IVF/ICSI deel 14

Denk dat je sowieso moet wachten op de bloeduitslagen Becky. Volgens mij mag je officieel niet eerder beginnen als alle testen goed zijn. Dat was bij ons zo in ieder geval.

Vaak krijg je ook echt nog even een intakegesprek zodat alles helemaal duidelijk is, denk dat een IVF toch net weer anders gaat dan IUI, je krijgt natuurlijk de punctie en bijbehorende pijnstilling. Het lijkt me dat de fertiliteitsarts dat wel met je/jullie door wil nemen.

Maar ik ken het gevoel hoor, dat je zo graag wil beginnen… eindelijk weer zicht/hoop op een zwangerschap…



Ik zit nog steeds op het wachtbankje, tot nu toe gaat het goed, al denk ik er wel heel de dag aan natuurlijk :roll: :lol:

@AliciaC wrote:

Denk dat je sowieso moet wachten op de bloeduitslagen Becky. Volgens mij mag je officieel niet eerder beginnen als alle testen goed zijn. Dat was bij ons zo in ieder geval.

Vaak krijg je ook echt nog even een intakegesprek zodat alles helemaal duidelijk is, denk dat een IVF toch net weer anders gaat dan IUI, je krijgt natuurlijk de punctie en bijbehorende pijnstilling. Het lijkt me dat de fertiliteitsarts dat wel met je/jullie door wil nemen.

Maar ik ken het gevoel hoor, dat je zo graag wil beginnen… eindelijk weer zicht/hoop op een zwangerschap…



Ik zit nog steeds op het wachtbankje, tot nu toe gaat het goed, al denk ik er wel heel de dag aan natuurlijk :roll: :lol:




Bloeduitslagen zijn al binnen en het traject van IVF hebben we ook al doorbesproken. Alleen konden we niet eerder een gesprek krijgen om de bloed uitslagen en de startdatum door te bespreken. We krijgen nu alleen een gesprek om daadwerkelijk de startdatum te bespreken. Verder is alles al helemaal door besproken, ook omdat we in mei al wisten dat we ICSI gingen doen (op dat moment) toen hebben we al een heel gesprek gehad maar was het alleen kijken wat de zaadjes zouden doen. En nu is het dus IVF geworden…Qua medicijnen blijf ik hetzelfde gebruiken als de IUI alleen zwaarder…punctie e.d. is al doorbesproken.



Wij hebben een verplichte tussenstop gehad mede door dat J ziek was geweest en toen ook nog eens de zomerstop van het ziekenhuis. Vandaar dat ik hier ook niet echt mee ben geweest want had niet heel veel te melden :shifty:



Ik heb al die bloed uitslagen ook al gehad toen we voor IUI door gingen en nu moest het alleen vanwege het protocol nog een keer.

Oké, dan had ik dat verkeerd begrepen, dacht dat de bloeduitslagen nog niet bekend waren :silenced:



Wanneer hebben jullie nu het gesprek over de startdatum dan? En dan bij je volgende cyclus meteen beginnen zeker, spannend!

Maar heb je dan al een startdatum? Ons ziekenhuis werkt helaas met lange wachtlijsten, maar je wist altijd van tevoren wel ongeveer wanneer je kon beginnen. Als het zover was, was het alleen nog de puntjes op de i zetten.



Hou er dus rekening mee dat je misschien niet direct door kunt. Grote kans dat je eerst deze cyclus sowieso nog moet wachten en dan misschien eerst nog een aantal weken aan de pil moet. Dan nog voorbereidend spuiten om je lichaam stil te leggen en dan pas na een week of twee de stimulatie erbij. Voordat je werkelijk aan de metingen en punctie toe bent, ben je zo twee maanden verder.

Alice, wat spannend! Wanneer mag je testen?





Becky, ook voor jou spannend! Ik denk dat je voor je IVF wel extra medicatie moet gebruiken. Of spoot je toen ook al deca?



In het vu is volgens mij geen lange wachtlijst. Als eenmaal alles is gecontroleerd kan je beginnen. Heb je wel al een echo gehad om daar alles te controleren (ik dacht nl te beginnen en toen bleek dat nog wat roet in het eten te gooien) als dat allemaal zo is zal het wel in de volgende cyclus zijn! Spannend hoor!

Ik mag morgen testen :shifty:

Had tot nu toe niet zo’n last van testdrang, maar vandaag ben ik erg moe en ook wat krampen die soms wel lijken op ongi krampen :frowning: Pfff, word nu een beetje gek van mezelf, steeds naar de wc om te kijken of ik al rood zie en dan weer opgelucht als het niet zo is.

We hebben woensdag ook een kijker voor ons appartement en ben dus ook veel bezig geweest met nog wat kleine klusjes in huis wat nog moest gebeuren, zodat het er piekfijn uit ziet woensdag.

Maarja, eerst hopen dat we morgenochtend halen zonder bloed (en het liefst natuurlijk de komende 8 maanden daarna… :pray: )

Whahhhhhh!!! Wat spannend!



Tot nu toe zonder bloed is al een goed teken lijkt me. Ik ga heel hard voor je duimen en morgen meteen kijken wat de uitslag is. :pray:

:dance: :dance: :dance:

Nog heel licht (en dit is ook niet zo’n duidelijke foto) maar de streep staat er toch?

Was om 4 uur al wakker en manlief werd ook wakker dus om kwart over 4 hebben we getest. Ik werd eigenlijk wakker van een droom waarin ik droomde dat ik positief testte dus werd blij wakker en dacht toen, o nee, heb nog niet getest… maar die droom werd dus werkelijkheid! :dance:

Nog geprobeerd te slapen maar dat wil niet echt lukken.

Nu hebben we woensdag kijkers voor ons appartement dus ik hoop nu nog meer dat dat wat oplevert want we gaan nu echt uit ons huisje groeien :smiley:

Alicia gefeliciteerd!!!

Lekker genieten! Super dat het zo snel weer gelukt is

Dankje Krabje!

't is nog niet echt doorgedrongen en de onderliggende angst dat het misschien fout gaat is er ook al, maar nu vooral even genieten van dit gevoel…



Wat gek trouwens, ik zie de foto niet meer van de test… jullie?

ow wauw! super!!! Gefeliciteerd!!!

@Jippie wrote:

Maar heb je dan al een startdatum? Ons ziekenhuis werkt helaas met lange wachtlijsten, maar je wist altijd van tevoren wel ongeveer wanneer je kon beginnen. Als het zover was, was het alleen nog de puntjes op de i zetten.



Hou er dus rekening mee dat je misschien niet direct door kunt. Grote kans dat je eerst deze cyclus sowieso nog moet wachten en dan misschien eerst nog een aantal weken aan de pil moet. Dan nog voorbereidend spuiten om je lichaam stil te leggen en dan pas na een week of twee de stimulatie erbij. Voordat je werkelijk aan de metingen en punctie toe bent, ben je zo twee maanden verder.




Ons ziekenhuis heeft niet echt wachttijden. Tenminste, ze spreken niet van wachttijden omdat ze redelijk snel over gaan tot behandeling, afhankelijk van hoe je lichaam reageert.



We wisten sowieso dat we eerst aan de pil moesten en moesten spuiten om alles stil te leggen. Mijn menstruatie heeft nu alleen roet in het eten gegooid anders hadden we direct kunnen beginnen maar was eerder ongesteld geworden waardoor we nu inderdaad bij de eerst volgende menstruatie gaan beginnen. Dus eerst aan de pil en daarna bij gaan spuiten…



Als mijn lichaam nu gaat doen wat het moet doen, zal rond 20 november de punctie plaats vinden…Maar dat is dus wel even afhankelijk van de aankomende menstruatie en wanneer die zal doorzetten.



De medicatie etc hebben we al in huis, dus het riedeltje gaat weer van vooraf aan beginnen.



Moet nu 150 menopur spuiten en 1 spuit deca. Ik hoop maar dat ik van de deca minder bijwerkingen krijg dan van de lucrin :pray:



Zijn in ieder geval blij dat er nu een behandelplan is opgesteld :inlove:

Alicia, gefeliciteerd!!! :dance:

Jeejjjjjjjjj!!! Gefeliciteerd! Wat goed! Ik ben zo blij voor je.

Gisteren had de pc kuren dus kon niet online. Gelukkig net bedacht dat ik ook via mijn telefoon kon kijken want ik was zooo nieuwsgierig.

Geniet lekker van het gevoel! Wanneer is je uitgerekende datum?

@poppetje wrote:







Becky, ook voor jou spannend! Ik denk dat je voor je IVF wel extra medicatie moet gebruiken. Of spoot je toen ook al deca?


Nee, we spoten alleen 75 menopur en 20 lucrin...Nu dus 150 menopur en 1 deca...Wat ik wel fijn vind, is dat ik de deca niet hoef te mengen :)

Daar ben ik weer even, loop nog steeds op wolkjes :smiley:

Zou m’n uitgerekende datum nog niet weten poppetje, ergens halverwege mei denk ik. Zal het zo 's op gaan zoeken.



Becky, voor jou ook hopelijk zo’n mooi resultaat over een paar maandjes. Voor je het weet is het november!



Oja, we mogen 27 sept al voor een echo komen omdat we die dag ook voor een week op vakantie gaan. Nu al wel een beetje zenuwachtig voor, ben toch stiekem wel een beetje bang dat het mis zal gaan, al is die angst wel minder als de eerste keer.

Verder voel ik me echt super. Alleen erg moe, maar niet misselijk of wat dan ook.



Poppetje, jij doet toch ook mee voor MvM? Wanneer heb jij die gebeld? Twijfel een beetje of ik ze al zal bellen of dat ik de eerste echo afwacht, maarja, dan gaat er daarna nog een week overheen voor ik weer thuis ben en kan ik niet meer zo lang mee doen, is ook zo zonde…



Weten jullie trouwens al wanneer je de 20 weken echo hebt? En willen jullie weten wat het geslacht is?

Vanmorgen even gekeken op internet om te berekenen wat mijn uitgerekende datum is: maandag 19 mei 2014 :smiley:

Wij zijn gisteren naar het Vu geweest voor een informatie avond over IVF en ICSI. Dat was echt bijzonder! Zagen foto’s en fimpjes vanuit het lab. Sommige dingen hadden niet echt betrekking op ons maar echt op de behandeling daar, maar dat maakte het niet minder interresant.



Er zaten ook meer mensen als ik eigenlijk had verwacht :oops:

Fijn dat ze dat bij jullie in het zh hebben Becky.

En ik verbaasde mij er ook altijd over hoe druk het was in de wachtkamer bij de ferti kliniek… (je denkt altijd dat je één van de weinige bent, maar helaas ben je één van de vele blijkt dan)