brrrrrrrrrr
Ineke De punctie zelf viel echt mee, hoor! Dat aanprikken van die ene follikel was even vervelend. Het wegschieten van de eierstok voelde ik wel heel duidelijk, was echt even een gestuiter in je buik. :roll: Ik heb nu nog steeds buikpijn, maar de pijnstilling is natuurlijk allang uitgewerkt. Na de punctie mag je paracetamol nemen. Alleen ben ik daar een beetje koppig en eigenwijs in en neem ik dat alleen in een uiterst noodgeval (ookal kan het geen kwaad…).
Een punctie van 1-2 follikels is echt zo klaar, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ze zijn langer met de voorbereidingen bezig dan de punctie zelf.
haha, kom maar op met die punctie!
Waarom neem je dan niet een pcm-tje? Kan inderdaad echt geen kwaad. Of wil je nog aan de alcohol vandaag? NU HET NOG MAG!!!
Ben het helemaal met Ineke eens Jippie, neem het ervan nu het nog kan! :mrgreen: Of houd je niet van alcohol? Ik heb maandag nog snel even die halve fles witte wijn leeggedronken die ik nog in de koelkast had staan. Heerlijk! Maar ik zou er nu niet aan moeten denken. Poeh, wat ben ik moe zeg! die utrogestan hakt er lekker in. Vanochtend was ik ook best misselijk. en begin helaas ook weer pijn in mijn buik te krijgen. Maar goed, nog even doorzetten. Ik hoop inderdaad dat ik in de wachtkamer bij de vk eindig;).
Purpled, heel veel sterkte morgen meisje!. Ik hoop zo voor je dat er genoeg mooi eicellen geoogst worden!
Jippie, jij ook sterkte morgenochtend bij het naast de telefoon zitten. Ik hoop voor je dat ze snel bellen, dan heb je het maar gehad. En dan goed nieuws natuurlijk!! Ik ga nog steeds voor de vijf emmies hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zo, ik ga nog even een glaasje roosvicee drinken om mijn weekend in te luiden
liefs maya
Ik weet dat paracetamol geen kwaad kan, hoor! Gewoon een vreemde tik van mij. Het heeft niets te maken met het zwanger worden. Over het algemeen slik ik geen medicijnen als het niet nodig is, en ik ga ook niet zo snel naar een dokter. Alcohol drink ik eigenlijk nooit. Met de kerst drink ik wel een wijntje en in de zomer vind ik een koud biertje wel lekker. Of eens een mix zo nu en dan. Maar dat is niet op wekelijkse basis. Ik heb nog wel even genoten van een biefstukje!
Maya Lekker genieten van je roosvicee!
Hopelijk moet je de komende maanden nog een hoop liters wegwerken! :mrgreen:
Purpled Heel veel succes met de punctie morgen! Ik ga duimen voor een mooi aantal eicellen!
En wanneer krijg je dan bericht of er bevruchting is?
Ineke Balen dat je nog zo lang moet wachten totdat je mag beginnen.
Je hebt je er nu op ingesteld, en dan is wachten erg irritant!
Jippie
hoe laat hoor je of je terugplaatsing hebt?
Purple
succes met de punctie vandaag :thumbup:
Maya
zit je goed op het wachtbankje?
Ineke
sterkte met wachten, kunnen we samen wachten :?
Purpled Hopelijk heb je de punctie inmiddels achter de rug en zijn er een paar mooie eicellen gevonden! Doe rustig aan!
We hebben om 11.45 u de terugplaatsing! Van de vijf eicellen zijn er vier bevrucht. We krijgen maar één teruggeplaatst, omdat er een topembryo bij zit! Drie embryootjes kunnen misschien ingevroren worden, maar dat wordt morgen bekeken.
We zijn erg blij, al hadden we erop gerekend dat we er twee terug zouden krijgen. Dat is wel even een omschakeling. Met twee is de slagingskans wat groter, voor mijn gevoel. Maar goed… als het een topembryo is, is de slagingskans met die éne bovengemiddeld. Duimen maar de komende twee weken!
YESSSSS
wat een goede score jippie
wel 4 bevrucht :dance:
en nog wel een toppertje teruggeplaatst!!!
super meis ben erg blij voor jullie :-*
joepie, gezelschap!! gefeliciteerd jippie en succes straks met het bijzondere moment. Geweldig dat het een topemmie is!
Hier op het wachtbankje gaat het goed hoor. Die utrogestan vind ik wel relaxed. Vorige keer begon ik al na twee dagen te twijfelen en nu kan ik waarschijnlijk in ieder geval de twee weken uitzitten. Is nog steeds hartstikke spannend natuurlijk, maar hoef ik tenminste nog niet te beginnen met ‘broekloeren’. Vanmiddag met twee collega’s afgesproken om lekker op het terras te gaan zitten, heb ik zin in.
danielle, ik hoop dat je zometeen met goed nieuws komt!
liefs maya
Jippie!!! Wat een super nieuws dat je zo’n mooie top-emmy hebt gefabriceert!!!
Ik ga hartstikke hard voor jullie duimen!! En natuurlijk ook voor de andere emmy’s: dat het mooie brusjes voor je meissie en je KIWIB (kindje in wording in buik) gaan worden!!!
Yes Jippie! Op dit moment heb je de topemmie bij je! En nu heel hard duimen dat hij een lekker plekje gaat vinden!
Super zeg dat er 4 van de 5 zijn bevrucht! En kunnen ze ook nog ingevroren worden?
Succes de komende weken op het wachtbankje!
Purpled hoe is het? Hopelijk is alles goed gegaan!!!
Maya geniet lekker op het terras! Het is heerlijk in het zonnetje.
Vraagje aan jullie; slikken jullie extra vitamines, bezoeken jullie een homeopaat of alternatieve andere middelen om je lichaam zo optimaal mogelijk te krijgen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Zelf zijn we wel bij een klassiek Homeopaat, maar weet niet of dit wel nut heeft :roll:
Nou ik ben ook weer terug.
De punctie viel echt enorm tegen :thumbdown: Het deed verschrikkelijk veel zeer en ik heb echt gejankt (vooral ook spanning natuurlijk). Maar goed bij de punctie bleek dat er toch wel wat meer grote follikels waren en die zagen er ook echt megagroot uit (leken wel pingpongballen). Ze heeft er uiteindelijk 7 of 8 aangeprikt :dance: . Zelf wiste ze het niet precies meer. Daarna nog even gehad over het terugplaatsten van één of twee eitjes. Er is me echt op het hard gedrukt er nu maar één terug te laten plaatsten omdat een tweelingzwangerschap echt gevaarlijk kan zijn voor mij. Mocht er een derde ivf komen dan gaan we daar eens goed voor om de tafel zitten.
Daarna dus naar utrecht gereden met de buisjes op mijn buik. Daar aangekomen de buisjes afgegeven en toen mocht mijn vriend de herenkamer gaan gebruiken. Daarna werd gezegd dat we na 3 kwartier terug mochten komen voor de uitslag. Maar toen we terugkwamen hadden ze nog niet geteld en moesten we weer een half uur wachten. Daarna nog eens een kwartier en toen kwam een mevrouw ons vertellen dat…
ze 11 eitjes gevonden hadden :shock: :o :dance: :mrgreen: Ik wist serieus niet dat er ook meerdere eitjes in één follikel konden zitten en dacht eerst dat ze de verkeerde buisjes hadden nagekeken maar volgens de laborant kon dit dus wel. Naja dan zal het wel dus.
Nu afwachten tot maandagochtend want dan horen we of er bevruchting is en hoe laat we terug mogen komen. Spannend!!!
Jippie spannend zeg! Hopelijk kunnen de andere 4 ingevroren worden en blijft deze emmy gewoon lekker plakken
danielle, 11 eitjes!!! :dance: :dance: :dance: Dat is nog eens een verrassing!! hopelijk kom je maandag ook gezellig op het wachtbankje, maar dat moet toch haast wel. Waarom zou een tweeling gevaarlijk zijn voor jou?
Heeeerlijk op het terras gezeten vanmiddag, maar ben nu wel een beetje misselijk (misschien toch teveel tapas gegeten…), dus ik lig weer even op de bank.
Fijn weekend allemaal! liefs maya
@maya75 wrote:
danielle, 11 eitjes!!! :dance: :dance: :dance: Dat is nog eens een verrassing!! hopelijk kom je maandag ook gezellig op het wachtbankje, maar dat moet toch haast wel. Waarom zou een tweeling gevaarlijk zijn voor jou?
Omdat het litteken van mijn eerste keizersnede aan de binnenkant nooit goed genezen is waardoor het nu een zwakke plek is geworden. Ik mag wel zwanger worden maar krijg dan sowieso een geplande keizersnede. Maar als ik zwanger zou worden van een tweeling wordt de baarmoeder dus extra erg operekt wat ook problemen zou kunnen geven (denk aan scheuren wat voor zowel mij als de baby levensgevaarlijk is). Vandaar dus…
Ik wilde nog even zeggen dat die gyn die ik dus niet zo geweldig leuk vond me er ontzettend goed doorheen gesleept heeft. Ik zat echt tegen het hyperventileren aan, ogen dicht, vergat te ademen om vervolgens heel onregelmatig te ademen :shifty: Ze zij dat ik haar moest aankijken en goed moest ademen, door mijn neus is en door mijn mond weer uit. Zo werd ik een aantal keer wel wat rustiger maar vlak voor de laatste follikel dacht ik echt dat ik out zou gaan. Gelukkig heeft ze toen snel de laatste aangeprikt en toen meteen daarna ging het weer prima met me. Ook de verpleegkundige en arts in opleiding (die nu volgens mij geen gyn meer wil worden

Hebben jullie weleens gehoord dat er meerdere eitjes in een follikel kunnen zitten? Kan er niets over terug vinden en begin me toch ergens zorgen te maken dat hij niet mijn follikels zijn :oops:
Nou, dat valt dan weer enorm mee van die gyn! Wel balen hoor, dat het zo pijnlijk was.
Wel lastige beslissing om te bepalen hoeveel emmies je terug wilt laten plaatsen. Maar als ik zo hoor wat de risico’s van een tweeling voor jou zijn dan zou ik het geloof ik bij eentje houden…
Nee, heb nog nooit gehoord van meerdere eitjes per follikel, maar ze tellen ook niet altijd even goed mee, dus misschien had je gewoon wel elf follikels? Als ik je verhaal zo hoor kan ik me voorstellen dat ze meer met jou bezig waren dan met het tellen van de eitjes. Ze zijn wel echt heel secuur met eicellen en zaad dus 'verwisselen’lijkt me heel onwaarschijnlijk…
Ik zou het bij de tp gewoon nog een keer vragen hoor.
liefs maya
Purpled Wat een goede uitslag! Ik heb er inderdaad wel eens van gehoord dat er twee eicellen in een follikel kunnen zitten. En waarschijnlijk zijn er ook wat meer follikels aangeprikt dan je in eerste instantie verwacht had, dus dat zit helemaal goed, hoor! Hopelijk ook een paar mooie embryootjes, dat moet toch wel?! Word je maandag gebeld en is dan ook de terugplaatsing?
Maya Doe rustig aan! Hopelijk is de misselijkheid een goed teken en komt het niet door de Utrogestan!
Hoe lang zit je nu na de terugplaatsing en wanneer mag je testen?
Rennic Ik ga niet naar een homeopaat of naar een acupuncturist. Ik slik alleen foliumzuur en probeer zo gezond mogelijk te leven. Als we met een behandeling bezig zijn (dus ook al tijdens het spuiten) drink ik geen alcohol en denk om rauw voedsel. In de wachtweken ben ik extra voorzichtig, omdat je dan toch misschien al een beetje zwanger bent. Ook klussen we niet tijdens de wachtweken. De een zegt dat het niet mag, de ander wel. Dus dan doen we het maar niet, voor de zekerheid. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Waar zijn alle andere meiden?
Fijn weekend allemaal!
Jippie, ik zit nog maar drie dagen na tp hoor en ik mag pas twee weken na tp testen, dus ik zit nog wel ff op het wachtbankje. Wanneer mag jij testen? ook zoiets neem ik aan?
Grappig dat je over ‘klussen’ begint. Ik zat er net vandaag aan te denken. Heb ook wel eens ergens gelezen dat je de eerste dagen na de tp beter niet kunt vrijen. Maar ja, ik vind twee weken op een droogje staan wel erg lang! En als het niet mag, dan krijg je er juist zin in, tenminste, dat heb ik… :oops: Voorlopig houd ik me dus nog maar even in, maar ik denk echt niet dat ik tot de test ga wachten. Hoe zit dat met de andere dames?
liefs maya
Maya Voor mijn gevoel zit je al langer na de tp, stom he? Met een cryo mochten wij na 12 dagen testen, dus iets eerder dan normaal. Deze keer twee weken wachten.
In ons ziekenhuis hebben ze niet gezegd dat je niet mag klussen na de terugplaatsing. Ik heb wel eens gelezen dat een orgasme binnen een week na de terugplaatsing de innesteling kan bemoeilijken. Maar je hoort ook wel eens dat het juist goed is. In andere ziekenhuizen raden ze klussen de eerste week af. De meningen zijn dus verdeeld. We nemen het zekere voor het onzekere maar. Maar inderdaad, als je niet mag, heb je juist zin. Zal wel psychisch zijn!
Hallo allemaal,
Allereerst sorry dat ik niet meer gereageerd heb op jullie vragen. Ik dacht, ik ga vandaag weer eens kijken op het forum.
Moet eerlijk zeggen dat de eerste ICSI me niet in de koude kleren is gaan zitten en vond dat ik er toch teveel me bezig was. Ik zat iedere dag op het forum, iedere dag aan het dagdromen, met iedereen erover praten. Sommige mensen hebben dat heel erg nodig en dat had ik de eerste ICSI ook, ik moet zeggen dat ik er nu anders over denk. Niet dat ik dit forum niet geweldig vind, maar het is voor mij niet goed om er iedere dag mee bezig te zijn!
Het gaat goed met me, ik heb helemaal geen bijwerkingen (tot nu toe), zit nu op dag 3 van het mengen, heb maandag mijn eerste FM.
Op het werk zijn een paar mensen die weten dat ik met de tweede ICSI bezig ben, maar in de prive sfeer weet niemand het. Behalve mijn vriend natuurlijk
Dit vooral voor mijn moeder, die was nog zenuwachtiger dan ik, ze belde me iedere morgen 4 weken lang, hoe is het, hoe voel je je, wat denk je. Ze sliep nog slechter dan ik, dus dat was voor mij niet prettig (omdat je wilt probeer je gedachte ergens anders op te zette) en voor haar al helemaal niet.
Ik ben nu heel actief, veel in huishouden, veel lezen, lekker relaxen. Hopelijk lukt me dit ook allemaal in de 2 wachtweken.
Ik kom echt af en toe nog lezen en reageren, maar hoop dat jullie begrijpen dat ik me een beetje van alles afzijdig wil houden.
Ik wil iedereen veel succes wensen. Jippie, Purpled, Maya, heel veel succes in jullie wachtweken, ik hoop zo goed nieuws te horen, ik brand een kaarsje voor jullie! Nogmaals, ik blijf af en toe lezen en laat jullie ook weten wanneer en hoe mijn TP is geweest.
Een heel fijn weekend allemaal :-*
Rachelle