IVF/ICSI deel 14

pff, nou ik ben toch wel even geschrokken vanmorgen. Ik had nergens last van en ging gewoon even naar de wc om te plassen. Toen ik zat kreeg ik ineens heel erge krampen, het zweet brak me letterlijk uit (liep in straaltjes langs m’n lijf) en ik werd helemaal slap. Ik dacht even dat ik een miskraam zou krijgen… Maar tot nu toe geen bloed, wel diarree. Nu lees ik op internet dat dit ook een zwangerschapskwaal zou kunnen zijn of dat je lichaam gevoelig kan zijn voor de toename van het progesteron. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik gewoon iets verkeerd gegeten heb of dat ik een buikgriepje heb want het is niet prettig, voel me nog steeds beroerd en slap en durf eigenlijk niet te eten (heb ook geen trek). Heb gelezen dat dit dus wel eens tot week 12 kan aanblijven(!) als het dus een kwaaltje is…

Heb er in m’n eerste zwangerschap helemaal geen last van gehad…



Ga straks toch voor de zekerheid het ziekenhuis even bellen want vind het toch wel vervelend en een beetje een eng idee. Misschien kunnen zij me geruststellen en tips geven om de klachten te verminderen. :pray:

Kan me voorstellen dat je schrok Alice… Maar klinkt ook een beetje als de buikgriep die er heerst! Hopelijk niets ernstigs. Zou gewoon even bellen als ik jou was. Al was het maar ter geruststelling…



19 mei. Mooie dag hoor! echt fijn dat je gewoon zwanger bent!! Blijf vooral lekker op die wolk. Ik was nu ook minder onzeker dan de eerste keer. Alsof je meer vertrouwen heb ik je lichaam omdat het al een keer gelukt is ofzo. Hoop op een mooie echo voor jou. Die eerste was bij ons flink spannend.



Becky, fijn zijn die info bijeenkomsten he? ik ben toen zelfs nog een keer geweest met mijn moeder. Zodat zij ook goed wist wat er ging gebeuren.



Wij hebben as zaterdag de echo en willen idd weten wat het is… maar ja, eerst maar gezond he. Das toch het belangrijkste!

o ja, mvm… kan officieel vanaf 6 weken beginnen, Ik gaf me op met 5 weken en toen kwam ze de dag erna al en mocht ik ook meteen beginnen. Je kan je dus gewoon meteen opgeven als je wilt!

Oké, dan ga ik vandaag maar 's bellen.



Heb het zh nog gebeld en ze zei dat er idd een virusje heerst. En dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dus dat doe ik ook maar niet (al teveel :wink: )

Ik heb inderdaad wel wat meer vertrouwen dan de eerste keer, maar denk dat dat pas echt sterker wordt na de eerste goede echo. Vind het nu toch echt allemaal nog rete spannend.



Spannend zaterdag de echo, natuurlijk is het belangrijkste dat het allemaal gezond is. Ik kreeg daar de vorige keer ineens heel erg de zenuwen over toen ik daar in de wachtkamer zat. Toen dacht ik ineens, wat als er nu iets vreselijk mis is. Gek he, want daarvoor had ik daar helemaal niet zo over in gezeten.

Heb je ook de prenatale screening gedaan poppetje? Wij hebben dat de eerste keer niet gedaan maar doen het nu denk ik wel.

Wauw, dan ben je alweer bijna op de helft! :dance:

wij ook de eerste keer geen screening gedaan en nu wel…

en poppetje… was alles goed? En krijgt Sil een broertje of zusje (of wil je het niet zeggen, dat kan ook natuurlijk)…

Wij mogen (eindelijk) overmorgen een kijkje gaan nemen, vind het toch wel weer spannend. Vandaag MvM op bezoek gekregen en na onze vakantie ga ik daarmee beginnen (als alles goed is natuurlijk :shifty: )

wij moeten straks om 10.10 uur in het zh zijn voor de echo. Maar ik ben bang dat het afgelopen is. Afgelopen week 2 testen gehad die wat lichter waren dan de voorgaande en had vanmorgen al 2 keer roze bij het afvegen. Ook naar gedroomd vannacht en vaak komen m’n dromen uit. Voel me echt heel heel kl*te… :cry: maar heb nog een heeeeel klein sprankje hoop op een wonder… :pray: :pray: :pray:

Poppetje, hoe is het met jou?

ach Alice, Wat naar! ik hoop zo dat het meevalt en dat je momenteen op wolkjes loopt… laat je het weten?



:pray:

kloppend hartje gezien :inlove: ik kon het bijna niet geloven… ben me wel rotgeschrokken dus kan nog niet echt genieten van het gevoel. Moet ook bellen als ik echt bloedverlies krijg. Sindsdien geen roze meer gezien dus het zou ook de spanning geweest kunnen zijn maar de schrik zit er wel in. Straks op vakantie dus hopelijk blijft alles goed gaan en kunnen we lekker genieten :pray:

o, wauw! wat fijn!!! :inlove:



nu lekker geniete van je vakantie. Wanneer mag je weer?



Becky, hoe gaat het bij jou?

Alicia, snap dat dat schrikken is meid. Fijn dat alles toch goed is!



Hier zijn we aan het afwachten tot mijn menstruatie komt. Geloof dat dat een dezer dagen moet komen. Dan aan de pil en gaat het echt allemaal beginnen. :pray:

Nooit verwacht dat ik zo blij kon zijn met een menstruatie :mrgreen: Vandaag mag ik dan eindelijk aan de pil beginnen en dan 31 oktober weer stoppen met de pil. We lopen dus nog steeds op schema :inlove:

@Becky wrote:

Nooit verwacht dat ik zo blij kon zijn met een menstruatie :mrgreen: Vandaag mag ik dan eindelijk aan de pil beginnen en dan 31 oktober weer stoppen met de pil. We lopen dus nog steeds op schema :inlove:




meelezer breekt in



:dance: :dance: Dat de IVF jullie maar heel gauw dat zo gewenste kindje mag bezorgen! :-*



en weer weg

Fijn Becky! eindelijk echt beginnen. Veel succes! Hou je ons op de hoogte?

Fijn Becky, ja gek is dat het dat je dan ineens zo blij bent met je menstruatie :? Nou, het begin van hopelijk weer een succesverhaal :pray:



Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Ben helemaal tot rust gekomen :lol: De eerste dagen was ik nog wat gespannen van de dag van de echo, maar omdat er niets geks meer gebeurde werd ik wel weer steeds zekerder. Ik durfde alleen nog niet te gaan zwemmen, en dat terwijl ik het zo heerlijk vind om met m’n dochter lekker in het zwembad rond te huppen. Maarja, voelde me er een beetje onzeker bij en niet prettig, komt wel weer. Gelukkig mag ik woensdag over een week alweer voor een intake gesprek bij de gyn in het zh. Dan krijgen we ook weer een echo en moeten we een hele vragenlijst ingevuld hebben. Hopelijk mag ik daarna weer gewoon naar m’n verloskundige.



Hoe gaat het met jou poppetje? al een drukte van jewelste in je buik zeker? :smiley: ik kijk alweer uit naar dat gevoel :inlove:

Goedemorgen dames,



Mag ik weer even aansluiten? Ik zit weer middenin de molen, straks weer echo, heb 8 follikels en hoor straks of ik donderdag of vrijdag punctie heb…spannend weer! 8 is voor mij wel een goede score gelukkig.



Hoe is het met iedereen?



Groetjes babyE

babyE, spannend weer! en 8 is inderdaad een mooie score hoor. Ik had er ‘maar’ 6 en zie wat er van gekomen is :smiley: heel veel succes en alvast sterkte bij de punctie. :thumbup:

Gefeliciteerd AliciaC!! Super goed nieuws!

BabyE, wat spannend weer!! succes



Alice, fijn dat je zo een goede vakantie heb gehad. Je gaat de tweede vast eerder voelen dan bij de eerste dus je kan snel genieten van dat getrappel!



Hier inderdaad een actief MEISJE! in mijn buik. Superleuk allemaal. Gaat allemaal heel goed. Begin al uit te kijken naar de winter want dan komt ze eindelijk :wink:

wat leuk poppetje een meisje! dus een zusje voor Sil :inlove:



Hier weer volop in onzekerheid, had net een dikke sliert bruin slijm en nog wat daarna en ik blijf een beetje bruinige/gelige afscheiding hebben nu… pffff… niet goed dit en vrees weer voor het ergste, zo kl*te. Kan straks om 11 uur pas bellen… duimen jullie voor me dat het goed zit, hoop dat ik direct terecht kan voor een echo want wordt hier weer zooo onzeker en verdrietig van. Net nu ik weer wat zekerder was :cry: