen schrijven? Ik zie dat de eerste berichten al van jaren geleden zijn, maar er is geen nieuwer topic volgens mij?



Mijn man (36) en ik (33) zijn nu pas een jaar bezig met pogingen om een kindje te krijgen, dus nog niet zo lang vergeleken met sommigen hier. Maar al snel bleek dat ik geen menstruatie kreeg en later dat ik geen ovulatie heb. Na diverse onderzoeken door de gyn en pogingen met hormonen heb ik nu een verwijzing voor ivf in de pocket. Erg spannend, eng, balen, fijn-dat-er-eindelijk-wat-gaat-gebeuren, emotioneel, … nouja, jullie kennen het.



Ik ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, maar kan vooral niet wachten tot we eindelijk aan de beurt zijn! De eerste verwijzing was naar een kliniek waar we pas na de zomer terecht kunnen voor een eerste gesprek, dus de gyn heeft nu ook een verwijzing naar een andere kliniek uitgeschreven, waar we misschien al over een paar maanden heen kunnen. :pray:



Ik ga de komende dagen eens door alle 467 pagina’s heen scannen, dan ben ik wel even bezig :slight_smile:

Welkom hier Babel. Wat moeten jullie lang wachten voordat je terecht kan zeg! Niet leuk als je dan eindelijk de verwijzing voor IVF hebt. Ken het gevoel dat je dan ook zo snel mogelijk voor die kans wilt gaan.

Heel veel succes alvast!

Dankjewel AliciaC! :smiley: Ik word vast wereldkampioen in Geduld :wink:



Merken jullie ook zo dat je haar lijdt onder de hormonen? Gewichtschommelingen, stemmingswisselingen, vette huid… dat had ik allemaal wel gehoord, maar dat mijn haar zo dor zou worden? :roll:

Nouja, tis voor een goed doel… :angel:

:dance: Hiep hoera! We kunnen toch al 22 april terecht bij de eerste kliniek! We wachten nog even af wanneer we bij de tweede kliniek terecht kunnen, maar uiterlijk eind april zijn we aan de gang! (OK, al is het maar een eerste gesprek en wat testjes).



Is er nog nieuws bij de anderen?

Hi allemaal,



Hier 3 mislukte ic’si’s voor brusje, maar nu afspraak op 10 juni in Dusseldorf. iemand ervaring daar?

Dat is fijn Babel, het begin is dan in zicht! :dance:



Baby enschede :hug: wat moet dat moeilijk zijn. Ik heb (gelukkig) geen ervaring in Düsseldorf dus kan je niet helpen. Lees wel vaak positieve verhalen. Ik duim voor je dat het daar wel gaat lukken :pray: :hug:

Babyenschede balen zeg. Dikke knuffel.

Ik ken het helaas maar al te goed. Voor de ervaring van Düsseldorf gangers moet je eens kijken op het forum van zwangerschapspagina. Daar zijn heel wat Düsseldorf draadjes.

Hallo allemaal,



Babel, welkom hier! Al zou je het natuurlijk liever niet nodig hebben om hier te schrijven. Er zijn hier nu niet zoveel mensen die actief in een traject zitten maar wel veel mensen met ervaring. Wij hebben 2 weken geleden ons tweede kindje gekregen na een terugplaatsing.

Die hormonen doen idd veel met je! En dan ook nog de spanningen erbij. Het is niet makkelijk maar wel fijn dat het mogelijk is. :smiley:



Babye, wat vervelend dat jullie moeten uitwijken naar Düsseldorf. Doen ze daar iets anders? Ik weet het nl wel van België (van verhalen, geen eigen ervaring).



Alice, bedankt voor je felicitaties! Hoe gaat het met jou?

Ha poppetje, hoe gaat het met jullie 2e erbij?



Hier alles goed. Nu precies 30 weken en alles gaat tot nu toe goed. Lijkt ook weer een wat kleinere beeb te worden, heb inmiddels 2 groei-echo’s gehad en alles zit redelijk op of net onder het gemiddelde. Alleen het hoofdje is wat kleiner dan gemiddeld. Ook nog steeds genoeg vruchtwater dus tot dusver nog geen zorgen.

Wel wat extra stress doordat ons appartement verkocht is en de overdracht 1 dag na m’n uitgerekende datum is (en we hebben nog niets nieuws :shock: )



Inderdaad wel jammer voor de dames die in het traject zitten dat het hier rustig is. Ik vond het altijd erg fijn om de dingen hier van me af te schrijven.

Hoi poppetje, nouja, het is in ieder geval fijn om inderdaad met vragen ergens terecht te kunnen. En om te lezen dat het bij de meesten hier uiteindelijk gelukt is! Gefeliciteerd! :mrgreen:



We hebben nu ook bericht van een tweede kliniek dat we daar terecht kunnen. Het ziet ernaar uit dat we voor deze tweede kliniek gaan en dat we begin mei op mijn nieuwe cyclus starten met kort protocol ivf: spuiten met GnRH (het middel heet geloof ik Gonal-f). Als alles gaat zoals het hoort, zou de eerste ‘oogst’ of hoe noem je dat, in week 20 zijn. Zo spannend! Eindelijk gaan we aan de slag!

Spannend Babel! Ik heb ook Gonal f gebruikt. Alleen dan bij een lang protocol.



Alice, alles gaat heel goed. Echt genieten! :inlove: wel druk natuurlijk met 2 kids. En de kraamtijd was ook wennen omdat je meer dingen apart doet (vriend met oudste ik met jongste) ipv dat je de hele dag samen naar je baby kijkt ;-).

Nog maar ± 3 dagen en dan begin ik met de Puregon-spuiten (geen Gonal-f dus). Zo spannend! Ik ben echt heel benieuwd hoe alles zal gaan… en of het uiteindelijk resultaat zal hebben!

Spannend Babel… Nu is het echt helemaal echt.



Spuit je nu al iets (lang traject) ? Heb je last van bijwerkingen?