IVF/ICSI deel 14

haha ja ze zou ook een augustus baby zijn maar is wat vroeger geboren he dus is alweer een weekje geleden :smiley:



Ik ben nu anderhalve week aan het prikken en moet op 13 aug voor de ingangsecho. Ik verwacht dat ik dan diezelfde avond ook mag beginnen met de goal-f. Vorige keer heb ik dat nog 2 weken geprikt en had toen de punctie, dus heb tot de punctie zo ongeveer nog 3,5 week te gaan :roll: maar vind het wel wat sneller gaan als er straks wat meer echo’s komen, dan leef je van echo naar echo, dan punctie en dan hopelijk tp en dan weer die killing wachtweken, maarja, zover is het nog niet… :roll:

pffff, dit keer echt last van de decapeptyl :roll: Al 2 weken bijna elke dag hoofdpijn/migraine en voel me ook gewoon rot, een beetje negatief ook, ook over de slagingskansen dit keer. Zal hopelijk door de hormonen komen.

Prikken gaat ook steeds meer pijn doen, die naalden lijken wel bot te zijn zo moet ik duwen om in m’n buik te prikken :x



Heb nu een homeopatisch middeltje wat de bijwerkingen van deze hormonen iets moeten verminderen, hopen dat het werkt.



Dinsdag voor de 1e echo en hopelijk is alles goed zodat ik meteen mag beginnen met de gonal-F :pray:



Het is verder rustig hier… geen meiden die ook bezig zijn? (of binnenkort beginnen?)

Wat is dat toch een ellende… Kan me voorstellen dat je je even helemaal rot voelt, Alice! Mag je al beginnen met Gonal f? Helpt vaak wel een beetje tegen de hoofdpijn.



Becky, hoe was jullie gesprek in het vu?

Ben inderdaad ook benieuwd hoe het met Becky is…



Gisteren begonnen met de gonal F. Man wat een rotspuit is dat nu! Vorige keer was dat naaldje juist dunner en nu is het een venijnige prik! Volgende week woensdag pas weer voor een echo (wat duurt dat nog laaang!!) Zal echt zo blij zijn als die punctie achter de rug is en ik weer even verlost ben van al dat geprik :roll:

Voel me wel wat minder somber gelukkig, misschien het homeopatisch middel wat begint te werken. Vandaag ook geen hoofdpijn of migraine :dance:

Meiden,



We hadden het gesprek in ons eigen ziekenhuis alleen de onderzoeken voor de zaadjes in het Vu :wink: Maar…



We hadden dus gisteren het gesprek…en het blijkt zo goed te zijn, dat ICSI van de baan is en wij nu in aanmerking komen voor IVF!!! :dance:



Van de laatste keer zaadonderzoek met 0 miljoen opbrengst hadden we nu een opbrengst van 8,6 miljoen! en na bewerking nog 4,3 miljoen met 53% bewegelijkheid! :dance:



We hebben beide ook echt even gehuild(lees, ik huilde en J moest zich inhouden :inlove: ) We zijn zo blij!



Mocht de zaadkwaliteit tijdens het traject nu ineens weer achteruit gaan, dan maken ze er een excape ICSI van. Dus de kansen zijn dan niet verkeken.



Het heeft blijkbaar toch met de griep te maken gehad. J was toen ook echt ernstig ziek en da heeft waarschijnlijk een gigantische aanslag gehad.



We hebben nu 5 september een planningsgesprek? Dan krijgen we te horen hoe en wat we gaan beginnen. Waarschijnlijk de eerste punctie in oktober.



Wel moet ik eerst aan de pil…en dat vind ik zo tegenstrijdig :oops: Je wilt juist een kindje en dan moet je iets slikken om het tegen te houden. Maar zij willen mijn hele cyclus overnemen ivm leeftijd…alsof ik zo oud ben :wall:



Maar als het goed is moet ik ook 4 september ongesteld worden en kan ik waarschijnlijk meteen al de 5e aan de pil. Dat hopen we tenminste en anders eind september.



Dus concreet: Oktober of november eerste punctie :dance:



Wel zal onze vakantie niet doorgaan, maar dat hebben we er voor over :inlove: Hopenlijk brengt dit het resultaat wat we hebben willen :pray:



Ik ben wel nerveus want heb totaal geen idee wat me te wachten staat behalve het globale beeld.

wauw, Becky, wat een goed nieuws. Zo zie je dat zulke uitkomsten echt per moment heel erg kunnen verschillen.

Wij hadden in het laatste gesprek ook gevraagd of hub niet nog een keer een zaadonderzoek moest, maar ons werd verteld dat het niet echt uit maakt omdat het op de dag van de punctie weer anders kan zijn. Dus we hopen er maar op dat dat op de dag van de punctie goed genoeg zal zijn.

En die dag komt al snel, op maandag 26 augustus is de punctie. Ben vanmorgen voor de 2e echo geweest en het gaat zo goed en snel dat ze maandag om 8 uur de punctie hebben ingepland. Wel spannend weer allemaal, al zie ik er niet zo heel erg tegen op als de eerste keer. Ook wel opluchting omdat er nu een eind komt aan al het spuiten :roll:



Becky, wat apart dat je aan de pil moet vanwege je leeftijd? Hoe oud ben je dan? Ik ben 38 en ik moest gewoon beginnen met de decapeptyl op de 21e dag van m’n cyclus. Nu heb ik ook wel een heel regelmatige cyclus, misschien dat ze daar ook naar kijken?



Wel jammer dat jullie vakantie nu niet door kan gaan, maar je weet waar je het voor doet. Misschien over een tijdje nog even weg met z’n tweetjes en 1 in je buik :wink: ?

Alicia, nou die pil heeft meer te maken met de lange of korte versie geloof ik. Maar ze zei echt vanwege je leeftijd…Ik ben pas 30! :shock:



Mijn cyclus is altijd wel regelmatig geweest eigenlijk.Maar goed, ik ga me daar echt niet druk om maken. Ben allang blij dat er duidelijkheid is. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak jaloers wordt op mensen die zwanger zijn :oops:



Ik kan er eerlijk gezegd ook niet zo goed tegen als mensen lopen te klagen over een zwangerschap :oops: Een kennis van ons had op facebook gezet dat ze er wel klaar mee was met het zwanger zijn en dat het nu weleens geboren mocht worden want ze was het dik zijn zat :shock: . J heeft haar direct als vriend verwijderd want die werd gewoon boos en dacht echt bij zichzelf dat ze blij mocht zijn dat ze zwanger was…en ik deel die mening wel een beetje :oops:



Daar teken ik voor! Hahaha. We vinden het ook helemaal niet erg da we nu niet naar het buitenland kunnen. Gaan nu kijken voor een bungalowtje ergens in NL zodat we gewoon af en toe even naar het ziekenhuis kunnen rijden voor een echo. Maar we zijn er echt aan toe om er even tussenuit te zijn. Ik heb nog helemaal geen vakantie gehad dit jaar en met al die stress van de woning destijds…



Ben allang blij dat we helemaal over zijn met de verhuizing :angel:

Alice, wat spannend! Morgen punctie. De duimen draaien hier weer hoor!



Becky, bij ons wat de zaadopbrengst in het vu ook veel hoger als bij het streekziekenhuis. Ik denk dat ze daar gewoon beter in zijn. Evengoed een fijne vakantie ook al gaan jullie niet naar het buitenland. Ik zou een paar goede boeken meenemen want je kan wel wat afleiding gebruiken ws anders maak je jezelf helemaal gek tijdens de hele procedure (had ik tenminste)

Poppetje, dat is ook zo hoor. Dat gaf de arts ook toe dat ze in een academisch ziekenhuis beter testen dan in een streekziekenhuis.

Vind dat aan de ene kant wel krom want daardoor kwamen de testresultaten ook niet overeen.



Maar goed, we zijn al lang blij dat we op dit punt beland zijn.



Denk dat ik ook inderdaad gewoon wat van die flut romans ga downloaden op mijn e-reader :lol: Vind het allemaal retespannend hoor!

Was vandaag even bij de verloskundige. Daar zat een bejaard stel (gedeelde wachtkamer met huisarts) Die waren heel vertederd naar mijn zoontje aan het kijken. Ze vroegen van alles over hem en ook of hij mijn eerste was. Waarop ik zei dat hij dat idd was maar dat er nog een op weg was.



Toen zei die man… Dat is ons gelaas nooit gelukt. 2 keer is het misgegaan. We wilde zo graag en moesten iedere keer naar leiden maar helaas is het nooit gelukt. Als we in deze tijd jong zouden zijn zou het waarschijnlijk wel gelukt zijn maar die kleintjes blijven ons trekken.



Ik vond het zoooo zielig. Het waren van die hele lieve mensen. Dus ik vertelde dat het bij ons ook lang geduurd had en met veel medische hulp. En dat het bij ons idd ook ws niet gelukt was als we in een andere tijd waren geboren. Vond het zo sneu voor die mensen!

ja, ken ook wel wat oudere mensen die ongewild kinderloos zijn gebleven. En wat een geluk dan dat wij in deze tijd leven. Ik denk daar ook wel 's aan hoor. En knap hoe die mensen dan toch zo vertederd en aangetrokken worden door die kleintjes, misschien zou ik juist wel afstand nemen… inderdaad erg sneu als je dan zo’n verhaal hoort.



Hier is vandaag alles erg goed gegaan. Was toch best gespannen. Vorige keer ging de punctie erg goed dus was bang dat het nu misschien wel tegen zou vallen. Maar het tegendeel was waar. De prikken door de vaginawand voelde ik wel even maar was ook niet erg pijnlijk en het aanprikken van de follikels was soms wat vervelend maar niet pijnlijk. Opbrengst was 6 eicellen (was ik zelf een beetje teleurgesteld over, had gehoopt op meer want vorige keer had ik er 9, maar de ferti-arts was heel tevreden en vond het een mooie opbrengst). Ook voldoende goed zaadcellen voor ICSI, dus nu maar weer afwachten. Morgen worden de eitjes bevrucht en dan horen we donderdagochtend of we die dag terug mogen komen voor een terugplaatsing :shifty:

Duimen jullie voor me? :pray:

Goede opbrengst hoor Alice! Ik duim zeker voor je!!

Ik duim ook voor je!

En Alice?

Jaaaa, gisteren weer een terugplaatsing gehad van een mooie emmie :dance: Het was wel spannend, werd echt klokslag half 11 gebeld (je wordt gebeld tussen 9 en half 11) dus ik was mezelf al gek aan het maken met de gedachte dat ze degene bij wie het niet doorgaat als laatste bellen enzo. Maar dat was dus niet zo :smiley:

Er waren dus 6 eicellen gevonden waarvan er 5 rijp waren. Daarvan zijn er 4 goed bevrucht en gisteren waren er nog 3 over die goed doorgedeel waren. De beste is weer terug geplaatst en van de andere 2 horen we nog of ze goed genoeg zijn om ingevroren te worden (dat zou dan vandaag gebeuren).

Gisteren even lekker rustig aan gedaan, vandaag een lekker rustig dagje, vanmiddag met de familie (opa, oma, broer, schoonzus en hun kids en natuurlijk mijn hub en ons kleine meisje) naar de kinderboerderij en naastgelegen pannenkoekenhuis. Altijd een feest voor die kinderen :smiley: Daarna lekker weekend, lekker leuke dingen doen en zo weinig mogelijk proberen te piekeren hoe het daar binnen gaat :shifty: :roll:



Hoe gaat het met jou poppetje? 16 weken alweer zie ik, dat is al een eind richting de 20 weken echo! Wat gaat het hard!

Spannend!



Ik ben echt benieuwd naar het gesprek donderdag wat wij gaan krijgen. Dan krijgen we echt duidelijkheid met hoe en wat.



Snap alleen niet zo heel goed waarom ik aan de pil moet:S

Becky De pil moet je nemen, zodat de gyn precies het moment kan inplannen waarop je met de IVF kunt beginnen. Dan ben je niet afhankelijk van je cyclus. De behandelingen worden vaak gedaan middels een wachtlijst en strak schema. Tevens legt het je eigen cyclus als het ware stil, zodat je lichamelijk gezien een beter startpunt hebt. Succes!

@Jippie wrote:

Becky De pil moet je nemen, zodat de gyn precies het moment kan inplannen waarop je met de IVF kunt beginnen. Dan ben je niet afhankelijk van je cyclus. De behandelingen worden vaak gedaan middels een wachtlijst en strak schema. Tevens legt het je eigen cyclus als het ware stil, zodat je lichamelijk gezien een beter startpunt hebt. Succes!




Oh, dank je wel voor de uitleg! Maar die moet je waarschijnlijk nemen opde dag dat je ongesteld bent geworden?..En laat ik dat nou vandaag zijn geworden :wall:

Ik weet het niet meer precies. Ik had PCOS, dus sowieso geen cyclus. Ik kan me niet zo goed meer herinneren of ik dan eerst een kuur kreeg om de menstruatie op te wekken en vervolgens met de pil moest beginnen. Of dat ik gewoon vanuit het niets op een bepaalde datum met de pil moest starten. Voor ons is het allemaal alweer vier jaar geleden. Misschien dat een van de andere dames dat weet?



Maar is het dan al zeker dat je meteen van start kunt? Heb je de intake al gehad, de benodigde zaadonderzoeken, bewerkingstesten en beide een bloedonderzoek op HIV, Lues en Hepatitis? Is er in jullie ziekenhuis geen wachtlijst voor IVF? Heb je al uitleg gehad over de medicijnen en het spuiten?

@Jippie wrote:

Ik weet het niet meer precies. Ik had PCOS, dus sowieso geen cyclus. Ik kan me niet zo goed meer herinneren of ik dan eerst een kuur kreeg om de menstruatie op te wekken en vervolgens met de pil moest beginnen. Of dat ik gewoon vanuit het niets op een bepaalde datum met de pil moest starten. Voor ons is het allemaal alweer vier jaar geleden. Misschien dat een van de andere dames dat weet?



Maar is het dan al zeker dat je meteen van start kunt? Heb je de intake al gehad, de benodigde zaadonderzoeken, bewerkingstesten en beide een bloedonderzoek op HIV, Lues en Hepatitis? Is er in jullie ziekenhuis geen wachtlijst voor IVF? Heb je al uitleg gehad over de medicijnen en het spuiten?




Ja, alle uitslagen hebben we ook al besproken :wink: We hebben alleen een verplichte stop gehad omdat ze J zijn zaadjes nog een keer wilde testen omdat hij ernstig ziek is geweest. We kwamen in eerste instanie voor ICSI in aanmerking maar door een “wonder” zijn de zaadjes drastisch verbeterd waardoor we nu voor IVF mogen. Krijgen alleen nog donderdag de uitslag van het bloed.



Ik spoot sowieso al hormonen tijdens de IUI en volgens de dokter zit daar geen verschil in. Waarschijnlijk dat ik nu alleen iets meer moet gaan spuiten.